تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۴۶۶۰۰۵
یادداشتی بر فضای سیاسی انتخابات مجلس کهگیلویه بزرگ؛

پنج ضلعی انتخابات در کهگیلویه

۴۳
۲
پنج ضلعی انتخابات در کهگیلویه
کبنا ؛مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس‌ایده هر کسی که بوده است، ‌ایده خوبی نبود. هدف ارائه‌دهندگان این‌ایده ممکن است گرما بخشی و جدی کردن فضای انتخاباتی در کشور بوده است اما در این مقطع و با عدم حضور رسمی اصلاح طلبان عملاً باید شاهد رخوت انتخاباتی پیش از این در کشور باشیم.
به کار بردن کلمه بعید برای احتمال فعالیت انتخاباتی اصلاح طلبان بعد از این در اینجا محلی از اعراب ندارد و رقابت یک رقابت درون اصولگرایی باقی خواهد ماند. این وضعیت البته به معنای عدم ثبت نام برخی نیرو‌های مستقل و متصف به اصلاح طلبی و با پیشینه اصلاح طلبی نمی‌باشد و در همین کهگیلویه و بویراحمد و در سه حوزه انتخابیه آن حداقل سه چهره اصلاح طلب نام‌نویسی کرده‌اند. در بویراحمد محمد بویراحمد برای چهارمین بار نامزد انتخابات شده است تا اگر این بار نیز پیروز نشد ولی « موقعیت شکست» را تثبیت و به نام خود ثبت کرده باشد. در گچساران غلامرضا تاجگردون چهره ملی و معروف بعد از تجربه تلخ رد اعتبارنامه در مجلس یازدهم بار دیگر نامزد شده است تا در یک دوئل با پرونده بررسی صلاحیت‌اش، سرود سوم خود را بازخوانی نماید؛ اتفاقی به غایت دشوار که عبور از آن با درصد بسیار بالا به منزله نمایندگی مجدد برای تاجگردون خواهد بود. در کهگیلویه نیز رضا دهبانی پور یکی از مدیران دولت قبل و از چهره‌های اصلاح طلب این حوزه انتخابیه نام‌نویسی کرده است.

نام‌نویسی دهبانی پور در حوزه کهگیلویه بر پیچیدگی تحلیل‌ها در آن حوزه انتخابیه افزوده است. اگر چه پیش از این به نظر می‌رسید همانند دور قبلی شاهد یک رقابت دو قطبی میان موحد و هاشمی پور خواهیم بود اما ورود علی محمد بزرگواری به عرصه انتخابات سبب شکل‌گیری اتفاقات جدیدی در این حوزه شد و علاوه بر ثبت نام دهبانی پور، ثبت نام و ورود علی مژدهی پور به عرصه انتخابات بر پیچیدگی شرایط افزوده است. هر چند اساساً پیش‌بینی حتی میان دو نفر کار سختی بود ولی در آن دو قطبی اولیه و بعد از انتقادات فراوان به عملکرد محمد موحد این گمان می‌رفت که شرایط وی نسبت به دور قبل متزلزل‌تر شده است و با وجود عدم مدیریت امور توسط هاشمی پور وی شانس پیروزی در این دوره را بیش از موحد خواهد داشت. ولی اعلام حضور بزرگواری سبب تغییر در تحلیل‌ها شد و تحلیل‌ها این بار به این سمت و سو شیفت پیدا کردند که حضور بزرگواری عملاً یعنی تقسیم آرای قبلی هاشمی پور میان او و بزرگواری و این یعنی پیروزی مجدد محمد موحد.
اما حالا با حضور مژدهی پور و دهبانی پور شرایط پیچیده‌تر به نظر می‌رسد. نه مژدهی پور فرد بدون پشتوانه و بی‌پرستیژی است و نه دهبانی‌پور.
مژدهی‌پور هم سابقه مدیریتی ملی داشته است و هم در یک دوره حضور خود در کهگیلویه توانست در رقابت با بزرگواری و رستاد رای قابل قبولی به دست بیاورد. او البته یک دوره به بهبهان رفت ولی توفیقی به دست نیاورد.
