تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب : ۴۶۶۸۵۶
یادداشت ویژه کبنانیوز؛

جا‌های خالی بزرگ در انتخابات مجلس دوازدهم کهگیلویه و بویراحمد

۷۰
۲
جا‌های خالی بزرگ در انتخابات مجلس دوازدهم کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛مرحله پیش ثبت نام انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و تقریباً یک سیمای کلی از افراد و به تبع آن باید و نباید‌های همراه آن‌ها به دست آمد.
مصطفی ملکیان‌ اندیشمند معناگرا و مطرح کشور در یک سخنرانی در روز‌های اخیر از کارل رایموند پوپر نقل کرده بود که در عالم انسانی قدرت پیش‌بینی نداریم. به اتکا این جمله ممکن است انتظار آن باشد که آینده را نامعلوم بدانیم اما حتی اگر قائل به این نگاه باشیم باز واقعیت آن است که اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی در زیر یک سقف کوتاه رخ خواهد داد و همین عملاً میزان ترشح هورمون‌های هیجانی در رابطه با انتخابات را به حداقل خواهد رساند.
یک نگاه ساختاری به انتخابات به ما می‌گوید که حتی اگر ترس از رد صلاحیت‌ها و برخی اما و اگر‌ها نیز در میان نباشد فضا تفاوت چندانی در هر حالتی با امروز نداشت. که بخشی از این موضوع به انحصار صاحبان قدرت بر می‌گردد که عملاً امکان ظهور و رشد چهره‌های جدید را نمی‌دهد و باید بار‌ها و بار‌ها شاهد تکرار چهره‌های همیشگی باشیم که عمر حضور انتخاباتی بعضی از این چهره‌ها دو و نیم برابر سن برخی از رای‌دهندگان است.
یک نگاه نیز می‌تواند برگرفته از رویا‌ها و آرزو‌هایی باشد که انتخاباتی رقابتی با حضور همه سلایق در یک فضای گفت و گویی و با حضور صاحبان برنامه و تفکر را تجسم بخشی می‌کند.
اما میدان عمل جای رویاپردازی و فانتزی نیست این میدان بی‌رحم‌تر از آن است که عیب آرزو‌ها را زود عیان نکند و به همین علت است که امروز و در نگاه اول آنچه از لیست ثبت نامی‌های مرحله اول انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی به ذهن متبادر می‌شود تکرار مکررات گذشته است و باز هم نام‌های تکراری، شعار‌های تکراری و در ادامه نماینده‌های تکراری خواهد بود.
موسی خادمی، استاندار اسبق استان کهگیلویه و بویراحمد، در ابتدای دولت حسن روحانی در مصاحبه‌ای با پایگاه خبری کبنا نیوز نکات جالبی در رابطه با توسعه بیان کرده است، وی گفت: در برخی استان‌ها مثل کرمان و یزد به دلیل داشتن نیرو‌هایی در سطح سیاستگذاری ملی در مجلس، دولت و دیگر سطوح، توانستند توسعه را در این شهر‌ها سرعت ببخشند، این‌ها کمک کرده و آثار خود را بجا گذاشته است. کهگیلویه وبویراحمد چنین نیرو‌هایی نداشت، یا اگر داشت کم بودند و کمتر با استان هماهنگی ایجاد کرده‌اند. بنابراین در اولویت نبودن کهگیلویه و بویراحمد از نظر کسانی که در قدرت هستند یکی از عواملی بوده که آهنگ توسعه را کند کرده است.
کهگیلویه و بویراحمد استان کوچک و در تقسیمات کشور استانی با عمری بسیار کم است. محصور بودن در کوهستان و کمبود راه‌های ارتباطی به همراه عوامل فرهنگی از جمله عوامل عقب ماندگی تاریخی در بحث توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد هستند. از گذشته تا کنون یکی از راه حل‌های عبور از این بحران حضور و تقویت نیروی انسانی در تهران و در مراکز مهم تصمیم‌گیری پیشنهاد شده است. خواسته‌ای که فراز و فرود‌های بسیاری داشته است. در دولت حسن روحانی اما شیب نمودار حضور نیرو‌های هم استانی در برخی مسند‌ها و مسئولیت‌های کشوری شتاب رو به بالای خوبی گرفت و چندین نیروی هم استانی تا سطح معاونت وزارت خانه ارتقا پیدا کردند. یک مورد مدتی به عنوان سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشغول به کار بود. در مجلس شورای اسلامی نیز چند چهره هم استانی در قامت نمایندگانی ملی و موفق ظاهر شدند و البته یک حضور گسترده‌تر و بزرگتر را در برخی سازمان‌ها و شرکت‌های اقتصادی نیز شاهد بودیم.
