تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۴۶۸۶۲۰
ارسالی مخاطب؛

تحلیلی بر شرایط کنونی انتخابات در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون؛ آیا روشنفکر بر چالش‌ها غلبه می‌کند؟

۲۶۸
۶
تحلیلی بر شرایط کنونی انتخابات در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون؛ آیا روشنفکر بر چالش‌ها غلبه می‌کند؟
کبنا ؛هرچه به انتخابات مجلس در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ نزدیک می‌شویم، التهاب و هیجان در بین طرفداران نامزد‌های انتخاباتی افزایش می‌یابد.
یکی از مخاطبین این رسانه خبری با ارسال مطلبی به بررسی شرایط فعلی انتخابات در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون و نیز تحلیل شرایط ۴ نامزد اصلی در انتخابات آتی پرداخته است.
محمد بهرامی: 
محمد بهرامی زمانی که به عنوان شهردار مشغول بود، عملکرد خوبی از خود برجای گذاشته است؛ به گونه‌ای که هواداران وی لقب بهترین شهردار شهر یاسوج را به او داده‌اند.
تقریباً تا دو ماه پیش در نظر‌سنجی‌ها از محمد بهرامی به عنوان یکی از مهمترین گزینه‌ها برای نزدیک شدن به کسب کرسی بهارستان یاد می‌شد اما در حال حاضر شواهد حاکی از آن است که رقبای بهرامی شتاب بیشتری به فعالیت‌های خود داده‌اند. در دوماه اخیر شرایط چندان به نفع بهرامی نبوده و به نفع رقبای‌ او تغییراتی محسوسی کرده است.
شاید دلایل این تغییر در فضای سیاسی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و افت احتمالی محمد بهرامی را بتوان در موارد زیر خلاصه و ارائه نمود:
دلیل اول:
همانند سه دوره گذشته، با وجود سر و صدا‌های زیادی که در مورد حمایت اصلاح‌طلبان از محمد بهرامی وجود داشت، این بار نیز علیرغم این هیاهو، شواهدی مبنی بر حمایت اصلاح‌طلبان از بهرامی مشاهده نشده تا این گزاره تکراری "حمایت اصلاح‌طلبان از محمد بهرامی" در حد همان حرف، حدیث و هیاهو باقی بماند.
دلایل نیز همان دلایل مجمع اصلاح‌طلبان در چند دور گذشته است که موجب شده به جز چند چهره تکراری، بسیاری از اصلاح‌طلبان شناسنامه‌دار استان کهگیلویه و بویراحمد، بهرامی را به عنوان یک فرد اصلاح‌طلب قبول نداشته و منکر‌اندیشه اصلاح‌طلبی وی باشند. آن‌ها معتقدند بهرامی در هیچ بزنگاه سیاسی به طور واضح از اصلاح‌طلبان حمایت نکرده و حتی یک جمله، تحلیل، نقد و یا یک تعریف راجع به چهره‌های شاخص و مطالبه‌گر اصلاحات نداشته و حتی به صورت حضوری هم از ترس برچسب خوردن، از نزدیک شدن به این افراد خودداری نموده است.
در طی ماه‌های گذشته نیز محسن فروزان خواهرزاده یکی از اصلاح‌طلبان شناسنامه‌دار و البته از نزدیکان‌فامیلی محمد بهرامی که ریاست ستاد جوانان دکتر عبدالناصر همتی در انتخابات ریاست جمهوری در استان کهگیلویه و بویراحمد را برعهده داشت، با جدایی از محمد بهرامی نشان داد که به‌اندیشه اصلاح‌طلبی‌ ایشان اعتقادی ندارد و با پیوستن به اصلی‌ترین رقیب محمد بهرامی یعنی مهدی روشنفکر، کار را برای بهرامی سخت‌تر از گذشته نیز کرده است.
دلیل دوم:
دلیل دوم را می‌توان عملکرد ضعیف و عدم توفیق محمد بهرامی در دولت حسن روحانی دانست که این عملکرد ضعیف و نقش‌آفرینی کم‌رنگ را به صورت شدید‌تر می‌توان در دولت رئیسی (دولت کنونی و احتمالاً آینده) متصور شد. بعضی از مردم و کارشناسان معتقدند محمد بهرامی که خود را از اصلاح‌طلبان ذی نفوذ می‌داند، طبق قاعده باید در دولت روحانی برای خود یا نیرو‌های وفادار و حلقه نزدیک خود، جایگاه و یا منصبی هرچند کوچک دست و پا می‌کرد تا زمینه‌ساز اقدامات بعدی‌ایشان باشد ولی عدم توفیقات در این زمینه باعث ناامیدی حتی نزدیکترین افراد به وی شده و شاید به گونه‌ای بر عدم نفوذ خود در سطح ملی مهر تأیید زدند.
از طرفی بعضی از کارشناسان، بخشی از مردم و سیاسیون معتقدند شخصی که در دولت موافق و همراه خود نتواند کاری از پیش ببرد و صاحب جایگاه شود، قطعاً نمی‌تواند در دولت مخالف (دولت کنونی) نیز کاری از پیش ببرد و حتی از نیرو‌های نزدیک به خود حمایت نماید.
دلیل سوم:
شاید تا قبل از ثبت نام اولیه انتخابات، اکثریت مردم ورود غلام محمد زارعی به عرصه انتخابات را شایعه میدانستند ولی به نظر می‌رسد با ورود غلام‌محمد زارعی و تأکید بر فعالیت مستمر و بی‌وقفه تا پایان کارزار انتخابات مجلس برای این دوره و تحرکات تبلیغاتی وی در مراسمات و برنامه‌های اجتماعی و سیاسی، به شدت باعث ایجاد تزلزل در پایگاه رای محمد بهرامی می‌شود.
دلیل چهارم:
ناکامی‌های محمد بهرامی در ادوار گذشته به عنوان سدی عظیم و بار منفی سنگین در مقابل بهرامی قرار گرفته است. و ناظران سیاسی اینگونه می‌گویند که شاید طرفداران‌ایشان دیگر توان و انگیزه‌ای برای ادامه دادن و دلیلی برای‌امید‌وار بودن در خود نمی‌بینند!
دلیل پنجم:
اینگونه اذعان می‌شود و شاید دلیلش این باشد که فعل و انفعالاتی در جامعه از آنها دیده نمی‌شود؛ بعضی از اصلاح طلبان شناسنامه‌دار سابق و نسل جدید جوانان در جریان اصلاحات نیز رابطه خوبی با محمد بهرامی ندارند و شواهد حاکی از آن است که این جوانان احتمالاً در میدان حریف و مقابل محمد بهرامی بازی کرده و یا شاید در بهترین حالت سکوت و عدم فعالیت در انتخابات را به پیوستن به محمد بهرامی ترجیح دهند!
نادر منتظریان:
جریان اصولگرای سنتی پس از شکست در دو دوره‌ی سال ۹۰ و سال ۹۴ تصمیم به تعویض پرچمدار خود در میدان گرفت و در سال ۹۸ منتخب خود را از ستار هدایت‌خواه توانمند و صاحب‌اندیشه و تشکیلات منسجم و پرانرژی به نادر منتظریان تغییر داد.
نادر منتظریان با جذب بخشی از آرای اصولگرایی و نیز آرای قومیتی، موفقیت چشمگیری بدست نیاورد و با تمام تلاشی که خودش و دوستانش در جریان اصولگرایی در طی مدت سه ماه مانده به انتخابات متحمل شدند، بازنده‌ی دوم میدان رقابت انتخابات مجلس شد.
برای انتخابات بعدی مجلس(انتخابات پیش‌رو) نادر منتظریان که نمونه اصولگرای سنتی می‌باشد، زودتر از دور گذشته کار خود را شروع کرده و اکنون نیز‌امیدوار به آینده و دلگرم به آرای ثابت حزبی و البته آرای قومیتی، آرای افراد خاص و آرای برخی اصلاح‌طلبان مشهور است!!!
اگرچه نادر منتظریان با تلاش‌ها و دیدار‌های شبانه‌روزی بعد از اسفند ماه سال ۹۸ توانسته در برخی نقاط رویش‌هایی نسبت به دور گذشته داشته باشد، اما پاشنه آشیل وی را می‌توان در عدم حمایت تمام عیار رهبران جریان اصولگرایی از وی دانست؛ تا جایی که شنیده‌ها حکایت از نشست بعضی از افراد حلقه اول این جریان با دیگر رقبا دارد که حتی زمزمه و انتشار این خبر در بین مردم نیز کار را برای وی سخت‌تر از گذشته خواهد کرد و رویش را از پایگاه رای منتظریان به ریزش تبدیل خواهد کرد. این سخنان مورد تایید نویسنده نیست و صرفاً بر اساس حرف و حدیث‌هایی که در فضای سیاسی شنیده می‌شود.
قطعاً نادر منتظریان که در دوره گذشته قریب ۳۵ هزار رأی با نفر اول اختلاف داشت، برای جبران این اختلاف بزرگ نیازمند همدلی بیشتر در تیم خود و مقبولیت عمومی بیشتر می‌باشد و مشخص نیست که این امر میسر شود.
گاهاً برخی از هواداران نادر منتظریان، در رسانه‌های رسمی و فضای مجازی با نوشتن مطالبی تلاش می‌نمایند وی را کاندید فراجناحی و مستقل معرفی نمایند اما می‌توان اینگونه برداشت کرد که این به همان دلیل عدم حمایت حلقه اول اصولگرایی و نا‌امیدی او از هم قطاران خود و البته سابقه و تجارب غیرمرتبط برای نشستن بر صندلی نمایندگی است. برخی هم این اعتقاد را دارند که مشکل این است که طرفداران نادر منتظریان نمی‌خواهند و نمی‌توانند بپذیرند که‌ایشان برای نسل جوان و مردم تحول‌خواه محبوب چندانی ندارد!
غلام محمد زارعی:
علیرغم همه‌ی حرف و حدیث‌ها و نیز شایعات، غلام‌محمد زارعی مجدداً برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون ثبت‌نام کرد. غلام محمد زارعی به صراحت بیان داشته که قصد کناره‌گیری ندارد و تا آخر می‌ماند.
شواهد نشان می‌دهد غلام محمد زارعی برای آینده سیاسی و اجتماعی خود برنامه‌ریزی دقیقی انجام داده و برای رونمایی از فصل نوین خدمت، مصمم و آماده است. آینده‌ای که زارعی برای آن برنامه‌ریزی کرده و امیدوار بود در همین دوره و با تأیید دو نماینده شدن حوزه بویراحمد در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رقم بخورد.
می‌توان گفت اگر این طرح برای این دوره از انتخابات تصویب می‌شد، خود غلام‌محمد زارعی از قطب‌های اصلی انتخابات پیش رو به شمار می‌آمد ولی از آنجایی که این طرح برای دور آینده به تصویب رسیده است، واضح است که باز هم زارعی دست از تلاش بر نخواهد داشت تا استارت زود هنگام بزرگی را برای انتخابات ۱۴۰۶ و دو نماینده‌ای شدن حوزه انتخابیه بویراحمد بزرگ‌زده باشد.
مهدی روشنفکر
مهدی روشنفکر برای جلب رضایت افکار عمومی و مردم یک دوره وقت داشت و هواداران او می‌گویند که بعد از گذشت سه سال، بخشی زیادی از اهدافش به خصوص در حوزه انتصابات را به ثمر رسانده، به گونه‌ای که تقریباً شصت درصد تیم مدیریتی کنونی استان متعلق به جریان مهدی روشنفکر (جریان ندای وحدت) است.
هر چند افراد زیادی دور روشنفکر را خالی کردند، اما به گفته ناظران سیاسی؛ روشنفکر اگرچه توانست قسمت زیادی از مطالبات هوادارانش را برآورده نماید، ولی هنوز گوشه‌ای از این مطالبات بی‌پاسخ مانده است. این همان قسمتی می‌باشد که دیگران از آن به عنوان ریزش رای روشنفکر یاد می‌کنند.
می‌توان اذعان کرد که تقریباً تا خرداد ماه امسال، جَو سنگین انتخاباتی علیه مهدی روشنفکر در میان مردم وجود داشت، اما شواهد نشان می‌دهد به مرور و با گذر زمان، شرایط به نفع نماینده بویراحمد، دنا و مارگون تغییر می‌کند و باید منتظر ماند.
شاید یکی از مهمترین دلایل این تغییر را بتوان به انتصابات وی، بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی کلان در حوزه انتخابیه و البته گزارش عملکرد نسبتاً خوبی در جمع خبرنگاران ارائه داد.
گرایش برخی لیدر‌های اصولگرایانِ معتدل و ناراضی از نادر منتظریان به سمت مهدی روشنفکر از یک سو و تمایل برخی اصلاح‌طلبان شناسنامه‌دار برای حمایت از مهدی روشنفکر از سوی دیگر، راضی کردن قسمت زیادی از آرای ایلی و منطقه‌ای که از آن‌ها به عنوان رنجش‌ها یاد می‌شد، داشتن پایگاه مردمی وی که حداقل ۴۵ هزار رأی را باید از پیش در سبد رای‌ایشان محاسبه نماییم و البته عملکرد نسبتاً قابل قبول وی در مجلس موجب گردیده که هرچه به اسفند ماه سال ۱۴۰۲ نزدیک‌تر می‌شویم، سرعت رویش پایگاه رای وی نسبت به رقبا بیشتر می‌شود.
اما دلیلی بسیار مهم برای گرایش دوباره مردم به مهدی روشنفکر را می‌توان ضعف رقبا در ایجاد موج انتخاباتی و جذب مردم دانست، مخصوصاً در شرایطی که چند ماه پیش نارضایتی از مهدی روشنفکر بود انتطار می‌رفت افراد ناراضی از مهدی روشنفکر به سمت رقبا متمایل شوند ولی خوش شانسی روشنفکر و ضعف رقبا در این مورد باعث شد که خیلی از افراد رنجیده از وی در این مدت سکوت را بر پیوستن به رقبای او ترجیح دهند.
از جمله مواردی که ممکن بود برای مهدی روشنفکر چالش‌آفرین باشد، حضور چند نفر از هم طایفه‌ای‌های وی در عرصه انتخابات یعنی مقدم، آراوند و خرامین بود.
حضور افراد نامبرده اگرچه در فضاسازی‌ها و جوسازی‌ها برای مدت کوتاهی به ضرر مهدی روشنفکر به نظر می‌آمد ولی شواهد نشان می‌دهد در واقعیت، حضور این چند نفر در صحنه انتخابات بیشتر به سود مهدی روشنفکر بوده تا به ضرر وی. این موضوع را از این منظر می‌توان بررسی کرد که افراد هم طایفه‌ای نگران از مهدی روشنفکر که از آن‌ها به عنوان ریزش یاد می‌شود، به جای قرار گرفتن در جبهه رقبای اصلی یعنی نادر منتظریان و محمد بهرامی، به حمایت از این چند نفر خواهند پرداخت که با پراکنده شدن آن‌ها بین این سه نفر عملاً خطر پیوستن ریزش‌ها به رقبای اصلی روشنفکر دفع خواهد شد و البته شاید در آینده شاهد اتحاد برخی از این افراد با مهدی روشنفکر و کنار رفتن بعضی از آن‌ها به نفع وی باشیم.

