تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : ۴۶۸۹۰۳
کبنا گزارش میدهد
معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد (+ فیلم ) / معاون سازمان راهداری: به وجود چنین مدیران شایستهای افتخار می کنم
۱
کبنا ؛مراسم تودیع و معارفه مدیرانکل راهداری، حمل و نقل جادهای استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی در سالن جلسات ادارهکل راه و شهرسازی استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، قبل از ظهر امروز تودیع و معارفه مدیرانکل راهداری، حمل و نقل جادهای استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور خداداد مقبلی_ معاون توسعه و ساخت راههای روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور_، علی محمد روستا_ معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، محمد راستا_ مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد_ و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد.
در این مراسم از خدمات عابد محمدی قدردانی و حمیدرضا پیمانجو به عنوان مدیرکل راهداری، حمل و نقل جادهای استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.
به گزارش کبنا، در باره تغییر مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد حرف و حدیث و تحلیلهای زیادی وجود دارد و برخی معتقدند که این تغییر صرفاً سیاسی بوده و هیچ ربطی به عملکرد این دستگاه نداشته است.
معاون توسعه و ساخت راههای روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور در این آیین گفت: ۳۸ هزار کیلومتر راه فرعی داریم، ۱۰ هزار کیلومتر نیاز به روکش آسفالت فوری دارد که هر کیلومتر ۲ و نیم میلیارد تومان هزینه برمی دارد.
خداداد مقبلی اظهار کرد: توفیقی است که برای چندمین بار در کهگیلویه و بویراحمد حضور پیدا میکنم.
وی بیان کرد: آقای دکتر محمدی گزارش بسیار جامع و خوبی را ارائه کردند که به عنوان عضوی از سازمان راهداری به وجود چنین مدیران شایستهای که تمام وقت خود را برای خدمتگزاری به مردم خوب استان گذاشتهاند، افتخار میکنم.
مقبلی اظهار کرد: دو وظیفه مهم در حوزه کار سازمانی داریم یکی مدیریت حمل و نقل که موتور محرکه اقتصاد کشور است، که به واسطه عدم تکمیل شبکه ریلی عمده حمل و نقل کشور بر روی جادهها صورت میگیرد.
وی افزود: در سرانه هوایی و ریلی کمبود داریم، ۹۰ درصد وظایف حمل و نقل به جادهها محول شده است، بنابراین اهمیت حمل و نقل و شبکه ارتباطی جادهای بر کسی پوشیده نیست.
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور گفت: زیربنای توسعه اقتصادی و اجتماعی و بحثهای اشتغال همگی به محرک این صنعت بر میگردد.
وی تصریح کرد: وظیفه دوم راهداری است، در کشور ۲۲۰ هزار کیلومتر راه داریم که سالیان متمادی ساخته شده و به عنوان یک سرمایه ملی امروز در اختیار حمل و نقل کشور است.
مقبلی خاطرنشان کرد: همه ما در نگهداری این سرمایه ملی نقش داریم، چرا که جزء اموال ملی است، راهداران در صف اول نگهداری جادهها هستند و بیشترین وقت خود را در سرما و گرما سپری میکنند تا تردد با ایمنی انجام گیرد.
مقبلی در خصوص شبکه راههای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ قریب به ۹۷ هزار روستای دارای سکنه در کشور وجود دارد که از این میزان ۴۰ هزار روستا دارای سکنه بالاتر از ۲۰ خانوار هستند، برای این ۴۰ هزار روستا باید ۱۴۵ هزار کیلومتر راه ساخته میشد، تا این مقطع زمانی حدود ۸۴ درصد از روستاهای کشور ساخته شده و ۷ هزار و ۲۲۲ روستا باقی مانده که در این چند سال بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه ساخته شده است.
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور بیان کرد: در سال ۱۳۹۵ ضریب برخورداری کشور ۸۱.۷ بوده و امروز به ۸۴ رسیده است، امروز باید برای ۶ هزار و ۷۰۰ روستا باید ۲۷ هزار کیلومتر راه ساخته شود.
وی گفت: در کهگیلویه و بویراحمد ۲۸۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در سال ۱۳۹۵ وجود داشته که از این تعداد ۷۰ روستا باقیمانده و ضریب برخورداری از جادهها ۹۰ درصد است. قانون تکلیف کرده که روستاهای بالاتر از ۲۰ خانوار جادهسازی شود.
