تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۴۱
کد مطلب : ۴۶۴۶۰۸
پیامد‌ها و تحولات انتخابات سیزدهم مجلس در کهگیلویه و بویراحمد( قسمت دهم)

مقدم می‌ماند یا نمی‌ماند

۴۱
۰
مقدم می‌ماند یا نمی‌ماند
کبنا ؛نستیهن مقدم اگر چه در نهایت از شهرداری یاسوج رفت اما به درستی روشن نشد او زیر فشار‌ها و زیرکانه به بهانه انتخابات استعفا داد و رفت یا اینکه باز هم می‌توانست بماند اما ترجیح داد برود و البته بی‌میل به انتخابات نیز نبوده و نیست.
هر چند گفته می‌شود او همانند جلسه قبلی استیضاح که رای سه عضو شورا یعنی کیوان آشنا، ‌ایمان جاودانه و فرشید احمدی کیش را داشت این بار احتمالاً از سوی احمدی کیش حمایت نمی‌شد و عزل وی در یک جلسه رای‌گیری به مراتب نسبت به استعفا سنگین‌تر می‌بود.
نگاهی به رزومه‌ی نستیهن مقدم بیانگر یک سابقه فنی و اجرایی است. اما دوره حضور وی در شهرداری یاسوج دوره‌ی پر تنش و همراه با حاشیه‌های بسیاری بوده است. حداقل در دوره دوم که وی به شهرداری رسید از همان ابتدا فشار‌ها علیه وی اوج گرفت و در رأس فشار‌ها نیز کسی جز عطا دانشی نبود. او در ابتدا مشخصاً با حمایت هدایت اکبری در همان ساختمان شهرداری ابقا شد ولی خیلی زود اختلافات میان اکبری و مقدم به اوج رسید تا وی استیضاح شود که خروجی آن جلسه عزل مقدم نبود. بعد از آن استیضاح این گونه به نظر می‌رسید که مقدم دوره شهرداری‌اش را با هر فشار و مخالفتی به پایان خواهد رساند. اما فشار‌ها بزرگتر از حد تصور بودند. حتی نماینده ولی فقیه نسبت به عملکرد شورای شهر که بی‌شک شهرداری را نیز شامل می‌شد قویا انتقاد کرد. استاندار نیز منتقد و معترض وضعیت شهر و شهرداری بود. اما تحصن و اعتراض پرسنل و نیرو‌های شهرداری روز بروز اوج می‌گرفت تا در روزی که شب قبل از آن تصاویری از حضور شهردار تا بعد از نیمه‌های شب در خیابان یاسوج و در حال نظارت بر آن چه در این سال‌ها در رابطه با وظیفه ساده شهرداری‌ها یعنی "نهضت آسفالت" خوانده می‌شود با تیتر « شهردار یاسوج استعفا داد» به پایان خود برسد و رسید. پرداختن به عملکرد مقدم در شهرداری یاسوج نیازمند مطلب مستقل و مفصلی است حداقل دو تابستان به صورت کامل و یک تابستان هم با ترس و لرز در دوره شهرداری مقدم شاهد شرایط کرونایی در کشور و استان بودیم و این موضوع عملاً بخش بزرگ و مهمی از در آمد‌های شهری را تعطیلی کشانده بود. بکارگیری نیرو‌های مازاد، عدم پرداخت مطالبات و انتقاد نسبت به وضعیت آسفالت خیابان‌ها و همچنین اختلافات و دخالت‌های شورای شهری‌ها در کار شهردار مواردی است که در طی این سال‌ها مدام صحبت‌شان به میان آمد هر چند اگر بخواهیم منصفانه به قضاوت بنشینیم نه در شهرداری یاسوج و نه در دوره مقدم که معمولاً شهرداری‌ها جا‌های پر تنش و همراه با نارضایتی بوده و هستند.
کیوان آشنا اصلی‌ترین حامی ۶ سال شهرداری مقدم خیلی زود استعفا مقدم را با توجه به آن که در آخرین روز مهلت مدیران برای استعفا جهت حضور در انتخابات بود حرکتی در راستای کاندیداتوری مقدم خواند و خود را اولین حامی و لیدر مقدم معرفی نمود. مقدم از شهرداری رفت و خیلی زود در نقش یک نامزد انتخاباتی فعالیت‌های انتخاباتی خود را که بیش از هر چیز با حضور در فاتحه خوانی جلوه نمایی کند شروع کرد.
