تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۴۶۲۲۶۳
بازدید فشرده وزیر کشور از طرح‌ها و پروژه‌های کهگیلویه و بویراحمد؛

نگاهی متفاوت به سفر وزیر کشور به کهگیلویه و بویراحمد؛ زمین مدیریت در اختیارش بود

۰
نگاهی متفاوت به سفر وزیر کشور به کهگیلویه و بویراحمد؛ زمین مدیریت در اختیارش بود
کبنا ؛نظارت‌های بی‌وقفه مسئولان ارشد از مناطق محروم کشور سرلوحه فعالیت دولتمردان دولت سیزدهم است، نوزدهم اردیبهشت ماه امسال هم کهگیلویه و بویراحمد میزبان احمد وحیدی وزیر کشور بود البته این چندمین بار است که وحیدی می‌همان پایتخت طبیعت ایران بوده اما سفر اخیر او، فشرده و در عین حال از جنس دیگری بود.
ایرنا در ادامه این گزارش نوشت؛ یک سال و نیم از اسقرار دولت مردمی سیزدهم در کشور گذشته و در این مدت شاهد تغییر اساسی در همه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و غیره هستیم که همه این دستاورد‌ها در سایه حضور در صحنه و پای کاری شبانه روزی مدیران جهادی به دست آمده است.
وزیر کشور یکی از همین مدیران جهادی است که با حوصله، دقت و تیزبینی همه چیز را در سفر به گهگیلویه و بویراحمد می‌دید و سؤال می‌کرد، نکات فنی را با تیزبینی به متولیان امر تأکید می‌کرد و او را مسلط به همه زوایای کار نشان می‌داد.
سفر وزیر کشور برای چندمین بار از آغاز به کار دولت سیزدهم به استان کهگیلویه وبویراحمد از چند منظر قابل تأمل و بحث است، یکی از مهمترین و راهبردی‌ترین مباحث فاصله میان مردم و مسئولان است که بار‌ها مقام معظم رهبری بر مردمی بودن دولت تأکید فرمودند.
در سفر وزیر کشور به شهر یاسوج نکات جالبی نظرم را به خود جلب کرد. او خیلی ساده و بدون تکلف معاشرت می‌کرد و فرق نمی‌کرد که مقابل او چه کسی‌ایستاده، خیلی متواضع سخن می‌گفت و گاهی شوخ مزاجی را چاشنی برخوردش با مدیران و مسئولان می‌کرد تا گفت‌وگوی صادقانه‌ای را شکل بدهد.
وحیدی نگاه از بالا به پایین نداشت، وقتی در سایت مسکن جهاد یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد به دلیل وزش باد گرد و خاکی بلند شد، ‌ایستاد، حرف مسئولان، پیمانکار و مردم را با دقت شنید.
شناخت ظرفیت‌ها و استفاده از آن‌ها برای غلبه بر مشکلات شاید مهمترین دستاورد سفر وزیر کشور به کهگیلویه و بویراحمد باشد.
هر چه سفر ادامه پیدا می‌کرد، نکات جالبی از سبک مدیریت وزیر کشور به دستم می‌آمد، او مباحث مختلف را از چند دیدگاه و زاویه می‌دید، اینگونه نبود که وقتی سخنی را به وی انتقال می‌دادند، به‌راحتی بپذیرد بلکه تیزبینانه پرسش می‌کرد و زمین مدیریت امور در اختیارش بود.
نگاهی متفاوت به سفر وزیر کشور به کهگیلویه و بویراحمد؛ زمین مدیریت در اختیارش بود
وقتی پیمانکار سایت مسکن ملی جهاد یاسوج از درصد پیشرفت فیزیکی می‌گفت؛ وزیر حرفش را رد کرد و دلیل آورد. همچنین یکی از مسوولان اعداد و ارقامی را در باره درآمد و حقوق کارکنان مطرح کرد که او خیلی سریع با جمع و تفریق اثبات می‌کرد که اشتباه می‌کند و البته و مهمتر اینکه به گونه‌ای هم سخن می‌گفت که حرمت کسی خدشه دار نشود.
هنرش این بود که دقیق گوش می‌داد، نکته سنج بود و کارشناسی شده حرف میزد و هیچ حرف اضافه‌ای در کلماتش دیده نمی‌شد. آموزگاری بود که با گفتار و رفتارش درس می‌داد.
یکی از اهالی روستای ده برآقتاب که برخورد‌های وزیر به دلش نشست، سکوتش را شکست و خطاب به او گفت: آقای وزیر، شما سردار نظام هستید، وزیر مردم و دمت گرم. وزیرکشور به او لبخندی زد و تشکر کرد.
در بازدید از طرح ساماندهی رودخانه بشار یاسوج وقتی نقشه طرح را دید، خوب به صحبت مسوولان گوش داد و نکات مهمی را گوشزد کرد ودر واقع مسوولان مربوطه را متوجه کرد که باید طرح‌تان کامل‌تر باشد. در ادامه گزارش می‌دانی خبرنگار ایرنا از سفر احمد وحیدی، وزیر کشور به استان کهگیلویه و بویراحمد را می‌خوانید.
