تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۴۶۶۰۹۰
کبنا گزارش میدهد
سازمان مدیریت و برنامهریزی کهگیلویه و بویراحمد و یک ابهام اساسی در توزیع اعتبارات یک سوم نفت / سیاسیکاری یا رعایت قانون و عدالت؛ کدام مهم است؟
۴
کبنا ؛دلیل اعتراض نمایندگان اسبق و فعلی گچساران و باشت در خصوص نحوه توزیع اعتبارات یک سوم نفت چیست؟ آیا میتوان گفت رسانه، نماینده اسبق که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه کشور بوده و یا سازمان چند استان بزرگ، در شیوه توزیع ۱/۳ نفت اشتباه کردهاند و فقط شورای برنامهریزی استان کهگیلویه و بویراحمد درست عمل کرده است؟
چه کسی مسئول شفافسازی و تنویر افکار عمومی مردم فهیم گچساران و باشت و بهمئی در این خصوص میباشد؟
علیرغم پیگیری این رسانه (لینک خبر)، مردم همچنان منتظر شفافسازی این موضوع هستند لذا باتوجه به عدم پاسخگویی رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، این رسانه با توجه به اطلاعات بدست آمده در این خصوص، سه سناریو یا حالت ذیل را علت عدم پاسخگویی این دو مرجع میداند:
۱- رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی کهگیلویه و بویراحمد به علت عدم اشراف بر مسائل بودجهای، تفسیری اشتباه از قانون بودجه و دستورالعملهای مربوطه داشتهاند و باعث تضییع حقوق مردم این دو شهرستان (که بیشترین آسیب ناشی از آلایندگی استخراج نفت و گاز را دیدهاند) شدهاند که نهایتاً موجب اعتراض نمایندگان فعلی و اسبق شهرستانهای گچساران و باشت شده است.
۲- احتمال دوم این است که: رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد با هماهنگی قبلی و در راستای رضایت نماینده سایر شهرستانها دست به این اقدام غیر قانونی زدهاند.
۳- رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی بدون اطلاع و هماهنگی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و البته به دلیل عدم اشراف خود و سرپرست انتصابی جدید معاون بودجه سازمان (که گویا توانایی در تفسیر قانون نداشته ) با هدایت و راهنمایی اشتباه معاون اسبق بودجه (که در پایان سال ۱۴۰۱بازنشسته شده و بصورت غیر قانونی بطور مستمر در سازمان حضور داشته و کلیه تصمیمات مهم بودجهای سازمان را در خفا عهدار است) باعث توزیع غلط ۱/۳ نفت و حذف ۵۰ درصد اعتبارات یک سوم نفت دو شهرستان گچساران و بهمئی شده است. آیا فرد بازنشسته اعتماد رئیس سازمان به خود را پاس نگه داشته است؟
چرا که وی قبل از بازنشستگی و در دوران مسئولیت داشتن خود، جسارت چنین اقداماتی را بخاطر خطر از دست دادن پست و جایگاه نداشت ولی اکنون که چیزی برای از دست دادن ندارد و در راستای خوشخدمتی و تأمین اعتبار پروژه یاسوج به سی سخت و موارد این چنینی، از سهم گچساران و بهمئی به ناحق برداشته و به جای دیگری اضافه کرد.
هر چند پیشرفت کلیه پروژهها در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ارزشمند و ضروری است ولی رعایت قانون و مقررات در توزیع بودجه قطعاً اولویتدارتر و ارجحتر است.
لذا ورود جدی و نتیجه بخش دستگاههای نظارتی برای شفافسازی همه جانبه نحوه توزیع اعتبارات بخصوص ۱/۳ نفت که در جلسه شورای برنامهریزی با حواشی زیادی همراه بوده (لینک خبر) و همچنیم رسیدگی فوری در خصوص نحوه بکارگیری مجدد دو نفر بازنشسته که دو مسئولیت مهم برنامهریزی و بودجه را به علت عدم آگاهی و تسلط کافی رئیس سازمان مدیریت و سرپرست معاون بودجه، بر عهده دارند و بدون اخذ مجوز از سازمان امور اداری و استخدامی کشور دوباره به عرصه کار اداری برگشتهاند، امری ضروری و حیاتی به نظر میرسد. چرا که سازمان مدیریت و برنامهریزی منشأ صدور و ابلاغ مهمترین ضوابط و بخشنامهها بوده و مهمتر از آن اینکه سازمان مدیریت خود یک دستگاه نظارتی است فلذا باید شاهد کمترین کجروی و تخلف و عدول از مقررات از این نهاد مهم و اثرگذار باشیم در غیر اینصورت فاتحه نظام اداری استان کهگیلویه و بویراحمد را باید خواند.
شاید ضرب المثل: هرچه بگندد نمکش میزنند / وای به روزی که بگندد نمک
گویا امروز در مورد سازمان مدیریت عینیت پیدا کرده است. از استانداری کهگیلویه و بویراحمد توقع میرود که در همه حوزهها، تصمیماتش قانونی و در راستای عدالت باشد.
چه کسی مسئول شفافسازی و تنویر افکار عمومی مردم فهیم گچساران و باشت و بهمئی در این خصوص میباشد؟
علیرغم پیگیری این رسانه (لینک خبر)، مردم همچنان منتظر شفافسازی این موضوع هستند لذا باتوجه به عدم پاسخگویی رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، این رسانه با توجه به اطلاعات بدست آمده در این خصوص، سه سناریو یا حالت ذیل را علت عدم پاسخگویی این دو مرجع میداند:
۱- رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی کهگیلویه و بویراحمد به علت عدم اشراف بر مسائل بودجهای، تفسیری اشتباه از قانون بودجه و دستورالعملهای مربوطه داشتهاند و باعث تضییع حقوق مردم این دو شهرستان (که بیشترین آسیب ناشی از آلایندگی استخراج نفت و گاز را دیدهاند) شدهاند که نهایتاً موجب اعتراض نمایندگان فعلی و اسبق شهرستانهای گچساران و باشت شده است.