در مجموع می‌توان گفت پیروز دور آینده انتخابات کسی خواهد بود که علیرغم همه‌ی رویش‌ها و ریزش‌ها، از اقبال مردمی بیشتری برخوردار می‌باشد و وجهه مردمی بهتری داشته باشد و بتواند در مقابل انبوه هجمه‌ها مقاومت نماید و استوار گام بردارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
چه بخواهید چه نخواهید نماینده بویراحمد بهرامی هست
این من نمی گم افکار عمومی و مردم بویراحمد واحد اینو می خوان
Iran, Islamic Republic of
والله اگر ما بویراحمدیم رای دور قبل هم نمیاره
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
این مطلب رو طرفداران آقای روشنفکر نوشتند و هماهنگی کردند که بلافاصله بعد از انتشار با لایک و کامنت به جامعه القا کنند که روشنفکر رویش داره و کماکان شانس اوله... ولی فایده نداره و کار ایشون تمومه اگر چه رقیب خوبی هم نداره
علی
Iran, Islamic Republic of
فقط بهرامی
Iran, Islamic Republic of
بهرامی داره درجا میزنه
مریم
Iran, Islamic Republic of
کبنا یه نظر سنجی با همین گزینه ها بذار
امیر
Iran, Islamic Republic of
11 اسفند بهرامی نماینده بویراحمد خواهد شد
تامرادی اصیل
Iran, Islamic Republic of
غیر از مردم بویراحمد فرق هم نداره بالا و پایین این وضعیت و شرایط قومی و قبیله ای البته فامیلی و خانوادگی یادشون بره
قطعا بهرامی نماینده بویراحمد خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
طرح عمرانی وجهنم بی؟!
Iran, Islamic Republic of
تحلیل آبکی
Germany
روشنفکر پیروز دوباره انتخابات هست
Iran, Islamic Republic of
درود بر نگارنده

