تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : ۴۶۲۶۳۹
کبنا گزارش می‌دهد؛

فردی در کوه‌های سبز میر با اسلحه جان باخت / لزوم وجود اورژانس هوایی برای مناطق صعب‌العبور استان

۲
۸
فردی در کوه‌های سبز میر با اسلحه جان باخت / لزوم وجود اورژانس هوایی برای مناطق صعب‌العبور استان
کبنا ؛با وجود این‌که بارها از ضرورت منع استفاده از اسلحه گفته و نوشته شده است، اما صبح امروز یکی از جوانان بخش لوداب از توابع استان کهگیلویه وبویراحمد در منطقه کوهستانی سبزمیر بر اثر اسلحه جان باخت.
به گزارش کبنا، در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط جغرافیایی و جمعیتی خاصی که از گذشته داشته، استفاده از اسلحه و نگهداری آن مرسوم بوده است.
با وجود این‌که رسانه‌ها، بخشی از افکار عمومی و دادستان مرکز استان بر منع استفاده از اسلحه تأکید کرده‌اند، اما بارها در مراسمات مختلف از اسلحه استفاده شده است.
برخی از الگوهای مرجع کهگیلویه و بویراحمدی نیز تصاویری از خود همراه با اسلحه در فضای مجازی استان منتشر کرده‌اند.
هر چند برخی از روستائیان و عشایر به دلیل شرایط خاص زندگی، گاهی به اسلحه نیاز دارند، اما آموزش‌های لازم به آنها برای چگونگی استفاده از اسلحه داده نشده است.
همین عامل باعث شد صبح امروز یکی از اهالی لوداب در منطقه کوهستانی سبزمیر، به دلیل عدم آموزش صحیح استفاده از سلاح، جان ببازد.
اینگونه روایت کرده‌اند که این فرد در کوه همراه با برادر خود، بر اثر حادثه‌ای تیری از اسلحه‌اش در می‌رود و خود او بر اثر اصابت گلوله فوت می‌کند. هر چند منابع رسمی و پلیس باید به‌طور دقیق در این باره صحبت کنند و علت آن را توضیح دهد و باید از هر گونه پیش داوری پرهیز کرد. اما آنچیزی که مهم است این است که سو استفاده نادرست از اسلحه و عدم آموزش‌های صحیح باعث این اتفاق شده که در گذشته نیز سابقه دارد. از سوی دیگر، عدم دسترسی سریع به اورژانس، این نوع مرگ و میرها را افزایش داده است.
بسیاری از مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد صعب‌العبور هستند و دسترسی به جاده ارتباطی هموار برای ساکنین آن روستاها بسیار سخت است. از این‌رو نیاز به اورژانس هوایی از ضروریات است.
چنانچه اورژانس هوایی برای این مناطق وجود داشته باشد، این افراد که نیاز فوری به درمان دارند، بسیار سریع‌تر می‌توانند به مراکز درمانی برسند. برخی از اهالی منطقه می‌گویند که بارهای بار با اورژانس 115 برای اعزام اورژانس هوایی تماس گرفتند، اما آنها با وجود صعب العبور بودن منطقه از اعزام اورژانس هوایی خودداری کردند.
در گذشته نیز مشکلات متعددی برای افراد نیازمند به درمان فوری به وجود آمده است که بخش زیادی از آنها مادران باردار بوده‌اند.
لازم است در استفاده و حمل و نگهداری اسلحه نظارت‌های بیشتری صورت گیرد و از طرف دیگر اورژانس هوایی برای مردم این منطقه فراهم شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
رئس بالگرد بود ولی متاسفانه به علت شرایط اعلامی هواشناسی کشوری وسرعت باد در اون روز مجوز صادر نگردید. بنده خدا هم اهل شهرستان دیشموک بوده وعشایر کوه سبزه میر
Iran, Islamic Republic of
ببخشید من اتفاقا میشناسمشون ورفتم مراسمشون خودشون بالگرد رفته بود نمیتونست بشینه لطفا تا مطمین نشین مطلبی رو ننویسید
نوشیدنی انرژی‌زا؛ مد جدید دهه هشتادی‌ها

نوشیدنی انرژی‌زا؛ مد جدید دهه هشتادی‌ها

این واقعیتی است که همه والدین باید آن را بدانند: «نوشیدنی های انرژی‌زا هیچ فایده‌ای برای ...
صدای این آژیر خطر آیا به گوش کسی خواهد رسید؟

صدای این آژیر خطر آیا به گوش کسی خواهد رسید؟

طی یک دهه آینده یعنی زمانی که دهه شصتی‌ها به سن بازنشستگی برسند، بحران یا حتی فاجعه‌ای ...
کم‌کاری رئیس راهداری شهرستان کهگیلویه مانع احداث پل روستای سرگچ

کم‌کاری رئیس راهداری شهرستان کهگیلویه مانع احداث پل روستای سرگچ

کم‌کاری رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کهگیلویه مانع تسریع احداث پل روستای ...
1