تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب : ۴۶۳۳۶۱
درخصوص دوره مدیریت دو ساله امین درخشان؛

امید را در اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد زنده نگه دارید

۷
۳
امید را در اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد زنده نگه دارید
کبنا ؛
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های گذشته تاکنون مدیران زیادی را به خود دیده، گاه مدیری توانمند بر صندلی این اداره نشسته، گاه مدیری پرطمطراق ولی توخالی. گاه مدیر اهل هنر بوده ولی توان مدیریت نداشته، گاه مدیر اهل حرف بوده و از فضای فرهنگ و هنر بیگانه، گا‌هاً هم برخی از این مدیران مدیریت خوبی داشته‌اند.
خدا را شکر، چند سالی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد استان رو به بهبود رفته، به نظر می‌رسد مدیریت‌امین درخشان اثر مثبتی بر کل مجموعه داشته و این اداره کم کم به رسالت اصلی خود برگشته است. درخشان در مدت اخیر به اقشار مختلف و صنوف هنرمندان سامان خوبی داده است. در دو سال گذشته برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و برنامه‌هایی که غالبا احیا شده یا برای اولین بار برگزار می‌شدند، خود گویای حال خوب این روز‌های این اداره است، سال گذشته برگزاری جشنواره هنر‌های تجسمی، برگزاری جشنواره عکاسی و سایر همایش‌ها از اتفاقات خوبی بود که افتاد. پس از آن، استان کهگیلویه و بویراحمد با همت این اداره و همچنین عکاسان، صاحب یک انجمن عکاسی شد.
در این روز‌های بهاری، جشنواره‌های فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد یکی پس از دیگری برگزار می‌شوند. امسال برای دومین بار جشنواره فرهنگی مردمی مارگون برگزار شد و این جشن دارد تبدیل به سنت می‌شود. در همین روز، بزرگداشت خبرنگار فقید استان «منصور زرگر» برگزار شد، و در همین روز نیز جشنواره عکاسان استان برگزار گردید. روشن است که اداره فرهنگ و ارشاد استان رسالت خود را به خوبی در حال انجام است که جای قدردانی دارد.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حضور‌امین درخشان، مدیر جوانی که خود از بدنه همین اداره رشد کرد و بعد از آن به عنوان مدیرکل فعالیت کرد جانی تازه یافته، پیش از این، هنرمندان هیچ دل خوشی از وضعیت نداشتند، و گله‌گذاری‌ها به حق بود، روز گذشته حسن غفاری هنرمند استان در جشنواره عکاسی امسال چه تلخ گفت که «تهران پر از استعداد‌های هنری کهگیلویه و بویراحمد است، هنرمندان در کهگیلویه و بویراحمد مورد بی‌مهری هستند و مثل همیشه باز هم از وضع اقتصادی گلایه کرد و از بودجه‌های فرهنگی ادارات که چرا نصیب هنرمندان نمی‌شود؟ »، چه بسیار هنرمندانی که در سال‌های گذشته به خاطر بی‌مهری مهاجرت کرده و به شهر‌های دیگر رفتند. قطعاً هنوز جای کار زیادی وجود دارد و هنوز فرهنگ و هنر استان تازه اول راه است، هنوز به خوبی سر پا نشده و نیاز به دستگیری بیشتری دارد.
درخشان در دو سال اخیر، با ساماندهی و برگزاری جشنواره‌های مختلف و همایش‌ها اقشار مختلف هنرمندان با تجربه و جوان و تازه کار را دور هم جمع کرد، هنرمندانی که قبل از آن خیلی انفرادی و تک به تک فعالیت داشتند، خیلی از هنرمندانی که به دلیل هزینه‌های زندگی با مشکلات زیادی مواجه بوده‌اند و هیچ دستی هم آنان را یاری نمی‌کرد، البته معضل اقتصاد هنر نه فقط مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است، در گوشه و کنار کشور هنرمندان در مهجوریت به سر می‌برند. همین روز‌های اخیر بود که شنیدیم نابغه موسیقی اهل سیستان و بلوچستان به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه بیماری خود، نابینا شد. این اتفاقات وجود دارد و در کهگیلویه و بویراحمد نیز شرح‌های تلخ زیادی در خصوص مشکلات هنرمندان وجود دارد.
گذشته از این مسائل، فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد یکی از مدیران خوب خود را یافت و این در تاریخ می‌ماند، قبلاً نیز مدیرانی بودند که هنوز نامی از آن‌ها برده می‌شود و به خوبی از آنان یاد می‌شود. هر چند که انتظارات بالا است و مطالبان از این اداره کماکان وجود دارد، اما درخشان در دوسال اخیر، تلاش خوبی کرد، هنرمندان را دور هم جمع کرد، برخی جشنواره‌ها را احیا کرد، انجمن عکاسان افتتاح شد، در این دورهمی‌ها و همایش‌ها، هنرمندان با تجربه در کنار جوانان و تازه کار‌ها نشستند و تجربه خود از کار هنر را به اشتراک گذاشتند. به واقع، جوانۀ‌امید ایجاد شد. روز گذشته همزمان با برگزاری اولین جشنواره عکاسان دنا، در حرکتی زیبا، هنرمندان دور مدیرکل جمع شده و‌ایستاده برای او دست زدند.
هنرمندان این‌امید و آرزو را دارند که افراد شایسته‌ای در این منصب باشند، افرادی که شایستگی دارند، نه افرادی که حرف پراکنی کنند و هیچ کاری از پیش نبرند. هر چند این نگرانی وجود دارد که در سال‌های بعدتر چه افرادی در صندلی این اداره می‌نشینند؟! راه دراز است و‌امیدواریم که درخشان در ادامۀ راه خود موفق باشد و همچنان به عنوان مدیرکل در این اداره حضور داشته باشد، اما ما نیز (ناگفته نماند که هنوز در صنف رسانه استان تحولی ایجاد نشده، و شاید به دلیل این است که خود خبرنگاران نمی‌خواهند تحول ایجاد شود، با این حال ما هم به عنوان یکی از اقشاری که زیر نظر اداره فرهنگ هستیم، انتظار بیشتری از‌امین درخشان داریم) به احترام فعالیت‌های خوب درخشان و آینده درخشان اداره فرهنگ و ارشاد استان بلند می‌شویم و‌ایستاده برای شما دست می‌زنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