در این دوره تا لحظه‌ای که خبر ثبت نام مژدهی پور منتشر شد هیچ صحبت و گمانه‌ای از حضور وی به میان نیامده بود اما او حالا راهی جز جدیت بخشیدن به کارش ندارد. دست مژدهی پور برای جذب آرا مطلقا باز نیست او زمانی مدیر سازمان تعزیرات حکومتی کشور بود و قبل از آن قاضی و دارای جایگاه خوب مدیریتی در دستگاه قضا در استان و کشور بود. وی از نزدیکترین نیرو‌ها به محمد موحد محسوب می‌شد و شاید وقتی در ۱۳۸۶ نامزد انتخابات شد این انتظار را داشت که موحد در غیاب خود دست مژدهی پور را بالا ببرد اما موحد نه تنها دست مژدهی پور را بالا نبرد که همه اعوان و انصارش را با خود به بهبهان برد و به صورت غیر رسمی در کهگیلویه گفته می‌شد نظر موحد بر روی بزرگواری است. مژدهی پور در آن انتخابات سوم شد ولی رای قابل قبولی به دست آورد.

مژدهی پور احتمالاً در این سال‌ها شغل خاصی ندارد و همین هم او را ترغیب کرده است تا چند ماهی را سرگرم انتخابات باشد. با هر عینکی به حضور مژدهی پور نگاه کنیم مژدهی پور عددی را به عنوان رای در نهایت قادر به جذب کردن خواهد بود که نکته مهم در مورد آن عدد این است که اگر مژدهی پور در صحنه نمی‌بود آن عدد و عدد‌ها بیشتر به کدام سمت می‌رفت. برخلاف نظر بسیاری که آن عدد را پیش از این متعلق به موحد می‌دانند برخی با قطعیت می‌گویند عدد‌های مربوط به موحد تقریباً ثبات است و آن عدد‌ها بیشتر متعلق به عدل هاشمی پور است. البته که عدد‌های ریز هرگز در مسیر پیروزی چاره ساز نیستند اما همان عدد‌ها گاهی تعیین‌کننده هستند اتفاقی که در سال ۱۳۹۴ در بویراحمد افتاد و هدایتخواه تنها با دو هزار رای کمتر از زارعی از رسیدن به مجلس دهم باز ماند.
ضلع دیگر انتخابات در آن حوزه انتخابیه از لحاظ جغرافیایی و شهرستانی گسترده یعنی کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام بی‌شک رضا دهبانی پور است. چهره دانشگاهی و از مدیران سال‌های دور و نزدیک دانشگاه یاسوج که در دولت حسن روحانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بود. او بومی شهرستان بهمئی است که معمولاً افراد زیادی از آن منطقه نامزد می‌شوند. در این دوره نیز بعلاوه دهبانی پور چند چهره بومی دیگر بهمئی نامزد انتخابات شده‌اند ولی مهم‌ترین و معروف‌ترینشان دهبانی پور است.
دهبانی‌پور در دور قبل در آخرین روز‌های فرصت استعفاء از مسئولیت و البته در زیر فشار‌های استاندار وقت یعنی علی احمدی از مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان استعفا داد و پا در مسیر پر از خار مغیلان انتخابات گذاشت.
