تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۵۶
کد مطلب : ۴۶۵۸۵۳
کبنا بررسی کرد

فرار به جلوی محمود شهامت؛ بشکند قلمی که ننویسد بر زنان باردار این دیار چه می‌گذرد!

۲۵
۱
فرار به جلوی محمود شهامت؛ بشکند قلمی که ننویسد بر زنان باردار این دیار چه می‌گذرد!
کبنا ؛در یکی دو هفته اخیر خبر‌های نگران‌کننده‌ای از وضعیت زایشگاه بیمارستان امام سجاد (ع) شهر یاسوج به عنوان بزرگترین زایشگاه استان کهگیلویه و بویراحمد به گوش می‌رسد که نگرانی‌های بسیاری برای خانواده‌ها ایجاد کرده است و تا فوت دو مادر باردار گزارش شده است. قابل ذکر است که این زایشگاه همیشه با این وضعیت روبرو بوده است و همواره آمار تلفات جانی مادران باردار در یکی دو دهه اخیر از آن به گوش رسیده است.
به واقع می‌توان گفت از ابتدای تأسیس این بیمارستان و زایشگاه، سوءمدیریت و عدم رسیدگی دقیق به حال زنان باردار و نوزادان متولد شده، از نظر مردم و اعتراضات آن‌ها دور نمانده است و همواره ریشه آن را سوءمدیریت و سیاسی کاری‌ها در انتصابات مربوطه می‌دانند.
اخیراً این روند در مراکز درمانی استان و به خصوص حوزه شهرستان بویراحمد شدت یافته است و مراکز درمانی همچون بیمارستان‌ها که با جان مردم سروکار دارند، نیز کانون سیاست بازی مقامات و انتصابات نمایندگان شده است و دود آن به چشم مردم خواهد رفت.
دکتر محمود شهامت که معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را دارا است و به عنوان مقام مسئول در امر مراکز درمانی و بیمارستان‌ها محسوب می‌شود، با ترتیب جلسه و نشستی با رسانه‌ها در خصوص فوت مادران باردار که اخیراً به وقوع پیوسته است، بدون پذیرش اشکال و مسئولیتی برای کادر درمانی بیمارستان امام سجاد و زایشگاه آن و سایر شئون درمانی این دانشگاه، با حمله به رسانه‌ها، از نحوه اطلاع‌رسانی آن‌ها به شدت انتقاد کرده است!
ادبیات تند و احساسی وی در حمله به رسانه‌ها (همچون اشعاری که گاهی در جلسات می‌خواند) که با بازتاب قصور و سهل انگاری‌های شایع در خصوص کوتاهی و کم توجهی‌ها در زایشگاه بیمارستان امام سجاد به دنبال اصلاح امور و تذکر و هشدار به مقامات بالادستی برای نظارت بر این زایشگاه بوده است، توپ را به میدان آن‌ها انداخته و این رسانه‌ها را غیرتخصصی و کم فهم و بدون علم خطاب کرده است، در حالیکه فهم سهل انگاری و سیاسیت بازی و مشاهده فوتی‌ها و درد و رنج مادران باردار و نوزادان نارس و رسیده آن‌ها در این زایشگاه نیاز به تخصص پزشکی برای یک خبرنگار و یا هر فرد عادی ندارد و صرفاً کمی درد انسانیت و همدردی و نوعدوستی می‌خواهد که خبرنگاران با داشتن همین مشخصه‌ها به انعکاس درد‌های مردم و مادران و اشکالات و بی‌تدبیری مدیران بهداشتی می‌پردازند.
گویی شهامت از موضع بالا با رسانه‌ها صحبت می‌کند و در کنار آن به نمایندگان نیز می‌تازد که البته نمایندگان نیز قصور بسیار دارند ولی باید گفت که همه مدیران این مراکز بهداشتی و درمانی از رئیس دانشگاه تا رئیس زایشگاه و جایگاه شخص شهامت نیز با توصیه و سفارش همین نمایندگان منصوب می‌شوند و عامل مصیبت خود آن‌ها هستند.