میل به تشکیل یک نهاد منطقه‌ای و تجمع حول آن با عنوان «زاگرس نشینان» البته نه منطقی بود و نیاز و تنها سبب شکل‌گیری حساسیت‌های زیادی از سوی سایر مراکز قدرت شد. هر چند مشابه این تشکل که کارشان لابی‌گری است در سایر مناطق و میان سایر قومیت‌ها نیز فعال بوده و هست ولی تحمل زاگرس برای بسیاری‌ها غیر قابل تحمل بود و برای برخی از جمله «غلامرضا تاجگردون» گران تمام شد.
از جمله قربانیان بزرگ همین نگاه «سید محمدعلی افشانی» در شهرداری تهران بود که به بهانه سن بازنشستگی از شهرداری کنار گذاشته شد. این تیغ خیلی زود به سراغ خداداد غریب پور از مدیران موفق اقتصادی دولت دوازدهم در سازمان بزرگ و معدنی‌ ایمیدرو رفت و بسیاری دیگر را نیز بی‌نصیب نگذاشت.
داستان این فراز و فرود داستان بلندی است و مطلب مستقل و تحلیلی‌تری را می‌طلبد. و اینهمه همان گونه که موسی خادمی نیز اشاره کرد ناشی از دو عامل درونی و بیرونی توسعه است آنجا که از بیرون پذیرش صورت نمی‌گیرد و برعکس فشار اتفاق می‌افتد همان عوامل بیرونی است که البته تحت تأثیر ضعف‌ها و نارسایی‌های درونی به راحتی در مقابل هر پیشرفت متعلق به کهگیلویه و بویراحمد می‌ایستد اما نقش عوامل داخلی نیز نباید نادیده گرفته شود و آن هم کوتوله پروری سیاسی در درون استان و انحصار چهره‌های صاحب قدرتی است که به تعبیر «سوتلانا الکساندریونا الکسیِویچ» برنده بلاروسی جایزه صلح نوبل تنها در پی نام‌های کوچک هستند و هرگز اجازه رشد به دیگران نمی‌دهند.
خالی بودن امروز میدان رقابت انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد و عدم حضور نام‌های بزرگ و پر رزومه در این انتخابات خود گواهی است بر چنین وضعیت نگران‌کننده‌ای که سبب می‌شود انتخابات و فرصت بزرگ نمایندگی به یک ضد فرصت تبدیل شود.
در یک آمار‌گیری جزئی می‌توان به ضرس قاطع گفت: نه تنها شاهد تنوع و خلاقیت جدید در میان نام‌ها در انتخابات نیستیم که اگر دست خود را اندکی باز بگذاریم شاید در حد یک تا دو درصد در این انتخابات فارغ از کیفیت شاهد حضور تک چهره‌های جدید در این عرصه هستیم. تک چهره‌هایی که اساساً قرار نیست هیچ شانسی هم در انتخابات داشته باشند ولی همین‌ها در ادامه به بخشی از همان پروژه تکراری انتخابات تبدیل می‌شوند تا انتخابات ۱۴۰۲ هیچ تفاوتی با انتخابات ۱۳۹۸ و قبل و قبل‌تر از آن نداشته باشد.
محمدعلی وکیلی، خداد غریب پور، سید علی اسماعیلی، سید کامل تقوی نژاد، محمدعلی افشانی، غلامرضا پناه، سید ضیاء هاشمی، سید باقر موسوی جهان‌آباد، ستار هدایتخواه، فتاح محمدی، سید موسی خادمی، علی محمد نیکبخت، محمدرضا سیاهپور و... تنها نام خالی نیستند، بلکه چهره‌ها و مدیرانی با ررزومه‌های ملی و البته موفق به عنوان سرمایه‌های انسانی و مدیریتی استان هستند.
در بویراحمد در آستانه انتخابات سطح کیفی نام‌ها و رزومه‌ها آنقدر ناامید‌کننده است که فارغ از درصد نهایی شرکت‌کننده در انتخابات تاکنون هیچ شور و هیجانی به انتخابات نبخشیده‌اند و بعید است که این چهره‌ها، شعار‌ها و پناه بردن به کاروان‌های فاتحه خوانی بتواند تغییری در وضعیت فعلی ایجاد کند. کهگیلویه نیز نه تنها تکراری است که نمونه‌ای تکراری و خاص در کل کشور از این حیث است و شاید اگر قرار بر آمار باشد بسیاری از رای‌دهندگان در اسفند ۱۴۰۲ اولین دوره‌ای که موحد در اواسط دهه شصت نامزد شد را به یاد ندارند.
موحد، بزرگواری و هاشمی پور سه چهره‌ای می‌باشند که کهگیلویه را در قرق خود گرفته‌اند و هیچ امکانی برای حضور گزینه‌های جدید را اجازه نمی‌دهند. بحث هم تنها نیرو‌های اصلاح طلب نیست بلکه حتی همان نیرو‌های اصولگرا نیز در زیر نام این سه چهره هیچ گاه مجال و جرات عرض اندام پیدا نکرده‌اند. در میان اصلاح طلبان نیز اگر احیاناً چهره‌ای جدید قصد و برنامه‌ای داشته باشد ابتدا از سوی هم قطارانش چنان له می‌شود که تکلیف خیلی زود روشن و هیچ‌امیدی باقی نمی‌ماند.
