تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب : ۴۶۳۰۴۳
کبنا گزارش می‌دهد؛

کمی آن‌طرف‌تر بایستید؛ سنگ‌شکن‌ها در حال کار هستند / در پی غفلت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، آفت درختان بلوط به حواشی یاسوج نیز کشیده شد

۱۰
۰
کمی آن‌طرف‌تر بایستید؛ سنگ‌شکن‌ها در حال کار هستند / در پی غفلت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، آفت درختان بلوط به حواشی یاسوج نیز کشیده شد
کبنا ؛
در حالی که حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی یک وظیفه عام و همگانی است، عدم نظارت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بر عملکرد برخی واحدهای اقتصادی داد مردم را درآورده است.
به گزارش کبنا، یکی از مخاطبان در تماس با این پایگاه خبری از عدم نظارت بر سنگ‌شکن‌ها در کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرد.
این شهروند کهگیلویه و بویراحمدی اظهار داشت: کنار جاده یاسوج اصفهان نزدیک فرودگاه یاسوج، سنگ‌شکن‌ها کنار زمین‌های کشاورزی آنقدر برداشت کرده‌اند که باعث شده زمین‌های زیردست غیرقابل استفاده شوند.
یکی دیگر از شهروندان با بیان این‌که وجود سنگ‌شکن‌ها چهره زشتی به این منطقه داده است، گفت: چشم‌انداز زیبای گذشته از بین رفته حتی به حریم جاده نیز تجاوز شده است.
این استفاده بی‌رویه از زمین‌های منطقه، در طول زمان حتی ممکن است باعث فرونشست زمین و شکنندگی جاده شود.
در حالی که کلیات طرح گردشگری صبح امروز تصویب شد، با وجود چنین سنگ‌شکن‌هایی نمی‌توان به گردشگرپذیری در کهگیلویه و بویراحمد امیدی داشت.

یکی دیگر از شهروندان عنوان کرد: در منطقه دارشاهی یاسوج سنگ‌شکن‌ها شب‌ها فیلترشان را برمی‌دارند و همین کار باعث ایجاد گرد و خاک بسیار زیاد در آن منطقه می‌شود.
نه تنها نظارتی بر کار سنگ‌شکن‌ها از سوی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد دیده نمی‌شود، بلکه این اداره‌کل حتی مبارزه با آفت بلوط‌های زاگرس را رها کرده است.
در حالی که سال گذشته این آفت‌ها اغلب در گچساران و باشت بود، در سال جاری به درختان اطراف یاسوج نیز رسیده است.
در بسیاری از استان‌های کشور که طرح مبارزه با آفت بلوط‌ها را کلید زده بودند، آفت به شدت کاهش یافته اما در کهگیلویه و بویراحمد به سایر مناطق استان نیز سرایت کرده است.
گویی منابع طبیعی دست روی دست گذاشته و توجه چندانی به مبارزه با این آفت‌ها ندارد؛ بیم آن می‌رود که آفت کل استان کهگیلویه و بویراحمد را در برگیرد.  

همان‌طور که مقام معظم رهبری می‌گوید متاسفانه‎‎ در جهان‎ امروز اقلیتى مرفه و ثروتمند از همه امکانات‎ و مواهب‎ طبیعى و سالم‎ بهره‎بردارى مى کنند ولـى اکثـریـت‎ ملت‌ها محکوم‎ به‎ زندگـى‎‎ در شـرایط مـحیـطى آلوده‎‎ و غیربهداشتى و تن‎‎ دادن بـه عـوارض‎ سوء و انواع بیماریها و پذیـرفتـن‎ بـلا و مصیبت‎ و مرگ‎ و می‌راند.
رهبر انقلاب این نقل قول را در مورد جهان ارائه کرده، اما شکل محدودتر آن در کهگیلویه و بویراحمد نیز وجود دارد؛ به بهانه پر شدن جیب یک عده خاص، گرد و خاک و زشتی چهره شهر نصیب شهروندان می‌شود.
از آنجا که مطابق قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست به عنوان وظیفه همگانی بر عهده مردم و دولت است، نقش دادستان به عنوان مدعی العموم در این خصوص دارای اهمیت است و مطابق قانون وظایف و اختیاراتی بر عهده وی قرار داده شده است. در این خصوص وی به عنوان حافظ حقوق عامه وظیفه اعلام جرم و تعقیب قانونی تخریب کنندگان محیط زیست را داشته و از جایگاه مدعی العمومی که بر عهده دارد از این حق شهروندان حفاظت می‌کند. بنابراین انتظار می‌رود دادستان به عنوان مدعی‌العموم ورود کرده و مانع تخریب بیش از پیش منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