لاغر اندام دنانشین
Iran, Islamic Republic of
باسلام. ،،،ماهم خوشحالیم که مدیری در این اداره هست وجشن وجشنواره برمیکند،،تا اصالت وفرهنگ ورسم ورسومات قدیمی حفظ وباقی بماند،،،ارزوی سلامتی برای این مدیر دارم
البته. شاهنامه خوانی راهم وقتی برایش بگذارید تا زنده وجاوید بماند
Iran, Islamic Republic of
مدیریت خواب خوب بوده
راد
Iran, Islamic Republic of
خسته نمیشی کبنا از اینهمه پاچه خواری اداره متولی رسانه ها در استان؟
کل استان رسانه پولکی و هزار رنگ شمارو شناختن و رنگ عوض کردنات دیگه برای همه مشخص شده
محمد
Iran, Islamic Republic of
خدا خیرش بده.یاد آقای کمالوندی هم بخیر انصافا خوب کار کرد
ali
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت شما

با نگاهی به قبل به این نتیجه میرسیم از بس پیرسبزی ضعیف ویا بهتر بگویم افتضاح کار کرد باید به این کارهای روزمره در حوزه فرهنگ دلخوش باشیم.
هنرمند
Iran, Islamic Republic of
یکی از ضعیفترین مدیران در استان مدیرکل ارشاد هست
چچرا مینویسی؟؟؟؟؟؟؟ خیته نشدی ؟؟؟؟؟ اگر راست میگی عملکرد درخشان را واضح و شفاف بنویسید ببینیم مثلا چه گلی به سر فرهنگ زده؟؟؟
بویراحمد عزتمند
Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت زاگرس / آخ و بخت ما / آخ و بخت آینده ما
نیوزویک: برجام بهترین معامله‌ای بود که ترامپ لغو کرد / این بزرگترین گناه او بود

نیوزویک: برجام بهترین معامله‌ای بود که ترامپ لغو کرد / این بزرگترین گناه او بود

ترامپ تصور می‌کرد، تحریم‌ها، ایران را به زانو در خواهد آورد اما او فراتر از اینکه ما ...
آذری جهرمی: دکتر ظریف را یکی از «کنشگران مرزی» ایران امروز می‌دانم؛ او فرزند ایران است

آذری جهرمی: دکتر ظریف را یکی از «کنشگران مرزی» ایران امروز می‌دانم؛ او فرزند ایران است

آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت روحانی از با انتشار متنی در حمایت از محمد جواد ظریف نوشت ...
آقای قالیباف! شما و این همه صداقت و صراحت و شجاعت؟

آقای قالیباف! شما و این همه صداقت و صراحت و شجاعت؟

محمد مهاجری خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت: سخنان‌تان درباره اینکه مدیران کشور هر ...
1