در گچساران هر چند حضور تاجگردون می‌توان‌ امیدوار‌کننده باشد اما نباید این نام و نام حسینی‌های ده بزرگی بحرینی سبب غفلت انحصار چهار دهه‌ای این دو خانواده بر فضای انتخابات گچساران و باشت شد و در زیر این نام‌ها بقیه نام‌ها یا به میان نمی‌آیند و یا خیلی زود ترجیح می‌دهند کنار بروند.
طبق عرف و همچنین طبق قوانین نمی‌توان مانع از حضور کسی در انتخابات شد اما رسانه‌ها و افکار عمومی می‌توانند ایفاگر نقش فضاسازی و دعوت از نیرو‌ها و سرمایه‌های بزرگ به میدان انتخابات بر عهده بگیرند و با حمایت از آن‌ها سبب رونق انتخابات و گرما بخشی به توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد شوند. حضور برخی چهره‌ها قطعاً به کیفیت انتخابات کمک خواهد کرد و انتخابات را از جریان‌سازی‌های پوشالی و شعار‌ها و توهمات خالی‌تر خواهد کرد. انتخابات و نمایندگی مجلس از محدود فرصت‌های ارتباط با مرکز است و از دست دادن این امکان یعنی از دست رفتن فرصت اصلی کمک به مسیر توسعه و رشد استان کهگیلویه و بویراحمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جای دکتر باقرپور از همه خالی تره
Iran, Islamic Republic of
ذولفقار زمان سابقه معاون وزیر و معاونت سیاسی فارس در لیست بالا چطور نیس؟
Iran, Islamic Republic of
رئیس حوزه ریاست معاون وزیر نیست بزرگوار
حح
Iran, Islamic Republic of
همش به پای محمدرحیم دهراب پورنمی رسند
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج محمدرحیم دهراب پور انسانی پاکدست و مردمی
Iran, Islamic Republic of
در این لیست اقای حاج ذوالفقار زمان با سوابقی که داره واقعا خالیه البته زمان کمتر میخواد در استان باشه...
Iran, Islamic Republic of
شنیده ها حاکی از آن است حاج دهراب پور در حوزه انتخابیه شیراز ثبت نام نموده است تا در صورت لزوم وارد عرصه انتخابات بویراحمد شود
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
بزرگ محمد رحیم دهراب پور بود که ماندن در استان و خدمت به مردم استان را بر استانداری خارج از استان در دولت احمدی نژاد ترجیح داد
Iran, Islamic Republic of
دهرابپور در حد یه کارشناس عادی هم نیست
حسین
Iran, Islamic Republic of
نام دکتر گودرز بهادر مدیر کل تامین اجتماعی استان و مشاور پارلمانی تامین اجتماعی کشور خالی است
حسن
Iran, Islamic Republic of
دکتر بهادری که می گویید فقط خودتان میشناسیش
ما که تا به حال چیزی از این فرد نشنیده بودم ب
از گذشته تا کنون
Iran, Islamic Republic of
باور کنید غیر از باقر موسوی کسی نتوانسته این همه خدمت به مردم کند
باقر موسوی یک قهرمان است
کاشکی یک بار دیگر می آمد
Iran, Islamic Republic of
چند تا از خدمات ایشان رو بفرمایید
Iran, Islamic Republic of
عذر میخوام آقای کمایی
آقای سیاهپور خییییییییلییییییم خوب، مثل خیلی از قضات خوبی که در سطح ملی هستند مثل حاج صالحی و دکتر حسن نگین تاجی و حاج مژدهی.
امام چرا آقای سیاهپور در کنار همچین افرادی که یا نماینده مجلس بودند یا معاون وزیر برده میشه.
ایشون چیکار کرده در حوزه اجرا.
بله درسته ایشونم مثل بقیه حق دارند کاندید مجلس بشن اما اسم بردن از ایشون در کنار این بزرگان قطعا عادلانه نیست.
Iran, Islamic Republic of
احتمال بسیار زیاد، سیاهپور خودش نویسنده این متن است
روزگار تلخ و غمبار
Iran, Islamic Republic of
سید باقر موسوی
مرد دوست داشتنی
سیاستمدار بی تکرار
اسطوره ی فراموش نشدنی
افسوس و صد افسوس که عده‌ای تمامیت خواه و خود پسند حضور تو را در بویراحمد برای خدمت به مردم منع کردند تا امروز شاهد این همه تحقیر و بدبختی در بویراحمد و دنا و مارگون باشیم