هرچه بریم جلوتر شرایط به نفع روشنفکر تغییر خواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
این متنو تیم‌ روشنفکر نوشتن روشنفکر دیگه خواب مجلسو ببینه
Iran, Islamic Republic of
بهرامی خیلی افت کرده..
Iran, Islamic Republic of
دایی بهرامی چه این دور هم مث دوری قبلی

همون روشنفکر پیروزه
Iran, Islamic Republic of
گزارش عملکرد روشنفکر عالی بود خدایی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جهنم کار که فقط سی خوش و فامیلش کار که
Iran, Islamic Republic of
نماینده فعلی بویراحمد و دنا به ستونی تکیه داده که می‌تواند به راحتی تا سال‌ها به پشتوانه آن در کسوت نمایندگی خدمت کند/تکیه گاهی به نام مردم
احسان
Iran, Islamic Republic of
چطوری ستون. این هم از اوضاع اسفناک شهرستان
Iran, Islamic Republic of
در بویراحمد روشنفکر
گچساران تاجگردون در صورت تایید
دهدشت دوباره موحد
يا حسين ع
Iran, Islamic Republic of
نويسنده محترم رفرنس درصدگيري ميزان محبوبيت كانديدا رو معرفي كنن كه ما هم بدونيم اين آمارها از كدوم نظرسنجي معتبر بدست اومده!
جدي رفرنس بدين
كه اگر ندين تصور مي كنيم كه منبع شما شب نشيني هاي خانوادگي طيف سياسي خاص خودتون هستش!
Iran, Islamic Republic of
منتظریان و روشنفکر رقیبن،بهرامی افت زیادی کرده
Iran, Islamic Republic of
دلیلی اصلی شکست حاج زارعی امثال بهرامی بودند عمرا اگه ما رای به بهرامی بدیم
فقط و فقط حاج منتظریان
Iran, Islamic Republic of
فقط روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
بخدا از روشنفکر ناراحت بودم چندین بار هم خواستم کلش کنم ولی نتونستم واقعا،خودش این دور هم پیروز هست
Iran, Islamic Republic of
دلیل افت بهرامی این که هر کی با بهرامی جلسه گرفت چند روز بعدش دوباره با روشنفکر نشست داشت. و ثبات رای در پایگاه ایشان کم هست
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر دکتر روشتفکر عزیز . یه تنه یه لشکری بخدا دکتر عزیز.ما تا اخر ایستاده ایم.
خخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
مگه قراره وسط راه باشی
خیلی‌ نوشابه باز نکن
Iran, Islamic Republic of
رنجش ها در ندای وحدت داره به حداقل میرسه دوباره اتحاد داره شکل میگیره
جناب خان
Iran, Islamic Republic of
حتماً رنجش‌ها بر سر تقسیم پست ها و مدیریت ها بوده است
Iran, Islamic Republic of
منتظریان تمام قد در میدان هست و رقیبش نماینده کنونی هست،نه محسن رضایی
Russian Federation
منتظریان تمام قد در میدان و بی رقیب است
Iran, Islamic Republic of
دلیل افت بهرامی اطرافیانش هستند، توهمات برخی هواداران باعث حضور 4 دوره ای بهرامی شده.. بنده خدا خودش هم میدونه رای نمیاره ولی برای یه عده ای نون و اب داره گویا،بهرامی خودش انسان خوبی هست اطرافیان نمیزارنش
علی خانی
Iran, Islamic Republic of
اطرافیان بهرامی نه ادعایی دارید
نه دنبال مسایل قومیتی و طایفه ای هستند
نه پیمانکار.......

گروهی که فقط آینده بویراحمد واحد را می خواهند
Russian Federation
مثل ز.ش و ا‌‌.ر
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر نشون داد در این مدت اندک قدرت عجیبی در دولت و مجلس دارد و این یکی از نشانه های قدرت یک نماینده هست
نام
Iran, Islamic Republic of
وای وای وای وای
چه قدرت عجیب و غریبی!!!!

خخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
باعرض سلام درود فراوان
درود بر سردار ندای وحدت
درو د بر بنیانگذار بویراحمد واحد
درو بر مرد خستگی ناپذیر
درود بر نماینده مردمی خستگی ناپذیر
خدا قوت پهلون خدا قوت قهرمان
Iran, Islamic Republic of
آقای روشنفکر با پیگیری و کلنگ زنی طرحهای مهمی مثل میدان گازی مختار ، سد سقاوه، کارخانه قند ،پل مهریان و پل کلو سی سخت پایه گذار اقتصاد ورونق اشتغال گردیده و به امید خدا این بار خودش نیز راهی بهارستان خواهد شد تا کارهای نیمه تمامش را تکمیل نماید.
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر باتوجه به مطالبات سنگین شخصی کارنامه قابل قبولی داره
Iran, Islamic Republic of
تلاش جانانه ی شما در این شرایط بحرانی اقتصادی هرگز در ذهن افراد بی غرض و واقع بین فراموش نمی شود. چه تلاش ها به خرج دادی و اکثر وزرا و حتی رئیس مجلس را به دیار آوردید و واقعاً بی انصافی است که این خدمات نادیده گرفته شود

