تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب : ۴۶۴۵۹۳
اعضای شورای دوگنبدان در دیدار با نماینده گچساران:

30 درصد جوانان گچساران بیکارند / هدر روی 90 میلیارد تومانی بیت المال در تونل دیل

۲
۰
30 درصد جوانان گچساران بیکارند / هدر روی 90 میلیارد تومانی بیت المال در تونل دیل
کبنا ؛اعضای شورای شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست با نماینده گچساران و باشت در مجلس یازدهم به طرح موضوعات مختلفی پرداختند.
به گزارش کبنا، نائب رئیس شورای شهر دوگنبدان در دیدار با نماینده گچساران با برشمردن برخی از ویژگی‌های این شهر و منحصر نامیدن شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: باید قبول کنیم که شهرستان گچساران اکنون مانند فلسطین شده و هر شخصی می آید  و به آن ظلم می‌کند.
"محمدعلی کرمی" با اظهار تاسف از تخصیص 60 میلیارد تومانی اعتبارات آلایندگی نفت و گاز این شهرستان در سال‌های 93 و 94، خاطرنشان کرد: مطالبات شهرستان گچساران از این محل بیش از 200 میلیارد تومان بوده که تنها 620 میلیارد تومان تخصیص داده شد.
این عضو شورای اسلامی دوگنبدان با تاکید براینکه انتظار می‌رود بحث تامین، تخصیص و وصول مطالبات سال ۹۷ تاکنون در دستور کار نماینده حوزه انتخابیه در مجلس قرار گیرد، یادآورشد: بکارگیری نیروها و نفوذ آقایان در راس پتروشیمی گچساران برای مردم این شهرستان به یک معضل تاسفبار تبدیل شده است.
بگفته کرمی، بیش از ۳۰ درصد جوانان شهرستان گچساران بیکار هستند و می طلبد دولت و مجلس برای رفع معضل بیکاری در این شهرستان نفت خیز تدابیر ویژه‌ای بیندیشند.
وی از نازیبا شدن مبلمان شهری دوگنبدان به دلیل فعالیت تعدادی از صنوف آلاینده در سطح شهر اظهار نگرانی کرد و ادامه داد: متاسفانه زمین‌هایی که اداره صمت در اختیار این صنوف قرار داده نیز تاکنون بلاتکلیف مانده است.
عضو دیگر شورای اسلامی شهر دوگنبدان نیز از برگزار نشدن نشست‌های شش ماهه اعضای شورای این شهر با نماینده گچساران و باشت در مجلس یازدهم شورای اسلامی اظهار گله‌مندی کرد و یادآور شد: انتظار داشتیم که هر شش ماه یکبار نماینده با اعضای شورای شهر دوگنبدان نشست داشته باشد و از درون پیگیر پروژه‌های شهر باشیم.
آلودگی پتروشیمی برای ما است اما منافع آن برای این شهرستان نیست
"سیدمحمد طاهری" از خسارات و زیان‌های وارده آلودگی‌های پتروشیمی شهرستان گچساران هم اظهار نگرانی کرد و گفت: آلودگی پتروشیمی برای ما است اما منافع آن برای این شهرستان نیست.
وی از عملکرد برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم گلایه و اظهار داشت: مجلس و نمایندگان مجلس انقلابی هستند اما آن چیزی که لازمه باشد در عمل نیست.
یک عضو دیگر شورای شهر دوگنبدان از مشکلات متعدد در زمینه اشتغال و رفع دغدغه‌های بیکاری جوانان شهرستان گچساران اظهار تاسف کرد و افزود: باوجود تمام صنایع کوچک و بزرگی که در این شهرستان وجود دارد اکنون بسیاری از جوانان ما بیکار هستند.
"محمدعلی مرادی" از مشکلات متعدد در حوزه فرهنگ و ورزش شهرستان گچساران هم خبرداد و اظهار داشت: در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی در این شهرستان و البته سراسر کشور با مشکلات جدی روبرو هستیم.