انتخابات یازدهم ۱۳۹۸ هم برای اصلاح طلبان هیچ شباهتی به انتخابات چهار سال قبل در ۱۳۹۴ نداشت. در ۱۳۹۴ دولت تدبیر و‌امید در ابتدای راه خود بود و اصلاح طلبان با سیاست ورزی هاشمی رفسنجانی و بهره بردن از کاریزمای و نفوذ تا آن زمان محمد خاتمی از تهران تا شهرستان‌ها فعال بودند و در نهایت ذیل همان فضای پر انگیزه و فعالیت‌ها نیز توانستند کرسی‌های زیادی را در مجلس دهم کسب کنند. در کهگیلویه نیز اجماع و همراهی خوبی حول گزینه‌ی شورای احزاب اصلاح طلب داشتند. اما در ۹۸ همچون ۱۴۰۰ اصلاح طلبان انگیزه‌ای برای « همت» کردن نداشت و بدتر از آن برای دهبانی پور آن بود که صلاحیت وی تا آخرین روز مانده به تبلیغات انتخابات برای هیئت‌های بازرسی انتخابات احراز نشده بود. در آن روز پایانی تأیید صلاحیت دهبانی پور به وی اعلام شد. او در ابتدا تصمیم به ارزیابی شرایط گرفت و با وجود همراهی تعدادی از اصلاح طلبان اما جریان سیاسی به صورت رسمی امکان حمایت از وی را نداشت. دهبانی پور خیلی زود تصمیم دیگری گرفت و آن انصراف از صحنه انتخابات بود.
آن انصراف کلید زدن یک پروژه سفت و سخت فعالیتی برای دهبانی پور در چهار سال گذشته بود. او در اکثر مراسمات حضور پیدا کرده است. در مناسبت‌های‌های مختلف از طرف خود مواضعی منتشر کند و همچنین در رابطه با برخی مسائل تن به مصاحبه می‌دهد تا هرگز از قصد و نیتی که از ابتدا داشت لحظه‌ای عدول نکرده باشد و حالا با ثبت نام در پیش ثبت نام انتخابات مجلس آن نیت را تحقق بخشیده است اما این کلیک و تکمیل فرم‌ها در سامانه ثبت نام وزارت کشور تنها بخش کوچکی از مسیر اصلی و بزرگتر در پیش روی دهبانی پور است.
دهبانی پور باید همزمان در چندین جبهه نبرد کند. اول این که تصمیم انتخاباتی وی یک تصمیم متعلق به خود‌ای و اطرافیانش است و عملاً امکانی برای حمایت سازمانی جریان‌های سیاسی وجود ندارد. سخت‌تر آن که برخی در درون جریان اصلاح طلب علیه فعالیت افرادی از جنس دهبانی پور قویا و بعضا با دلایل کلی و شخصی دست به کار خواهند شد و حتی بیانیه خواهند داد پس او در جبهه اول و گرگ و میش‌تر باید با نیرو‌های همفکر خود وارد یک جدال اقناعی شود تا حداقل این نیرو‌ها اگر از او حمایت نمی‌کنند نسبت به ادامه کار وی سکوت کنند.
دهبانی‌پور دانش آموخته علوم سیاسی است و در دانشگاه و دوران مدیریتش در فرهنگ و ارشاد اسلامی به نگرش و سلوک رئالیستی معروف بوده است پس او به خوبی موقعیت خود در این وضعیت را می‌داند و حتماً می‌داند استوری کاندیداتوری‌اش یک کنش از سوی خود و با حمایت و خواست برخی از گروه‌های مردم است.
جبهه دومی که دهبانی پور در پیش رو دارد جبهه رقابت با چهار نامزد دیگر انتخابات است. چهار نامزدی که یکی از آن‌ها نماینده مستقر است و صاحب رکورد در نمایندگی در سطح کشور، دو تای دیگر نماینده ادوار هستند که یکی از آن‌ها پشتوانه مالی و محفلی قدرتمندی در پشت سر خود دارد و دیگری نیز وابستگی‌های حزبی و قومی قوی در گذشته داشته است که البته در سال‌های اخیر این دو پشتوانه دچار ترک‌های جدی و عمیقی شده است و چهارمی نیز یک مدیر در سطح ملی است که دلخوش به برخی دوستان قدیمی و کاری و دلخوری منطقه‌ای دیارش دارد.
حضور گزینه‌های کیفی زیاد بر کیفیت انتخابات قطعاً می‌افزاید. هر چند این گزینه‌ها و بویژه نمایندگان ادوار برای ذهن‌های نقاد در آن حوزه انتخابیه ملال‌آور شده است و اندک تقلا‌هایی برای عبور از این ملال صورت گرفت اما نتیجه بخش نبود و نخواهد بود. چرا که این افراد دارای حلقه‌ها و عقبه‌های قدرتمندی به ویژه در عرصه رسانه هستند که عملاً امکان ظهور و بروز به دیگران نخواهند داد تا باز هم رقابت رد یک حلقه بسته میان خودشان برگزار شود که اگر غیر از این می‌بود آمرا انتخاباتی کهگیلویه با اکثر نقاط کشور متفاوت نبود.