افسوس......
حشمت
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر سیاهپور عزیز که حاضر به حضور در بازی کیف سیاست نشد
Iran, Islamic Republic of
سیاهپور کیه و کحا کار می کنه؟
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
از دید شما و نویسنده این نامه هرکس رفت تهران بزرگ است و بقیه کوچک. اتفاقا باید آنانی را بزرگ خواند که علی رغم همه پیشنهادات حاضر به ترک شهر و دیار خود نشدند. بزرگ علی خرامین است که علی رغم همه پیشنهادات فراوان از دنیای غرب خدمت در بویراحمد را بر همه دنیای اروپا ترجیح داده و مردانه اعلام می کند یک تار موی مردم زیبایی را بر تمام عالم غرب ترجیح می دهم. بزرگ اوست که علی رغم پیشنهادات دانشگاههای تهران و شهید بهشتی تدریس در بازار را ترجیح می دهد.
حق دارید اینگونه قضاوت بفرمایید. اینقدر دامنه دید و بینش شما و نویسنده این مقاله کوچک هست که آدمها را به مکان تشخیص می دهند نه به قیمت واقعی.
علوی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا چون نویسنده/حق دارد اینها را بزرگ و بقیه را کوچک پندارد. این استان مملو از زنان و مردان بزرگی است که هر کدام با کل این چند نفر برابری می کند . در بین افراد ثبت نموده در استان کسانی وجود دارد که تمام این افراد شاگرد ایشان هم نیستند شما کورید نمی بینید
واقع بین دنا
Iran, Islamic Republic of
اینقدر انسانهای باسواد و نخبه در استان هست که موسی خادمی و دیگرانش را در جیب خودشون می گزارند هم اینها که تصویرشون را زدی فرصت به این انسانهای باسواد و آکادمیک را نداده اند خداییش موسی خادمی تحصیلات دانشگاهی داشت چه ارتباطی با هزاران دانشجوی نخبه داشت دیگرانش هم همینطور جایگاه نخبگان پیش آقای تاجگردون کجا قرار داشت. این همه بدبختی که ما داریم از مدیریت همین آقایان است کبنای عزیز جوانان بی غل وغش و باسواد استان را دریاب و آنان را به جامعه استان معرفی کن اینها دیگر هیچ دردی از دردهای ما را درمان نخواهند کرد.
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون،خادمی،موسوی یا غریب پور، عجب ترکیب خوبی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون،خادمی،موسوی یا غریب پور، عجب ترکیب خوبی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
عجب !!!"واقا کسی به اندازه زارعی درتوسعه شهرستان واستان وحمایت ازچهزه های استانی درتهران موفق بوده؟؟!"برید از غریب پور وبقیه بپرسید
Brazil
حاج زارع ما هم قبول داریم هر چند اشکالاتی هست ولی این سری برنامه داریم ازش حکایت کنیم
Iran, Islamic Republic of
والا اینایی که به تصویر کشیدین خودشون یادشون رفته که ی روزی وارد سیاست بودن شما ول نمی کنید ....
همون قضیه رونالدو ول کنید علی دونا بگیرید
Iran, Islamic Republic of
اینهایی که اینجا نام برده شده فقط به درد خودشون و وابستگانشون می خورن
Iran, Islamic Republic of
هیچ بخاری از همین کسانی که در اینجا به اونها اشاره شده بلند نشده و نخواهد شد
Iran, Islamic Republic of
اگه اینا هیچ نیستن ، لابد خاله ی شما نخبه بوده حقش رو خوردن ؛ لطفا ثبت نامش کنید .
قلی
Iran, Islamic Republic of
این مطلب را یکی از همین افراد بالا نوشته
و خواسته بگه که من هم هستم
😂😂😂
مسعودی
Iran, Islamic Republic of
اینهایی که خودشون رو بزرگ استان میدونن تو استان کمتر از 1000 رای دارند
کبنا تو را به خدا الکی اینها رو بزرگ نکن