وی گفت: شهردار دوگنبدان با قدرت و مقتدرانه کارهای اداری و پروژه‌های عمرانی را به سرانجام برساند و اجازه ندهد برخی در امورات شهری دخالت کنند.
مرادی از شهردار دوگنبدان خواست یک پروژه ماندگار در زمان مسوولیتش طراحی و اجرا کند.
این عضو شورای شهر دوگنبدان با اظهار گلایه های خود از شرکت نفت گچساران، خاطرنشان کرد: شرکت نفت این شهرستان تاکنون در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی با شهرداری همکاری ندارد.
مرادی تاکید کرد که گچساران به عنوان یک شهرستان نفت‌خیز یک شهربازی ندارد و از سویی بدلیل پایین بودن قدرت خرید مردم، تمامی صنوف از عملکرد اداره مالیاتی گلایه‌مندند.
عضو فعال شورای شهر دوگنبدان یکی از آسیب‌های جدی راه اندازی پتروشیمی گچساران را افزایش چندین برابری کرایه‌های منازل در این شهر عنوان و اظهار داشت: انتظار می‌رود در این دو فصل که فصل جابجایی است صنف بنگاه داران همکاری دوچندانی با مستاجران داشته باشند.
"پیمان علیپور" گفت: متاسفانه در شهرستان گچساران اغلب جوانان به دنبال کار پشت میزی هستند و شرکت پتروشیمی هم مجبور می‌شود که نیروهای خود را از شهرستان‌های دیگر تامین کند..
علیپور افزود: حق آلایندگی شهرستان گچساران ۱۷۰ میلیارد تومان است که طی اقساطی به شهرداری پرداخت می‌شود و البته با توجه به اینکه شرکت نفت یک شرکت بزرگی است این میزان اعتبار مبلغی نیست که طی اقساط به شهرداری می‌خواهد پرداخت کند.
عضو دیگر شورای شهر دوگنبدان از سفر هفته‌های آینده رئیس جمهور دولت سیزدهم به استان کهگیلویه و بویراحمد هم خبرداد و یادآور شد: هفته آینده سفر ریاست جمهوری به این استان را داریم که انتظار داریم نماینده مردم در حوزه انتخابیه گچساران، کمبودها را به ایشان و هیآت همراه رئیس جمهور اعلام کند.
"کیانوش بلوطی" گفت: تکمیل جاده سلامت، تکمیل کمربندی شهرک نفت، ضلع جنوبی شهر، دریاچه مصنوعی، پارک فن آوری، شهربازی و راه اندازی ایستگاه آتش نشانی دوگنبدان از پروژه‌های هستند که انتظار می‌رود در سفر ریاست جمهوری اعتبارات لازم برای آنها تخصیص داده شود.
هدر روی 90 میلیارد تومانی بیت المال در تونل دیل
یک عضو دیگر شورای شهر دوگنبدان به پروژه راکد ملی تونل دیل در محور دوگنبدان - چُرام هم اشاره و اظهار داشت: ۹۰ میلیارد تومان پول در این پروژه از بیت المال به هدر رفت چرا که کار کارشناسی نشده بود اگر چه در اوایل، این پروژه پیشرفت خوبی داشت اما اکنون راکد مانده است.
"حبیب عاملی مقدم " گفت: قبل از دوره ششم شورای دوگنبدان، شرکت نفت گچساران تنها پنج میلیارد تومان حق آلایندگی پرداخت می‌کرد اما اکنون ۱۴۲ میلیارد تومان در چندین قسط به شهرداری، دهیاری‌ها و مبلغی هم به شهرستان‌های چرام و باشت تخصیص داده شد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته تنها ارزش افزوده شهرداری دوگنبدان حدود ۶۴ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: در سال جاری ۲۶ میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده تاکنون اخذ شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر دوگنبدان هم در سخنانی با اشاره به برخی آمارهای عملکرد شورای این شهر، اظهار داشت: در دو سال گذشته، اعضای شورا با خودروی شخصی به تمامی پروژه‌ها سرکشی و آنچه که در توان داشتند با خلوص نیت انجام داده‌اند.
