تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : ۴۶۶۱۹۶
یادداشت|

روحیه مدیران پیش از سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد زنده نگه داشته شود

۳
۰
روحیه مدیران پیش از سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد زنده نگه داشته شود
کبنا ؛
تعامل و همکاری مدیران و مسئولین استانی، یکی از اصلی‌ترین حلقه‌های مفقوده توسعه در کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود. 
به گزارش کبنا، کهگیلویه و بویراحمد پنجمین مقصد سید ابراهیم رئیسی در دور اول سفرهای استانی بود. در آن سفر اعتبارات بسیاری به استان اختصاص داده شد. اما به دلیل این‌که دولت تازه در استان مستقر شده بود، عواید سفر به اندازه دور دوم سفر نبود.
اما در اواخر تیرماه 1402، هیئت دولت برای دومین بار وارد کهگیلویه و بویراحمد شدند. البته پیش از این سفر، معاون اجرایی رئیس جمهور برای رصد وضعیت استان، به کهگیلویه و بویراحمد آمد. البته اگر پیگیری‌ها و اصرارهای سید علی احمدزاده استاندار نبود، این سفر صورت نمی‌گرفت. احمدزاده، منصوری را از خوزستان به استان آورد تا فضا برای بهره‌برداری بیشتر از سفر دوم رئیس جمهور به وجود آید.
در سفر دوم، آنچنان استقبال مردمی از رئیس جمهور بی‌نظیر بود که موجب لبخند رضایت رهبری شده بود. حتی در آن سفر سید ابراهیم رئیسی چندین بار رضایت خود را از استاندار اعلام کرد.
در این سفر 13 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای استان کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شد. پتروشیمی گچساران نیز شروع به کار کرد و جاده‌ پاتاوه دهدشت بعد از سه دهه راه افتاد.
بسیاری از پروژه‌های ریز و درشت دیگر نیز از این سفر منتفع شدند. اما آن‌چه بیش از همه پیش و پس از سفر برای استان دستاورد محسوب می‌شود، در تکاپو افتادن مدیران و مسئولین استانی بود.
در فضای شکل گرفته، پیش از سفر، اغلب مدیران شبانه‌روزی کار می‌کردند تا در زمانی که سفر انجام شود، بهانه‌ای برای تغییر و یا عزلشان وجود نداشته باشد. ادارتی که در طول سال گرفتار و اسیر روزمرگی بودند، حالا هر کدام داعیه این را داشتند گل سر سبد دستگاه‌ها در میزان فعالیت‌هایشان شوند.
بالاخره سفر گذشت و تمام شد. اما آنچه به جای مانده اعتباراتی است که از سفر نصیب استان شده است. 13 همت و 500 میلیارد تومان می‌تواند تحولی اساسی در همه حوزه‌های استان به وجود بیاورد.
ولی چنانچه تب و تاب سفر بخوابد، مطمئناً چیزی از این سفر عاید مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نخواهد شد.
می‌توان گفت سفر رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد یک رخداد است که نیاز به زنده نگه داشتن آن، بیش از اعتباراتی است که برای استان در نظر گرفته شده است.
هر چند اگر پیگیری‌های استاندار و نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد نبود، چنین اعتباری در نظر گرفته نمی‌شد، اما نحوه استفاده از نتایج سفر، بستگی عمیقی با همان روحیه پیش از سفر مدیران دارد.
احمدزاده نشان داد که از توانایی لازم برای اداره امور برخوردار است. وی در این سفر ثابت کرد روحیه تعامل، نظم و انعطاف‌پذیری را دارد. اما بهره‌گیری و به ثمر نشاندن این ویژگی‌ها حتماً و اساساً نیازمند مدیرانی است که دغدغه توسعه استان را داشته باشند.
اگر استاندار کهگیلویه و بویراحمد، بهترین استاندار در بین استاندار‌های کشور نیز باشد، در صورت نبود مدیران پای کار، نمی‌توان به نتیجه دلخواه که همان توسعه همه‌جانبه استان است دست یابیم.
امروزه دانشمندان جامعه‌شناسی، از تعامل به‌عنوان نوعی سرمایه اجتماعی یاد می‌کنند که در بسیاری از جوامع حلقه مفقوده توسعه به شمار می‌آید.
دو و نیم قرن از زمانی که آدام اسمیت کتاب ثروت ملل خود را نوشت می‌گذرد. این اقتصاددان در آن کتاب نشان داد که چنانچه چند کارگر به صورت انفرادی کار کنند در نهایت هر کدام مثلاً روزی یک یا نهایتاً ده سوزن تولید کنند، اما اگر همین تعداد کارگر در تعامل و در کنار یکدیگر کار کنند، ده سوزن به عددی نزدیک به 500 سوزن می‌رسد.
بنابراین تعامل مدیران و مسئولین با استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند نقش این حلقه مفقوده را در استان ایفا کند. چرا که اقدامات جزیره‌ای و بدون تعامل نتیجه چندانی به بار نمی‌آورد. تاریح جوامع مختلف نیز این موضوع را به خوبی نشان داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آموزش و پرورش را امروز نجات دهید که فردا دیر است
نتیجه ی دو سه سال سیاسی بازی و قومگرایی در آموزش و پرورش را امسال در نتیجه ی دانش آموزان در امتحانات نهایی دیدیم فردا همین دانش آموزان با هر شگردی به دانشگاه می روند و این معضل به دانشگاه کشیده می شود و عاقبت این قومگرایی نصیب جامعه می شود که با آدم های ناتوان می خواهند جامعه را بچرخانند
اگر هنوز دلسوزی در این مملکت وجود دارد آموزش و پرورش باید علمی و قانونمند اداره شود.دیگر از این همه تبعیض رمقی برای فرهنگیان نمانده است اگر اقدامی نشود این خشم فروخورده سرریز می شود و دامن مسولان ناتوان و سهل انگار را خواهد گرفت
علی
Iran, Islamic Republic of
کبنیا نیوز طرفدار پر و پا قرص استاندار هستی
تو رسانه استانداری هستی نه مردمی
خیرالله
Iran, Islamic Republic of
دولتی که در راسش رییسی باشه هیچ مسئولی نمیترسه این استان که دیگه صاحب نداره
تبعات گران «گرانی خانه»

تبعات گران «گرانی خانه»

تقابل افزایش قیمت‌ها و کمبود درآمد‌ها با آمال و آرزو‌های مردم را می‌توان با یک مثال ساده ...
وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

در ادامه تلاش مجلس برای سامان‌دهی حوزه هوش مصنوعی در قالب یک فراکسیون تخصصی، حالا زمزمه‌هایی ...
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
1