Iran, Islamic Republic of
به غیر از تاجگردون اگر رای بقیه شون رو کنار هم بگذاریم به پنج هرار رای نمیرسه
Iran, Islamic Republic of
م .ح. ازدیل.فقط فقط تاجگردون وجعفری‌بقیه ول معطلن
Iran, Islamic Republic of
حساب تاجگردون از بقیه افرادی که نام برده اید جداست
مابقی ...
Iran, Islamic Republic of
ریاکاری
ح.ر
Iran, Islamic Republic of
خطاب به نگارنده. چهره هایی که شما به عنوان رزومه دار مطرح می کنید چه تحفه‌ای برای این استان داشتند ؟ یا با ضعف کاری یا با خطای عملی و یا با شعار بی اساس از گردونه خارج و کنار گذاشته شدند. این ها سال ها استان را در نقطه ی صفر نگهداشتند. احساس نمی کنید با چهره های جوان تر و پر شور تر و یا حتی هیاهوهای بیان محرومیت فرجی موثرتر در نجات این استان رخ دهد
Iran, Islamic Republic of
روزگار مگرکور گشته ای وکر@که روبه ببینی بجای شیران نر
احمدپور گنجه ای
Iran, Islamic Republic of
ای گل گفتی
احنت بر نویسنده
سیاست
Iran, Islamic Republic of
دریک کلام
یا سیدباقر موسوی به خیرباشید
اسطوره تکرار نشدنی دربویراحمدودنا
ا .بیات ، کلات
Iran, Islamic Republic of
ضمن عرض سلام و ادب خدمت همه ی بزرگان تصویر.
« تنها در پی نام‌های کوچک هستند و هرگز اجازه رشد به دیگران نمی‌دهند.» یکی از زیباترین مطالبی بود که در عمرم شنیدم ، چون دقیقاااا حال و هوای جوانان و نخبگان کنونی استان ما رو توصیف می کنه که فاعلش بعضی بالا دستان کشوری هستن که نمی دونم چه کینه ی دیرینه ای در دل دارن .( در هفته های گذشته هم مطلبی در همین سایت در مورد نخبگان استان وپست های کلیدی دیدم که نظر خود رو دادم و باز هم می نویسم بزرگان یادداشت کنن ؛ هر چند در بسیاری صحنه های انقلاب استان ما به نسبت جمعیت رتبه ی برتر کشور رو داره ولی عده ای در سالهای گذشته حتی تا یک نسل آینده بودن و هستن که اجازه نمی دن در بین یکصد پست اول و کلیدی مملکت در سه قوه حتی یه نخبه ی «نام بزرگ » استان پست کلیدی داشته باشه ، حد اکثر در حد معاون دست دوم وزیر بتونن پیشرفت کنن بیش از آن عبور ممنوع هست، اگه هم بالاتر از این رشد کنن یا زیر پاشون رو خالی می کنن مثل دکتر تاجگردون یا اینکه برا استان چراغ خاموش و سایلنتن).
لطفا عین متن رو منتشر کنید .
Iran, Islamic Republic of
مثلا غلام باجگردون به غیر از اینکه بودجه که میگه اوردم خو بگو کجا خرج شد لاستیک سازی چ شد جاده باشت به چرام چ شد پارک ساحلی با اب معدنی پر شد؟ ساختمان ادارات باشت تکمیل شد ؟ تحقیق کنید ببینید پیمان کاران دوره باجگردون کیا بودن کدام پروژه به پایان رسید جز اینکه پول امد کار نشد بعضیا نوش جان کردن فقط میدونم غلام باجگردون از صحنه سیاست برای همیشه خارج شد تا الان فقطططط با پولی که داره خودشو با فضای رسانه ای و‌تیمی که داره نشان میده که مردم فراموش نکنن. اونایی هم ک میگن غلام غلام افرادی هستن که به کار گرفته و نوچه غلام هستن
مهدی
Iran, Islamic Republic of
پایی که جا ماند اینبار من خونه جا ایمونه
United Kingdom
تا هدایتخواه زنده هست / این استان روز بروز محروم تر است
سعید
Iran, Islamic Republic of
فقط تاجگردون انشالله ب امید پیروزی
جنوب به افراد قدرتمند نیاز دارد
Iran, Islamic Republic of
بزرگ کسی است که با مردم باشد
اینها کدوم یکی شون با مردم است؟!
بزرگ کسی است که برای مردم باشد
اینها که فقط برای خود و خانواده شون می باشد

