تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۴۶۵۷۹۴
تحلیلی بر فضای سیاسی شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده؛

موحد و هاشمی از حضور «بزرگواری» ترس دارند؟ / بزرگواری: تا آخر خواهم ماند، حتی اگر رأی نیاورم عین خیالم نیست

۵۴
۱
موحد و هاشمی از حضور «بزرگواری» ترس دارند؟ / بزرگواری: تا آخر خواهم ماند، حتی اگر رأی نیاورم عین خیالم نیست
کبنا ؛کهگیلویه بزرگ در حال آمده شدن برای یک رقابت بزرگ سیاسی است. حجت الاسلام سید محمد موحد، حجت‌الاسلام سید علی محمد بزرگواری و سردار عدل هاشمی سه گزینه مطرح و شناخته شده‌ای هستند که به احتمال زیاد این سه در اسفند 1402 رقابت دیدنی و به یادماندنی باهم خواهند داشت. در خصوص حضور بزرگواری، هاشمی و موحد در صحنه رقابت دوازدهمین دوره انتخابات مجلس تحلیل و تفسیرهای متفاوتی از سوی صاحب‌نظران و کارشناسان مطرح می‌شود. در کنار این سه نفر گزینه‌های دیگری هم در حال فعالیت هستند که به نظر می‌آید آنها نتوانند اثر مهم و جدی بر روند انتخابات بگذارند. در صورت حضور این سه نفر (بزرگواری، هاشمی و موحد) بعضی اینگونه تحلیل می‌کنند که شرایط به نفع «موحد» پیش می‌رود؛ چرا که سبد آراء بزرگواری و هاشمی اشتراکات زیادی دارد و راحت‌ترین دوره‌ای که «موحد» به بهارستان راه می‌یابد، همین دوره است. اما در صورتی که یکی از این دو نفر؛ «عدل هاشمی» و «بزرگواری» در صحنه بمانند. کار برای موحد سخت خواهد شد. موحد عملکرد چندان موفقی در این دوره نداشته است و در این خصوص رسانه‌ها مطالبی را هم منتشر کرده‌اند. گفته می‌شود که «موحد» چندان از حضور بزرگواری در انتخابات حوزه انتخابیه کهگیلویه خوشحال نیست و شاید دلش می‌خواهد که «بزرگواری» به دیار دیگری مثل حوزه انتخابیه گچساران و باشت کوچ سیاسی کند. موحد خاطره خوبی از حضور «بزرگواری» در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ ندارد و بعضی رد صلاحیت «موحد» را در دوره‌ای بی‌ربط با بزرگواری نمی‌دانند. به نظر می‌رسد؛ شایعه حضور موحد در حوزه انتخابیه «ماهشهر» هم بی دلیل نبوده است. موحد ترس از حضور بزرگواری دارد. او به مراتب رقیب سرسخت‌تری برای موحد خواهد بود تا عدل هاشمی. به هر نحوه حضور «بزرگواری» در انتخابات اسفند 1402 نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت سیاسی عدل هاشمی‌پور و «موحد» خواهد داشت. برخی از نزدیکان عدل هاشمی‌پور هم چندان به ماندن بزرگواری رضایت ندارند. آنها بیان می‌کنند که ماندن بزرگواری در واقع به نفع موحد و به ضرر هاشمی است. بزرگواری و هاشمی پایگاه اجتماعی مشترک دارند.
حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری سابقه طولانی در انتخابات‌های مختلف داشته و حضور او در انتخابات به دوره سوم مجلس شورای اسلامی برمی‌گردد که رقیب جدی «بهرام تاج گردون» در آن دوره بود و توانست رأی قابلی از سوی مردم کسب کند هر چند در آن دوره دولت وقت با بزرگواری همراه نبود.
حجت الاسلام بزرگواری در دوره چهارم مجلس شورای اسلامی با تاج گردون و موحد رقیب بود که موفق شد رای دوم مردم را کسب کند و باز هم به مجلس راه نیافت.
بزرگواری بعد از یک دوره استراحت در دوره ششم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه گچساران و باشت کاندیدا شد و دیدیم که انتخابات به دلیل اظهار نظر‌های آنچنانی فرد پیروز در انتخابات و سایر تخلفات از سوی شورای نگهبان باطل گردید.
حجت الاسلام بزرگواری اما در دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی اعتماد مردم حوزه انتخابیه کهگیلویه را به خود جلب کرد و توانست با اکثریت آرا به بر صندلی سبز بهارستان تکیه زند.
او در دوره دهم مجلس شورای اسلامی به هر دلیل ممکن کاندیدا نشد اما اکنون عزم حضور دوباره برای کاندیدا شدن در انتخابات از حوزه کهگیلویه بزرگ را دارد.
حجت الاسلام بزرگواری در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سووال که آیا برای انتخابات ثبت نام می‌کند؟ گفت: تا بیست و دوم وقت هست و قطعاً ما برای حضور در انتخابات به عنوان کاندیدا شرکت خواهیم کرد.
وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که دلیل حضور شما در انتخابات بعد از یک دوره عدم حضور چه بوده است گفت: فقط به این دلیل در دوره قبل به عنوان کاندیدا حضور پیدا نکردم تا تغییری صورت گیرد و اوضاع مردم بهتر شود و افراد تازه نفس و پایبند به ولایت و خدمتگزار به مردم در خدمت مردم باشند و به صورت کلی اوضاع تغییر کند اما تغییری که صورت نگرفت ناراحتی و نگرانی مردم بیشتر هم شد.
انتخابات مجلس
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نه جیبی برای انتخابات دوخته‌ام و نه رانتی داشته و دارم گفت: از ته دل راضی نبودم که وارد انتخابات شوم اما مردم درخواست‌های زیادی داشتند و من هم به آن‌ها پاسخ دادم تا جاده را برای نسل جوان باورمند به جمهوری اسلامی و متخصص و متعهد آماده کنم.
وی با بیان اینکه راه را برای آینده بهتر هموار می‌کنیم یادآور شد: باید کسانی به مجلس بروند که دنبال کار‌های عام المنفعه باشند و من هم در این خصوص تجربیات زیادی از دوره‌های قبل مجلس دارم شناخت کافی از مجلس و وزارتخانه‌ها داشته و می‌دانم که چگونه کار‌های عام المنفعه را پیگیری کنم لذا آمده‌ام که زمینه را برای آینده خوب آماده کنم.
وی در پاسخ به این سووال که بعضی می‌گویند شما در ادامه راه کنار خواهید رفت یادآور شد: شما به مدت ۴۰ سال با کار سیاسی و تفکر اینجانب آشنا هستید و می‌دانید که در حوزه انتخابیه گچساران و باشت و دوره ششم که ۲۵۰۰ رای آوردم در آن روز‌ها هر چه که افرادی مانند آقایان باهنر و بادامچیان از من می‌خواستند به نفع مرحوم نبی‌زاده کنار بروم به آن‌ها نه گفتم چرا که آدمی هستم اگر وارد میدان شدم تا آخر خواهم ماند.
وی در پاسخ به افرادی که می‌گویند بزرگواری از انتخابات کنار خواهد رفت گفت: این‌ها غرق شدگانی هستند که به هر علف خشکی خود را متشبث می‌کنند بگذارید هر چه می‌خواهند بگویند، تا آخر می‌مانم و در کنار مردم هستم حتی اگر رای نیاورم عین خیالم نیست آبرویم را برای نظام وسط میدان می‌گذارم.
او در ادامه توصیه‌ای هم به خبرنگاران و اصحاب رسانه کرد و گفت: اینکه رسانه‌ها بتوانند رسالت خود را به خوبی انجام دهند و مورد اعتماد مردم باشند می‌بایست در همه زمینه‌ها از جمله در حوزه انتخابات واقعیات را بیان کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
موحد پیروز است
Iran, Islamic Republic of
نه به این سه نفر
یعنی بجز این سه نفر کسی نیست
عملکرد این سه نفر چی بود .که 36 سال در مجلس بود چی بوده؟
Iran, Islamic Republic of
دقیقا سه بیسواد
بهمئی گرمسیر
United Kingdom
به امید خدا قبولی
Iran, Islamic Republic of
اولا که موحد بزرگواری و هاشمی اختلاف فکری ندارند هر سه نفر ادعای ذوب بودن در ولایت دارند...دوم اینکه هرسه نفر همیشه در امورات مردم مسئول بودند و البته همیشه طلبکار.سوم اینکه عمده ی مردم از این سه نفر عبور کرده اند.چهارم اینکه هر سه نفر نوچه پرور قوم گرا هستند البته هاشمی از ان دو نفر قوم گرایی کمتری دارد.پنجم اینکه موحد و بزرگواری به شدت حریص قدرتند...ششم اینکه اقای بزرگواری نباید خودش را تبرئه کند که رانتی نداشته.در هر دو دوره که به مجلس رفته رانت سیاسی او را به مجلس برد...هفتم اینکه این سه نفر خیری به کهگیلویه بزرگ نمی رسانند و تایید انها به نفع مردم نیست.ووووو
United States
ابرو برای نظام وتکلیف کلید واژه پیر وپاتال های سیاسی کشور ما برای پوشش حرص قدرت و...وتوجیه ناکارآمدی های گذشته شون
همت
Iran, Islamic Republic of
ای بنازمت کر با عرضه و دست درار
درود بر حاج آقا بزرگواری
بویراحمد عزتمند
Iran, Islamic Republic of
سلام

امروز پنجمین روز پیش ثبت نام کاندیداهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است

تا برگزاری انتخابات و ۱۳ اسفندماه مجمع نمایندگان استان را اینگونه پیش بینی می کنم یعنی حدود شش ماه و اندی دیگر ....


