کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست معاون توسعه استانداری با کارمندان مطرح شد؛

اعتراضات کارمندان استانداری کهگیلویه و بویراحمد به پیوند / کارمند: آقای پیوند این حرف‌ها برای ما نان شب نمی‌شود

1 شهريور 1402 ساعت 21:50

صبح امروز (چهارشنبه یکم شهریورماه 1402) نشست کارکنان استانداری با مرادعلی پیوند معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.


صبح امروز (چهارشنبه یکم شهریورماه 1402) نشست کارکنان استانداری با مرادعلی پیوند معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این نشست انتقادات تندی از سوی کارمندان عنوان شد. پس از بیان نظرات کارمندان، پیوند نیز سخنانی اظهار داشت که ارتباط چندانی با انتقادات کارمندان نداشت.
یکی از کارمندان در این نشست با اشاره به مسأله اضافه‌کاری گفت: در این زمینه مدیران سلیقه‌ای عمل می‌کنند، و به هر کسی یک میزانی اضافه‌کاری می‌دهند.
وی در ادامه به فامیل‌بازی در برخی از معاونت‌های استانداری اشاره کرد. اما یکی از مسئولین نشست خطاب به او گفت که وارد این مسائل نشوید.
یکی دیگر از حاضران در نشست گفت: بسیاری از ما به برای اعتراض، در این جلسه حاضر شده‌ایم. متأسفانه از همان زمان گذشته نیز ظلم بوده است ولی در دولت جدید من تعجب می‌کنم چرا هیچگونه برنامه‌ای که ما کارمندان حداقل پنج دقیقه با رئیس جمهور حرف بزنیم برای ما در نظر گرفته نشد؟
یکی دیگر از کارمندان عنوان کرد: مزایای دیگری وجود دارد که ما وزارت کشوری‌ها از آن محروم شده‌ایم. یک وام 50 میلیونی می‌دهند؛ آیا با 50 میلیون مشکلات ما حل می‌شود؟
الأن ما با مشکلات خانوادگی مواجه شده‌ایم؛ وقتی به یک کارمند 15 ساعت اضافه کاری می دهند که 500 هزار تومان می‌شود و گوشت کیلویی 450 هزار تومان است، آیا این توهین به ما نیست؟ چرا باید برخی از همکاران ما پوشاک و مایحتاج خود را قسطی بگیرند؟
برخی استان‌ها میانگین 70 تا 80 درصد اضافه کاری می‌دهند، اما شما میانگین را همین 40 ساعت در نظر بگیرید.
یکی دیگر از حاضران در این نشست با بیان‌که دردها زیاد است، گفت: بدانید تبعیض به حد اعلای خود رسیده است.
مثل این‌که صدای ما شنیده نشده است. اما همچنان امید داریم دردهای شنیده شود و شفاف و مستند به خواسته‌های ما پاسخ داده شود.
در این وزارت‌خانه باید دانش تخصصی بسیار بالایی داشته باشید تا بتوانید مدیریت کنید، اما در استان ما مسائل سیاسی و قومی بر استانداری سایه انداخته است.
ما از رسانه‌ها شنیدیم که بکارگیری نیروی خارج از ضابطه صورت گرفته است. اما باید هر گونه جذب بر اساس آزمون و رقابت باشد.
وی در پایان گفت: این مسائلی است که انتظار داریم جوابی مستند، شفاف و قانونی به آنها داده شود.
یکی دیگر از کارمندان استانداری با بیان چند بیت شعر صحبت‌هایش را آغاز کرد و گفت: این افرادی که خشمگین و ناراحت هستند اگر به درون آنها بنگرید متوجه می‌شوید که چگونه رنگ رخسار آنها خبر می‌دهد از سر درونشان.
از شما جناب پیوند انتظار داریم شعار دولت جدید را عملیاتی کنید؛ چرا که تا الأن عملیاتی نشده است.
در استانداری مثل دره‌های معروف ولنجک و ... شده؛ افراد پولدار وارد آن می‌شود، اما کسی به خود نیروهای این استانداری توجهی نمی‌کند.
کارمندان جزء استانداری گاهی اوقات بهتر از یک مدیرکل می‌توانند رفتار کنند و یک اداره‌کل را مدیریت کنند.
ما 300 دستگاه اجرایی و اداری داریم؛ از این بچه‌های استانداری در دیگر دستگاه‌ها نیز استفاده کنید. کم نیستند افرادی که از این مجموعه رفته‌اند، هر کدام می‌توانند یک وزارت‌خانه را اداره کنند. تمام ادارات و نهادها و سازمان‌ها تحت نظر شما باید مدیران و معاونین‌شان عوض شوند.
وی خطاب به پیوند گفت: حضرت‌عالی کارمندان استانداری را نگاه کنید که چقدر پژمرده و افسرده هستند.
وی ادامه داد: دو ساعت و پنج ساعت و ده ساعت اضافه کاری را حذف کنید؛ شأن بچه‌های استانداری خیلی بالاتر از این‌هاست.