الکی بزرگ نکنید
Iran, Islamic Republic of
محمدعلی وکیلی، خداد غریب پور، سید علی اسماعیلی، سید کامل تقوی نژاد، محمدعلی افشانی، غلامرضا پناه، سید ضیاء هاشمی، سید باقر موسوی جهان‌آباد، ستار هدایتخواه، فتاح محمدی، سید موسی خادمی، علی محمد نیکبخت، محمدرضا سیاهپور اینها (به جز غریب پور)دنبال منافع خود و دوستان خود هستند .دوزار به حال مردم فایده نداره
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
بعضیا رو الکی بزرگ نکنید
هیشکی نمیشناسه و کبنا با هر کی دوسته، اونو میخواد ملی جلوه بده
هر کی رفت تهران که ملی نیست
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
استانی که حاضر شد از دانشجو تا نخبه وغیره:::::: بجای حمایت از حق ::::: از افرادی عادی مثل مالک. وزاکانی وخوش فکر پیروی و اطاعت کند:::: قطعا پس رفت و مستعمره خارج از استان. تا زمانی. بیگانه را بجای هم استانی. ورسانه. بیگانه. را اولای. رسانه ها ی مظلوم خود. می پندارید هرچه منافع دیگرانه غالب بر این استانه:::::((((اتحادی وپیمانی وجود ندارد::::: هرکه منافع شخص خود را سوای کل استان پیگیره)))
بهنام بهنامی
Iran, Islamic Republic of
هرکه به فکر خیشه. کوسه به فکر ریشه... تا زمانی که طایفه گری در انتخاباته. بیراحمد چی وا نیبو.... کو ول کنیت
شهود
Iran, Islamic Republic of
جمع کنید بابا همشون به اندازه آقای روشنفکر عملکرد نداشتن
Iran, Islamic Republic of
همه کسانی که در این استان مسئولیت داشته اند و کاره اای بوده اند بدهکار عدم پیشرفت این استان و مردم این دیار هستند و در هر دو دنیا پاسخگو هستند
ایران
Iran, Islamic Republic of
افسوس که خادمی در دهشت ثبت نام نکرد راستی سیاهپور کیه؟
Iran, Islamic Republic of
والا خنده داره
همینو کم داشتیم افراد فرصت طلب، نماینده مون هم بشن
عارف
Iran, Islamic Republic of
خیلی از اینا به گرد پای حاج جلال الدین آسپار نمی رسند چرا اسم ایشون نیست
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اگر دردوم یکی بودی چه بودی
وگر غم اندکی بودی چه بودی
به بالینم طبیبی یا حبیبی
اگر هر دو یکی بودی چه بودی
سلطانپور آریایی
Iran, Islamic Republic of
اینها که نام بردین واین افرادی که در راس امورند همشون بی لیاقتن به دلیل اینکه این آقایون همگی روزی روزگاری قدرت داشتن وهیچ کدام برای پیشرفت استان کاری نکردن
همیشه بیکار
Iran, Islamic Republic of
هیچ کس نمیگه دوغ من ترش هست
شایستگی این طور ک پیداست خونه ب خونه شده
هر کس خودش ب اسم باقی کامنت میذاره و میگه فلانی را ننوشتی
اگه ایقد ادم شایسته و متخصص داشتیم چرا ب این روز افتادیم
دلیلش تمامیت خواهی و نبود ظرفیت و طایفه گری هست
اشنا
Iran, Islamic Republic of
درست میفرمایید
امااینهاقدرت های درسایه هستندوافتخاراستان وکشور
Iran, Islamic Republic of
خوبی را شما چی حساب می کنید ،؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بزرگمرد و عزتمند سید باقر موسوی مرد تکرار نشدنی در بویراحمد
چند سال گذشته تجمعات گسترده ای در استان و در میان کارمندان ادارات مختلف صورت میگرفت.