همین حالا شاید بتوان رتبه و جایگاه رای این افراد را در کهگیلویه مشخص کرد و در نهایت هم این جدول بی‌هیچ تغییری در واقعیت محقق شود ولی هر چه باشد سیاست است و هر چه باشد طرف تحلیل ما انسان و ذهن پیچیده و گا‌هاً معترض و مطالبه‌گر انسانی است. اگرچه با این ترکیب آزادی عمل در یک دایره محدودی خواهد بود اما همین دایره هم در درون خود هزاران نکته باریک‌تر از مو مضمر دارد. بعید است غیر ممکنی پیش آید اما ممکن‌های در پیش روی و برخی حوادث هر کدام می‌توانند هیجان‌انگیز و تاریخ ساز باشند.
کسی به انتظار معجزه ننشسته است (شاید هم نامزد‌ها با رویای معجزه زنده‌اند و چهار سال گذشته خواب‌های نزدیک صبح پیروزی می‌دیدند) اما گاهی گشایش‌های کوچک و اتفاقات ریز حداقل با خود حرف‌ها و نکته‌های بسیاری خواهند داشت. در این میان اما مردم و مطالبات و حاجات انتخاباتی آن‌ها طرف سنگین‌تر ماجراست که هم در رسانه‌ها و هم در حین انتخابات و هم بویژه بعد از انتخابات کاملاً فراموش می‌شود. همان طور که مردم در ایام انتخابات بسیاری از نیات و مقصودات قبلی خود را فراموش می‌کنند و با کاروان و کارناوال انتخابات همراه و همدل می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع سایت کبنا در مورد شغل آقای مژدهی پور ؛ ایشان هم اکنون وکیل دادگستری می باشند نویسنده یاد داشت می توانست به جای احتمال از مژدهی یا افراد مطلع دیگر سوال فرمایند
غلامرضا تاجگردون کجا و کی اصلاح طلب بوده؟
اصلا آیا هیچ وقت موضع سیاسی مشخصی داشت؟
کهگیلویه طرف ۲۰ ساله موحد
Iran, Islamic Republic of
فکر نکنم موحد این دور ،شانسی برای قبول شدن داشته باشه،چون واقعا ماهیت ۲۰ساله اش این دور برای مردم کامل رو شد
United States
موحد هیچ شانسی نداره
زنده باد ایران اسلامی
Iran, Islamic Republic of
سلام این مهره های سوخته براز عقب ماندگی کهگیلویه هیچ کاری نکردند و باعث عقب ماندگی کهگیلویه هم هستند و هیچ برنامه جدیدی برای توسعه کهگیلویه ندارند ...فرد متعهد و متخصص باید بیاد
حاج محمد عیدی پور
مجمد
Iran, Islamic Republic of
درگچساران حاج علیمرادجعفری فردی پاک دست مومن و انقلابی که انقلابی بود و انقلابی ماند وخواهدماند اصلح تر است
Iran, Islamic Republic of
گچساران فقط تاجگردون کاش تاجگردون برای دهدشت و بهمی ثبت نام میکرد
Iran, Islamic Republic of
با این تحلیل ها هیچ چیز برای مردم عوض نمیشود
این اغایون شکم سیر های امتحان پس داده اند.
رمضان
United States
رییس ناتوان جهاد کاندید نشده؟؟والاه به الله خندمون میاد .نیروی نه معلومه چکاره.
امیری
United States
اگر چهار نفر بمونند دهبانی برنده هست
Iran, Islamic Republic of
۱۰۰٪
ممم
Iran, Islamic Republic of
زارت
Iran, Islamic Republic of
140 کاندیدای دیگر کهگیلویه را به حساب نمی آوری؟!!!! نماینده کهگیلویه کسی دیگر است بغیر از این 5نفری که شما اشاره کردید!! برو پیدایش کن!!!