در ادامه، یکی دیگر از کارمندان استانداری به بیان سخنان خود پرداخت و گفت: هدف این جلسات هم‌اندیشی درباره معیشت بهتر کارکنان است.
وی ادامه داد: هم باید خوبی‌ها را گفت و هم انتقادات را. اما ما از نظر معیشتی و رفاهی با بسیاری از دستگاه‌های دیگر اصلاً قابل مقایسه نیستیم. چرا که اغلب اوقات، وزیر و معاون وزیر و ... از بدنه خود وزارت کشور نبوده‌اند.
دوستان ما از نظر معیشتی واقعاً مشکل دارند؛ خیلی از آنها در اسنپ، برخی در مغازه‌ها و برخی دیگر دنبال کار دوم هستند. برخی نیز به دنبال این هستند که ضروریات زندگی خود را قسطی تهیه کنند.
من اینجا دو پیشنهاد دارم: یکی از آنها همین اضافه کاری است که به صورت ساعتی بود. اما سال‌هاست که آن را مبلغی کرده‌اند. با این تورمی که وجود دارد این مبلغ‌ها اصلاً به حساب نمی‌آیند.
وی ادامه داد: من پیشنهاد دارم یک روزی در طول هفته کارمندان بتوانند بیایند با معاون دیدار داشته باشند.
وی در پایان تأکید کرد: کاری کنید فردا روز که از اینجا رفتیم، دینی بر گردن ما نباشد.
سپس یکی از کارمندان معاونت عمرانی استانداری گفت: حقوق ما کفاف تهیه خوراک روزانه را نیز نمی‌دهد چه برسد تهیه سایر مایحتاج که به آن هم نمی‌توان فکر کرد.
شأن همکاران وزارت کشور آنقدر پایین آمده که حالا باید روی دو سه ساعت اضافه کاری صحبت کنیم. ما برای درخواست یک ماشین برای کار اداری، یک دور کامل بزنیم باز هم ماشین گیر نیاوریم؛ این شرح درد ماست.
من پیشنهاد دارم در حوزه اقتصادی، بعضی از بانک‌ها اعتبارات می‌دهند. برای کارمندان دسته‌جمعی قرارداد ببنیدید که بخشی از هزینه سفر زیارتی به سوریه برای کارمندان را استانداری و بخشی دیگر از آن را خانواده همین کارکنان بدهند.
وی یک پیشنهاد دیگر داد و گفت: برای خرید لوازم خانگی با فروشگاه‌هایی قرارداد ببندید که اجناس باکیفیت را به صورت قسطی به کارمندان استانداری بدهند.

یکی دیگر از کارمندان استانداری عنوان کرد: مشکلات ما با این حرف‌ها حل نمی‌شود. برخی از کارمندان مشکلاتی دارند که دیگر نمی‌توانند بیشتر از این فریاد بزنند. من مطمئنم که برخی از این افراد به نان شب نیز محتاج هستند.
من خیلی خوشحال شدم که شما آقای پیوند به استانداری تشریف آوردید. ولی از شما خواهش می‌کنم بچه تحت سرپرست دانشجوی ارشد، ترمی 15 میلیون تومان هزینه‌اش می‌شود و ما با دریافتی سه میلیون تومان و اضافه کار 700 هزار تومان چطوری می‌توانیم زندگی کنیم؟ چرا هیچ گوش شنوایی وجود ندارد؟ چرا یک گوش شده در و یک گوش شده دروازه؟
آقای پیوند شما برای ما خیلی محترم هستند. ولی این حرف‌ها برای ما نان شب نمی‌شود. ما چکار باید بکنیم؟ چرا برای ما نیست، ولی برای گردن‌کلفت‌ها هست؟ چرا امثال ما که به نمایندگان وصل نیستیم، باید وضعیتمان این‌طور باشد؟
اگر خدا را باور دارید فکری به حال ما کنید. نه اصولگرا و نه اصلاح‌طلب هیچکدام به درد ما نخورده است. من فقط طرفدار حق هستم.
وی در پایان گفت: به فکر بچه‌های ما باشید. من به همه جا نامه داده‌ام و به نتیجه‌ای نرسیده‌ام، شما بگوئید ما چکار باید بکنیم؟
پس از اتمام سخنان اعتراضی کارمندان، مرادعلی پیوند معاون استانداری، به صورت کلی سخنانی زد که ارتباط چندانی با دغدغه و اعتراضات کارمندان نداشت.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سفر دولت گفت: استقبال کم‌نظیر مردم از دولت سیزدهم در دور دوم سفر به استان بازتاب بین‌المللی داشت که بیانگر مردمی بودن دولت آیت‌الله دکتر رئیسی است.
وی بیان کرد: در مدت چند ماهی که به عنوان معاون توسعه منابع استانداری منصوب شدم تلاش کردیم قداماتی در راستای رفاه کارکنان استانداری انجام دهیم و خوشبختانه کارهای خوبی هم صورت گرفت.
وی بیان کرد: از هیچ کمکی برای رفع مشکلات کارکنان دریغ نخواهیم کرد، فضای رفاهی خوبی برای کارکنان ایجاد خواهیم کرد.
پیوند عنوان کرد: در تلاش هستیم علاوه بر توجه به معیشت کارمندان استانداری، سلامت آنها را مد نظر داشته باشیم و سالن‌های ورزشی برای کارکنان راه‌اندازی کنیم.
وی بر تداوم تشکیل این جلسات تاکید کرد و گفت: تنها به همین جلسه بسنده نخواهیم کرد و همواره جلسات با کارکنان برگزار می‌شود تا ضمن شنیدن دغدغه‌ها و مشکلات آنها، اقدامات لازم در راستای رفع مشکلات کارکنان برداشته شود.



کد مطلب: 466203

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/466203/اعتراضات-کارمندان-استانداری-کهگیلویه-بویراحمد-پیوند-کارمند-آقای-این-حرف-ها-نان-شب-نمی-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1