مقبلی افزود: کهگیلویه و بویراحمد شرایط خاص توپوگرافی دارد، در این استان ۲۰ کیلومتر جاده برای ۵۰ خانوار ساخته میشود، پراکندگی روستاهای استان وضعیت را سخت کرده و انتظارات زود براورده نمیشوند.
وی تصریح کرد: همه هم و غم ما این است که ۱۰ درصد باقی مانده جادههای استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گیرد، منابع و اعتبارات باید در شورای برنامهریزی استان تأمین اعتبار شود.
مقبلی خاطرنشان کرد: خیلی از روستاهایی که ۲۰ سال پیش برای آنها جاده ساخته شد، تبدیل به شهرستان شدهاند، ولی جاده انها همان جادههایی است که ۲۰ سال پیش است، قاعدتاً باید راهها توسعه پیدا کنند در غیر این صورت شاهد تصادفات جادهای خواهیم بود. هر کیلومتر جاده ۲ میلیارد تومان هزینه میبرد.
وی گفت: ۳۸ هزار کیلومتر راه فرعی داریم، ۱۰ هزار کیلومتر نیاز به روکش آسفالت فوری دارد که هر کیلومتر ۲ و نیم میلیارد تومان هزینه برمی دارد.
وی خطاب به معاون عمرانی استان گفت: ۴۰ هزار کیلومتر از ۱۱۶ هزار کیلومتر راه روستایی نیاز فوری به روکش آسفالت دارد.
۳۸ هزار کیلومتر راه فرعی داریم که ۱۰ هزار کیلومتر آن نیاز فوری به روکش آسفالت دارد.
مقبلی بیان کرد: اعتبارات محدود است ولی نیاز به برنامهریزی داریم،
وی با تأکید بر اهمیت نظارت گفت: خیلی از پرت منابع ما به دلیل کم دقتی در نظارت است، قاعدتاً مشکلاتی در نظام فنی اجرایی داریم که لازم است سازمان برنامهریزی در جهت اصلاح قوانین فنی تلاش کند و عمر سرویس دهی جادههای کشور را با مطالعات دقیق افزایش دهد.
وی در خصوص دوره مدیریتی محمدی گفت: تلاش شبانه روزی داشتند، ازایشان تشکر میکنم، گزارش عملکرد خود را خیلی خلاصه ارائه کردند.
این مراسم نکات جالبی داشت که بهزودی منتشر میشود.
به گزارش کبنا، قبل از ظهر امروز تودیع و معارفه مدیرانکل راهداری، حمل و نقل جادهای استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور خداداد مقبلی_ معاون توسعه و ساخت راههای روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور_، علی محمد روستا_ معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، محمد راستا_ مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد_ و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد.
در این مراسم از خدمات عابد محمدی قدردانی و حمیدرضا پیمانجو به عنوان مدیرکل راهداری، حمل و نقل جادهای استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.
به گزارش کبنا، در باره تغییر مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد حرف و حدیث و تحلیلهای زیادی وجود دارد و برخی معتقدند که این تغییر صرفاً سیاسی بوده و هیچ ربطی به عملکرد این دستگاه نداشته است.
معاون توسعه و ساخت راههای روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور در این آیین گفت: ۳۸ هزار کیلومتر راه فرعی داریم، ۱۰ هزار کیلومتر نیاز به روکش آسفالت فوری دارد که هر کیلومتر ۲ و نیم میلیارد تومان هزینه برمی دارد.
خداداد مقبلی اظهار کرد: توفیقی است که برای چندمین بار در کهگیلویه و بویراحمد حضور پیدا میکنم.
وی بیان کرد: آقای دکتر محمدی گزارش بسیار جامع و خوبی را ارائه کردند که به عنوان عضوی از سازمان راهداری به وجود چنین مدیران شایستهای که تمام وقت خود را برای خدمتگزاری به مردم خوب استان گذاشتهاند، افتخار میکنم.
مقبلی اظهار کرد: دو وظیفه مهم در حوزه کار سازمانی داریم یکی مدیریت حمل و نقل که موتور محرکه اقتصاد کشور است، که به واسطه عدم تکمیل شبکه ریلی عمده حمل و نقل کشور بر روی جادهها صورت میگیرد.
وی افزود: در سرانه هوایی و ریلی کمبود داریم، ۹۰ درصد وظایف حمل و نقل به جادهها محول شده است، بنابراین اهمیت حمل و نقل و شبکه ارتباطی جادهای بر کسی پوشیده نیست.
