تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۴۶۴۷۹۸
جاده های استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار پر خطر هستند

تاخت و تاز خودروهای شوتی در جاده یاسوج اصفهان / استاندار کهگیلویه و بویراحمد: بالای 3500 خودروی شوتی در این مسیر تردد دارند / این جاده کشش این همه بار ترافیک را ندارد / ۱۲ درصد تلفات تصادفات کهگیلویه و بویراحمد مربوط به کمربندی یاسوج است

۲
۱
تاخت و تاز خودروهای شوتی در جاده یاسوج اصفهان / استاندار کهگیلویه و بویراحمد: بالای 3500  خودروی شوتی در این مسیر تردد دارند / این جاده کشش این همه بار ترافیک را ندارد / ۱۲ درصد تلفات تصادفات کهگیلویه و بویراحمد مربوط به کمربندی یاسوج است
کبنا ؛طبق اعلام پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد، یک چهارم تلفات رانندگی در محور یاسوج – اصفهان به عنوان حادثه خیزترین محور درون استانی اتفاق می افتد و هر روز یک انسان قربانی سوء مدیریت ها، ضعف ها و کم کاری ها در مواجهه با وضع بی سامان این محور شده است اما مردم استان امیدوارند در سفر دوم رئیس جمهور این محور خطرناک ویژه دیده شود.
به گزارش کبنا، جاده های استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار پر خطر هستند و علاوه بر این جاده های استان مسیر عبور شوتی هاست که این مهم یک بحران جدی و چالش عجیب است.
به دلیل اینکه کهگیلویه و بویراحمد کریدور شمال به جنوب محسوب می شود ترافیک بسیار سنگین و محل عبور کامیون های بسیار است و جاده های دوطرفه باریک پر خطر و پرتصادف بسیاری دارد و این استان یکی از مسیرهای خطرناک کشور است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد می گوید: در مسیرهای یاسوج به بابامیدان، شیراز به یاسوج، سمیرم به اصفهان عملیات چهار خطه کردن در حال انجام است.
سید علی احمدزاده افزود: تا پل قره حوزه استحفاظی استان کهگیلویه و بویراحمد است و در آن وسط راه نه چهار محال و بختیاری و نه اصفهان انگیزه تعریض آن را ندارند زیرا بیشتر مردم این استان بهره مندند و انگیزه ای که بیایند و در آن مکان هزینه کنند ندارند.
وی عنوان کرد: این قسمت از جاده که بین چهار محال و بختیاری و اصفهان است، یعنی منطقه پل قره تا سمیرم رها شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این محدوده خارج از استان است و چون خارج از استان است و نمی توان برای آن درخواست اعتبار داد.
احمدزاده ادامه داد: طبق اعلام پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد، یک چهارم تلفات رانندگی در محور یاسوج – اصفهان به عنوان حادثه خیزترین محور درون استانی اتفاق می افتد.
وی تاکید کرد: در سفر دوم رئیس جمهور برای جاده های بین شهری ۱۱ هزار میلیارد تومان و جاده های روستایی ۱۲ هزار میلیارد تومان پیشنهاد داده شده است تا ما از این وضعیت خارج شویم.
احمدزاده بیان کرد: مشکل دیگری که استان در جاده یاسوج به اصفهان دارد وجود خودروهای شوتی است که مسیر خودروهای شوتی به طور کامل بر روی این استان افتاده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بالای سه هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین شوتی در این مسیر تردد دارند.
وی عنوان کرد: در ماه گذشته ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت پاسگاه میمند در این جاده اختصاص داده شده است و عملیات اجرایی آن آغاز شده است تا بتوانیم حداقل مسیر شوتی ها را روی استان برداریم.
