تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۵۸
کد مطلب : ۴۶۳۰۶۶
کبنا گزارش می‌دهد

نقره داغ خانواده‌ها در بازار تعمیرکاران و دوچرخه فروشان شهر یاسوج در سال مهار تورم! /تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد به مردم پاسخ بگویند!

۷
۵
نقره داغ خانواده‌ها در بازار تعمیرکاران و دوچرخه فروشان شهر یاسوج در سال مهار تورم! /تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد به مردم پاسخ بگویند!
کبنا ؛هزینه‌های زندگی در خصوص کلیه اقلام خوراکی، پوشاکی و سایر موارد لازم برای زندگی‌ها هر روز به نسبت قبل سرسام آورتر می‌شود و روز به روز بر این تورم و گرانی افزوده می‌شود و در کنار آن گران فروشی برخی از صنوف و کسب و کار‌داران در بازار یاسوج بر این سرعت تورم شتاب می‌دهد و وضعیت معیشت مردم را بغرنج‌تر و اسفبارتر می‌کند.
همه می‌دانند در این وانفسای زندگی هزینه فرزندآوری و نگهداری آن و رفع حداقل‌های حوایج و نیاز‌های آن‌ها، بار سنگینی را بر خانواده‌ها تحمیل می‌کند و در کنار اینکه نیاز‌های کودکان و نوجوانان متنوع و گوناگون است، همگان می‌دانند که عملاً در بسیاری از موارد هزینه کودکان از بزرگسالان بیشتر است و این وضعیت فرزندآوری جگر شیر می‌خواهد و جیب پر از پول و درآمد مکفی!
این روز‌ها با تعطیلی مدارس در مقاطع گوناگون، رویکرد کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها پر کردن اوقات فراغت بوده و فرصتی برای بازی و شادی و سرگرمی آن‌ها می‌باشد. هر ساله با اتمام تعطیلی، برخی از اقلام بازی کودکان همچون دوچرخه‌های آن‌ها به انبار خانه‌ها می‌رود تا در انتهای سال تحصیلی و آغاز مجدد تعطیلات فصلی تابستانی، مجدداً درآورده شوند و کودکان با سواری بر دوچرخه‌های خود به شادی و سرگرمی مشغول شوند.
در این مدت ۹ ماهه که وسایل بازی بچه‌ها و دوچرخه‌های آن‌ها در پارکینگ و انبار هستند، دچار فرسودگی شده و علاوه بر آن، راه‌اندازی آن‌ها نیاز به سرویس و روغن کاری و تعمیرات جزئی و کلی می‌باشد و همچنین خرید دوچرخه‌های جدید برای فرزندان جدید و یا جایگزینی دوچرخه‌های جدید به همراه بزرگ شدن آن‌ها، نیاز خانواده‌ها به مراجعه به دوچرخه فروشی‌ها و تعمیرکاران آن‌ها (معمولاً غالب دوچرخه فروشی‌ها و تعمیرکاران آن در شهر یاسوج هر دو عهده دار دو امر فروش و تعمیر نیز هستند)، شدت می‌باید و این صنف که بدون نظارت مانده، با گران فروشی مضاعف هزینه‌های بسیاری بر گرده‌های مردم سوار می‌کنند.
همه افرادی که دارای فرزند کوچک هستند به خوبی می‌دانند که قانع کردن بچه‌ها بسیار سخت می‌باشد و غالبا هر چیزی را که علاقه به خرید دارند، خانواده را مجبور به خرید می‌کنند و در سخت‌ترین شرایط خانواده‌ها مجبور به همراهی با نیاز‌های و خواسته‌های آن‌ها هستند و علاوه بر آن رقابت و چشم و همچشمی بچه‌ها در این خصوص مزید بر علت است.
عمده تجمع بازار دوچرخه فروشان و تعمیرکاران آن، حوالی مصلی یاسوج و خیابان‌های بالا و اطراف آن هستند که به راحتی می‌شود با یک کارشناس، مستمرا مورد نظارت و ارزیابی قرار گیرد؛ این آشفته بازار دوچرخه فروشان و تعمیرکاران چنان است که هر خدمت تعمیری و یا فروش قطعه‌ای از لوازم دوچرخه و... را هر کدام به میل خود به قیمت دلخواه به مردم ارائه می‌دهند. مثلاً لنت ترمز دوچرخه و یا لاستیک تایر آن و... هر کدام از این دوچرخه فروشان به قیمت خود می‌فروشد و به عدد این دوچرخه فرشان، برای هر قلم جنس قیمتی وجود دارد!
