کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد؛

قرار ملاقات‌های عجیب آقای معاون؛ سلام آقای پیوند، من بیکارم کار می‌خوام خداحافظ!

30 مرداد 1402 ساعت 21:18

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد به شکلی عجیب مدعی شد در یک ملاقات مردمی، با 93 نفر از مراجعین مردمی ملاقات کرده است.


معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد به شکلی عجیب مدعی شد در یک ملاقات مردمی، با 93 نفر از مراجعین مردمی ملاقات کرده است.
به گزارش کبنا، بر اساس اطلاعیه روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، دوشنبه‌ها روز ملاقات عمومی با معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری است. در این روز افراد بر اساس مطالبات و خواسته‌هایی که دارند، به صورت حضوری به این معاونت در استانداری مراجعه می‌کنند. به طور قطع نفس ملاقات عمومی مدیران با مردم از کارهای پسندیده است و مخالفتی با آن وجود ندارد. بحث ما در این مطلب این است که ملاقات‌های عمومی باید بر اساس واقعیت‌ها و به شکل کاربردی و از کآرایی لازم برخوردار باشد.
مرادعلی پیوند_ معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ امروز به شکلی عجیب مدعی شده بود که در یک برنامه سه ساعته با 93 نفر ملاقات عمومی داشته است.[برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید]
این‌که چرا می‌گوییم عجیب، دلایلی دارد؛ فرض کنید پیوند صبح امروز رأس ساعت 6:50 دقیقه در محل کار خود حاضر شده و درست 10 دقیقه بعد، اولین نفر را ملاقات کرده است. واضح است که در یک ملاقات، شخص مراجعه کننده حداقل دو دقیقه را به سلام و احوالپرسی و خداحافظی اختصاص می‌دهد. حالا در این بین نیز دست کم هشت دقیقه زمان نیاز دارد تا مطالبات خود را به گوش «پیوند» برساند. پس می‌توان گفت حداقل هر ملاقات 10 دقیقه زمان نیاز دارد. حالا بیاید یکی از عملیات چهارگانه ریاضی را روی این ملاقات‌ها محاسبه کنیم؛ 93 ملاقات هر کدام 10 دقیقه معادل 930 دقیقه و برابر با 15 ساعت و نیم است.
طبق فرضیه بالا اگر او رأس ساعت هفت صبح در محل کار خود حاضر شده باشد، بدون اتلاف حتی یک دقیقه وقت، بدون اقامه نماز، بدون صرف نهار، و بدون پاسخگویی به یک تماس و یا حتی نگاهی سرسری به اینستاگرام و واتساپ، باید رأس ساعت 10 شب از محل کار خود خارج شود تا بتواند با 93 نفر ملاقات داشته باشد.
اما نکته جالب اینجاست که خبر ملاقات 93 نفره پیوند ساعت 17 برای رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال شد که آن را در تارنمای خبری خود منتشر کنند. یعنی پنج ساعت قبل از این‌که این ملاقات فرضی به اتمام رسد، خبر آن پخش شده بود.
نکته جالب‌تر این‌که در این خبر، کلیپی نیز ساخته شده بود که حداقل نیاز به یک ساعت زمان دارد تا بتوان آن را ساخت و منتشر کرد. بنابراین می‌توان باز هم حدس زد که پیوند ساعت چهار این ملاقات‌ها را به اتمام رسانده است. یعنی شش ساعت وقت اضافه آورده است. حتی الأن که ما این خبر را منتشر می‌کنیم، هنوز پیوند یک ساعت و نیم دیگر نیز زمان دارد! حتی جالب‌تر این است که مرادعلی پیوند مدرک دکترای ریاضی دارد و به نظر می‌رسد چندان از این محاسبات بی‌خبر نباشد.
در این خصوص می‌توان حدس‌هایی زد؛ یکی از فرضیه‌ها این می‌تواند باشد که آمار 93 نفر اعلام شده واقعیت ندارد. اما چون اسامی این افراد معمولاً نوشته می‌شود، احتمال صحت این فرضیه بسیار پایین است. فرضیه دوم این است که تنها حدود 18 تا 20 نفر از این افراد توانسته‌اند با پیوند ملاقات کنند و بقیه صرفاً در استانداری حاضر شده‌اند. یک فرضیه دیگر که به ذهن ما می‌رسد این است که پیوند دسته‌جمعی این افراد را ملاقات کرده است؛ یعنی یک گروه پنج نفره را 10 دقیقه ملاقات کرده و به گروه بعدی گفته بلافاصله وارد شوید که منتظر گروه بعدی هستم. تمام فرضیاتی که به ذهن ما خطور کرد همین‌ها بود؛ حالا لازم است که خود «پیوند» از این توانایی خارق‌العاده خود پرده‌برداری کند تا شاید افکار عمومی متوجه «پیوند» با موجودات فراطبیعی بشوند.  
