تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۴۶۷۸۷۷
کبنا گزارش می‌دهد

در سال مهار تورم؛ نقره داغ مردم توسط تعمیرکاران ماشین در شهر یاسوج! / مگر اینجا شهر هرته! ؟ / حمزه لقمانی و کریم روزبهان به مردم پاسخ بگویند...

۱۸
۲
در سال مهار تورم؛ نقره داغ مردم توسط تعمیرکاران ماشین در شهر یاسوج! / مگر اینجا شهر هرته! ؟ / حمزه لقمانی و کریم روزبهان به مردم پاسخ بگویند...
کبنا ؛«اینجا شهر هرته»، این تعبیری است که یکی از تعمیرگاه‌های خودرو واقع در بنسجان شهر یاسوج در هنگام خش و بش و اعتراض و گلایه من نسبت به وضعیت آشفته قیمت‌های دلبخواه تعمیرکاران برای تعمیر ماشین‌ها به مشتری‌ها اعلام می‌کنند، به کار برد.
شهر هرته، کنایه از آشفتگی و بی‌عدالتی مردم یا مسئولین در شهر است. شهر هِرت شهری خیالی و ساختگی است؛ معمولاً آن را در جایی به کار می‌برند که دیگران قانون را رعایت نمی‌کنند و حق دیگران را زیر پا می‌گذارند و گمان می‌کنند کشور بی‌در و پیکر است و هرچه دلشان می‌خواهد می‌توانند انجام دهند. ولی دیگران به این رفتار آن‌ها اعتراض می‌کنند و این اصطلاح را به کار می‌برند.
همین تعمیرکار با اذغان به ناسامانی و بی‌سرؤسامانی قیمت‌ها در این راسته بازار که از تعمیر واشر سرسلیندر تا تعویض لامپ سوخته یک چراغ، نرخ‌ها من درآوردی و هرج و مرج است، سخن گفت و اینکه به ندرت انصاف و وجدانی در این بازار و این اهالی دیده می‌شود و هر که هر چی بتواند از مشتری می‌ستاند.
آنچه که خودم دیدم و سرانگشتی حساب کردم و آنچه که این تعمیرکار نقل می‌کند در این بازار از تراشکار گرفته تا تعمیرکار موتور ماشین و جلوبند و... گا‌هاً تا ماهی ۲۰۰ میلیون تومان درآمد را نیز شاهد هستیم! یعنی برخی از این افراد روزانه از دو میلیون تا شش تا هفت و هشت میلیون و گا‌هاً بیشتر درآمد دارند که هیچ قاضی و پزشک و وکیل و کارمندی چنین درآمدی را به خود نمی‌بینند!
در میان گفتگو‌ها و مسائلی که حین تلفن و صحبت با یکی از همکارانشان پیش آمد، سر قضیه باز شد که فرزندان غالب این آدم‌ها، از نظر تربیتی و آموزشی اگرچه گاهی با این درآمد‌های نجومی در بهترین مدارس درس می‌خوانند ولی وضعیت نامناسبی از هر نظر ندارند (از درس نخواندن تا آلوده شدن به انواع خلاف‌ها و.. ) که این را از نتایج و تأثیر درآمد و کسب روزی نادرست و نامنصفانه از جیب کارمندان با حقوق ده و دوازده میلیون و... با دستمزد‌های بالا که از آن‌ها می‌گیرند، ربط می‌داد.
با خود‌اندیشیدم که کارمند تحصیلکرده‌ای که حقوق ماهیانه ده تا پانزده میلیون دارد در این بازار برای تعمیر خودروی خود چقد نقره داغ می‌شود و برای کاری در حد بیست دقیقه و تا نیم ساعت و یا سه چهار ساعت و یا حتی یک روز یک تعمیرکار، بعضا باید نصف و یا کل حقوق ماهیانه خود را بپردازند تا ماشینش را بتواند مرخص کند!!!
در کنار این آشفته بازار دستمزد تعمیر‌ها که هیچ نصب قیمتی ندارند و هیچ نظارتی بر آن‌ها انجام نمی‌شود، عدم تخصص و آزمون و خطای آن‌ها برای تعمیر ماشین و پرداخت هزینه‌های آن توسط مردم بدبخت را باید اضافه کرد. گویی هر کسی یاد گرفت آچار به دست بگیرد به خود اجازه می‌دهد که دکانی بگیرد و تابلویی بزن و خود را تعمیرکار بنامد و با آزمون و خطا و خراب کردن ماشین مردم و خرج انداختن بر دست مردم، امور خود را بگذارند!
در کنار این درد‌ها، درد قیمت‌های لوازم یدکی بی‌سرؤسامان و من درآوردی و بی‌نظارت را باید اضافه کرد که هر قطعه را هر کدم به نرخ کیفی و میلی خود به مردم می‌فروشند و بازار پر از اجناس تقلبی و.. است.
دریغ از نظارت و کنترل در سال مظلوم «مهار تورم» و ر‌ها کردن این شعار و بی‌توجهی به نامگذاری این سال توسط رهبر معظم انقلاب، توسط نهاد‌ها و دستگاه‌های مسئول!
سازمان تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد (به مدیریت سیده حمزه لقمانی) و سازمان صنعت و معدن و تجارت استان (به مدیریت کریم روزبهان) چه پاسخی برای مردم دارند؟
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هیچکس هیچ پاسخی ندارد

خدا به داد این مردم برسد
برادر روزبهان کجا بود!!!!