از لحظه ورود (ظهر چهارشنبه تا بامداد روز پنجشنبه )در بازدید‌ها و نشست‌های پشت سر هم حضور می‌یافت و آثاری از خستگی در چهره او و تیم همراهش پیدا نمی‌کردی.
در این سفر پر برکت به پایتخت طبیعت ایران، وزیر کشور با حضور در میان مردم و گفت و گوی چهره به چهره، مشکلات را از نزدیک لمس کرد و دستوراتی را برای تسریع امور صادر کرد.
وحیدی در ابتدای ورود مورد استقبال استاندار و اعضای شورای تأمین قرار گرفت و بدون یک لحظه توقف برای بازدید از روند اجرای سایت نهضت ملی مسکن در میدان جهاد یاسوج رفت.
وزیر به همراه استاندار و سایر مدیران وارد سایت مسکن شد اما گویی این سایت دو درب داشت و پیمانکار در ورودی در دیگری منتظر وزیر بود و این ناهماهنگی سبب شد که حدود یک ربع وحیدی منتظر بماند تا پیمانکار پروژه به او برسد، آنقدر صبر وزیر ستودنی بود که پس از رسیدن پیمانکار و مدیر کل راه و شهرسازی با لحنی آرام و تبسمی زیبا از آن‌ها مشخصات پروژه را پرسید.
در محل اجرای پروژه وزیر کشور تأکید کرد که باید طرح نهضت ملی مسکن در این مکان در هفت طبقه ساخته می‌شد و معاون عمرانی استاندار گفت متأسفانه این پروژه تنها در چهار طبقه اجرا شده، اما مدیرکل راه و شهرسازی ادعا کرد این طرح ۶ طبقه است و نتوانسته آن را به علت نزدیکی با فرودگاه در هفت طبقه اجرا کند.
وزیر کشور پس از بازدید از سایت نهضت ملی مسکن، برای ادای احترام به شهدای ده‌برآفتاب وارد این روستا شد. وحیدی به واسطه روحیه مردمی که داشت پس از درخواست مردم روستای ده برآفتاب که گرد او حلقه‌زده بودند برای حدود نیم ساعت پای درد و دل آنان نشست و تمام حرف‌های مردم را با سینه گشاده و طمانینه گوش داد.
سفر وزیر کشور به استان کهگیلویه و بویراحمد درس‌های زیادی برای همه مسئولان و حتی مردم داشت و در تک تک لحظه‌های حضورش مردم را تکریم می‌کرد و حرف‌ها را با جان و دل گوش می‌داد.
البته استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم به تاسی از مدیران ارشد اجرایی کشور تا ابتدای سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۰ سفر شهرستانی به دل مناطق محروم استان داشته و همچنان این سفر‌ها ادامه دارند.
وزیر کشور همچنین در این سفر از تونل بزرگ دوطرفه در حال ساخت محور یاسوج به سی سخت بازدید کرد و دستورات لازم را برای تسریع در روند اجرایی این طرح داد.
احمد وحیدی با اشاره به اینکه ظرف پنج ماه دیگر این تونل زمان می‌برد تا تکمیل شود، تأکید کرد: عملیات لاینیگ برای برخی از بخش‌های تونل نیاز نیست که انجام شود زیرا ریزش زیادی ندارد و تنها هزینه زیادی ایجاد می‌کند.
جاده یاسوج به سی سخت به عنوان قدیمی‌ترین جاده در مناطق سردسیری استان که از وسط بلوط‌های کهنسال با داشتن پیچ‌های خطرناک و مرگ آفرین عبور می‌کند ضمن گردشگری بودن این مسیر یکی از جاده‌های پر تصادف استان به حساب می‌آید.
با توجه به توریستی بودن شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا که در ۳۵ کیلومتری مرکز استان شهر یاسوج قرار دارد، افتتاح این جاده که مسیر فعلی آن دارای نقاط حادثه خیز فراوانی است منجر به کاهش مخاطرات و سوانح جاده‌ای و همچنین شکوفایی گردشگری این منطقه توریستی خواهد شد.
این مسیر دارای ۲ دهانه تونل که یکی به طول ۸۰۰ متر می‌باشد و تاکنون عملیات ۲۷۰ متر معادل ۲۷ درصد آن انجام شده است. تونل دیگر این مسیر به طول ۷۶۰ متر می‌باشد که ۱۵۰ متر آن حفاری شده است. روزانه به طور متوسط ۲ متر حفاری انجام می‌شود.
هشت کیلومتر از مسیر یاسوج به سی سخت ۲ بانده شده است و در سفر دکتر صولت مرتضوی معاون اجرایی سابق رئیس جمهور به استان به بهره‌برداری رسید.
وزیر کشور در ادامه سفرش از طرح ساماندهی رودخانه بشار یاسوج (ساحل‌سازی در حاشیه بشار) بازدید و آن را ظرفیت مهمی برای بهره‌مندی مردم استان و گردشگران اعلام کرد.