شهامت نمی‌تواند بعد از حدود دو سال از تصدی مسئولیت معاون درمان، با فرار به جلو خود را از پاسخگویی مبرا دانسته و توپ را به میدان رسانه‌ها انداخته که چرا زایشگاهی که سالانه در آن مادران باردار با بی‌توجهی فوت می‌شوند به گونه‌ای که بسیاری از مردم متمول و دارای توان مالی به هنگام زایمان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر شیراز مراجعه می‌کنند و از این زایشگاه ترس و واهمه دارند و فرار می‌کنند را گشتارگاه و قتلگاه مینامند. در حالیکه این نام برای این زایشگاه توسط مردم گذاشته شده است و رسانه‌ها صرفاً آن را انعکاس می‌دهند و در ثانی این اسم با وضعیت عملکرد این زایشگاه متناسب و هم راستا گذاشته شده است. بفرمائید شما نامی شایسته برای آن انتخاب نمایید.
شهامت با حمله به رسانه‌ها می‌گوید؛ بشکند قلمی که ننویسد بر کارد درمان چه می‌رود و...
در پاسخ باید گفت:
بشکند قلمی که ننویسد سال هاست که بر مادران باردار و نوزادان این دیار چه می‌رود.
بشکند قلمی که ننویسد پزشکان متخصص زن در زایشگاه امام سجاد (ع) چه عملکردی دارند.
بشکند قلمی که ننویسید بر بیماران در بیمارستان‌های یاسوج و سایر نقاط استان چه می‌رود.
بشکند بر قلمی که ننوسید در همین ایام دو ساله، چه استخدام‌های بدون آزمون در مراکز بهداشتی و درمانی از درمانگاه‌های بخش‌ها تا بیمارستان‌ها صورت گرفته است.
بشکند قلمی که...
قابل ذکر است که دکتر محمود شهامت از پزشکان و مدیران دلسوز حوزه بهداشت و درمان استان هستند که خود شخصاً اخلاقی و علمی عمل می‌کند و در روش و منش وی سیاسی کار دیده نمی‌شود و باید این مواجهه و پاسخگویی در خصوص بیمارستان‌ها و زایشگاه متوجه رئیس دانشگاه می‌شد که در انتصابات سیاسی عمل می‌کنند. البته باید گفت از آنجایی که بیمارستان‌ها تحت نظر معاونت درمان هستند، اگر دکتر شهامت استقلال در انتصاب مدیران آن و سایر امور آن را ندارند، پاسخگویی در این خصوص را به ریاست دانشگاه محول نمایند و خود را سبیل افکار عمومی نکنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

پرستار
Iran, Islamic Republic of
شهامت اگرخودش با سیاست نیامده پس با سوادش امده
شهامت یه پزشک سهمیه ای که هیت علمی هم نیست الان اونجا چکار میکنه از بواسطه نماینده دهدشت نیست،الان ایشون باید تو مناطق محروم خدمت می کردن نه اینکه معاون دانشگاه باشن،وطایفه گرایی رو رواج بدهند
آقای نکویی مدیر شهید جلیل دشمنزیاری
آقای خلیلی مترون شهید جلیل دشمنزیاری
آقای جمشیدنزاد مدیر پرستاری دانشگاه دشمنزیاری
آقای دکتررضایی ریس شهیدجلیل داماددشمنزیاری
آقای پیشوا دشمنزیاری
آقای نکومنش حراست بهشتی دشمنزیاری
صداقت و رو راستی بزرگترین خصلت یه مرد بحساب میاد،،،،،
Iran, Islamic Republic of
کمایی که دو پهلو دکتر شهامته و پرسنل زحمتکش بیمارستانه تخریب ایکنی اگر پزشکان و گرستاران بیمارستان کم کاری ایکنن نیا من بیمارستان .
Iran, Islamic Republic of
تو دیگه چه منطق داری
بازیار
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا شهامت به درستی پاسخ امثال رسانه مزدوری چون کبنارو به درستی داد. در حوزه تخصصی هر رسانه ای باید متخصص اون حوزه رو برای قلم زدن داشته باشه تا نقدش علمی و بی غرض باشه اگر غیر از این باشه که رسانه میشه بازار مسگری که البته شده.. آیا کسی که در حوزه فقه با آگاهی از علم فقه قلم میزنه میتونه در حوزه فیزیک یا شیمی یا پزشکی هم به رد یا تایید در این زمینه ها قلم بزنه که کبنای رسوا میزنه؟ کبنای پولکی، تو که سالی یک خبر از کم کاری اداره امور عشایر و مدیر ضعیفش بخاطر پولهایی که بهت میده چطور اینجا ادعا میکنی که برای حرف و دل مردم قلم میزنی؟ تو همین پیام رو هم نمایش نمیدی چون رذالت خبری سرلوحه کارهاته
شخروند
Iran, Islamic Republic of
آیا تا بحال با خودتون فکر کردین که اعضای خانواده کدام مسءول (خانمش، دخترش و یا عروسش) در این زایشگاه زایمان کرده باشه؟!!
