تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۱
کد مطلب : ۴۶۵۶۶۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از دفتر پایگاه خبری کبنانیوز:

رسانه‌ها باید خلأ‌هایی را مطالبه کنند که از چشم مسوولان بازمانده است / گا‌هی رسانه‌ها مسائل قومی را تشدید می‌کنند / همیشه در لباس حمایت از رسانه‌ها ظاهر شدم و هزینه داده‌ام/ برگزاری جشنواره خبر خوب با حضور معاونت مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد

۲
رسانه‌ها باید خلأ‌هایی را مطالبه کنند که از چشم مسوولان بازمانده است / گا‌هی رسانه‌ها مسائل قومی را تشدید می‌کنند / همیشه در لباس حمایت از رسانه‌ها ظاهر شدم و هزینه داده‌ام/  برگزاری جشنواره خبر خوب با حضور معاونت مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه‌ها باید خلأ‌هایی را مطالبه کنند که از چشم مسوولان بازمانده است، رسانه روابط عمومی یک دستگاه نیست، و باید مشکلات را بیان کنند، چرا که یک دستگاه بطور ذاتی تمایلی برای نقد خود ندارد.
امین درخشان‌_ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد_ در آستانه ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار با همراهی محمد خوب‌پور_ معاون مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دفتر پایگاه خبری کبنا نیوز بازدید کرد. وی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران کبنا نیوز ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و گرامی‌داشت روز خبرنگار، اظهار داشت: خبرنگاران صدای رسای مردم بوده‌اند و با وجود مشکلات زیاد و متعدد هیچ گاه از رسالت خود پا پس نکشیده‌اند کما اینکه در بیان خدمات نظام و دولت همیشه پای کار بوده‌اند.
درخشان با اشاره به اینکه نگاه ما به رسانه‌ها بر مبنای عملکرد رسانه‌ها است، افزود: به عنوان کسی که تحصیلات مرتبط با رسانه دارم و سابقه فعالیت در این حوزه را دارم، عملکرد رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را مطلوب می‌بینم، و گاهی رسانه‌های با کیفیت بیشتر کمبود‌ها را پوشش داده‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در جا‌هایی که رسانه‌های استان باید از حیثیت نظام دفاع می‌کردند، آزمون خود را به خوبی پس داده‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از دفتر پایگاه خبری <a href='https://www.kebnanews.ir' target='_blank'>کبنا نیوز</a>
وی با اشاره به رصد فعالیت‌های رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در سفر هیئت دولت به استان گفت: در جریان سفر رئیس جمهور اتاق رصدی تشکیل دادیم و همه فعالیت‌های خبری رسانه‌ها مورد بررسی قرار گرفت که در شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز عملکرد رسانه‌های استان در سفر هیئت دولت تقدیر شد.
درخشان با اشاره به اینکه رسانه‌های مطالبه‌گر توسعۀ استان اندک هستند، گفت: جریان‌سازی و هم صدایی رسانه‌ها برای حل معضلات و مشکلات استان یک خلأ اساسی است.
وی اظهار  کرد: رسانه‌ها باید خلأ‌هایی را مطالبه کنند که از چشم مسوولان بازمانده است، رسانه روابط عمومی یک دستگاه نیست، و باید مشکلات را بیان کنند، چرا که یک دستگاه بطور ذاتی تمایلی برای نقد خود ندارد.

درخشان در خصوص این گلایه خبرنگاران که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از رسانه‌ها حمایت همه جانبه‌ای ندارد گفت: ممکن است در گذشته خلأ‌هایی بوده و ممکن است در دوره بنده نیز این خلأ‌ها وجود داشته باشد، ولی حقیقتاً همیشه خود را در لباس حمایت از رسانه‌ها ظاهر کردم و گاهاً هزینه‌هایی نیز بخاطر حمایت از رسانه‌ها داده‌ام.
درخشان با بیان اینکه رسانه‌ها باید در چارچوب قانون باشند، و اگر از این چارچوب تخطی کنند پاسخگو خواهند بود، افزود: تا زمانی که در این مسوولیت هستم مدافع خبرنگاران خواهم بود، حتی اگر خبرنگاران در مطالبه‌گری خود صریح و بی‌پرده رفتار کنند، باز هم سعی در حمایت از رسانه‌ها را دارم.
وی گفت: درخصوص صدور مجوز برای رسانه‌ها باید سختگیری زیادی شود، باید صلاحیت فردی و علمی و تخصصی افراد مورد تأیید کامل قرار بگیرد، امسال سختگیری خوبی داشتیم و کمترین میزان مجوز‌ها برای فعالیت رسانه‌های جدید داده شد.
درخشان با اشاره به انتخابات پیش رو در اسفندماه ۱۴۰۲، افزود: رسانه‌ها می‌توانند تا حدودی در جهت گرایش‌های قومی و جریانی قدم بردارند ولی به مسائل قومی دامن نزنند که متأسفانه گا‌هاً می‌بینیم خود رسانه‌ها مسائل قومی را تشدید می‌کنند، در حالی که رسالت و نقش رسانه این است که اختلافات قومی را کاهش دهد.
وی افزود: رسانه‌ها در حوزه انتخابات باید مطالبه‌گر مسائل مردم باشند، نگاه آرمان‌گرایانه داشته باشند و خود را از دایره قومیت‌ها بیرون بکشند.
درخشان با اشاره به لایحه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص حل مشکل معیشتی خبرنگاران گفت: حل بخشی از این موضوع به حاکمیت برمی گردد، ولی در لایحه وزارت فرهنگ و ارشاد در خصوص مطبوعات، رویکرد اصلی بر محور معیشت است.
وی بیان کرد: دولت قدم‌های خوبی برای حل مشکل مسکن خبرنگاران برداشته است، و بر اساس مکاتبات صورت گرفته خبرنگاران می‌توانند در طرح مسکن ملی ثبت نام کنند.
درخشان در خصوص بیمه خبرنگاران گفت: روند بیمه و عضویت در صندوق هنر خبرنگاران سختی‌های خود را دارد، با این حال تعداد زیادی از خبرنگاران از طریق این صندوق بیمه شده‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از دفتر پایگاه خبری <a href='https://www.kebnanews.ir' target='_blank'>کبنا نیوز</a>
درخشان در خصوص شکایت متعدد مدیران از رسانه‌ها گفت: مواردی پیش آمده و میان مدیر مربوطه و رسانه میانجی‌گری کرده‌ایم، تأکید اول ما این است که رسانه‌ها مطالبه‌گر باشند، و انتظار ما این است که در چارچوب قانون حرکت کنند.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص برنامه‌های روز خبرنگار گفت: امسال روز خبرنگار متفاوت با گذشته برگزار می‌شود، نقطه قوت روز خبرنگار امسال برگزاری جشنواره خبر خوب است، که ۷۳۰ اثر از رسانه‌های استان به معاونت فرهنگی و مطبوعاتی ارسال شده است.
وی گفت: اولین بار است که برنامه روز خبرنگار با حضور مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
محمد خوب‌پور_ معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: خبرنگاری کاری جهادگرانه و عاشقانه است، کاری خطیر و پرخطر است، و با توجه به ماهیت کار رسانه‌ها، ما هنوز نیاز داریم انتقادپذیری را تمرین کنیم.

وی گفت: معاونت مطبوعاتی برنامه‌هایی برای خبرنگاران دارد، و عمده نگرش ما توجه به مباحث آموزشی رسانه‌ای است.
وی گفت: بحث هیئت منصفه مطبوعات و مطالبات یارانه‌ای رسانه‌ها جزء مباحث جدی ما است که آن را پیگیری می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1