اما یک نکته دیگر؛ در کلیپ منتشر شده، پیوند می‌گوید که 50 درصد این افراد مطالبه اشتغال دارند. یعنی بین 46 تا 47 نفر از این افراد برای درخواست یک شغل به «پیوند» مراجعه کرده‌اند. این در حالی است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد بارها بر لزوم شرکت در آزمون برای اشتغال تأکید کرده است. حالا با این وجود، «پیوند» چه برخوردی داشته که هنوز هم این حجم از بیکاران برای مطالبه شغل به «پیوند» مراجعه می‌کنند علامت سؤال بزرگی است که خود «پیوند» باید به آن پاسخ دهد.
شاید بتوان حدس زد که هدف او از انتشار چنین کلیپی و ادعاهای عجیب، بازی با رنج مردم و راه‌اندازی شوی برای نشان دادن میزان فعالیت خود و مردمی‌بودنش است.
اما چیزی که نباید از قلم انداخت انتشار چنین کلیپ‌هایی تنها برای شخص «پیوند» است. در حالی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد از موقعیت اجرایی بسیار ربالاتری برخوردار است، در چنین کلیپ‌هایی ظاهر نمی‌شود؛ حتی از سوی سایر معاونین نیز چنین کلیپ‌هایی دیده نمی‌شود. هاشمی مهر معاون سیاسی و امنیتی که اثرگذاری بسیار بالاتری از معاونت پشتیبانی دارد نه تنها در کلیپی تاکنون دیده نشده، بلکه سبک زندگی بسیار ساده‌زیستانه‌ای در پیش گرفته است. اما گویی «پیوند» گل سر سبد این نمایش‌های تبلیغاتی است.
ملاقات با 93 نفر آن‌هم در سه ساعت یعنی هر شخص تنها سه دقیقه می‌توانست در اتاق پیوند حاضر شود؛ احتمالا افرادی که تقاضای شغل داشته‌اند این‌گونه به اتاق پیوند رفته‌اند و درخواست خود را مطرح کرده‌اند: «سلام آقای پیوند، من بیکار هستم، شغل می‌خواهم، خداحافظ!»
یکی از مطالبات افکار عمومی از «مرادعلی پیوند» این است که با انتشار جزئیات دقیق این ملاقات عمومی و بدون ذکر نام، دقیقاً مشخص کند که هر فرد چند دقیقه در اتاق او حضور داشته، مطالبه او چه بوده و پیوند چه پاسخی به او داده و طی روزهای آینده پاسخ پیوند به آن فرد، چه نتیجه‌ای برایش داشته است.
«مرادعلی پیوند» که تنها چند ماه است به‌عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد در استانداری کهگیلویه و بویراحمد مشغول به کار شده، حواشی متعددی از سوی او در افکار عمومی شنیده شده است. یکی از پرتکرارترین این حواشی، نزدیکی او به یکی از سیاسیون باسابقه کهگیلویه و بویراحمدی است که حالا که دستش ار قدرت کوتاه شده، هنوز به هر طریقی در پی آن است از نفوذ خود برای انتصابات استفاده کند. همان‌هایی که چندی پیش از آنها به عنوان قوه چهارم در کهگیلویه و بویراحمد یاد کردیم.
اما نکته جالب‌تر مدرک و رشته تحصیلی پیوند است. مرادعلی پیوند فارغ‌التحصیل دکترای ریاضی و عضو هیئت علمی گروه ریاضی دانشگاه یاسوج است. با کمترین دانشی می‌توان گفت ارتباطی بین رشته تخصصی پیوند و پست سازمانی او وجود ندارد. این در حالی است که در همین استانداری افراد بسیاری با تخصص مرتبط حضور دارند. اما از این که بگذریم سؤالاتی در مورد مدرک تحصیلی پیوند در بین افکار عمومی وجود دارد که بهتر است برای پایان دادن به آن‌ها برای یک بار هم که شده او به این سوالات پاسخ دهد. یکی از این سؤالات سال آزمون دکترای پیوند است. پیوند بهتر است برای افکار عمومی روشن کند در چه سالی در آزمون دکتری شرکت کرده و در همان آزمون وارد دانشگاه شده است؟ سوال دوم؛ رتبه او در آن آزمون چند بوده است؟
در نهایت پس از پاسخ به تمامی این پرسش‌ها لازم است چنین اشخاصی بدانند که زمان بورسیه‌های آبکی و نمایش‌های از آن آبکی‌تر به اتمام رسیده و حالا افکار عمومی آن‌قدر آگاه شده که هدف از کلیپ‌های نمایشی و تبلیغاتی را به راحتی متوجه شود.

کبنانیوز آمادگی درج پاسخ معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد را دارد.


کد مطلب: 466140

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/466140/قرار-ملاقات-های-عجیب-آقای-معاون-سلام-پیوند-بیکارم-کار-می-خوام-خداحافظ

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1