تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب : ۴۶۶۱۷۲
پس از استعفای مقدم، شهرداری یاسوج روز خوش ندیده است؛

دوئل آشنا و امیری برای شهرداری یاسوج

۱
۱
دوئل آشنا و امیری برای شهرداری یاسوج
کبنا ؛انگار مسائل شهری و مدیریت‌ آن‌ها برای اعضای شورای شهر یاسوج در مرتبه دوم و یا شاید چندمِ اهمیت قرار دارد و فعلاً دوئل آشنا و امیری برای کرسی شهرداری مهم‌تر از حقوق اولیه شهروندان یاسوجی است.
به گزارش کبنا، شهرداری‌ها به‌ویژه شهرداری یاسوج، از بی‌در و پیکرترین دستگاه‌های اداری در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند. تنها کافی است نگاهی به خیابان‌ها و ساختمان‌های شهری انداخت تا متوجه گستره گسترده کم‌کاری در مدیریت شهری شد.
در حالی که موعد انتخاب هیئت رئیسه شوراهای اسلامی گذشته، اما هنوز انتخاباتی برگزار نشده است. گفتنی است در شوراهای اسلامی شهر، لازم است هر ساله انتخابات هیئت رئیسه برگزار شود که طی آن رئیس شورا انتخاب می‌شود.
در شهرداری‌های استان با وجود گذشت زمان از موعد مقرر، هنوز خبری از انتخابات هیئت رئیسه نیست. البته مسائل شورای شهر تنها به همین یک مسأله محدود نمی‌شود. در شهرداری یاسوج، چندی پیش نستهن مقدم بعد از شش سال حضور در شهرداری، بر اثر فشارهایی که بر او وارد می‌شد، در یک تصمیم ناگهانی استعفای خود را اعلام کرد.
پس از رفتن مقدم، سجاد بهرامی به عنوان سرپرست شهرداری شهر یاسوج انتخاب شد. بهرامی هر چند در پی آن است با گزارش‌های مکرر رسانه‌ای، خود را شخصی جهادی و پرکار به افکار عمومی معرفی کند تا شاید با فرجی، شهردار شود، اما حتی خود او نیز می‌داند حضور او در شهرداری موقتی است؛ مگر آن‌که خروس جنگی شورای شهر همچنان به درازا بکشد.
کیوان آشنا رئیس شورای شهر یاسوج که البته دیگر رئیس نیست و باید تا زمان برگزاری انتخابات هیئت رئیسه منتظر ماند، به صورت خودخوانده خود را شهردار اعلام کرد و با استناد به نامه اعضای شورای شهر، مدعی شهرداری یاسوج شد.
از طرف دیگر، هدایت امیری یکی دیگر از اعضای شورای شهر یاسوج، داعیه‌دار شهرداری یاسوج است. هنوز کل‎‌کل رسانه‌ای بهنام عباس‌نژاد و کیوان آشنا تمام نشده بود که هدایت امیری به عنوان دیگر گزینه شهرداری مطرح شد. حالا در این گیر و دار، از یک طرف آشنا برای امیری می‌زند و از طرف دیگر تیم امیری در پی اثبات عدم کفایت آشنا برای شهرداری یاسوج هستند.
در میانه این میدان پر از جدال، شهر یاسوج گوشت قربانی‌ای شده که بخش کمی از آن نیز سهم همین شهروندان که روزی به اعضای شورای شهر رأی داده‌ بودند، نخواهد شد.
شهرداری بی‌در و پیکر یاسوج این روزها نقل محافل و مجالس است؛ تا جایی که برخی از دلسوزان شهری خواستار انحلال شورای شهر می‌شوند. هر چند انحلال شورا به این راحتی نیست و می‌توان گفت امکان آن چندان وجود ندارد، اما ادامه «بر سر و کله‌ی هم زدن اعضای شورای برای اخذ کرسی شهرداری» تنها به افزایش ترافیک سرطانی شهر یاسوج، عمیق‌تر شدن چاله‌چوله‌ها و تبدیلشان به گودال‌های شهری و ساخت‌وسازهای غیرقانونی منجر خواهد شد.
البته انگار مسائل شهری و مدیریت‌ آن‌ها برای اعضای شورای شهر یاسوج در مرتبه دوم و یا شاید چندمِ اهمیت قرار دارد و فعلاً دوئل آشنا و امیری برای کرسی شهرداری مهم‌تر از حقوق اولیه شهروندان یاسوجی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Romania
اشناازامیری بهتره،امیری
تبعات گران «گرانی خانه»

تبعات گران «گرانی خانه»

تقابل افزایش قیمت‌ها و کمبود درآمد‌ها با آمال و آرزو‌های مردم را می‌توان با یک مثال ساده ...
وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

در ادامه تلاش مجلس برای سامان‌دهی حوزه هوش مصنوعی در قالب یک فراکسیون تخصصی، حالا زمزمه‌هایی ...
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
1