این تجمعات گاهاً می رفت که تبعات و مشلات امنیتی ایجاد کند.

یک نمونه آب تجمعات هر روزه آبداران کهگیلویه و بویراحمد بود، آنقدر این تجمعات دامنه پیدا مکرده بود که دیگر رسانه ها هم به دلیلی کثرت تجمعات آنها کمتر به آن می پرداختند.

البته این تجمعات تنها مشکل استان نبود، کم توجهی ها به تقسیم درست بودجه موجب اعتراضات گاه و بی گاه در استان شده بود.

در یکسال اخیر اما با آمدن جهانگیر شاهینی؛ رئیس سازمان مدیریت استان بسیاری از مشکلات مرتفع شده است.

شاهینی که مسئولیت های ملی مرتبط با بودجه را در کارنامه دارد و ارتباطات مفیدی هم در مرکز دارد برای کهگیلویه و بویراحمد در همین مدت کوتاه چند اقدام کلیدی را رقم زده است.

تخصیص اعتبار میلیاردی ماهانه برای حقوق آبداران و نیروهای مشابه با همکاری و تلاش های او به ثمر نشسته است.

تدوین سند چشم انداز توسعه استان برای اینکه سازمان مدیریت شکل و شمایل یک سازمان مدیریتی و تخصصی را به خود بگیرد و به صورت علمی و کارشناسی به پیش برود.

در سفر دوم ریاست جمهوری تدوین نیازمندی های استان به صورت اسناد قابل استناد و مدون باعث شد بودجه ای فراتر از آنچه دولت برای استان پیش بینی کرده بود مصوب شود. قطعاً اگر با تورم کنونی سهم درستی نمیگرفتیم باید حسرت به دل می ماندیم.