آن چه در بالا آمد تقریباً همه چیزی است که افکار عمومی و رسانه‌ها نسبت به پایان مقدم در شهرداری یاسوج می‌دانند پایانی که در مجموع تلخ بود. مقدم اما یکی از نامزد‌های احتمالی انتخابات سیزدهم مجلس شورای اسلامی است فردی که با فضای انتخابات نیز غریبه نیست او پیش از این و در دهه ۸۰ نامزد انتخابات شده بود که در آن زمان صلاحیتش به تأیید نرسید. اما این همه سال فرصت زیادی بوده است تا مقدم به اصلاح امور و رفع دلایلی که به عدم تأیید صلاحیتش منجر شد بپردازد. بویژه که او اگر چه به سختی و در بازه زمانی زیادی توانست رضایت‌های لازم برای شهرداری را به دست بیاورد. به هر حال نه تنها برای مقدم که برای همه نامزد‌ها و حتی نماینده مستقر نیز مرحله تأیید صلاحیت‌ها مرحله سختی است که نمی‌توان با قطعیت در مورد آن صحبت کرد.
مقدم در طول سال‌های حضور در شهرداری به واسطه ساختار شهرداری و همچنین اتفاقات در شهرداری ارتباط اجتناب ناپذیری با رسانه‌ها داشت و در این زمینه مطلع به واقعیت‌ها و نیاز‌های این حوزه است او در همین مدت کوتاهِ زمزمه‌های نامزدی توانسته است تعدادی از جوانان فعال بویژه در شبکه‌های اجتماعی را با خود همراه کند و حداقل مرحله ابتدایی حضور وی در صحنه جدی گرفته شود و بخش‌های از رسانه‌ها و افکار عمومی را درگیر نماید. جوانانی که پیش از این جز حلقه‌های اصلی مهدی روشنفکر بودند. البته جامعه هدف مقدم محدود به یک جغرافیا به نظر می‌رسد همان جغرافیایی که در دور قبل کامل به صورت قرق در اختیار مهدی روشنفکر بود ولی حالا در ابتدا با حضور علی خرامین بخش‌هایی از ان به چالش کشیده شد و اینک نیز مقدم بویژه در حلقه‌های جوان و رسانه‌ای نزدیک به روشنفکر رخنه کرده است و اگر این چالش و رخنه‌ها تا پایان حفظ شود شرایط برای روشنفکر هرگز به راحتی چهار سال پیش نخواهد بود. هر چند وجود مناسبات غیر قابل انکار کماکان احتمال پادرمیانی و ریش سفیدی را باقی خواهد گذاشت تا شاید اگر نه همه‌ی اختلاف که بخش‌هایی از آن رفع گردد.
روشنفکر در طول دوره نمایندگی‌اش متهم به عدم حمایت از نخبگان نزدیک به خود اللخصوص نخبگان جغرافیای منطقه‌ای خودش می‌باشد. گفته می‌شود در دوره دوم روشنفکر نسبت به ادامه شهرداری مقدم نظر مثبت داشت و حتی رای یکی از اعضای شورا مشخصاً با خواست روشنفکر نسبت به مقدم شیفت پیدا کرده بود. اما حالا نزدیکان مقدم مدعی‌اند که روشنفکر نه آن زمان و نه این اواخر نه تنها حمایتی از مقدم نداشته است که نسبت به عزل وی نیز علاقه‌مند بوده است. از آنجا که روشنفکر در اینگونه موارد اقدام به تأیید و یا تکذیب نمی‌کند نمی‌توان نسبت به این ادعا‌ها با قطعیت نظر داد.