احمدزاده تصریح کرد: جمعیت جوان زیادی در این مسیر مشغول کار قاچاق هستند که بیشتر فرزندان همین استان دیگر استانها از جمله بوشهر، چهارمحال و بختیاری و خوزستان هستند و اعلام کرده ایم شناسایی شوند و بیشترین تلفات در این تصادفات شوتی ها رخ می دهد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: این خودروها بسیار حادثه آفرین هستند که یا خودشان تلف می شوند و یا مردم را به کام مرگ می کشانند.
وی ادامه داد: از طرف دیگر بار سنگین ترافیک کازرون، بوشهر، بخشی از خوزستان که بیشتر کامیون هستند روی این جاده افتاده است و پاتاوه هم به آن اضافه می شود.
احمدزاده عنوان کرد: این جاده کشش این همه بار ترافیک را ندارد و شاهد تلفات بسیاری در این جاده هستیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در یکی از تصادفات شاهد بودیم که در پژویی ۱۲ افغانستانی کشته شدند و چهار نفر هم مجروج شدند، این ۱۷ نفر همه در یک خودرو بودند.
وی بیان کرد: قاچاق انسان و قاچاق مواد مخدر در این مسیر بسیار زیاد شده است و ساخت پاسگاه میمند که تا پایان سال به بهره برداری می رسد خود به خود در کاهش آمار تلفات تصادفات و کاهش این خودروهای شوتی موثر خواهد بود.
احمدزاده تصریح کرد: در این استان ما اصلا اتوبان نداریم و فقط محور چهار بانده می شود و هر جا چهار بانده شد تلفات جمع شد.
وی ادامه داد: ۱۲ درصد تلفات تصادفات کهگیلویه و بویراحمد مربوط به کمربندی یاسوج است که به شدت کار در این محور در حال انجام است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پنج کیلومتر از آن کار شده و هفت کیلومتر دیگر در حال کار است.
احمدزاده تصریح کرد: برای تمام پیچ های پر خطر استان اعتبار قرار داده شده است و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای این کار قرار داده شده تا پیچ های پر خطر را برداریم تا تلفات جاده ای پایین بیاید.
وی افزود: ۱۱ همت پول نیاز است تا این چند جاده حداقل به جایی برسانیم که دیگر تلفات ناشی از تصادف نباشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در سفر نخست رئیس جمهور سه همت و ۶۰ میلیارد تومان پول داشتیم و با تلاش های انجام گرفته به هفت همت رسانده شد اما این استان اعتبار خیلی زیادی نیاز دارد تا در بحث راه و حمل و نق تغییرات ایجاد شود.
احمدزاده ابراز کرد: روستاهایی در استان هستند که اصلا جاده روستایی ندارند و مسیر مال رو است و حتی موتور سیکلت در آن ها عبور نکرده است و در زمستان ها ارتباط این روستاها کاملا قطع می شود.
وی عنوان کرد: پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده عشایری در استان وجود دارد و در استان ۷۲ هزار جمعیت عشایری در قالب ۱۲ هزار خانوار وجود دارد که باید هر ساله این میزان جاده با کمترین اعتبار بازگشایی شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این استان نسبت به سایر استان ها عقب است و کارهای نشده بسیاری وجود دارد اما به توجه آقای رئیسی به این استان دل بسته ایم و به وزرا دستور داده اند.
وی افزود: نگرش بسیار خوبی در دولت برای توجه به استان ایجاد شده است و این توجه بی سابقه است و بنابراین بسیار امید پیدا کرده ایم در سفر دوم جاهایی که دیده نشده است.
ایرنا در پایان نوشت: افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان‌های کویری است.
این استان با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان‌های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۶ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
منظور از شوتی همان سلطان جاده است
حافظه تاریخی مردم
استان ما فاقد نماینده است برای همین مردم دغدغه دارند که کی خواسته های به حق مردم رو فریاد بزنند
همشهری
Iran, Islamic Republic of
شعارناصرکی گفته اینهاشوتیناینهاسلطان جاده اندای گفتی تارسیدی به این صندلی
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1