همار بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
/ تنها آرزویشان مدیر کل شدن بود که شده‌ و تازه‌ از سن بازنشستگی اش هم گذشته دیگه کاري به‌ حفاظت و احساس مسئولیت و این حرفها نداره بارها خودشان اقرار کرده‌ اگر همین امروز هم از مسئولیت بردارند سرم درد نمی‌کند معلومه که طبيعت بايد نابود بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مدیریت ضعیف در اداره منابع طبیعی کاملا مشهود هست
جای سوال هست در دولت انقلابی آیا به کار گماشتن چنین افرادی که تخصص ندارند در راس این اداره توجهی دارد
تقریب به 20میلیارد اعتبار جهت کنترل آفات از طریق شرکت نفت تخصیص داده شد در سایه بی مدیریتی این اداره برگشت خورد
قرار نیست هر کسی بخواد بازنشسته بشه صرفا جهت استفاده مزایای مسولیت مدیر بشه که حیات و ممات سایر انسان ها بخطر بندازه
یاسوج
Romania
به کی بگیم ۰ وقتی کسی نیست فریاد رس این مردم باشد ۰ جز این خبرگزاری کبنا ۰
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
شمافقط نگاهی به جاده یاسوج اصفهان بکنید...تمام طبیعت داره نابودمیشه وچهره زشتی به خودش میگیره....اینهارامیبردیدجایی دورازجاده وتوی دیدنباشن...ریالی هم برای درختان والودگی وابادی اون مناطق هم هزینه نمیکنند...هرروز چهره طبیعت زشت تر والوده ترمیشه....
شهروند
Iran, Islamic Republic of
به کی باید شکایت برد از این همه ناتوازنی وبیدادگری.مدیرکل ی که من فکر خش تیفشه ده هیچ وش ساخته نی
رهگذرچیتاب
Iran, Islamic Republic of
یک سنگ شکنی پل فلزی رودخانه مسیرچیتابه..حتی عرضه ندارن تکه ورودی تااون پل رااسفالت کنند...درختان اون قسمت ومحیطش نابودشدند...نمیدونم وجودشون غیرازمصیبت به چه دردی میخوره؟🤔
هم ولایتی
Iran, Islamic Republic of
تو رو قرآن پشت جاده نرسیده به دارشاهی دقیقا قبل از این کارگاه شن وماسه چنان گود برداری کردند که اون پایین بیل مکانیکی اندازه یه قوطی کبریت دیده میشه.
ببین چقدر پایین رفتن...
علی
Iran, Islamic Republic of
چند ماهی هست که بر اثر سهل انگاری و عدم پیگیری مسئولان مربوطه کف رودخانه تنگ مهریان حدفاصل پل‌های مهریان را دارند بر می‌دارند و شن و ماسه و بیس آن رارا راحت بار می‌زنند معلوم نیست چه دستی،در کار هست
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه کلیه ادارات فقط درحد حرف امادرعمل صفر
طاها
Iran, Islamic Republic of
به ولا چرام نابوذ شد از دست سنگ شکن مقصر اقای موحد و دمساز هستن حیف مهر که زدم به ش ن س رای دادم
آقای قالیباف! شما و این همه صداقت و صراحت و شجاعت؟

آقای قالیباف! شما و این همه صداقت و صراحت و شجاعت؟

محمد مهاجری خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت: سخنان‌تان درباره اینکه مدیران کشور هر ...
چرا تنش‌ها بین طالبان و ایران ناگهان به نقطه انفجار رسید؟

چرا تنش‌ها بین طالبان و ایران ناگهان به نقطه انفجار رسید؟

تورک فرهادی، تحلیلگر افغانستانی مستقر در ژنو با بیان اینکه هرگونه درگیری بین افغانستان ...
باید خون گریست؛ از ۷۵ هزار مسجد، درب ۵۰ هزار مسجد بسته است

باید خون گریست؛ از ۷۵ هزار مسجد، درب ۵۰ هزار مسجد بسته است

حاج ابوالقاسم دولابی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور روحانیت با اشاره به اوضاع نامناسب ...
1