حضور مقدم در انتخابات اگرچه مشخصاً بخش‌هایی از رای سابق روشنفکر را جذب خواهد کرد اما در نقطه مقابل تکثر نامزد‌ها در مقابل روشنفکر فرصت خوبی برای وی خواهد بود تا مانع از تمرکز آراء حول یک نامزد شود و کماکان شانس پیروزی روشنفکر محفوظ بماند. البته مقدم اگر بتواند حمایت‌های سیاسی بویژه در طیف رسمی اصولگرایان به دست آورد در آن موقع رقیب جدی‌تری خواهد بود ولی فعلا و با حضور نادر منتظریان بسیار سخت می‌نماید که او شانسی برای حمایت رسمی اصولگرایان داشته باشد. اما اگر روشنفکر و رویای شکست و انتقام از او برای اصولگرایان جدی باشد شاید یک چهره اصولگرای هم منطقه‌ای روشنفکر گزینه مناسب‌تری برای آن‌ها باشد بویژه حالا که در میان رهبران اصولگرایی بویراحمد انشقاقات بوجود آمده است و گفته می‌شود خلیفه خلقی پور از آن‌ها و یا حداقل تصمیمی که بناست کماکان از منتظریان حمایت کند جدا شده است.
مقدم دومین شهردار یاسوج است که از معبر شهرداری وارد کارزار انتخابات می‌شود او البته قبل از شهرداری قصد پا گذاشتن به این میدان را داشت و نشد ولی حالا و بعد از محمد بهرامی که در بهار ۱۳۹۰ برای حضور در انتخابات از شهرداری استعفا داد این نستیهن مقدم است که در روزی که قرار بود جلسه استیضاحش برگزار شود از منصبش استعفا داد. هر چند بین شرایط آن روز بهرامی و امروز مقدم تفاوت‌های زیادی وجود دارد اما اگر قرار باشد که مقدم نیز راه بهرامی یعنی عدم پیروزی را تکرار کند آن وقت شباهت‌ها بیشتر خواهد شد.
احتمالاً مقدم خود بهتر از هر کسی می‌داند در این دوره اگر بتواند تا آخر بماند نباید دنبال پیروزی باشد که برای مقدم و در این زمان چنین اتفاقی اگر نه محال که نزدیک به محال است ولی اگر بتواند رای قابل قبولی به دست بیاورد او می‌تواند به آینده‌امیدوار باشد و برای چهار سال آینده با جدیت و برنامه بیشتر پیگیر امورات انتخابات بود.
حضور احتمالی نستیهن مقدم تا اینجای کار تنها بعضی منازعات مجازی در میان برخی افراد که تا دیروز با هم از مهدی روشنفکر حمایت می‌کردند تغییر چندانی در صحنه سیاسی و انتخاباتی بویراحمد ایجاد نکرده است ولی اگر مقدم بماند و حتماً بماند آنوقت باد‌های اختلافی این روز‌ها که در حال وزیدن هستند می‌تواند مقدمه‌ای برای یک طوفان درون منطقه‌ای در میان روشنفکری‌ها و مقدمی‌ها باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Iran, Islamic Republic of
رقابت انتخابات بین اقایان منتظریان ، روشنفکر و بهرامی است ، بقیه اقایان بهر دلیل ورود کرده باشند تا سه چهارماه دیگه به نفع اقای منتطریان کنار خواهند رفت . والسلام
Romania
پس آقای زارع رو نادیده گرفتید...این شکل پیام ها فقط ب نفع زارعی هست
Romania
می ماند
می ماند
داور
United States
شهرداری را به ورطه نابودی و بدبختی بردی حالا مونده بشی نماینده در مجلس
اقای مقدم قبایی که برای خودت دوختی خیلی گشاده
اندکی تامل اندکی تفکر
Iran, Islamic Republic of
یه شهر را نتونست اداره کنه حالا میخواد نماینده سه تا شهرستان بشه؟
ندای وحدت
Iran, Islamic Republic of
شهر را ویرانه کرد حالا اومده شهرستان را
ترا به خدا ول کنید
Iran, Islamic Republic of
مقدم می ماند
بزرگترین رقیب روشنفکر عملکرد اوست.
Iran, Islamic Republic of
احداث سد خرسان در کنار خواب عمیق روشنفکر
مقدم بپا خیز و جلوی این ظلم تاریخی را بگیر.
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
ان شاالله آقای مهندس مقدم که از طایفه اصیل و ریشه داری هستند هدفی جز کمک به هم طایفه ای خودش حاج مهدی روشنفکر ندارد ایشان مرد بزرگ و زیرکی هستند ان شاالله این دوره از حاج مهدی حمایت می کنند و دوره بعد باید ایشان حمایت شود و حاج مهدی هم حمایت اش کند و ایشان را راهی بهارستان کنیم.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
به همین خیال باش
شتر ببیند در خواب پنبه دانه
پیروز حتمی این دور دکتر محمد بهرامی هست
والسلام
سفلی
Romania
درود خدا بر مقدم
روشنفکر کارش تمومه
از چهره و گفتارش هم‌مشخصه
روشنفکر فکر می کرد می تواند همه راگول بزند نه خیر برادر من. زرنگ‌تر از توهم‌هستند کسانی که مقابل تو بایستند.