دکتر روشنفکر پیروز دوباره میدان
Iran, Islamic Republic of
موج افتاده سمت روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر همنه کلو کرده هم دوسلشه هم رقیبلشه،بسکه ای آدم سیاس و زیرکه
Iran, Islamic Republic of
کو جمع کن شعار الکی کدوم سیاست؟
Iran, Islamic Republic of
اتاق فکر تکراری بهرامی بدبختی کرده ولش نیکنن
Iran, Islamic Republic of
تو نظرسنجی دیروز هم مشخص بود اوضاع بهرامی خرابه
Iran, Islamic Republic of
بر همگان آشکار که روشنفکر این دور هم با اختلاف برنده میشه
Iran, Islamic Republic of
عملکرد نماینده ی کنونی عالی بود انصافا
....
Iran, Islamic Republic of
و جهنم بی......
....
Iran, Islamic Republic of
و جهنم بی......
Iran, Islamic Republic of
عملکرد نماینده ی کنونی عالی بود انصافا
Iran, Islamic Republic of
بهرامی بنده خدا همیشه انتخابات رو زودتر از بقیه شروع میکنه ولی آخر سر کم میاره
Iran, Islamic Republic of
رقیبل روشنفکرهرچی بجنگن همش به اندازه همو فاتحونی جم نیکنن
Iran, Islamic Republic of
قول بهتون میدم تامرادی ها شب آخر هم که باشه دست به یکی می شوند
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر خ بدان؛
کاندید شدن بعضی ازروی منیت وخودخواهی وآرزوی نماینده شدن چون نیت ِِ خیری ندارند ودرآن وجود ندارند و نوعی غرور در آن وجود دارد و همه مردم هم آن را میدانند وهدفی جز حسادت وتخریب وبدذاتی در آن وجود ندارد نوعی توهمات با حاصل جمع صفر است
Iran, Islamic Republic of
بهرامی خوب شروع کرد ولی آلان داره درجا میزنه
منتظریان با یک شیب ملایم داره رشد میکنه
روشن ریزش زیاد داشت ولی یکی یکی دارند برمیگردند
Russian Federation
باور کن آرای منتظریان کمتر از یکصد و بیست هزار نیست شیب ملایم یعنی چه؟
هوففقف
Iran, Islamic Republic of
ها تعداد انگشتای طرفدارلش ۱۲۰ هزار تا یه
Iran, Islamic Republic of
۱_روشنفکر
۲_ رقابت بین بهرامی و منتظریان
۳_ رقابت بین بهرامی و منتظریان
۴_زارع
۵_ رقابت بین خرامین و مقدم
بویراحمد واحد
United States
دکتر روشنفکر بدون شک پیروز انتخابات پیشه روست یا مهدی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جهنم بی
مردم فهیم زیلایی
United States
ما مردم زیلایی حمایت کامل خود را از دکتر روشنفکر اعلام میکنیم و قدردان زحمات ایشون هستیم
Japan
از طرف خودت صحبت کن 🤫
Iran, Islamic Republic of
حاج مهدی یا مهدی ✌️✌️✌️✌️
دنا
Germany
آقای روشنفکر در حد معاون بخشداری چیتاب هم نیستن خدا خودش بهتر میدونه .
Iran, Islamic Republic of
این دور از دور قبل روشنفکر بیشتر رای میاره
Iran, Islamic Republic of
کاشته بی
توتنده
Germany
حیف اون همه تیر جنگی که برات انداختم آقای روشنفکر
یا منتظریان یا حاج زارع
United Kingdom
فقط زارع
سیسخت
Germany
آرای سیسخت بهرامی منتظریان زارع
Iran, Islamic Republic of
انشالله این سری زارعی
سر چنار
Iran, Islamic Republic of
کل ارا سیسخت ۱۰۰۰ تا نیست همه ش سی همی سه تا
سروک زیبا
Germany
فقط منتظریان و زارع
ترمینال
Germany
فقط حاج زارع یا زهرا
پاتاوه
Germany
روشنفکر به تاریخ میپیوندد انشالا با رای به منتظریان /
یا منتظریان یا مقدم یا زارع
Iran, Islamic Republic of
خواهشا به اسم خودت مطلب بزن
یا مهدی
Russian Federation
لبیک یا حسین(ع)
اشنای نزدیک
Germany
بویراحمد رجوع کنید به فامیل و طایفه آقای روشنفکر
بجز سه یا چهار خانواده اونم دامادهای ایشون هیچ شرینی اینبار به روشنفکر رای نمیده .
علی
Iran, Islamic Republic of
اشتباه میکنی رای میدن
......
قطعا مهدی روشنفکر پیروز انتخابات هست
روح الله دوستکامی
United States
دقیق ترین تحلیل با این تفاوت که رویش‌های اقای روشنفکر از ریزش های وی چندین برابر است افرادی که از اقای روشنفکر جدا شدند جمعی نیست همه تک رای هستند ولی گرایش ها بسوی بصورت گروهی حتی طایفه ای میباشد
Russian Federation
دیگر کسی در یورد نمانده است
سهیلا
Iran, Islamic Republic of
پیروز واقعی انتخابات صددرصد دکتر روشنفکر
مهدی.روشن
Iran, Islamic Republic of
پیش به سوی سناتوری دکترروشنفکر
گوگوری مگوری
Iran, Islamic Republic of
بازم خشه په خوش چشه
حاج مهدی مرد گرونه بیراحمی داغشه نینه
Iran, Islamic Republic of
فارسی مدان
حمید پیرایش
United States
درود بر دکتر روشنفکر عزیز سیاستمدار بی رقیب بویراحمد واحد.
عملکرد ماندگار و تاریخی دکتر روشنفکر در تاریخ سیاسی استان بی سابقه بوده .
Iran, Islamic Republic of
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر چیزی براش نمونده با اختلاف نفر سوم یا چهارم خواهد بود بلاشک همه بای بای را به ایشان گفته اند
Russian Federation
بای بای
Iran, Islamic Republic of
علیرغم میل و تحلیل آبکی نویسنده فقط تجربه و سابقه ی منتظریان برای نشستن بر صندلی بهارستان مرتبط است چون هم تجربه ی طولانی در کار نظارتی دارد و هم در رشته ی حقوق عمومی که مرتبط با قانونگذاری است در یکی از بهترین دانشگاههای کشور یعنی دانشگاه شیراز تحصیل کرده است
Iran, Islamic Republic of
نفرات اول تا چهارم:
۱. روشنفکر
۲. منتظریان
۳. بهرامی
۴. زارع
نفرات بعدی
۵. مقدم
۶. راوندی
۷. خرامین
رحمان
Lithuania
یا زهرا فقط رارع
Iran, Islamic Republic of
دیگر هیچ کسی به روشنفکر اعتماد نداردزیرا از نردبان مردم بالا رفت و به آن پشت پا زد و فقط بستگان نزدیک و درجه ی یک و دو را دید و بقیه ی مردم فقط گاله زن بودند
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
هیچ نگیت با زهم روشنفکر برنده انتخابات
دشترومی واقعی
Iran, Islamic Republic of
گروه روشنفکر
کارهای نسنجیده شما نخ نما شده است