به والله سراغ ندارم
اگه شما سراغ داری بفرمایین
محمود
Iran, Islamic Republic of
بشکند قلمی که ننویسد بر معاونت درمان دانشگاه چه می گذرد.
شجاعت
Iran, Islamic Republic of
دکتر شهامت نیروی خوبیه.
صمد
Iran, Islamic Republic of
تنها مدیر خوب دانشگاه دکتر شهامت است. همش سیاسی کاری.....
یعنی فکر میکنید جاودان سیرت و دهبانی عرضه کاری رو دارند....
دانشگاه رو جاودان سیرت نابود کرده.....
اما کسی نیست بگه چرا عملکردش روز به روز منفی تر است.
هر قسمت و نهادی هم توی دانشگاه افتتاح میشه؟ همه اش برمیگرد به دوران غلام نژاد.....
خطاب به صمد
Iran, Islamic Republic of
آقای صمد غلام نژاد؟ غلام نژاد که همه اش شش ماه رئیس دانشگاه بود که توی اون شش ماه هم مدیریتش جز حاشیه و درگیری حاصلی نداشت بعد شما میگید هر افتتاحی که الان شده به دوران شش ماهه مدیریت غلام نژاد برمیگرده؟
عجب جوک خنده داری... خخخ. زبل خان اینجا زبل خان اونجا زبل خان همه جا.. تنها تخصص غلام نژاد درمان ناقص بیماران کرونایی و حاصل درمانهاش بخاطر کم سوادیش هم فوت صدها نفر از بیماران تحت نظرش بوده اگر این دستاورد حساب میشه پس غلام نژاد دستاوردش بینظیر بوده.. همه پرسنل بیمارستان جلیل میدونن که غلام نژاد به پزشک .در بیمارستان معروف بود بیخود از به قیمت تخریب نخبگان استان یه دانشمند نساز.
نوروز چرا پیامهارو جانبدارانه و مغرضانه سانسور میکنی یا اصل به اشتراکشون نمیگذاری؟ از چی میترسی؟!
Iran, Islamic Republic of
والا الان دیگه مادران باردار ترجیح می دهند اگر همان قابله های قدیمی باشد زایمان را در خانه انجام دهند تا اینکه به زایشگاه های بیمارستان های دولتی مراجعه کنند متاسفانه اوضاع زایشگاه ها در همه بیمارستان های استان خراب است قابل لا پوشانی نیست .مسولان لطفا چاره ایی بیندیشند
Iran, Islamic Republic of
با بشکن و بشکند چیزی درست نمیشه مدیریت این استان فشل هست ...ربطی به دولتها ی قبل و بعد هم ندارد
قوم بازی و رابطه بازی پدر مردم را دراورده
تحصیل کرده های استان در عوام زدگی مردم مقصرند...
Iran, Islamic Republic of
ببخشید زن بارداری که مدتی از بارداریش میگذره ولی نمیره دکتر و سونوگرافی بده متوجه بشه بارداری خارج از رحم بوده یا زنی که به علت سکته مغزی منع بارداری شده و حتی پزشک قانونی دستور سقط رو میده ولی اقدام نمی کنه یا خانمی که با رضایت خودش زایشگاه رو ترک می کنه اگه فوت کنن آیا مقصر که معاونت درمان و زایشگاه و پزشکه.