احمد وحیدی اظهارداشت: این طرح از نظر مالی و سایر ظرفیت‌ها می‌تواند برای مردم در یاسوج و گردشگران موقعیت خوبی را ایجاد کند.
وی افزود: طرح‌هایی همچون سد، دریاچه و پارک گیاه‌شناسی که قرار است در این مکان احداث شود باید توسط یک سرمایه‌گذار صورت گیرد.
طبق اعلام مسوولان استانی در حوزه آب منطقه‌ای، ساماندهی این رودخانه حداقل یک‌هزار شغل ایجاد خواهد کرد و به یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
رودخانه بشار با عبور از مرکز شهر یاسوج و تقسیم این شهر به ۲ ناحیه سر رود شمالی و جنوبی منظره چشم نوازی را برای مردم استان و گردشگران در این شهر زیبا بوجود آورده بود اما به دلایل مختلفی با مشکلاتی روبرو شده است.
تغییر کاربری‌های بی‌مورد و دست درازی به بستر و حریم، برداشت شن و ماسه از بستر این رودخانه و ورود پساب کارخانه‌ها، ورود فاضلاب بیمارستانی از بی‌مهری‌های روا داشته نسبت به این رودخانه هستند.
نگاهی متفاوت به سفر وزیر کشور به کهگیلویه و بویراحمد؛ زمین مدیریت در اختیارش بود
گفتنی است؛ طرح تکمیل ساماندهی رودخانه بشار در حد فاصل پل اول تا پل مختار(در محدوده پارک مهرورزی شهر یاسوج) به طول ۲۰۰ متر و با مبلغ قرارداد بیش از ۲۹ میلیارد ریال اولیه و نهایتاً حدود ۵۰ میلیارد ریال در دهه فجر ۱۴۰۱ افتتاح شد.
سال ۹۵ مطالعه‌ای بر روی همه رودخانه‌های کشور برای ساماندهی بستر آن‌ها بدون استفاده از سازه‌های بتنی و غیر طبیعی انجام گرفت و در این میان رودخانه بشار از معدود رودخانه‌هایی بود که توانست نظر کارشناسان را برای سرمایه‌گذاری و ایجاد طرح‌های گردشگری سازگار با اقلیم و مسیرگذر رودخانه جلب کند.
شرکت در نشست معاونان استاندار، فرمانداران و شهردار‌های کهگیلویه و بویراحمد و نشست آسیب‌های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از دیگر برنامه‌های وزیر کشور در یاسوج بود که تنوع این برنامه‌ها حکایت از عزم دولت برای کمک به مناطق کمتر توسعه یافته دارد.
رئیس جمهور، وزیر کشور و دیگر دولتمردان با تلاش شبانه روزی و بی‌امان دست به اقدامی زده‌اند که هیچ دولتی در چهار دهه گذشته جرات انجام آن را نداشته است و برای محرومیت زدایی وارد عمل شده‌اند.
حرکت استان به سمت توسعه و سازندگی بعد از سفر نخست رئیس جمهور به استان شتاب چشمگیری یافته است و این بازدید‌های میدانی مسئولان ارشد کشور از مناطق کم برخوردار، نقش بسزایی در محرومیت زدایی استان‌های مختلف ایفا می‌کند.
به حق استان کهگیلویه وبویراحمد را در آستانه سفر دوم هیأت دولت می‌توان شاخص و پایلوتی برای میزان سنجش نگاه تحول گرا، توسعه‌گرایانه و محرومیت زدایی دولتمردان مردمی در حوزه‌های گوناگون عمرانی، اقتصادی و زیربنایی دانست.
وزیر کشور در این سفر چالش‌ها و مسائل استان را دسته‌بندی کرد و بر اساس ظرفیت‌های موجود و امکانات دولت، تصمیم‌گیری و در آخر با حضور میدانی و گفت و گوی رو در رو با مردم، دستورات ویژه صادر می‌کرد.
هدف اصلی از این سفر تسریع در اجرای پروژه‌های کلان، آشنا شدن با مسائل و مشکلات مردم، شناخت ظرفیت‌های اقتصادی است تا در نهایت به ایجاد اشتغال، رونق تولید، رفع مشکلات مردم و کمک به فقرا و محرومان منجر شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: پنجمین بار است که دکتر وحیدی وزیر کشور به کهگیلویه وبویراحمد سفر کرده و بطور میدانی وضعیت پروژه‌های عمرانی و امنیت استان را مورد بررسی قرار داده است و سفر وزیر کشور برکات زیادی برای استان داشته است.
به گفته سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه برای دور دوم سفر رئیس جمهور به استان آماده شده است و آینده درخشانی در انتظار مردم این استان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
بنزین دردسرساز

بنزین دردسرساز

کیفیت پایین بنزین ایران سال‌ها مورد مناقشه ارگان‌های داخلی بوده است. سازمان استاندارد ...
1