۱/ سیدعلی محمد بزرگواری کهگیلویه بزرگ

۲/ غلامرضا تاجگردون گچساران

۳/ مهدی روشنفکر بویراحمد


ثبت بشود به ماندگار در تاریخ انتخابات
Iran, Islamic Republic of
حضور عدل و بزرگواری به نفع موحد خواهد بود و ایشون پیروز خواهد شد و دوگزینه دیگر درست
Iran, Islamic Republic of
اولا نه ۱۳ اسفنده ۱۱ اسفنده
دوما هرکی که بره هیچ کار مثبتی نمیکند
سوما پیش بینیت مثل ۱۳ اسفند
Iran, Islamic Republic of
تیم تاجگردون (بزرگواری و تاج گردون و بهرامی) تایید صلاحیت نمی شوند
Iran, Islamic Republic of
کاندیداهای جدید و تحول گرا ثبت نام کردند که کار را برای موحد و بزرگواری و هاشمی پور و تاج گردون و دیگر قدیمی ها خیلی مشکل کرده
Iran, Islamic Republic of
والا موحد شب وروز دعا ایکنه که بزرگواری بیا...ترس چه چی چه...
Iran, Islamic Republic of
آنچه بزرگواری را نزدمردممحبوبترکرده، صداقت ،شفافیت، پاکدستی، انقلابی به معنای واقعی کلمه وپرهیزازقوم گرایی ومنطقه گرایی است
United States
اره جان خودت یادت رفته دردوره هشت ساله بزرگواری نصف استان ازایل عزیزسادات امامزاده علی بودندکجای کاری
Iran, Islamic Republic of
بخت بووام آدمی که قوم گرا و طایفه گرا نبید وه درد قوت سبحان الله نیخوره ‌؛ مثل بزرگواری و دکتر هدایت خواه که همه چیزشون کامله ولی در این مورد صفر هم نیستن بلکه منفی ۲ هستن .
Iran, Islamic Republic of
به آقای ........ که قطعا رای نمی دهم ، البته اگه روشن کردن کامپیوتر را یاد گرفت ،باید بررسی کنم .
Iran, Islamic Republic of
تو که نمیدونی صحن علنی مجلس کامپیوتر نیست دهنتو ببندی بهتره. اول بپرس ببین کجا کامپیوتر هست کجا نیست بعد حرف بزن
تحصیلکرده بیکار
Iran, Islamic Republic of
بنده به عنوان یک جوان تحصیلکرده بیکار نظر شخصی ام نه به انتخابات است