همه چیز رو گردن علوم پزشکی نزارید.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
مگه علوم پزشکی کارشناس حقوقی نداره؟؟؟؟؟؟
احمد
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا من ۳۰ سال عمر خود را در دانشگاه علوم پزشکی ود ر جاهای مختلف آن گذراندم متاسفانه همیشه دانشگاه سیاسی کاری بوده والا شهامت من از زمان دانشجویی میشناسم اداره یک درمانگاه کوچک هم نداره چه برسد به معاونت همیشه بیمار درمان
Iran, Islamic Republic of
ولا بزنت
شهامت بمعنای واقعی انسان هست
دشمن زیاری
Iran, Islamic Republic of
/تا آقای موحد را دارند از هیچکس هراسی ندارند با پشتوانه موحد برادرش شد معاون استاندار خودش شده معاون بهداشت ووووو...
Iran, Islamic Republic of
موحد به پشتوانه کی شد موحد
/نیرو هدایت خواه هست
برادرش هم اصلاح طلب هست اما چون بهتر از ایشان برا معاونت عمران پیدا نکردند شد معاونت عمرانی بعدش در بدتر موقع قبل از سفر رئیس جمهور برداشته شد. الان هم مدیرکل دفتر فنی استاندار هست
هر دو برادر از رتبه های برتر کنکور و دانشگاهای برتر
فارغ‌التحصیل شدند.‌
مطلع
Iran, Islamic Republic of
اینا فقط میخان خودشون رو نشون بدن الان باید مترون امام سجاد عزل شده بود ولی نشده چونکه از طایفه ی دکتر شهامت و اقوام شخص ایشون هستن وگرنه در زمانی ک ما سوختگی بخش نوزادان را داشتیم با عزل مترون و سرپرستار بخش مواجه شدیم در حالی ک ایشون حتی این کار رو هم خودشون و دکتر حاتمی انجام ندادن
شهروند
Iran, Islamic Republic of
واقعا /به تمام معناست
درمانی
Iran, Islamic Republic of
دکتر شهامت همانگونه که نویسنده محترم در قسمت پایانی نگارش خود تأئید نموده، بعنوان یک انسان، یک پزشک و یک مدیر، با اخلاق، با ایمان، فروتن، با وجدانی بیدار و توانمند شناخته می شود و نوع رفتار و منش وی همواره موجب اعتماد و احترام جامعه را بهمراه داشته و تمام تلاش خود را در خدمت به هم نوعان قرار داده و وامدار سیاسیون نبوده و موافق کلامتان هستیم که شاید بعضی مدیران درمانی انتخاب ایشان نیستند ولی با این اوصاف وی وظیفه دانسته در صیانت از بیماران و کادرهای درمانی وظیفه شناس و خدمتگزار و داشته ها و کمبودهای درمانی استان و.... به صراحت سخن گوید و خود را سپر بلا گرداند،
بیایید منصفانه قلم زده و بیاندیشید.
امام علی علیه السلام می فرمایند،
خوشا به حال کسی که در نزد خود کوچک و متواضع و در نظر مردم بزرگ و عزیز است.
تقی
United States
دکتر شهامت مدیری مدبر و تونمند هستند و امیدوارم رسانه ها هم واقعیت را بپذیرند
امید
Iran, Islamic Republic of
دکتر شهامت از نیروهای دلسوز،مردم دار وحقیقتا خوش فکر هستند ..
بنده مدت یکسال از نزدیک در کنار ایشان بودم.
واقعا انسانی خوش فکر هستند..
اگر ایشون نبودند به جرات می گم فضای دانشگاه صدها بار بدتر بود..
ایشان واقعا وزنه هستند در هیات رئیسه...
بشکند دستی که بنای تخریب چنین نیروهای انقلابی و جوان رو دارد
Iran, Islamic Republic of
نیازی به شکستن قلم ها نیست آقای دکتر فقط کمی مدیریت و اجرای پروتکل های درمانی که بزرگان زیادی از دانشگاه های علوم پزشکی دنیا با تجارب ارزشمند شأن آنها را برای مواقع بحران تدوین کرده آمد. مرگ مادر باردار فاجعه است برای دنیای طبابت.
بیتا
Iran, Islamic Republic of
دکتر شهامت زمین به شدت میچرخه
قضاوتهای اشتباهت الان گریبانتو گرفت....
خیلی جاها خودت ندیده نشناخته افرادو قضاوت کردی....
بیتا
Iran, Islamic Republic of
ظلمی موحد به استان ما کرد هیچکس نکرد....
صندلیهایی که فقط برا مردم خودش خرید نفرین خیلیا پشتشه
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1