تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۴۷۳۲۵۷
تحلیلی بر فضای سیاسی حوزه انتخابیه گچساران و باشت؛

گچساران و باشت در آستانه روز بزرگ

۹
۲
گچساران و باشت در آستانه روز بزرگ
کبنا ؛ساسان دلاویز یکی از برادران دلاویز است که پیش‌تر نامشان در کنار غلامرضا تاجگردون به ذهن متبادر می‌شد. این نام کماکان هم در کنار تاجگردون بالا می‌آید اما این بار به عنوان یک رقیب. نه یک رقیب ساده که یک رقیب جدی و جریان و تاریخ‌ساز که کاری نشدنی در تاریخ گچساران و باشت را سبب شد. کنار هم نشستن افراد و گروه‌های مختلف اصولگرایی در این حوزه انتخابیه غیرممکن بود که حول دلاویز ممکن گردیده است. همین اتفاق باعث سرمستی دلاویز شده است تا دوربین به دست بگیرد و رد موشکی را دنبال کند که آنرا موشک شلیک شده بالستیک بر اردوگاه تاجگردون می‌خواند و تاجگردون پاسخ داد که اگر بمب شما صدای ترقه می‌دهد این بمب صدای موشک اس‌300 می‌دهد. حوزه انتخابیه‌ای که برخی در تحلیل آن برگزاری انتخابات را یک هزینه اضافی برایش بر می‌شمردند حالا به یک حوزه رقابتی تبدیل شده است و تاجگردون با نگرانی و کمی استرس ساعات آینده را دنبال خواهد کرد.
گچساران و باشت گویی مستعد حاشیه و جدال‌های تند انتخاباتی هستند همین مدت کوتاه جبران تمام سکوت ماه‌های گذشته این حوزه انتخابیه بود تا دلاویز با فهم درست ضرورت‌های رقابت، خود را به عنوان رقیب جدی و واقعی جا بزند و ساعات آینده و شاید بیشتر ماه‌های آینده را با‌امیدواری دنبال کند.
تاجگردون در این دوره به‌خوبی توانست فضای هیجانی و حاشیه‌ای را کنترل کند و‌ امیدوار است مزد این مدیریت و تدبیر خود را این دوره بگیرد و پا در مسیری بگذارد که به رکورد دست نیافتنی موحد در پیروزی در انتخابات‌ها دست پیدا کند و یا حداقل نزدیک شود.
او دور قبل را با پروژه رد اعتبارنامه از دست داد ولی این دوره‌ امیدواری کامل برای تاجگردون وجود دارد تا وی بتواند در یک حوزه انتخابیه بسیار سیاسی کاری سخت را به پیش ببرد. اگر زمانی گچساران با نام حاج بهرام شناخته می‌شد هم اینک و با وجود نوستالژی حاج بهرام اما این حاج غلام است که نامش بر تاریخ انتخابات گچساران و باشت سنگینی می‌کند.
ساسان اما فارغ از نتیجه انتخابات کاری بزرگ را عامل گردید او سبب ائتلاف و نزدیکی چهره‌های اصولگرا حول یک فرد نیمه غریبه شد و اگر بتواند خوب مدیریت کند می‌تواند به عنوان یک گزینه برای دوره‌های بعد اصولگرایان باقی بماند؛ البته منوط به اینکه این رفتار و هیجان فعلی‌اش محدود به انتخابات باشد و بعد از انتخابات رویه‌ای دیگر در پیش گیرد.
دلاویز و تاجگردون دوگانه این حوزه انتخابیه خواهد بود. همانطور که موحد و بزرگواری دوگانه کهگیلویه است ولی در بویراحمد مثلث منتظریان، بهرامی و روشنفکر حاکم است. احتمالاً برای تاجگردون ترکیب بزرگواری و بهرامی ترکیب بهتر و مطلوب‌تر و همراه‌تری خواهد بود و البته اگر بهرامی نشد آن وقت تیم بزرگواری و تاجگردون قادر به کنترل هر نماینده‌ای خواهند بود که از بویراحمد به مجلس خواهد رفت. اما سخت‌ترین ترکیب برای تاجگردون تکرار ترکیب ۹۸ است که این ترکیب نیز دور از ذهن نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
جناح راست با حضور سید قدرت هم نتوانست تاجگردون را شکست دهد چه برسد به ایتلاف.
ا. ب . کلات کالوس (بویراحمد)
Iran, Islamic Republic of
گچساران تاجگردون اول با اختلاف زیاد با دلاویز (دوم)
بویراحمد روشنفکر اول، با اختلاف زیاد با بهرامی (دوم)
دهدشت بزرگواری اول با اختلاف کم با موحد (دوم)
تمام
Iran, Islamic Republic of
موحد روشنفکر دلاویز به مجلس می روند. تمام
Iran, Islamic Republic of
دلاویز ده هزار رای بیشتر نداره
دهدشتی مقیم یاسوج
Iran, Islamic Republic of
انشااله موحد،روشنفکر با اختلاف راهی مجلس میشوند،به کوری چشم دشمنانشان
Iran, Islamic Republic of
اولا خودت میفرمایی دهدشتی هستم چرا در حوزه بویراحمد دخالت میکنی شما که ۱ یک رای بیشتر نداری اونم به موحد میدی لطفا در حوره بویراحمد دخالت نکن برو رای بده به موحد به همون نشون که خودت حاضر نیستی در دهدشت زندگی کنی چون به لطف موحد هر روز پسرفت میکنید
مقیم لندن
Iran, Islamic Republic of
مقیم دهدشت.دیگه چه نیازیه مقیم بودن اعلام کنین.واقعا استان سطح عتیقه داریم.کم برخوردار
طوبی افشین پور چرام (ساکن تلچگاه)
Israel
به افتخار عموی دکترم رای میدم به دکتر تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
سال۱۳۶۳واقع دراستان کهگیلویه وبویراحمدمنطقه نفتخیزِدشتِ بلوط،سیفی،غلامی وخستوازتهران.سلطانی وکشاورزازشیراز.مظاهری وشاهمحمدی ازاصفهان.استوارکمائی.
فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
1