به نام ما دشترومی ها کامنت نگذارید
با چه رویی از دشتروم حرف می زنید
Germany
بنظر می رسد رقابت بین منتظریان و روشنفکر و بهرامی باشد.
زارعی از این سه تا شانس کمتری دارد
Iran, Islamic Republic of
متوجه میشید زارع چقد رای داره اشتباه نکنید
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
بازهم خش په خش چشه روششششششششششنفکر
Iran, Islamic Republic of
بهرامی اگر اقبالی داشتی نه دور اول دور دوم و حداکثر دور سوم موفق می شد طرفدارانش هم تکراری اند هم خسته بی انگیزه
چیتاب
Iran, Islamic Republic of
اگه هفت اسمون بیا و زمین زمین بره ومن اسمون بازهم روشنفکر برنده
Iran, Islamic Republic of
برنده ی انتخابات فقط نادر منتظریان است و هر روز اقبال عمومی به سمت ایشان بیشتر می شود
Russian Federation
شک نکنید که منتظریان برنده ی انتخابات است
اقایی
Iran, Islamic Republic of
علت اینکه روشنفکر این دور هم قبول میشه اتحاد ایل تامرادی
Russian Federation
تامرادی از روشنفکر دل خون دارد از جانب تامرادی سفسطه نباف
گنجه ای
Iran, Islamic Republic of
والا اگه بهرامی ده بار دیگه هم بیاد فایده نداره فقط داره ما را محطل ایکنه نیله یه تصمیم درستی بگیریم
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
منتتتتتتتتتتظریان چهههههههههارمه
Iran, Islamic Republic of
به همین خیال باش
با اختلاف رای بالا وارد مجلس میشود
بلهزار
Iran, Islamic Republic of
اختلاف ای دور روشنفکر با رقباش بالی پانزده هزار رای
فرهنگی
United States
ضمن احترام به بقیه نامزدها دکتر مهدی روشنفکر برنده انتخابات اسفند ماه می‌باشد با قاطعیت کامل
Iran, Islamic Republic of
من تربه وش نمیکنی
حمیدی
Iran, Islamic Republic of
چرا اسم آقای اراوند را نیاوردید آقای اراوند از آقای مقدم و آقای خرامین بیشتر رای می آورد
United Kingdom
دکتر روشنفکر مرد عمل وطرفدار محرومین
محمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر مهدی روشنفکر ✌❤
دلی توتنده
Iran, Islamic Republic of
قطعا این دور سردار ندای وحدت با حمایت کامل ما پیروز خواهد شد
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
رای ما فقط مهدی روشنفکر میباشد زیرا نهایت همکاری و تلاش را برای حوزه های ما داشته و ما تا قطره آخر خونمان از ایشان دفاع خواهیم کرد
یا مهدی✌✌✌
محمدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر روشنفکر با صداقت با اقتدار مردمی و بی ریا نصر من الله و فتح قریب در واقع ایشان یک سال و نیم نماینده بوده دوسال ایام کرونا علنا کشور در حالت کما بوده پس در این زمان اندک خوب خودش را در کشور و سیستم پارلمان مجلس و در بین مردم جا داده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ای شیطون تحلیل نبود یکطرفه روشنفکر بردی مجلس من قول بهت میدم فقط حاج نادر
Russian Federation
اسفند طنین لبیک یا حسین در آسمان بویراحمد شنیده خواهد شد
نیک اقبال سیسخت
Iran, Islamic Republic of
سلام انصافا هیچ نماینده ای مثل جناب دکتر روشنفکر برای شهر سیسخت کار نکرده
اگر نگاهی به پروژه های در دست اقدام کنیم متوجه خواهیم شد که در این سه سال عملکرد ایشان در شهر سیسخت قابل قبوله
هیچ جای استان نبوده که همزمان دو تونل کنار هم برای رفت و برگشت زده بشه که الان شاهد به اتمام رسیدن تونل رفت و برگشت یاسوج به سیسخت هستیم
اجرای پل کلو که نزدیک به هزار میلیارد هزینه داره در حال احداث میباشد
مبلغ سیصد میلیارد برای زلزله سیسخت به صورت مستقیم تزریق کردند که همه شاهد اجرا و تکمیل جداول شهر آسفالت معابر و زیر ساخت های شهری میباشیم
پس انصاف را باید در نظر بگیریم که جناب دکتر روشنفکر لیاقت نمایندگی را دارند و ما هم مثل گذشته همراه ایشان هستیم .
Mehdi
United States
تو اگر سی سختی بودی که نیستی میدونستی 192 میلیارد از اعتبارات زلزله سی سخت جذب نشده.اگر سی سختی بودی میفهمیدی با بی مسئولیتی روشنفکر امهال زلزله تسهیلات 3 ساله نشد.اینا همش ضعفه بزرگوار
Iran, Islamic Republic of
اتفاقأ در نبود نماینده و عدم حمایت ایشان از این پروژه یکی از تونلها حذف گردید و تونل دوم فقط احداث می شود یا طولی کمتر!
طرح اولی دو تونل بوده است.
جهت اطلاع
محمد روستا
Iran, Islamic Republic of
شاید از حادثه میترسیدیم
تو به ما جرات طوفان دادی
یا مهدی
✌❤
Iran, Islamic Republic of
✌😍
حسن زاده
Iran, Islamic Republic of
تحليلي کاملاً آبکي بود. قبولي دوباره روشنفکر بيشتر به جوک نزديک است تا واقعيت. منتظريان و بهرامي رقباي اصلي انتخابات خواهند بود.
Russian Federation
روشن برای همیشه خاموش شد
.....
Iran, Islamic Republic of
نادر منتظریان با آرای بالا نماینده قطعی این دوره مجلس خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
به فضل الهی و حمایت همه جانبه ی مردم محقق خواهد شد
بانو
United Kingdom
بنده بعنوان یک زن واقعا تحلیل های نویسنده رو قبول دارم واقعا درست فرمودن
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
فقط.منتظریان اینها همش حرفه من که دیگه به روشنفکر رای نمی‌دم قبول بشه یا نشه
منتظر
Iran, Islamic Republic of
منتظریان همان مسعود حسینی و ستار هدایت خواه است
Russian Federation
حاج نادر پیروز قطعی انتخابات است شک نکنید
Iran, Islamic Republic of
حامی_روشنفکر_هستم
حامی_روشنفکر_هستم
حامی_روشنفکر_هستم
حامی_روشنفکر_هستم
Iran, Islamic Republic of
مردم سطل خود را به جاهی که خشکی آم بر همه ثابت شده نمی اندازند چند بار باید شکست بخورید تا ترک میدان کنید؟
Iran, Islamic Republic of
بهرامی اشتباه کرد باید میموند واسه دو نماینده ای شدن
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر این روزا نشان داد که وضعیتش از همه بهتره
Russian Federation
آخرین رمق های عمر سیاسیش را صرف می کند و نفس های عمر سیاسیش به شماره افتاده است
Iran, Islamic Republic of
برادران واقع بین باشین
هرچند اختلاف ممکنه کمتر باشه نسبت به دور قبل ولی باز روشنفکر برنده است
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر در یاسوج
بزرگواری دهدشت
تاحگرددن گچساران
Iran, Islamic Republic of
کمتر اصلاح‌طلبی رو دیدم که نگاه مثبتی به آقای بهرامی داشته باشه حتی افرادی من دیدم که قبلا از اطرافیان ایشون بودن ولی الان میگن رای نمیدن.
Navid
Iran, Islamic Republic of
زنده باد حاج مهدی روشنفکر نماینده مقتدر و توانمند😍
مهران
United Kingdom
درود
تحلیل خوبی بود بد نبود به واقعیت خیلی نزدیکتر است انصاف کمی رعایت شده،
قابل توجه مخالفین های جریان های ندای وحدت
دلخوش اون چند کاندید درون جریانی نداشته باشید دیگه مثل قبل نیست زرنگ شده ایم روی یک نفر سرمایه گذاری می کنیم که شرایط بهتری داشته باشد اون یک نفر نیست جز سردار ندای وحدت دکتر روشنفکر،
روشنفکر عملکرد داشت وداره
عملکردی ماندگار خداراشکر
نماینده مردم خودش بود
نه نماینده مردم سوریه
زنده باد بویراحمد واحد
زنده باد سردار ندای وحدت
والله روشنفکر نماینده ما بود و همه آنچه هدایت خواه در دل داشت در بویراحمد انجام شد!!!!!!
اهل سیاست
Iran, Islamic Republic of
تا الان مشخص هست که براساس رای فامیلی روشنفکر پیشتاز است
براساس رای جناحی منتظریان پیشتاز اصولگرایان است
و آرای اصلاح طلبان و بخشی هم قومیتی به سمت بهرامی هست
زارعی هم رای قوم و خویشی و وابستگان اداری قبلی را داره
غیر از این چهار نفر بقیه بهتره انصراف بدهند به نفع سایرین چون کسی رای خودشه برای افراد شانس پنجم به بعد خراب نمی کنه.
Iran, Islamic Republic of
زارعی رای در همه ی طوایف داره
Iran, Islamic Republic of
رور بزنه ۵هزار تا نمیاره
دوستکامی
United States
بهترین تحلیل با این تفاوت که رویش‌ها خیلی بیشتر ریزشهاست
Iran, Islamic Republic of
نویسنده:رئیس دفتر روشنفکر😂😂😂
Iran, Islamic Republic of
اینکه روشنفکر باز رای بیاره مهم نیست/.مهم اینه اونقدر عملکردت خوب باشه که همه طوایف بهت رای بدن مثل تاجگردون.که روشنفکر این مزیت رو نداره
دانای روزگار
Iran, Islamic Republic of
ظاهراً این گزارش به نحو زیرکانه ای قصد دارد وانمود کند:

دکتر محمد بهرامی ریزش آرا دارد و روشنفکر هم ثبات رأی و افزایش آرا
کیست که نداند تمامی اقدامات و فعالیت ها و انتصابات روشنفکر فقط و فقط برای بخشی از فامیل ها و طایفه ی خود بوده است.

