تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۳۲
کد مطلب : ۴۶۵۹۲۶
در نشست با خبرنگاران مطرح شد؛

روایت جاویدبخت از وضعیت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد: از کمبود 106 قرق‌بان تا توزیع 90 آبگرمکن خورشیدی در مناطق کم‌برخوردار استان

۱
روایت جاویدبخت از وضعیت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد: از کمبود 106 قرق‌بان تا توزیع 90 آبگرمکن خورشیدی در مناطق کم‌برخوردار استان
کبنا ؛
عصر امروز (23 مردادماه 1402) نشست خبری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز (23 مردادماه 1402) نشست خبری سعید جاویدبخت مدیرکل منابع منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
جاویدبخت با اشاره به محوری‌ترین فعالیت‌های این اداره‌کل عنوان کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌ها، حفظ عرصه‌ها و انفال است.
وی با اشاره به این‌که جنگل یک مزیت برتر همچون نفت و گاز است، اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما، حفظ جنگل‌های بلوط است.
مدیرکل منابع طبیعی با بیان این‌که ما در سطح استان، پایگاه‌هایی را داریم، گفت: گرچه با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم، اما تاکنون سعی کرده‌ایم از ظرفیت موجود حداکثر بهره‌برداری شود.
وی عنوان کرد: اما با وجود مشکل کمبود نیروی انسانی، با برنامه‌ریزی انجام شده، پوشش حفاظتی مطلوبی در مناطق هدف محقق شده است.
وی با اشاره به کمبود قرق‌بان در سطح استان، ابراز داشت: به نسبت استانداردهای کشوری،  ۱٠۶ قرق‌بان در سطح استان کم داریم که با تلاش‌های شکل گرفته مجوز جذب ۲۵ قرق‌بان را اخذ کرده‌ایم.
جاویدبخت با بیان اینکه یکی از مهمترین فعالیت‌های منابع طبیعی، حفظ انفال و جنگل‌ها است، اظهار داشت: بلوک‌بندی استان با پوشش ۷٠ بلوک اجرایی و با تکیه بر «جنگل گردشی» توانستیم مناطق مختلف را حمایت پایشی کرده و کمبودها را جبران کنیم.
وی با سپاسگزاری از رئیس جمهور و استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای نخستین بار، در سفر ریاست جمهوری، توجه ویژه‌ای به منابع طبیعی شد.
وی ادامه داد: در متمم سفر ریاست جمهوری، به استان کهگیلویه و بویراحمد، ۲۴۰ میلیارد تومان برای منابع طبیعی استان تخصیص داده شد.
وی در ادامه به کلنگ‌زنی پروژه‌های سفر ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: ۲۹ پروژه آبخیزداری در سفر دوم رئیس جمهوری از این محل کلنگ زنی شد.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد سپس به آفت‌زدایی اشاره کرد و گفت: اعتباری ۱۰ میلیارد تومانی از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت به این حوزه اختصاص داده شده و ما نیز بر همین اساس، کارمان را شروع کرده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه آفت زدایی به فراخور مناطق هدف در حال اجراست، عنوان کرد: عملیات مقابله با آفت را داریم و در هزار هکتار از جنگل‌ها این مقابله محقق شد و همچنین عملیات آفت‌زدایی و مقابله‌ای با پوشش ۵ هزار و ۵٠٠ هکتار از جنگل‌های آلوده را هدفگذاری کردیم.
وی افزود: با توجه به پایش‌های خوبی که در سال گذشته انجام شده و همچنین شرایط اقلیمی، میزان بارش‌ها و سایر عوامل، آفت بلوط کاهش چشمگیری داشته است.
وی تصریح کرد: سطح آفت جوانه خوار که تک نسلی است از ‌۳۳ هزار به ۸ هزار افت کرده و آفت برگ‌خوار که مختص مناطق گرم است، تا سطح ۵۰ درصد کاهش جمعیت داشته است.
وی در ادامه از توقیف ۴۶ خودرو در محور قاچاق زغال و چوب خبر داد و گفت: ۹ هزار و ۱٠٠ کیلوگرم چوب و ۲ هزار و ۵٠٠ کیلوگرم زغال قاچاق، کشف شد.
وی یکی از مهمترین وظایف منابع طبیعی را حفاظت از انفال عنوان کرد و گفت: ما در این راستا تلاش‌هایی کردیم که یکی از مهمترین آن‌ها فرهنگ‌سازی بود.
وی سرانه جنگل استان را با ۱.۲ درصد ۶ برابر میزان کشوری دانست و گفت: استان ما با تکیه بر این پتانسیل‌ها نیاز به توسعه دارد.
وی بر حفظ منابع طبیعی استان تاکید کرد و عنوان داشت: حفظ، احیا و توسعه منابع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد به آتش‌سوزی‌های استان اشاره کرد و عنوان داشت: ۶۵٠ کیلومتر آتش‌بر در مناطق مختلف ایجاد و آموزش‌های مردم محور نیز محقق شد.
وی افزود: این مهم در راستای کاهش آتش سوزی‌ها و حراست از جنگل‌ها محقق شد.
وی با بیان این‌که آتش‌سوزی‌ها به موقع اطفاع می‌شدند، گفت: با توجه به پوشش انبوه گیاهی، پیش‌بینی می‌شد آتش‌سوزی بیشتر از این باشد اما واقعا کاهش بسیار خوبی داشته است.
وی یکی دیگر از اقدامات خود را بیمه کردن افراد به شکل بی‌نام عنوان کرد و گفت: افراد بیمه می‌شوند تا مشکلی پیش نیاید.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۹٠ درصد وسعت استان شامل منابع طبیعی است، عنوان کرد: ۲۳ درصد منابع آبی زاگرس از ظرفیت آبی استان تشکیل می‌شود.
وی ادامه داد: در آبخیزداری، شروع عملیات اجرایی ۲۹ پروژه را انجام دادیم و تاکنون بیش از هشتاد درصد مطالعات آبخیزداری انجام شده و ۴۰ درصد از کل استان را مطالعات انجام داده‌ایم.
وی عنوان کرد: جهت کاهش اتکای مردم به جنگل، ۹۰ آبگرمکن خورشیدی را در جاهای کم‌تر برخوردار استان توزیع کردیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1