۲- احتمال دوم این است که: رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد با هماهنگی قبلی و در راستای رضایت نماینده سایر شهرستانها دست به این اقدام غیر قانونی زدهاند.
۳- رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی بدون اطلاع و هماهنگی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و البته به دلیل عدم اشراف خود و سرپرست انتصابی جدید معاون بودجه سازمان (که گویا توانایی در تفسیر قانون نداشته ) با هدایت و راهنمایی اشتباه معاون اسبق بودجه (که در پایان سال ۱۴۰۱بازنشسته شده و بصورت غیر قانونی بطور مستمر در سازمان حضور داشته و کلیه تصمیمات مهم بودجهای سازمان را در خفا عهدار است) باعث توزیع غلط ۱/۳ نفت و حذف ۵۰ درصد اعتبارات یک سوم نفت دو شهرستان گچساران و بهمئی شده است. آیا فرد بازنشسته اعتماد رئیس سازمان به خود را پاس نگه داشته است؟
چرا که وی قبل از بازنشستگی و در دوران مسئولیت داشتن خود، جسارت چنین اقداماتی را بخاطر خطر از دست دادن پست و جایگاه نداشت ولی اکنون که چیزی برای از دست دادن ندارد و در راستای خوشخدمتی و تأمین اعتبار پروژه یاسوج به سی سخت و موارد این چنینی، از سهم گچساران و بهمئی به ناحق برداشته و به جای دیگری اضافه کرد.
هر چند پیشرفت کلیه پروژهها در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ارزشمند و ضروری است ولی رعایت قانون و مقررات در توزیع بودجه قطعاً اولویتدارتر و ارجحتر است.
لذا ورود جدی و نتیجه بخش دستگاههای نظارتی برای شفافسازی همه جانبه نحوه توزیع اعتبارات بخصوص ۱/۳ نفت که در جلسه شورای برنامهریزی با حواشی زیادی همراه بوده (لینک خبر) و همچنیم رسیدگی فوری در خصوص نحوه بکارگیری مجدد دو نفر بازنشسته که دو مسئولیت مهم برنامهریزی و بودجه را به علت عدم آگاهی و تسلط کافی رئیس سازمان مدیریت و سرپرست معاون بودجه، بر عهده دارند و بدون اخذ مجوز از سازمان امور اداری و استخدامی کشور دوباره به عرصه کار اداری برگشتهاند، امری ضروری و حیاتی به نظر میرسد. چرا که سازمان مدیریت و برنامهریزی منشأ صدور و ابلاغ مهمترین ضوابط و بخشنامهها بوده و مهمتر از آن اینکه سازمان مدیریت خود یک دستگاه نظارتی است فلذا باید شاهد کمترین کجروی و تخلف و عدول از مقررات از این نهاد مهم و اثرگذار باشیم در غیر اینصورت فاتحه نظام اداری استان کهگیلویه و بویراحمد را باید خواند.
شاید ضرب المثل: هرچه بگندد نمکش میزنند / وای به روزی که بگندد نمک
گویا امروز در مورد سازمان مدیریت عینیت پیدا کرده است. از استانداری کهگیلویه و بویراحمد توقع میرود که در همه حوزهها، تصمیماتش قانونی و در راستای عدالت باشد.
کبنا حق داری هر از گاهی مطلب بزنی.
می دونی چرا ؟
آره، وقتی تشکیلات مخالف دولت همچنان در راس امور سازمان هستند( از جمله مدیر آموزش و پژوهش و مدیر دفتر فنی ، مسول خدمات ، معاون منایع انسانی و ...)
همه نیروهای منتسب به دولت قبل همچنان باقی هستند....و
مهمتر از همه وقتی اتفاقاتی در اداری و مالی سازمان افتاده بوده که در حال رسیدگی می باشد....
آره ؟ شما حق دارید.
شما ها را چه به قانون !
چرا هیچ زمانی از
" استخدام و بکارگیری نیرو در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سال 94 تا 98 "
ننوشتید.
چون فارغ التحصیل امور تربیتی را از سازمانی دیگر آوردند و به عنوان مدیر اداری مالی منصوب کردند(از اقوام نزدیک نماینده وقت)
چون فارغ التحصیل رشته روانشناسی کودک را آوردن و به عنوان مدیر آموزش و پژوهش منصوب کردند
چون معلمی ( از اقوام نماینده)را از دهدشت آوردند و به عنوان کارشناس بودجه بکار گرفتند.
و دهها مورد دیگر از اقوام و فامیل خاص ...تعداد به بیش از 30 نفر می رسد.
چون سازمان مدیریت و برنامه ریزی را به شرکت خصوصی تبدیل کردند.
سازمانهای نظارتی هم اقدامی نداشتند چرا ؟ خدا داند.
شما و اقوامتان منافعتان را از دست داده اید نه؟؟
پیمانکارانتان ، اعتبار پروژه های خاصتان ، نه ؟؟
جولانگاهی بود!!
آقای جهانگیری رئیس سازمان برایتان سودی نداره نه؟؟ بنده خدا باید با شما باشه تا درست بشه.!!
نمی دانم شاید اگر من بودم با شما معامله می کردم!!
شما و نظریه پردازانتان اگر از قانون می دانید، خب شفاف و مستند توضیح دهید تا کارکنان سازمان و خوانندگان، قانع شوند. وگرنه اینها که می نویسید ی بازی هس!!!
کبنا دوره بخور بخور داره تموم میشه.
فکر درآمد از جاهای دیگه باشید