روشنفکر چشم دیدن‌هیچ آدم‌توانمندی در سفلی را ندارد من می توانم قسم بخورم که از اول شهرداری مقدم‌تا حالا برایش کارشکنی می کرد.
کلات
Iran, Islamic Republic of
دوباره جناح اصولگرا چه آبی برا سر جناب مقدم داغ کردن !!!؟ اول اینکه به خدا قسم همه ی اونایی که لا اقل این دو سال آخر اصرار بر ماندن جناب مقدم داشتن نه خیرخواه مقدم بودن , نه خیرخواه شهر و نه خیرخواه شهرداری یاسوج(مخصوصا موافقین اعضای شورای شهر که همگی به خاطر منافع سیاسی و منافع شخصی ایشون رو نگه داشتن تا نزدیکای انتخابات کار خودشون رو کردن) دوم اینکه به خدا قسم اگه جناح اصولگرا ؛ جناب آقایان درخشنده ، دکتر خرامین ، مقدم ، آراوند و چند نفر دیگه از منطقه ی دنا و مارگون و لوداب رو به قول خودشون زیرکانه وارد صحنه ی انتخابات کنن باز هم برنده ی انتخابات دور آینده به طور قطع آقای روشنفکر یا آقای بهرامی خواهد بود و کاندید اصولگرا هر که باشه نفر سوم به بعده . ( البته آقایان درخشنده ، خرامین ، مقدم ، آراوند همگی انسانهای شریف، بزرگ و اصیلی از بویراحمد سفلی هستن و قصد بی احترامی به آنها و حضورشون در انتخابات ندارم بلکه به صراحت می بینیم که در شرایط فعلی ندای وحدت یه پارچه همچون دور گذشته وحدت خود رو حفظ کرده اند )
Romania
با اومدن حاج زارعی خیلی از کسانی رفته بودن سمت آقای بهرامی برگشتن به زارعی... پس انتخابات ب این سادگی نیست
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین شهردار تاریخ استان
خنده داره میگه میخوام نماینده مجلس بشم
منصف
Iran, Islamic Republic of
طرف را ده راه نمی دادند سراغ خانه کدخدا را می گرفت
کا محمد
Iran, Islamic Republic of
شهر را پیوار کرد
نوری
Iran, Islamic Republic of
راستی می دانید چند سال قبل برای کاندید شدن تایید نشد.
چشمه ریزک
Iran, Islamic Republic of
اگر قراره هر آدم ضعیفی برای نمایندگی مجلس ثبت نام کنه روزی ۱۰ نفر می تونه اظهار وجود کنه.
به هر شکل ممکن در ایل سترگ تامرادی نخبه و تحصیلکرده زیادی وجود دارند که مقدم به گرد پای آن ها نمی رسد، اما عاقل هستند و در این شرایط که سردار ندای وحدت وجود دارد اظهار وجود نمی کنند.
Iran, Islamic Republic of
کسی که می خواهد برای مجلس نام نویسی کند، حداقل برادر خودش باید راضی باشد و بهش رای بده
Iran, Islamic Republic of
الان خانواده و تیره روشنفکر خودش بهش رای میدن؟😂😂😂
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
عامل ناکامی مقدم روشنفکر بود و الان اومده برای انتقام درود بر کر هونه محمد نه بی ککایه
Iran, Islamic Republic of
مقدم می ماند
رقیب روشنفکر، عملکرد اوست و روشنفکر دیگر نمی تواند با پوپولیستی سوار موج احساسات مردم شود.
یاور
Iran, Islamic Republic of
حدس می زنم نستهن انتخابات مجلس را با انتخابات شورای شهر اشتباه گرفته
پردل
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام مهندس مقدم شخصیتی کاربلد،مردمی ، ظریف نگر و بکر اندیش می‌باشندفلذا با احترام به دیگر نامزدها، جامعه ی امروز ما بجهت رفع نیازجوانان بخصوص قشرتحصیل کرده و دیگر اقشار جامعه به چنین شخصیتی نیازمند می‌باشد .