این روزها حرفایی که از خیابان و بازار دهدشت و چرام به گوشم میخوره👈🏻این است که ما هم رای نمیدهیم و خانواده های این ۳نماینده به انتخابات نگاه تمام قد بیزنسی دارند و تمام پسر برادرهایشون و خواهر زاده هاشون نهایت استفاده را کردن و حرص طمع دوباره اطرافیان این ۳نماینده باعث تشویق نماینده های مربوطه شد برای حضور مجدد و چپاول بیت المال که وارثان این اصلی منابع و ثروت مردم هستن نه اینها
Iran, Islamic Republic of
نه به این سه نفر
کم سواد شاغل .
Iran, Islamic Republic of
تو که تحصیل کرده هستی وبیکاری یعنی حد اقل ۱۶ سال درس بی فایده خوندی پس به درد چه می خوری که نظر میدی؟!
Iran, Islamic Republic of
چون رانت نداشت بیکار هست
چون بستگان نمایندگان تو اولویت بوده و هستند
مرادی
Iran, Islamic Republic of
فقط میتونم بگم خیانت پدر بزرگها وپدرها و حزب الهی ها به نسل علمی این حوزه رشد موحد وبزرگواری وعدل
میلاد
Iran, Islamic Republic of
بنظرم مهندس هاشمی پور در مقایسه با دیگر کاندیدا هم قوم گرایی نکرد هم اینکه فقط ۴سال نمایندگی برعهده داشت و هرچه طرح عمرانی در حال حاضر در مدار هست به برکت پیگیری های او بود. و به اندازه ۲۴سال موحد و ۸سال بزرگواری به کهگیلویه بزرگ خدمت کرد.حیف ک حسودان و نابودگران کهگیلویه نزاشتند این مسیر ادامه پیدا کند
Iran, Islamic Republic of
جهنم عدل بی
Iran, Islamic Republic of
فقط فقط بزرگواری پیروز پیروزه بشینید تماشا کنید
یزدان
Iran, Islamic Republic of
درود ب اقا بزرگواری
بیا ک ریشه فساد تو کهگیلویه خشک کنی
Iran, Islamic Republic of
خخخخ..ساداتی
Romania
هرسه از نظر مردم کهگیلویه مردود شده اند.
خواهش تبلیغ نکنید.
مردم کهگیلویه وسراسر حوزه های انتخابیه اکنون نیاز مبرم به تحصیلکرده اقتصاد دارند
.
وضعیت اقتصادی کشور بحرانی است
حسن شفیعی
Iran, Islamic Republic of
هزاران رحمت به شیری که خوردی
Iran, Islamic Republic of
موحد و عدل هاشمی و بزرگواری بیسواد هستند
رای دادن به اینا یعنی رضایت از وضع موجود
دنا
Iran, Islamic Republic of
اولا بزرگواری اثبات کند که با خودش چند چند است ، با گذشته خورش چند چند است !! انقلابی و جلسه راه مشترک با بهرامی ؟؟!! ولایی و همنوایی همپیمانی با تاجگردون ؟؟!!
ایشان پاسخش در همراهی با عدل هاشمی در دور قبل و رقابت میدانی با وی در ایندور ، که قطعا نتیجه را بدون چونه و چرا بنفع قطعی موحد رقم خواهد زد ، چیست و در کدام معادله سیاسی قرار میگیرد ؟!!
Iran, Islamic Republic of
بزرگواری قبلاً که دولت و همه چیز همراهش بود کاری نکرد الان که مخالف دولت رئیسی و همراه اصلاح‌طلبان هست میخواد چه کمکی کنه یه کم عقلانیت
بویراحمد میانی
Iran, Islamic Republic of
من خودم به حاج آقا موحد رأی نمیدم ، به حاج هاشمی هم رأی نمیدم به سید بزرگواری هم رأی نمی دم چون دهدشت نیستم
اهل و ساکن بویراحمد هستم ولی یه برادری دارم می گفت به به حاج آقا موحد و حاج عدل و بزرگواری رأی نمی دم چون اون هم شیراز درس می خونه ، در بویراحمد به حاج منتظریان و بهرامی و زارع رأی نمی دم چون روشنفکر هم این دور مثل دور قبل با اقتدار قبوله می خوام بهش رأی بدم .
Iran, Islamic Republic of
کهگیلویه یو۴۰سال موحو نابود که چه میخاد از جون مردم با ای روسای که گذاشت ما از زمان کریمان تا الان باش بودیم خیری وش ندیدم
Iran, Islamic Republic of
من فکر میکنم که فلان کاندید در فلان منطقه پایگاه اجتماعی داره دیگه یک شگرد قدیمی و عوام‌فریبانه هست که برای نسل جدید که تبعیض را در شهر و روستا ی خود می‌بینند و لمس میکنند قابل پذیرش نیست. جوان نخبه و تحصیلکرده وقتی میبیند همسایه به واسطه نزدیک بودن به کاندید یا لیدر کاندید شرکت نفتی میشود دیگه براش مهم نیست که کاندید به چه منطقه و فامیلی تعلق دارد.مردم چهل سال خود و خانواده هاشون را فدای منافع گروه اندکی کرده اند. عملکردو فکر نو ملاک انتخاب نسل جوان هست.
من
Iran, Islamic Republic of
خدایی خودت میدانی چه نوشته ای
تقوی بهبهانی
Iran, Islamic Republic of