کیست که نداند کسی مثل محسن فروزان هرگز در قامت یک اصلاح طلب معرفی نشده و نمی شود و خمپاره مسیر موقعیت و منفعت طلبی را انتخاب می کند

کیست که نداند قاطبه ی اصلاح طلبان به صورت آشکار و حتی در خفا از بهرامی حمایت می کنند چون تنها کاندید اصلاح طلب شناسنامه دار بهرامی است
اینکه بهرامی در دولت روحانی پست و مقام نداشته است نشانی از نقطه ضعف ایشان ندارد و به خاطر این است که ایشان عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد است و مسوولیت دانشگاهی دارد
لطفاً واقعیت های جامعه را در نظر بگیرید
Iran, Islamic Republic of
والله اگر ما اصلاحطلبیم این سری اتفاقا نه بزرگی به بهرامی خواهیم گفت. لطفا از اسم اصلاحات و اصلاح‌طلبان ایشون و اطرافیانشون سواستفاده نکنند
Iran, Islamic Republic of
چن نفر از این اصلاح‌طلبان را نام ببرید
دانلود
Iran, Islamic Republic of
زارعی سخنران ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رییس الساداتی رییس جمهور انقلابی است

یادم هست سال ۱۴۰۰ برای آقای زارعی یک سخنرانی توپ برای آقای رئیسی دانستند

البته ۱۳۹۶ هم برای آقای روحانی سخنرانی کرد
Iran, Islamic Republic of
مشکل شما الان با زارعی چیه ولله قسم بخاطر بی حرمتی های تیم بهرامی هست که میخوایم زارع رو حمایت کنیم و مطمئن باشید با تخریب بزرگ نمیشید
راستی
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر نماد طایفه بازی و قومیت گرایی است

با این مقالات سفارشی کسی فریب نمی خورد
مردم آگاه هستند
عابدینی
Iran, Islamic Republic of
برنده قطعی انتخابات دکتر بهرامی است
خرداد ماندگار
Iran, Islamic Republic of
اسطوره اصلاح طلبان سید باقر موسوی جهان آباد هم راغب به موفقیت دکتر بهرامی است
به یاری خداوند بزرگ
اصلاح طلب
Canada
در دور قبل تمام نزدیکان سید عزیز از روشنفکر حمایت کردند و بهرامی را به عنوان اصلاح طلب قبول ندارند بدون تعصب گفتم واقعیت اینه
Iran, Islamic Republic of
شما با چه اجازه ای از زبان ایشون حرف زدید؟!
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
فقط روشنفکر بگوید برای دشتروم و سپیدار و جلیل بابکان و سپیدار چکار کرده است
Iran, Islamic Republic of
قبل از آمدن زارعی قصد رای دادن نداشتم.
Russian Federation
حذف سهمیه ی بچه های عشایری برای دانشگاه فرهنگیان
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
کبنا از باند ندای وحدت چند گرفتی که الان برلشون مثبت ارزیابی میکنی اگر ننیدانی بدان که کل رای دوره قبل حوزه لوداب،مارگون ،پاتاوه،که همه رای دادند و حتی از کهگیلویه طیبی ها و طایفه کا محمد طاهری آمدند برلی انتخاب ردشنفکر چون که در کهگیلویه موحد قطعا برنده بود کلا ۳۷هزار نفر بوده و بیشترین رای در حوزه بویراحمد و دنا و کبگیان بوده و قطعا بویراحمد با توجه به شکستن غیرت و به انزوا رفتن بویراحمد توسط طایفه گرایی روشنفکر قطعا به دو گزینه خود یعنی منتظریان و بهرامی رای خواهند داد و زارع هم قطعا بیش از ۸هزار رای نخواهد آورد و نباید نباید به میدان بیاد اگر میخوهد محبوب بماند عنوان کردی طرح عمرانی در زمان روشنفکر هنوز توی میدان زیرسیگاری نرسیده به مهریان مانده چه طرح عمرانی غیر از تعین آبدارچی برای ادارات کرده. یاسوج در زمان وی به قهقرا رفته. نمیتوان سر را بلند کرد و یک متر کار عمرانی در این شهر را دید دلم به حال این شهر میسوزد که نه سری دارد و نه صاحبی/ هنوز اکثر مناطق یاسوج و افراد ساکنش را نمیشناسد لیدراش در شهر باسوج از طایفه//هستند که اکثر این دو طایفه بزرگ و محترم اعتقادی به این نماینده ندارند نماینده باید و میبایست مشکلات اصلی و اساسی شهر یاسوج را حل کند نه با انتخاب مدیران فقط چسپیده به میز مدیریت شهر را نابود کند مدیرانی مثل عزت خواه مدیر کل آموزش و پرورش که استان را به رتبه ۳۱ کشور بردند مدیر کل محیط زیست که دیگر زیستی وجود ندارد رئیس شرکت گاز ووووووووووووو خداوند به همه ما توفیق دهد تا با چشمانی باز و عقلی سالم برای انتخاب نماینده و توسعه شهر مان یاسوج پایتخت طبیعت ایران گام برداریم.
برادر
چرا جای بقیه طوایف حرف می زنید
راهنمایی
Iran, Islamic Republic of
چرا به صراحت نمی گویید روشنفکر برای بویراحمد چکار کرده است؟؟؟