شهرداری
Iran, Islamic Republic of
باسلام و درود
با شناختی که ما از مهندس مقدم داریم در مجموعه شهرداری ،ایشان انسانی خودم ودلسوز مردم می‌باشند .
جلیل
Iran, Islamic Republic of
/ضعیف ترین نماینده تاریخ استان بوده است
کار روشنفک تمام است.
خودش ضعیف بود و افراد ضعیف و نالایق را مدیریت داد.
روشنفک صلاحیت علمی و سیاسی ندارد.
کبنا چرا کامنت ها را انتشار نمیدی
Russian Federation
ک مه حلوا بهر ای کنند
که مقدم بیا با بر۰؟؟!!!
سرجات بگه بشی
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین شهردار تاریخ ایران و جهان
Iran, Islamic Republic of
مجبور شد استعفا بده
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم چه سریه هرکی میخاد اعلام وجود کنه باید روشنفکر رو تخریب کنه
دادگستری
Iran, Islamic Republic of
hینم بازیه که شروع کرده برای فرار
مممم
Netherlands
تو را به قرآن مبنا عزیز وی میزنی
عزت و ارزش سایت میاری پایین
علی
Iran, Islamic Republic of
آخ وبخت ایما،
Iran, Islamic Republic of
همی دانم که تا بازگشایی مدارس ندای وحدت را تعطیل می کند چون
شاخص های موثری دارد
ازنظرخانوادگی دارای جایگاه خوبی است
به طوایف تاثیرگذاری نسبت نزدیک دارد
کف رایی که بقیه یک دوره به دست آوردند ایشون آماده دارد
شش سال شهردار یعنی ارباب رجوع زیاد و ارتباط بیشتر
شش سال شهردار یعنی دوستان موثری پیدا کرده
دارای بیان مناسب ودیدگاه عمیق به حوزه های زیرساختی
دارای صداقت وسعه ی صدر بالا
تجربه شهرداری نشان داد به حلقه مشاوران اعتماد کافی دارد
پذیرش اجتماعی بالا در مدت اخیر

همه اینها یعنی یک مدعی برای انتخابات وشاید فینال

اینها دریافت وتحقیق کسی است که احتمال زیاد به کسی رای نده اما فارغ از حب وبغض عنوان شده
Iran, Islamic Republic of
شهرداری رو گل بارون کرد الان نوبت مجلسه....برد گپو نشونه نزدنه
علی
Iran, Islamic Republic of
شرکت اب خاک -کارخانه نشاسته-شهرداری همه را نابود کردی حالا با چه رویی میخوای نماینده بشی.
دنا
Russian Federation
عزیزانی که میگن شهرداری رو نابود کرد نه اینکه الان نماینده فعلی و استاندار گل بلبل کردن اگر اینجوره فرقی ندارن همشون
Romania
خدا شاهد قصد تخریب یا خدای نکرده بدگویی ایشان رو ندارم انسان مودب و شریفی هستند ولی متاسفانه حضور ایشون در شهرداری یاسوج طی این چند سال موفقیت آمیز نبود. کاش زودتر خودشون استعفا می‌دادند تا کمتر بهشونم هجمه وارد میشد
Iran, Islamic Republic of
مجبور به استعفا شد
Iran, Islamic Republic of
مقدم بنده خدا نتونست یه شهرداری را اداره کنه و با ۷ نفر نتونست تعامل کنه اون وقت میخاد نماینده شه بنده خدا را خواستند بر دارن گفتن استعفا بده
Iran, Islamic Republic of
درود بر مقدم
دعای پدرها ردخور ندارد

دعای پدرها ردخور ندارد

با اینکه تصور می‌کنیم مادر جایگاه بالاتری نسبت به پدر دارد اما بسیاری از ما از جایگاه ...
نزاع ایران اسرائیل؛ جنگ جهانی سوم از قبل آغاز شده است؟

نزاع ایران اسرائیل؛ جنگ جهانی سوم از قبل آغاز شده است؟

حرکت تروریستی اسرائیل در حالی رقم خورد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روزچهارشنبه ...
پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
1