تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب : ۴۶۸۹۲۴
مطلب ارسالی؛

تغییر مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد: اقدامی سیاسی یا کارشناسی؟

۹
۰
تغییر مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد: اقدامی سیاسی یا کارشناسی؟
کبنا ؛مراسم تودیع و معارفه مدیران‌کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد. در این مراسم از خدمات عابد محمدی قدردانی و حمیدرضا پیمان‌جو به عنوان مدیرکل جدید راهداری معرفی شد.
این تغییر در حالی صورت گرفت که مدیرکل چند هفته پیش مدیر راهداری شهرستان بویراحمد را که داماد نماینده بویراحمد است، برکنار کرده بود.
برخی از کارشناسان بر این باورند که برکناری مدیرکل راهداری، اقدامی سیاسی بوده است و به دلیل برکناری داماد نماینده صورت گرفته است. آن‌ها معتقدند که مدیرکل راهداری به دلیل اینکه مدیر راهداری شهرستان بویراحمد را برکنار کرده بود، تغییر کرده است.
ناظران سیاسی معتقدند که این تغییر صرفاً سیاسی بوده و هیچ ربطی به عملکرد این دستگاه نداشته است.
در پی تصادف مرگبار یک دستگاه تریلر در پلیس راه یاسوج در دوم تیرماه جاری که منجر به کشته و زخمی شدن چندین نفر شد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد باید برکنار می‌شد. برخی از منتقدان بر این باورند که برکناری مدیرکل راهداری باید زمانی که این تصادف رخ داد، انجام می‌شد. آن‌ها معتقدند که این تصادف نتیجه بی‌توجهی و قصور مدیران راهداری در رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
اما نکته‌ای که در این میان قابل توجه است، این است که مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد در پی تصادف تریلر برکنار نشد، بلکه در پی برکناری داماد یکی از نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد برکنار شد. این برکناری نشان می‌دهد که مدیران استانی بیشتر به دنبال پاسخگویی به فشار‌های سیاسی هستند تا پاسخگویی به مطالبات مردم.
برخی از کارشناسان معتقدند که برکناری مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد یک اقدام سیاسی بوده است. آن‌ها معتقدند که این برکناری در پاسخ به فشار‌های نماینده استان انجام شده است.
این کارشناسان به این نکته اشاره می‌کنند که اداره کل راهداری پیش از این نیز به دلیل بی‌توجهی به هشدار‌های سازمان بازرسی کل کشور در مورد نقاط حادثه‌خیز جاده‌های استان، مورد انتقاد قرار گرفته بود. آن‌ها معتقدند که اگر این برکناری به دلیل قصور مدیرکل راهداری در مدیریت تصادف تریلر بود، باید زودتر انجام می‌شد.
برخی دیگر از کارشناسان معتقدند که برکناری مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد یک اقدام کارشناسی بوده است. آن‌ها معتقدند که این برکناری برای پاسخگویی به مطالبات مردم و نشان دادن جدیت مسئولان در برخورد با ناامنی جاده‌ها انجام شده است.
این کارشناسان به این نکته اشاره می‌کنند که تصادف تریلر در پلیس راه یاسوج یک فاجعه انسانی بود و باعث مرگ و مصدومیت ده‌ها نفر شد. آن‌ها معتقدند که برکناری مدیرکل راهداری می‌تواند پیامی مهم به مدیرانی باشد که به ایمنی جاده‌ها بی‌توجه هستند.
برکناری مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد اقدامی است که با واکنش‌های زیادی از سوی مردم و فعالان سیاسی استان مواجه شده است. برخی از منتقدان بر این باورند که این برکناری یک اقدام سیاسی بوده است، در حالی که برخی دیگر معتقدند که این برکناری یک اقدام کارشناسی بوده است.
با توجه به این واکنش‌ها، لازم است که مسئولان استانی توضیحی شفاف در مورد دلایل برکناری مدیرکل راهداری ارائه دهند. این توضیحات می‌تواند به روشن شدن ابعاد این برکناری و جلب اعتماد مردم کمک کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسنی
Iran, Islamic Republic of
دلیل تغییر مدیرکل راهداری هرچی بوده مطمین‌باشید نماینده نیست
چون‌مطلع نیستید الکی روشنفکر را بزرگ‌جلوه می دهید
دلیل تاخیر در عزل محمدی مخالفت روشنفکر با پیمانجو بود
بی طرف
United States
چی شده اتییشت تنده
آب یخ بریز.
Iran, Islamic Republic of
تغییر نسبتا کارشناسی بود به نظر من
محمدی توانش همین‌بود
Iran, Islamic Republic of
مدیری توانمند و بی حاشیه و کارا بود متاسفانه نماینده ی ضعیف و قومگرا تا نوک بینیش را بیشتر نمی بیند البته داغ برکناری داماد دلیل اصلی این تغییر بود
Romania
اگر این برکناری به دلیل پاسخگویی به مطالبات مردم بوده چرا نماینده بویراحمد دنا و مارگون جلوی تغییرات در آموزش و پرورش را میگیرد
مگر آموزش و پرورش مطالبات مردمی نیست
راهداری
Romania
مهندس پیمان جو بدرد راهداری نمیخوره م
کرم
Iran, Islamic Republic of
کاملا معلومه که سیاسیت داماد مهمتر از مردم است
دخالت نماینده در انتصابات!!
Iran, Islamic Republic of
این‌تغییر کاملا بجا بود
Iran, Islamic Republic of
چوب خدا صدا نداره
چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
1