رئیس جمهور به شهرداری‌ها توجه ویژه داشته باشد
"غلامرضا شکوهی" با تاکید براینکه شهرستان گچساران از نظر بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران از شهرستان های بسیار غنی کشور است اما درصد بیکاری در این شهرستان نیز بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد انتظار داریم که در این دوره از سفر به شهرداری توجه ویژه‌ای شود. 
وی گفت: برای تکمیل پروژه دریاچه نفت نیاز به منابع مالی دارد که می‌طلبد برای تخصیص این منابع تلاش های فراوانی کرد.
شهردار دوگنبدان هم در این نشست با تشریح برخی آمار و ارقام بودجه‌ای در یک سال اخیر برای شهرداری این شهر، اظهار داشت: سال گذشته، بودجه شهرداری دوگنبدان ۱۴۸ میلیارد تومان بوده و  پیش بینی ما در سال‌جاری اعتباری بیش از ۲۱۰ میلیارد تومان است.
"رضا قشقایی" از پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد تومان بدهی پرسنل و پیمانکاران شهرداری دوگنبدان هم خبرداد و خاطرنشان کرد: در حوزه عمرانی نیز  از ۲۶ میلیارد تومان اعتبار ۲۷ درصد تخصیص داده شده و اعتبارات نفت هم صد درصد جذب شد.
وی گفت: از محل اعتبارات ارزش افزوده و اعتبارات درآمد داخلی بیش از ۳۹ پروژه فعال که از 80 میلیون تومان تا چهار میلیارد تومان متنوع و پروژه‌ها فعال هستند.
شهردار دوگنبدان افزود: این پروژه‌ها در زمینه توسعه فضای سبز، اصلاح و هندسی معابر انجام گرفته و البته در زمینه آسفالت و تخصیص  قیر نیز سال گذشته ۷۱۳ تن قیر تخصیص داده شد که  امسال ۱۳۰۰ تن تخصیص و بیش از ۹۰ درصد آن استفاده شده است.  
قشقایی با بیان اینکه همچنین ۱۴۲ تن قیر برای معابر مسکن مهر تخصیص داده شده است، تصریح کرد: ۵۰۰ تن قیر طی مکاتبه با راه و شهرسازی تخصیص داده شد.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه ۶۰ درصد معابر شهر مستهلک هستند و نیاز به روکش آسفالت و یا آسفالت دارند، عنوان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان تعداد ۱۰ پروژه به استانداری و سازمان بازرسی ارسال شده است.
شهردار دوگنبدان گفت: کانال‌های دفع آب‌های سطحی، احداث پل‌های رادک و محله سادات، بوستان و دریاچه نفت از پروژه‌هایی هستند که  در سفر ریاست جمهوری به استان در نظر گرفته شده‌اند.
قشقایی افزود: انتظار داریم با توجه به اینکه ۵۰۰ هکتار از مساحت شعر دوگنبدان در اختیار شرکت نفت است و یک چهارم جمعیت را تشکیل می‌دهند، شرکت نفت در حوزه عمرانی شهری کمک کار شهرداری دوگنبدان باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویر احمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
دست روح اقایان سیاسی به خیر کسی باید دنبال تونل دیل باشد که نیتش خدمت به مردم باشد نه سیاسی کاری کسی نیز هست که اگر در این سفر جناب اقای ریس جمهور تونل دیل اگر اقدامی صورت نگیرد به محضر مقام حضرت ایت ااه العضمی امام خامنه ای برود وپیگیر باشد انشااه که در سفر ریس محترم جمهور اقدام صورت گیرد مردم این منطقه صبر کردند تا حالا
مختاری
Iran, Islamic Republic of
آقا ما جوونها اون موقع به هدر رفتیم که ناصر نماینده شهرمون در مجلس شد
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1