موحد فقط در حالتی که انتخابات دو قطبی شود ممکن است ببازد. یعنی مخالفینش روی حریف مقابل اجماع کنند. غیر اژ این در هر شرایطی احتمال برنده شدنش بیشتر است.
عنا
Iran, Islamic Republic of
بایدسردارعدل وحاج موحد/چه اعتمادبه نفسی دارد
از یاسوج
Iran, Islamic Republic of
از دوستی شنیدم که ؛ یه دور آقایان موحد ، منطقیان و لاهوتی هرسه باهم کاندیدا بودند ، علی الطاهر قرار و مدار بین لاهوتی و متطقیان بر این منوال شد که منطقیان به نفع لاهوتی کنار بکشد .آقای موحد وقتی متوجه موضوع میشود ، در همین گیرودار در جایی منطقیان را میبیند ، بمحض رودر رو شدن با وی ، با اشتیاق وشور و شوق نی پرد و منطقیان را در آغوش گرم میگیرد و پیشاپیش پیروزی متطقیان در انتخابات آتی را به وی تبریک صمیماته عرض میکند و جلو جلو دست بیعت به وی میدهد !!
منطقیان که تا دیروزش قرار بود به نفع لاهوتی کنار برود ، از تعارفات گرم موحد اغفال میشود و قرص و محکم در میدان رقابت میماند و تا ته انتخابات تلاشهای بی شائبه خودرا به طمع پیروزی که اقای موحد پیشگویی اش را برایش کرده بود ، ادامه میدهد ودر نهایت قضیه این شد که با این ترفند ساده ، موحد پیروز و دست مرحوم لاهوتی و منطقیان خیلی زرنگ ، در حنا میماتد !!!!
حالا منتظریم که آقای موحد بزودی آقای بزرگواری زبل و زرنگ را در مصافی در آغوش بگیرد و پیشاپیش پیروزی را به وی صمیماته تبریک و تهنیت عرض کند و دست بیعت را خاضعانه و خاشعانه در دستان گرم وی بفشارد !!!!!
Iran, Islamic Republic of
چرچیل
حسن
Iran, Islamic Republic of
چرا کامنت میزارید برای این خبرگزاری ..بابا بی توجهی کنید ب کبنا ..این آدم نون رو ب نرخ روز میگیره تعجب میکنم از مردم کهگیلویه بزرگ ..این آقای اهل باشت هست که داره مطلب در مورد کهگیلویه میزنه..تعجب میکنم از شما بی محل کنید این آقا را
Iran, Islamic Republic of
سلام زیاد به آب و آتش نزنید..موحد با اقتدار پیروز هست..هیچ کجا هم نمیره تو حوزه کهگیلویه بزرگ هست...
آیت
Iran, Islamic Republic of
موحد رد صلاحیت میشود عدل رد صلاحیت میشود طیبی اجماع می‌کند و نماینده بعدی چهره ناشناخته می‌باشد شک نکنید .بزرگواری هم کاری نمیتونه بکنه وسلام
نبوت
Iran, Islamic Republic of
هذیون میگی
Iran, Islamic Republic of
اگه رای گیری واقعی باشه موحد وبزگواری بین بیست نفرم اخر میشن ولی اگه قبل باشه و صندوقها دستکاری بشه معلوم دیگه......
Iran, Islamic Republic of
موحد نابود است عدل پیروز است
یاشار
Iran, Islamic Republic of
با سلام از لحاظ پیشینه سیاسی و سواد سیاسی و عملکرد اجرایی در دستگاههای دولت از زمان دادستان خوزستان و سمت های اجرایی قبل از نمایندگی بر همه کاملا مشهود و مبرهن هست که با اقتدار و عزت کهگیلویه هم چنان پابرجاست و ذلتیون و خفتیون با قسم جلاله خودشان آب در هاون میکوبند و پارادوکس شوم سیاسی شأن با عباد تلقی کردن عملکردشان تا همیشه مطرود خواهد ماند .درود بر سناتور
سالار کهگلو
Iran, Islamic Republic of
سلام مردم باید خط قرمز بر روی نام هر سه تاشون بزنن نیاز به تفکرات جدید داریم
Iran, Islamic Republic of
ام موحدوبزرگواری بترسم🤭😄😄😄
موحدفقط ازخدامیترسه دایی عزیزم
مرام
Iran, Islamic Republic of
هاشمی پور قطعا پیزوزه میدان.موحد رد صلاحیت میشه اگر هم بتونه رد بشه در انتخابات بازنده است
یوسف قبادیان
Iran, Islamic Republic of
به امید خدا موحد برنده انتخاباته مرد بزرگ هم هیچ وقت ترس نداشته وندارد
حسین
Iran, Islamic Republic of
موحد و هاشمی و بزرگواری بیاد
اگه بخواید دوباره پای صندوق رای برید
،،اینهمه پارتی بازی فقط برا خانواده های خودشون انجام دادن
بزرگواری هم که‌ اولا آخوند هست،ی نقطه منفی برا مردم،،
ن توانایی صحبت کردن دارن ن توانایی مدیریتی دارن ن توانایی که تو مجلس بدردبخور باش
تو این شرایط اصلا به درد شهرستان نمیخورن.
Iran, Islamic Republic of
نه به انتخابات.واقعا ما لرهاکی ب فهم و شعور و درک میرسیم
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1