کلا در تهران در حال رایزنی//
یه سری به سازمان بزنید ببنید امسال چند روزش تهران بوده و ماموریت های تهران که کلی هزینه بر گردن سازمان صمت گذاشته چه نتایجی حاصل شده.

بابا یکی این مدیر کل را بررسی کنه - استاندار کجایی.
Iran, Islamic Republic of
خوب معلومه وقتی استان بی صاحب باشه بیراحمد بی نماینده باشه ایل بزرگ بویراحمد نیروی توانمند نداشته باشه کریم روزبهان مدیرکل بشه
باید به حاتل صنعت معدن وتجارت استان گریست واقعا برین سر بزنید به این مجموعه فقط یه وورد خالی ازش مونده نابوددددددددده
دردمند
Iran, Islamic Republic of
مطالب فوق اکثرا با پوست و گوشت خودمون لمس گردیم هیچ قانونی نیست اگه نرخ هم باشه به ناحق قطعه عوض میکنن که دستمزد بیشتر بشه
امیر
Iran, Islamic Republic of
صافکاران ونقاشان هرماه بالای ۲۰۰ میلیون درامد دارند دیگه پدر مردم رو دراوردند خواهشا رسیدگی کنید
Iran, Islamic Republic of
والله از داشتن ماشین پشیمون شدم از بس خرجش کردم.خداشاهده خرداد ۱۵ ملیون خرج کردم برای سرسیلندرش.الان دوباره واشر زده ماشین..
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
اینجا هرت اندر هرته
با این مدیران
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
حرام خوارتر از صنف تعمیرکار و صافکارخودرو ندیدم...
Iran, Islamic Republic of
صنعت و معدن تعطیله
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
من حاضرنیستم حتی لنت ماشینم اینجاعوض بشه...هرکی انصاف وکارخوب میخواد واینکه حقشو نخورن فقط بره شهرضا...تمام...
Iran, Islamic Republic of
کشور تعطیله اینجا تعطیل اندر تعطیله
مهار تورم یا ولنگاری و افزایش تورم

تورم این دو سال بی سابقه بوده و کمر مردم زیر بار این تورم شکسته است.

استاد اقتصاد آقای رضائی!!! کجاست.

متخصص کنترل تورم با جمله جالب" تورم را نصف و بعد یک رقمی می کنیم" آقای رئیسی چرا الان پاسخگو نیست.

روزبهان فرار از پاسخگویی در استان است.
حامد
Iran, Islamic Republic of
بیشتر آدمهای این صنف آدمهای عقده ای هستند،بایدبه صورت جدی برخورد بشه تخصصشون درحدصفره فقط عیب‌های کوچک می‌توانند تشخیص بدند
Iran, Islamic Republic of
یاسوج شهر هرت که هیچ بالاتره یعنی فرته
احمد
Iran, Islamic Republic of
شهر هرته یا بی صحابه...من جعبه فرمان ماشینمو باز کرده مکانیک بقول خودش تمام لوازم ان را عوض کرده ولی یک روز جواب نداد ووقتی بش میگم میگه عیب از جای دیگس ودو ملیون تومان دستمزد از من گرفته...]یا خدایی یا نظارتی بالای سر اینها وجود داره .کو نظارت صنعت معدن وتعذیرات ..حیف مدیر کلی آ قای روزبهان که بش دادن ...
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
واقعا شهر هرت هست...بنده هفته پیش برای یک ساعت کار جلو بند مجبور شدم ۷۵۰ هزار تومن دستمزد پرداخت کنم
l
Iran, Islamic Republic of
من تهران تسمه تایم عوض کردم 400 هزار تومن دستمزد گرفت اومدم یاسوج همینجورس قیمت گرفتم دقیقا سه برابر بهم گفت
سعادت بهروزی
Iran, Islamic Republic of
ده سال کار کردم ده سال انتظار کشیدم تا این کار بیاید درب مغازه تا در ده دقیقه انجام دهم پس شد 20سال و ده دقیقه دکتر باید براش توضیح دادتا مرض مشخص کنه تازه با کلی آزمایش و سونوگرافی و غیره ولی مکانیک همین که سلام کردی عیب ماشین براتون توضیح میده
دو محرک مهاجرت نخبگان

دو محرک مهاجرت نخبگان

مهاجرت نخبگان امروز یکی از مباحث مهمی است که مقابله با آن عزم جدی حاکمیت را می‌طلبد. ...
چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
1