Iran, Islamic Republic of
مختار خلخال
قلعه باشت
Romania
غلامرضا تاجگردون به خاطر پولش هزینه های تبلیغاتی مجازی زیادی کرد. کوهپیمایی ها و .... ولی اینا فایده نداره ایشون همچون بهرام تاجگردون از صحنه سیاست برای همیشه خط خورد. و هفت ماه دیگه برای همیشه خداحافظی خواهد کرد .
Iran, Islamic Republic of
چون آرا تقسیم می شود شانس آقای دکتر مژدهی بیشتر است چون بخش جاروسا ودهدشت و حتی بهمیی آرا قابل توجهی داررد
لنده
United States
عدل برنده شد
اینقدر موحد سهل انگاری مرد تا این دوره بدون رقابت عدل مجلس برود
دهدشت
United States
شرایط برای عدل فراهم شد آرای سنتی موحد در قلعه رییسی و بهمیی که پشتوانه موحد بود همه از دست رفت
چرام
United States
مژدهی و دهبانی قاتلان خاموش موحد
عجب
Iran, Islamic Republic of
مزدهی پور 2000رای شاید
امید
Romania
کوته فکری بسه
دور بریزید این مغزهای زنگ زده رو
اینا همونایی هستن که بد بختمون کردن
آخه چطوری روتون میشه عکس ازشون بذارین
برید میدون وسط شهررو ببینید چه افتضاحی سر شهرما و جووناش اومده
بسه این همه حماقت
بابی
Iran, Islamic Republic of
دقیقا گل گفتین
Iran, Islamic Republic of
موحد تو ای چند سال چ کاری برای دهدشت انجام داده
مردم شریف دهدشت کاری ب قوم خویشی نداشته باشین
طوری انتخاب کنید ک شهرمون پیشرفت کنه
اب دهدشت...بهبهان گلستان کرده
موحد فقط فقط کار شخصی
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
درود. باید جلوتر رفت و در عمل باید دید. نگاه به نگرش های سیاسی چگونه. هستش.
اگه این. نگاه کلی. و همه شمول. باشد
انتخابات کهگیلویه جوری دیگر. رقم. خواهد خورد
شیوه‌ای که عقلانیت و خرد جمعی میتواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد
و این دوئل های سیاسی را نتیجه ای دیگر حاصل آید.
محمد
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه بازم موحد برنده بشه تا کهگیلویه همینجوری که هست بمونه ،به یاری خداوند بلند مرتبه و بزرگ
United States
سلام دوست خوبم در دهدشت دهباشی که رای نمیاره خیالت راحت باشه چون مردم آن دیار به کسی که حقوق مردم و پایمال کرده رای می دن موحد متاسفانه پیروز میشه مگر خودش و بزرگواری رقابت کنند احتمال شکستش وجود داره در گچساران هم تاجگردون میبره یاسوج مشخص نیست احتمال بهرامی ویا زارع هست اگه در گچساران تاج رد بشه و زینل زاده باشه جعفری به نفعش کنار بره و خانواده تاجگردون حمایت کنه احتمال قبول شدنش هست ولی باید پول خرج کنه چون بین ۱۱ تا ۱۲ هزار رای گچساران خریدنی است و اصلاح طلبان با نبود تاجگردون ۲۰ درصد شرکت می کنن
آرش
Iran, Islamic Republic of
فقط فقط دکتر آیت الله سعادتیان میتونه کهگیلویه بزرگ رو از فقر و کمبود امکانات نجات بده با تو جه به ارتباط های که با شخصیت های کشوری داره میتونه سرمایه گذار های خوبی بیاره تو شهرستان من تعجب میکنم از کبنا نیوز کسی که رای ایل بهمئی و طیبی و دشمن زیاری رو داره جز این ضلع های نیورد
محسن مجیدی
United States
مدیر مسئول محترم ، لطفا یه مطلب در مورد ثبت نام مهندس پویا مجیدی پویا ( جهان مجیدی پویا ) کار کن ، ظاهرا ایشون هم به عنوانی گزینه ای از سوی جبهه ی مشارکت ایران اسلامی مطرح شدند و پیش ثبت نام رو انجام دادند
Iran, Islamic Republic of
مهندس جهان مجیدی پویا با سواد و مسلط به زبان انگلیسی و مهندس عمران و متخصص در مهندسی آب و زلزله و.....