در این خصوص نهاد‌های ناظر بر بازار از سازمان تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد (به مدیریت جناب آقای سید حمزه لقمانی)، سازمان صنعت، معدن و نظارت (به مدیریت جناب آقای کریم روزبهان) و اتحادیه اصناف یاسوج می‌باید پاسخگو بوده و در کنار آن‌ها، مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد (سرکار خانم عاطفه مدبرنژاد) به عنوان یکی از مهمترین مسئولان متولی امور جمعیت و جوانی و فرزندآوری، وظیفه دارد با نظارت و پیگیری و تذکر به دستگاه‌های متولی و همچنین سرکشی خود و اطلاع از این موارد، برای ساماندهی این بازار حساسیت لازم را داشته باشد.
مسئولان باید بدانند با شعار دادن و جلسات توخالی مسأله بحران جمعیت و فرزندآوری حل نخواهد شد!!!
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
پدر و مادرت خدا بیامرزه که به فکر مردم هستی رسانه که دنبال دردل مردم باشه تو دل مردم جا میگیره توصیه برادرانه دارم که دم سیاسیون ول نکن بچسپ به مردم که باقیات و صالحان شما دعای خیر همین مردم هست
م
چه عجب اسمی از مدیر کل آموزش و پرورش نیاوردی
سلام
Iran, Islamic Republic of
به تعمیرکاران دوچرخه همه صنوف تعمیرکاران را اضافه کنید مخصوصا تعمیرکاران سیار وخاصه جوشکاران سیار .که انصاف چه عرض کنم ..... راهم رعایت نمی کنند مسولیت محترم مخصوصا جناب استاندار به عنوان مدیر ارشد استان به وسیله خود عمل کند و جلو ی این خرج و مرج واجحاف در حق مردم را در حوزه خدمات بگیرد و از آتش جهنم که نتیجه سوء مدیرتشان است بترسند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چرا درمورد نقره داغ کردن مردم توسط صاحب خانه ها برای اجاره چیزی نمیگید،مردم رو داغون کردن ،
Iran, Islamic Republic of
فردی که این مقاله را نوشته باید مفاهیم اولیه اقتصاد را درک کند کسری بودجه و چاپ پول بدون پشتوانه است که باعث تورم می شود خیالت راحت اگر جلوی هر مغازه یه مامور بزارید بازهم تورم می تازد و ادامه دارد
Iran, Islamic Republic of
سلام برار
امروز رفتم یه مغازه خرید دیدم جنسش رو گرون کرده گفتم چرا
گفت بخاطر اینکه من با قیمت کمتر میفروختم تعزیرات یک و نیم میلیون جریمم کرد منم چاره ای نداشتم خدا ناکرده ملت فک نکنن یبار تعزیرات بخاطر گران فروشی جریمه میکنن ها
Iran, Islamic Republic of
واقعیتش مردم از این مدیران بی کفایت قطع امید کردند .بازار در همه ی زمینه ها بدون نظارت هست و هر فروشنده ای هر طور دلش بخواهد جنس مغازه ی خود را میفروشد
آقای قالیباف! شما و این همه صداقت و صراحت و شجاعت؟

آقای قالیباف! شما و این همه صداقت و صراحت و شجاعت؟

محمد مهاجری خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت: سخنان‌تان درباره اینکه مدیران کشور هر ...
چرا تنش‌ها بین طالبان و ایران ناگهان به نقطه انفجار رسید؟

چرا تنش‌ها بین طالبان و ایران ناگهان به نقطه انفجار رسید؟

تورک فرهادی، تحلیلگر افغانستانی مستقر در ژنو با بیان اینکه هرگونه درگیری بین افغانستان ...
باید خون گریست؛ از ۷۵ هزار مسجد، درب ۵۰ هزار مسجد بسته است

باید خون گریست؛ از ۷۵ هزار مسجد، درب ۵۰ هزار مسجد بسته است

حاج ابوالقاسم دولابی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور روحانیت با اشاره به اوضاع نامناسب ...
1