روشنفکر بویراحمد را نابود کرده است

همه‌ مدیران و مسئولان هم طایفه ای روشنفکر هستند
Russian Federation
بستگان نزدیک خودش و خانمش و دامادش
سالاررحیمی
Iran, Islamic Republic of
دلمان بخادیانخادبازهم دکترروشنفکربااختلاف خیلی زیادقبول است
تمدن
زنده باد دکتر روشنفکر
دلسوز و خادم مردم
تامرادی اصیل
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر با ایجاد دو دستگی بین بویراحمد علیا و سفلی بذر کینه را کاشت و چیزی جز نفرت پراکنی و تفرقه و پست رفت برای بویراحمد نداشت انشااله با پیروزی قاطع دکتر بهرامی مجددا شاهد بویراحمد واحد و یکپارچه خواهیم بود. یا علی مدد
Iran, Islamic Republic of
بانی نفاق در بویراحمد بزرگ
....
Iran, Islamic Republic of
قرار بود مدرک فوق لیسانش را رونمایی کنید چی شد
United States
تو این چهل سال اگه نماینده هامون مثل روشنفکر عمل میکردن
الان استان اینهمه مشکل نداشت
بویراحمد
United Kingdom
بهرامی وتاجگردون
بویر ا حمد اصیل
United States
زارع را دست کم نگیرید خیلی از طرفداران قبلی به ایشان پیوسته اند
Iran, Islamic Republic of
پیروز قطعی منتظریان است بقیه میدان را فقط گرم میکنند
Iran, Islamic Republic of
یامهدی حاج مهدی روشنفکر بااختلاف پیروز انتخابات هستن چون کارهایی که برای شهرستانهای انتخابیه کردند بی‌نظیر بوده
معلم
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر بنیان طایفه گرایی و قوم گرایی نهاد به دهدشت برگردد فقط حاج نادر منتظریان
United Kingdom
دکتر بهرامی برنده قطعی انتخابات مجلس هستند
United Kingdom
دکتر بهرامی پیروز قطعی انتخابات هستند
United Kingdom
دکتر بهرامی پیروز قطعی انتخابات هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر مهره سوخته در حد مدیر یه مدرسه هم نیست هیچ نماینده ای به ضعیفی روشنفک نبوده
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی همشو سر یک یه نماینده نیابون
وااااای بر مردم بویراحمد بدبخت
پشتکوه جلیل
Iran, Islamic Republic of
به حول وقوه الهی دکتر روشنفکر دوباره رهایی بهارستان میشه
ظهرابی
Iran, Islamic Republic of
بهرامی زد بدبختمون کِرد،دَ بگه بشین
Iran, Islamic Republic of
درودبرمردبزرگ دکترخرامین
Iran, Islamic Republic of
ازترس دکترخرامین روشنفکر شب روز نداره
Iran, Islamic Republic of
کرو روشنفکر نمی اید مناظره تا سوتی امسال تمام شود
Iran, Islamic Republic of
مردم خوب استان فریب نا اهلان را نخورد اگر نماینده تراز اول می خواهید به دکترخرامین رای دهید
Iran, Islamic Republic of
اگر تاروز آخر روشنفکر سکته نکند خوبه
Iran, Islamic Republic of
دروخدا برچمران دکترخرامین محبوب
مارگون
Romania
عجب تحلیل آبکی.
البته که شواهد و قراین چیزی دیگر را نشان می دهند، البته به خوش خیال باشید تا این چند ماه.
نیکبخت
Netherlands
جناب دکتر روشنفکر برنده مجدد انتخابات هستن
جهانفکر
Netherlands
حاج روشنفکر بیشترین فعالیت رو در شهر سیسخت داشتن که ما از ایشان قدردانی خواهیم کرد و در انتخابات پیش رو از ایشان حمایت خواهیم کرد
ذاکر
Netherlands
پیروزی ندای وحدت با اختلاف 95هزار رای
حاج حسین
United States
به لطف خدا و اتحاد مردم و خلق حماسه ای دیگر ، پیروزی از آن ندای وحدت خواهد بود
Ukraine
بنویسید روشنفکر بخوانید قهرمان بلامنازع
Ukraine
این دور برای بهرامی ومنتظریان خیلی گران تمام خواهد شد
بهرامی برای همیشه بایگانی خواهد شد و منتظریان هم سرخورده ومایوس
Yaya
Russian Federation
منتظریان اول .
روشنفکر دوم
بهرامی سوم
عسکرپور
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر روشنفکر
چه فرقی نمی‌کند
Iran, Islamic Republic of
سلام.کاملا مشخص است که از بهرامی ترسیدین و کاملا سوء گیری کردین در این مطلب
کلبعلی
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج مهدی
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
انشالله به یاری خداوند متعال آقای بهرامی باز هم تلاش کنه امکان داره برا دوره بعد شانس داشته باشه. درود بر بهرامی بمان برای ما تو حیفی
شهروند
Iran, Islamic Republic of
افرین به نگارنده واقعیت را فرمودید همه هم واقعیت را می دانند تحليل شما درست است حاج مهدی با اختلاف ۳۰ هزار رای نسبت به نفر دوم پیروز این کارزار می باشد .وعده ما سرنجلکل
یا مهدی حاج مهدی
آقا
Iran, Islamic Republic of
افسوست بهرامی افسوس
قلی پور
Canada
با سلام
شواهد حاکی از آن است که مهدی روشنفکر کارزار انتخابات را به نفع خودش رقم خواهد زد .
عدم مشارکت زیاد هست اما هر جایی که سوال میکنیم طرفداران ندای وحدت محکم پای کار هستند و روی صندوق حضور پیدا میکنند.
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی اگه چهل سال گذشته به اندازه این سه سال برای استان بخصوص شهرستان دنا و سیسخت کار شده بود الان از ارپا جلوتر بودیم ، خدا را در نظر داشته باشید بر اساس تعصب نظر ندهیم ، با همین فرمون روشنفکر استان را به سرمنزل شایسته خواهد رساند ، انقلابی و با صداقت و مردمی بودن از مشخصه های اوست
ساجد
Iran, Islamic Republic of
مردم را چی فرض کردی؟
حداقل تابلو حمایت نکن.
روشنفکر سوم هم نمی‌شود.حالا میبینی.
چه دستاوردی داشته در این چند سال نمابندگی؟؟
وای به حال بویراحمد
مردمان این دیار دیگر اسیر و فریب این نیرنگها را نمیخورند.
United States
کف خیابون که میگه بهرامی، شما هم میدونید،،ولی مسکنها را به خودتون تزریق کپید فعلا...
ج
Iran, Islamic Republic of
ما که از نزدیک ندیدیم. شنیدیم. روشنفکر فقط میوه میخوره
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
درودبرحاج زارعی فقط وفقط حاج زارعی
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
مردونه ۹۰ درصد مردم پاتاوه رای به روشنفکر نمیدن ..چون هیچ کاری عمومی نکرد
سادات محمودی
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر دیگه خواب ببینه که بتونه مردم فهیم سادات محمودی را گول بزنه ...منتظریان مرد میدان
توت نده
Iran, Islamic Republic of
این طوری که من از مردم میشنوم ارای روشنفکر ریزش خیلی زیادی داره ..البته باید هم فکر الانش را میکرد که نباید فقط عده ای خاص را در دست داشت ..امروزه دیگه برادر با برادر کاری نداره هر که دنبال منفعت خودشه ..
Mohamad
Germany
سلام
دکتر بهرامی دور قبل بعد دوازده سال کار ۱۸۰ رای از ۹۰۰۰ رای لوداب را داشت و بهرامی قطعا این دور سوم هست و در ثانی بهرامی در ۳ سال گذشته انرژیشو گذاشت روی ارای زارع ولی زارع غافلگیرش کرد و به میدون اومد
انتخابات بین منتظریان و روشنفکره که معلومه این وسط روشنفکر با ارای بالا پیروز انتخاباته چون هم در منطقه‌ی تحت نفوذش رنجش هایی داشت اما ریزش نداشت .
Mohamad
Germany
سلام
دکتر بهرامی دور قبل بعد دوازده سال کار ۱۸۰ رای از ۹۰۰۰ رای لوداب را داشت و بهرامی قطعا این دور سوم هست و در ثانی بهرامی در ۳ سال گذشته انرژیشو گذاشت روی ارای زارع ولی زارع غافلگیرش کرد و به میدون اومد
انتخابات بین منتظریان و روشنفکره که معلومه این وسط روشنفکر با ارای بالا پیروز انتخاباته چون هم در منطقه‌ی تحت نفوذش رنجش هایی داشت اما ریزش نداشت .
مجری توانمند
United Kingdom
دلیل ششم اقای بهرامی هم ذکر نشد ...مجری توانمند و پر بار و نقشه ریز ایشان جناب مهندس روشناس چند روز پیش ب دلایلی ک در فضای مجازی اقای بهرامی رو عاجز و ناتوان دونست رو نگفتین ....این یکی تیر اخری بود ک بسمت بهرامی نشانه رفت و تا مهر تایید شکست اقای بهرامی و حامیان راه روشن رو به ثمر برسونه ....
شهروند
United Kingdom
روشنفکر تنها نمایند تک دوره‌ای خواهند بود
آنا
United States
فقط دکتر مهدی روشنفکر " بقیه فقط دارنن خودشونن خسته میکنن
بیخشت
United States
فقط روشنفکر " یامهدی حاج مهدی
کارشناس اهل رسانه
Iran, Islamic Republic of
محبوبیت روشنفکر بیشتر شده است و موج عظیم مردمی به سمت او گسیل شده است و چنین نشان می دهد که به تنهایی به اندازه همه کاندیداها رای دارد.
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم یکه تازی زیاد دارد بطوریکه سمت وسوی گفته ها مشخص می کند طرفدار کیست وحقیقت را بیان نکرده است ودرست بار کج به مقصد نمی رسد . اخراینکه:تقریباً شصت درصد تیم مدیریتی کنونی استان متعلق به جریان مهدی روشنفکر (جریان ندای وحدت) است.کار نمایندچیست تعویض نیرو یا حفظ وحراست وتصویب قوانین خود دانید!!!
بهادران
Brazil
ایشون عملکرد خیلی ضعیفی را داشته و قطعا بازنده هستن
بنده به عنوان یک تامرادی به ایشون رای نمیدم
آشنا
دکتر بهرامی قطعا پیروز انتخابات هستند
زیلایی
Iran, Islamic Republic of
پیروز قطعی انتخابات با اختلاف کسی نخواهد بود جز دکتر محمد بهرامی
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
انشاء الله این دور دکتر بهرامی را با قاطعیت به مجلس خواهیم برد این خط و نشان
کارمند
Iran, Islamic Republic of
والا در ادارات و سازمان ها که فقط حرف از دکتر بهرامی هست این تحلیل مشخصه از حامیان روشنفکر نماینده هست
مریم
Germany
علمی عملگرا دکتر محمد بهرامی
رهیده
Iran, Islamic Republic of
بله