United Kingdom
بزرگواری
افشين
Iran, Islamic Republic of
یک سبد علی بابا
اکبر
Iran, Islamic Republic of
واقعا مردم مسخره چن نفر کاندید شدن که هر چهار سال باید براشون دست و پا بشکنن و هر کسی هم فقط به فکر قوم و خویش درجه یک و افراد دور ور خودش هست
چرا مردم ما این همه ساده هستند؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
عشق فقط سناتور
Iran, Islamic Republic of
این دهبانی پور کیه اصلا؟ سرشناس نیست و بقیه چهره ها سرشناس هستن
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر کسانی که سالها در مجلس باعث عقب ماندگی کهکیلویه بزرگ شدند
Iran, Islamic Republic of
مملکت قحط الرجال شده؟
دعوای خودیها با نخودیها با شرکت فک و فامیلها...
مانی
Iran, Islamic Republic of
این اقایون هیچ کدوم به درد سیاست نمیخورن.کل استان ک ب به اندازه یه شهر استان یزد کارخونه نداره دلیل بیکاری و فقر استان ک ب هم همین هست که مسئولان نمیتونن چهارتا سرمایه گذار جذب کنن بیارن استان رو اباد کنن.اینا فقط بلدن در حد یه پارتی بازی داخل ادارات خودشون رو نشون بدن
حسین ظ
United States
جناب آقای موحدباکدام کارنامه واردصحنه ی انتخاباتی شدی بنده از۶دوره ۵دوره ازحامیان شمابودم میخواهم بدانم روزمحشرجواب ماروکه هردوره گول خوردیم چ جوابی داری مگرنه اینکه هرکس ازجمله وابستگان نزدیکت روبهشون پروبال دادی وبقیه جوانان وتحصیل کردگان درشهرستان بهمئی لنده کهگیلویه وچرام همه چوب این اشتباه شماروخوردن تورابه جدت قسم دیگه توصحنه نیاکه حنای تورنگی نداره .
علی
United Kingdom
بدون شک عملکرد فاجعه بار موحد ،از عوامل اصلی وضعیت بد شهرستانه .از فرماندار تا روسای ادارات کهگیلویه ،همگی از اقوام و بستگان نزدیک موحد شده.به غیر از حلقه های خودی حتی در کارهای شخصی هم جوابگوی کسی نیستن.به والله بعد از انتخابات جواب هیچ کس از شما رو نمیدن.موحد هرچه بود و هست برای من و شما رو کرده .این دوره به بهانه جبران عملکرد گذشته و رفع نواقص اومد اما به مراتب بدتر از گدشته عمل کرده.مردم عزیز اگر رای میدید به خودتون و آیندتون خیانت نکنید. فقط به فکر پرکردن جیب خود و خانواده و اطرافیان باند بازشه
غیب گو
Iran, Islamic Republic of
موحد بازنده هست این دوره چون دیگر مردم. آرد نمبخان و این نسل اردی نیستند
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر بانیان وضع موجود کهگیلویه
بهمیی
Iran, Islamic Republic of
باسلام بدون شک موحد با بزرگترین شکست تاریخ زندگیش مواجه خواهند شد... مردم دیگر به این اقا اعتمادی ندارند..از شورای نگهبان خواهشمندیم ایشان را برای همیشه بازشست کنند و روانه گورستان سیاسی..
Iran, Islamic Republic of
یکی بیاد و از،اصلاح طلب ها التماس کند که به صحنه بیایند. کسی که با التماس به صحنه بیاد کاری نمی کند برای مردم.
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1