تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب : ۴۶۲۹۰۹
سرطان از جمله مشکلات جدی سلامت جوامع امروزی است

یاسوج تنها مرکز استانی که مرکز پرتو درمانی ندارد

۰
یاسوج تنها مرکز استانی که مرکز پرتو درمانی ندارد
کبنا ؛سرطان از جمله مشکلات جدی سلامت جوامع امروزی است که تلاش‌های بسیار گسترده‌ای برای مقابله با آن در حال انجام است و وجود یک مرکز پرتو درمانی نیاز اساسی و اولیه این بیماران است اما یاسوج و دیگر شهر‌های کهگیلویه و بویراحمد از این زیرساخت محرومند.
به گزارش کبنا، ایرنا نوشت، سرطان در واقع یک بیماری نام آشنایی است که در قرن‌ها پیش وجود داشته و به عنوان یک بیماری لاعلاج خود را نشان داده است.
طبق نظر کارشناسان سلول‌های سرطانی از سازوکار‌های عادی تقسیم و رشد سلول‌ها جدا می‌افتند. علت دقیق این پدیده نامشخص است ولی احتمال دارد عوامل ژنتیکی یا مواردی که موجب اختلال در فعالیت سلول‌ها می‌شوند در هسته سلول اشکال وارد کنند، مانند مواد رادیو اکتیو، مواد شیمیایی و سمی یا تابش بیش از حد اشعه‌هایی مانند نور آفتاب. در یک جاندار سالم، همیشه بین میزان تقسیم سلول، مرگ طبیعی سلولی و تمایز، یک تعادل وجود دارد.
بر اساس آخرین آمار بیش از ۶ هزار بیمار سرطانی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و آنان سالانه هزینه‌های زیادی برای درمان بیماری خود متحمل می‌شوند.
این بیماران به دلیل برخی کاستی‌های موجود از جمله فقدان مرکز پرتودرمانی ناچارند برای ادامه معالجات خود در سال چندین بار به استان‌های همجوار عزیمت کنند.
به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد این استان تنها استانی است که فاقد مرکز پرتو درمانی در کشور است اما با همکاری بخش خصوصی مرکز جامع سرطان در کهگیلویه و بویراحمد احداث می‌شود.
سید علی احمدزاده افرود: از برنامه بخش خصوصی برای احداث بیمارستان جامع درمان سرطان با مرکز پرتو درمانی استقبال می‌کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سفر آینده هیأت دولت هم پیگیر اختصاص تسهیلات به این پروژه خواهیم شد تا در مدت ۲ تا سه سال دولت تسهیلات ارزی و ریالی پروژه را تأمین کند.
وی بیان کرد: احداث این مرکز از ضروریات کهگیلویه و بویراحمد است، بیماران هم‌استانی مجبور هستند برای درمان به استان‌های همجوار از جمله شیراز بروند که متحمل هزینه زیادی می‌شوند.
احمدزاده بیان کرد: مدیران زمین مورد نیاز این گروه سرمایه‌گذاری را تهیه و همه جانبه حمایت کنند تا این پروژه در مرکز استان به سرانجام برسد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به در پیش بودن سفر دولت افزود: بنا داریم از سفر دور دوم دولت به استان نهایت بهره را برای رفع کمبود‌ها ببریم.
وی عنوان کرد: سایر استان‌ها از این ظرفیت به خوبی استفاده کردند اما کهگیلویه و بویراحمد طی سال‌های گذشته نتوانست از ظرفیت حضور دولت‌ها استفاده کند و تلاش می‌کنیم در دولت سیزدهم کمبود‌ها را رفع کنیم تا زمینه توسعه استان فراهم شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز گفت: سرطان یکی از اصلی‌ترین علل مرگ و میر و ناتوانی در جهان است که با روند رو به رشدی مردم کشور‌های در حال توسعه و پیشرفته را در معرض خطر قرار داده است.
سعید جاودان‌سیرت اظهار کرد:‌امید است در سفر دوم رئیس جمهور به استان اعتبارات لازم برای عملیات اجرایی این پروژه به طور کامل تخصیص یابد.
وی بیان کرد: ساخت بیمارستان پاتاوه، عملیات اجرایی رادیوتراپی استان، بیمارستان سوختگی، خوابگاه‌های متاهلی و کتابخانه‌های مرکزی از جمله مواردی هستند که در سفر دوم رئیس جمهور به استان برای تخصیص اعتبار پیگیری خواهند شد.
مطالعات نشان می‌دهد بیماری سرطان سومین عامل مرگ و میر در ایران بوده، تخمین‌زده می‌شود سالیانه بیش از ۷۰ هزار مورد جدید سرطان در کشور اتفاق افتد.
بیماران و خانواده‌های آنان در کهگیلویه و بویراحمد فشار روحی، جسمی و اقتصادی این بیماری که بسیار زیاد است را تقبل و تحمل می‌کنند و لذا می‌طلبد زمینه‌های لازم برای رفاه حال این بیماران در استان فراهم شود تا حداقل فشار کم‌تری به این افراد وارد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

واحد گشت و مراقبت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با مدرک ...
موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

افتتاحیه موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز، عصر روز پنج‌شنبه(1402/03/04) ...
بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بررسی‌ها حاکی از آن است که ارز دستوری با نرخ ۲۸هزار و ۵۰۰تومانی، واکنش‌های سیاسی و کارشناسی ...
1