دکتر بهرامی چنانچه وارد بهارستان شود نیازی به شناخت آدرس ها و قوانین و دوست یابی ها ندارد .
ایشان بدلیل اینکه بعد از شهرداری مشاور و طراح وزارت خانه بوده و طرح های زیادی برای کمسیون های مجلس مشاوره داده ، می داند تهران چیست و کیست . می داند وظایف دولت کدامند . می داند کمسیون چیست و چه وظایفی دارند و نیاز به دوست یابی تازه ندارند و ایمان داشته باشید که بالاخره دود کارخانه ها در این دیار به آسمان خواهد رفت و چرخ های تولید خواهند چرخید .
اینگونه می شود اقتصاد را کمک کرد ن با شناسایی عوامل فساد در یک کارخانه .
جلیل سرافراز
Iran, Islamic Republic of
این دور با قاطعیت دکتر بهرامی پیروز انتخابات هست میگید نه تشریف بیارید بین مردم
پاتیس
Germany
دکتر بهرامی آثار ماندگار زیادی به جا گذاشتن ومردم دیگر فهمیده شده
پارسا
Germany
پدر پایتخت طبیعت دکتر محمد بهرامی
مهدی
Iran, Islamic Republic of
ما که چندین دوره هست همرو امتحان کردیم و آبی ازشون گرم نشده
این سری هم اقای بهرامی رو انتخاب میکنیم ببینیم شرایط تغییری خواهد کرد.
فرزاد
Germany
مدیرت فوق العاده دکتر بهرامی
لوداب
Iran, Islamic Republic of
دکتر بهرامی محبوبیت عجیبی بین مردم این منطقه دارد کارتمام هست من به چشم می بینم که دردل مردم رخنه کرده
محمدی
Luxembourg
کاندید فقط بهرامی
محمدی
Luxembourg
کاندید فقط بهرامی
چناررس
Iran, Islamic Republic of
این بهرامی کیست که دلها همه اشفته اوست . این چه مهری است که اینقدر در بین مردم محبوبیت درست کرده و همه جا حرف از اوست
پ. رامیان
Iran, Islamic Republic of
از شهيد گرانقدر دکتر چمران پرسيدند:
تعهد مهمتر است يا تخصص؟
وي در جواب گفت: می گویند: تعهد بر تخصص اولویت دارد ؛ قبول اما کسی که تخصص ندارد ولی عهده دار کاری می شود غیر متعهد و بی ‎تقواست
و ای کاش این کلام به حق و منطقی را بر سر در تمام وزارت خانه ها و سازمانها و ادارات با طلا می نوشتند ....
درود بر دکتر محمد بهرامی که هم فردی بااخلاق و دارای تخصص مربوطه میباشد.
شخصیتی علمی-عملگرا
دکتر محمد بهرامی
حسینی
Luxembourg
اصلح ترین کاندید بهرامی هست بی شک
حکمتی
Iran, Islamic Republic of
نخستین ویژگی مورد نیاز یک مدیر، داشتن اراده است. که دکتر بهرامی با دارا بودن اراده و انگیزه کافی برای پیشرفت خود و جامعه و همچنین دارا بودن تجربه و تخصص کافی در رشته مدیریت بهترین گزینه برای نمایندگی بویراحمد میباشد
کیا بویر
Iran, Islamic Republic of
چه شده که عملکرددکتر بهرامی لرزه بر اندامتان انداخته ونگرانیت مردم بویراحمد واحد خود آگاه هستن وگول سیاست‌های کثیفتان را دیگر نمیخورند وفردی علمی وعملگرا می‌خواهند یاعلی مدد
United States
دکتر محمد بهرامی فردعلمی وعملگراست ازموده را ازمودن خطاست همه با کارامدی اقای دکتر بهرامی اشنایی کامل دارند وهمه ی مردمی که طرفدار حق هستند دارن مثل اب روان بسوی دکتر بهرامی درحرکتند پس پیروزی دکتر بهرامی قطعی است
اندیشه
United Kingdom
امیدوارم که امسال مردم از این همه تورم و گرونی و ناکارآمدی درس بگیرن و بهترین رو انتخاب کنن.
بهترین در مدرک مرتبط
بهترین در سابقه عملی
بهترین در کارآفرینی و ....
و تنها فرد شایسته نمایندگی فقط دکتر بهرامی می باشد.
ب امید تفکر و پرهیز از تعصبات
امیرپور
Iran, Islamic Republic of
به عمل کار برآید به سخنرانی نیست
به امید راهی روشن برای فردای بویراحمد واحد با طلایه داری دکتر محمد بهرامی مردی علمی و عملگرا
India
محسن فروزان اگر جریان مشخص براش مهم بود چرا رفت با روشنفکر..
فاطمه امیرپور
United States
دکتربهرامی علمی عملگرا باسواد ورزشی مردم دار،انشاالله اسفندی روشن با لیاقت ترین لایقش
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان این دور با منتظریان خواهند بود
Iran, Islamic Republic of
زارع کاملا با روشنفکر هماهنگ هستش مردم شریف بویراحمد نقشه زارع و روشنفکر بدانید دارن چکار میکنند
Iran, Islamic Republic of
قطعا ایدفع صددرصد دکتر محمد بهرامی قبول انتخابات هستش
درود بر دکتر بهرامی شخصیتی علمی و عملگرا و فردی که با دانش و تخصص و درایت این دیار را میتواند نجات دهد با طرح های ناب علمی ورزشی، صنعتی، گردشگری و اقتصادی پس ما طرفدار شکوفایی و توسعه و پیشرفت این شهر باشیم نه طرفدار منفعت طلبی چندروزه و تعصبات بی جا و کورکورانه
تامرادی
این تحلیل کاملا آبکی بوده و چرا به آقای زارع پرداخته و به آقای دکتر مقدم و خرامین و آراوند که چندین برابر زارع سبد رای دارند نپرداخته، این دور طبق اماری که خودم از جامعه گرفتم بهرامی اوله
احسان
درود بر دکتر بهرامی، علمی و عملگرا و تغییر دهنده شرایط موجود
احسان
درود بر دکتر بهرامی، علمی و عملگرا و تغییر دهنده شرایط موجود
سید
United States
درود بر دکتر بهرامی لایق بهتری هایی
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر بهرامی
صابری
Iran, Islamic Republic of
شرایط دکتر بهرامی از بقه خیلی بهتره و قطعاً پیروز خواهد شد
بیدار
موفقیت دکتر بهرامی حتمی خواهد بود
امید
United States
مرد عمل
علمئ
عملگرا
دکتر محمد بهرامی
حمید
دکتر بهرامی قطعا مناسبترین گزینه هست
امیر علی
United States
محمد بهرامی بی شک چهره ای متفاوت تر و مثبت تر خواهد بود چهره ای که شعارش درراستای تخصصش درراستای تجربه اش هست و میدانیم تخصص ایشان به کار مجلس می اید محمد بهرامی باتوجه که مشاور وزیر در مجلس بودند و پروژهای موفقی درسطح ملی و بین المللی ارائه دادند قطعا میتواند گزینه مناسبی باشد.
دکتر محمد بهرامی.
محمد
Iran, Islamic Republic of
دکتر بهرامی در دل مردم جا باز کرده و مطمئنا پیروز اتفاقات است.
هر روز رویش رای دارد.
حالا شما هر طور که میخواهید اظهار نظر بفرمایید
کیانوش
Iran, Islamic Republic of
بهرامی یازارع روشنفکر تمام منتظریان هم کلا تمام
آریوبرزن
United States
قطعا برنده انتخابات این دوره دکترمحمدبهرامی سیف آباد میباشد
ناکامی دولت اصولگرا تورم افسارگسیخته بیکاری خودکشی وهزاران دلیل دیگر مجلس انقلابی ناکارآمد وجغرافیایی وقومی وقبیله ای عمل کردن نماینده فعلی بهترین دلیل موفقیت دکتربهرامی است آرزوی موفقیت برای ایشان دارم
یا خدا
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت دوستان عزیز . روشنفکر مخالفانی هم دارد و خیلی ها هم از ایشان فاصله گرفتند ولی به این نکته توجه کنید.در برخی طوایف که اصلا رای نداشت افزایش رایی بسیار بالایی داشته که حتی به صد در صد هم رسیده یه جورایی هم مثل دور قبل پیروز انتخابات خواهد بود حتی با رأی بیشتر نسبت به دور قبل .از لایک و دیس لایک که ملت در همین صفحه میدم مشخص هست کی برنده هست.یه جورایی قضیه شده سه به یک. و این یک روشنفکر نزدیک به شصت درصد هست.
Iran, Islamic Republic of
کاملا خیال پردازانه به نفع روشنفکر نوشته. روشنفکر بیش از ۳۰هزار رای نداره
محمدی
Iran, Islamic Republic of
دور قبل همینو گفتی
Iran, Islamic Republic of
ای دادبیداد از این استان بی در پیکر خدا بهمون رحم کنه
مهدی آخش
United Kingdom
در یک کلام حاج مهدی روشنفکر
چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
1