روند انتصابات او و تکیه بر توانمندی های موجود برای حفظ ثبات مدیریتی هم جالب توجه است. اتفاقاً پیشتر امام جمعه یاسوج به روند تغییرات در استان در حضور وزیر بهداشت اشاره و کثرت تغییرات را به عنوان عاملی بر بی رغبتی در ادارات برای کار دانسته بود.

قطعاً روند کنونی در سازمان مدیریت که بر پیکره تخصص و کار کراشناسی بنا شده با تلاش مدیران کل دستگاه ها برای جذب اعتبارات مصوب ملی می تواند برای کهگیلویه و بویراحمد منشأ خیر باشد.
Iran, Islamic Republic of
شاهینی فقط پاچه خواری میکند و برای رزومه آمده در استان ما
پزشک
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه درگچساران به دلیل روجیه خودبزرگ بینی وتجمع ثروت وقدرت درطول این ۴۹سال باتوجه به پتانسیل بالای وجود جوانان وافرادخوش فکر،اندیشمند،مدیرومدبروباهوش قدرت عرض اندام نداشته وانگارتاج گردون ،جعفری وحسینیهاسندبه نام زده اند.
اینهاانقدرعجب وکبردارندکه نمیتونندقبول کنن کسی غیرازخودشون هم هست که بتونه نماینده بشه.وضعیت وسابقه تحصیلی همه این افرادموجوده .اگردانشگاه ازادنبودوشرط شرک درنمایندگی مجلس فوق دیپلم بود،جعفری وحسیتی میتونستن کاندیدشن ویاتاجگردون بااون سایقه تحصیلی دردبیرستان خودش قضاوت کنه چه دانش اموزان باهوشترازایشون که ازدانشگاههی دولتی مدرک فوق ودکترادارن الان بیکارن؟.اگربه واسطه حاج بهرام نبود،الان کجای یک جریان سیاسی قرارداشت،هرچندبه برکت صدهاهکتارزمین شایدوضعیت اقتصادیش خیلی باالان فرق نداشت‌.
اسی
Iran, Islamic Republic of
یک نفر تاثیر گذار داشت بنام تاجگردون که به همت بقیه نمایندگان استان و مسئول استان اونو از دور خارج کردند
شلتوک
Iran, Islamic Republic of
همه اش یک طرف،دکتر ملک حسینی ،دکتر ساسان و سامان نیک اقبال،دکتررستگار ،فرناز حسن زاده،مرحوم ملک حسینی
اینها آبرو داری کردن برای این استان در عرصه علم و بالابردن نام استان در عرصه بین المللی و جهانی
فردوسی
United States
مردم استان باید قدر جوان هوشمند و نخبه علمی ، سیاسی ، حقوقدان ارزشمند هم استانی خود را که در تهران دارای جایگاه ویژه و ملی قضایی می باشد را بدانند ، چرا که هم اکنون وی در بین آحاد مختلف مردم دارای محبوبیت ،مقبولیت و پایگاه اجتماعی خاصی می باشد .
حدس بزنید که این جوان کیست؟
مرزبان
Iran, Islamic Republic of
جناب کمایی چرا کامنت منپرا نگذاشتی میدونم که این را الان میگذاری ولی کامنت اصلی را نمیگذاری
تتت
Iran, Islamic Republic of
محمدرحیم دهرابپور همون که هر دور برای پست فرمانداری یکی را میگرفت بش رای میداد
وو
Iran, Islamic Republic of
باقرموسوی فعلا باید/ تا روی ورود به عرصه انتخابات را داشته باشه
Iran, Islamic Republic of
هر سه نماینده استان رفوزده و مردود شدند واقعا به استان ظلم شد
کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

لحظه به لحظه به ورود تیم النصر به ایران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم و این حضور موجی از شور ...
گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
(ویدئو) بوفالوهای پلیس

(ویدئو) بوفالوهای پلیس

برخی از افسران کهنه کار پلیس می‌گویند که بوفالوها می‌توانند بوی یک جنایتکار را از فاصله ...
1