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور گفت: زیربنای توسعه اقتصادی و اجتماعی و بحثهای اشتغال همگی به محرک این صنعت بر میگردد.
وی تصریح کرد: وظیفه دوم راهداری است، در کشور ۲۲۰ هزار کیلومتر راه داریم که سالیان متمادی ساخته شده و به عنوان یک سرمایه ملی امروز در اختیار حمل و نقل کشور است.
مقبلی خاطرنشان کرد: همه ما در نگهداری این سرمایه ملی نقش داریم، چرا که جزء اموال ملی است، راهداران در صف اول نگهداری جادهها هستند و بیشترین وقت خود را در سرما و گرما سپری میکنند تا تردد با ایمنی انجام گیرد.
مقبلی در خصوص شبکه راههای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ قریب به ۹۷ هزار روستای دارای سکنه در کشور وجود دارد که از این میزان ۴۰ هزار روستا دارای سکنه بالاتر از ۲۰ خانوار هستند، برای این ۴۰ هزار روستا باید ۱۴۵ هزار کیلومتر راه ساخته میشد، تا این مقطع زمانی حدود ۸۴ درصد از روستاهای کشور ساخته شده و ۷ هزار و ۲۲۲ روستا باقی مانده که در این چند سال بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه ساخته شده است.
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور بیان کرد: در سال ۱۳۹۵ ضریب برخورداری کشور ۸۱.۷ بوده و امروز به ۸۴ رسیده است، امروز باید برای ۶ هزار و ۷۰۰ روستا باید ۲۷ هزار کیلومتر راه ساخته شود.
وی گفت: در کهگیلویه و بویراحمد ۲۸۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در سال ۱۳۹۵ وجود داشته که از این تعداد ۷۰ روستا باقیمانده و ضریب برخورداری از جادهها ۹۰ درصد است. قانون تکلیف کرده که روستاهای بالاتر از ۲۰ خانوار جادهسازی شود.
مقبلی افزود: کهگیلویه و بویراحمد شرایط خاص توپوگرافی دارد، در این استان ۲۰ کیلومتر جاده برای ۵۰ خانوار ساخته میشود، پراکندگی روستاهای استان وضعیت را سخت کرده و انتظارات زود براورده نمیشوند.
وی تصریح کرد: همه هم و غم ما این است که ۱۰ درصد باقی مانده جادههای استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گیرد، منابع و اعتبارات باید در شورای برنامهریزی استان تأمین اعتبار شود.
مقبلی خاطرنشان کرد: خیلی از روستاهایی که ۲۰ سال پیش برای آنها جاده ساخته شد، تبدیل به شهرستان شدهاند، ولی جاده انها همان جادههایی است که ۲۰ سال پیش است، قاعدتاً باید راهها توسعه پیدا کنند در غیر این صورت شاهد تصادفات جادهای خواهیم بود. هر کیلومتر جاده ۲ میلیارد تومان هزینه میبرد.
وی گفت: ۳۸ هزار کیلومتر راه فرعی داریم، ۱۰ هزار کیلومتر نیاز به روکش آسفالت فوری دارد که هر کیلومتر ۲ و نیم میلیارد تومان هزینه برمی دارد.
وی خطاب به معاون عمرانی استان گفت: ۴۰ هزار کیلومتر از ۱۱۶ هزار کیلومتر راه روستایی نیاز فوری به روکش آسفالت دارد.
۳۸ هزار کیلومتر راه فرعی داریم که ۱۰ هزار کیلومتر آن نیاز فوری به روکش آسفالت دارد.
مقبلی بیان کرد: اعتبارات محدود است ولی نیاز به برنامهریزی داریم،
وی با تأکید بر اهمیت نظارت گفت: خیلی از پرت منابع ما به دلیل کم دقتی در نظارت است، قاعدتاً مشکلاتی در نظام فنی اجرایی داریم که لازم است سازمان برنامهریزی در جهت اصلاح قوانین فنی تلاش کند و عمر سرویس دهی جادههای کشور را با مطالعات دقیق افزایش دهد.
وی در خصوص دوره مدیریتی محمدی گفت: تلاش شبانه روزی داشتند، ازایشان تشکر میکنم، گزارش عملکرد خود را خیلی خلاصه ارائه کردند.
این مراسم نکات جالبی داشت که بهزودی منتشر میشود.