تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۴۶۲۱۵۵
کاهش قیمت خودرو؛

ریزش ۱۰۰ میلیونی شاهین از ابتدای هفته

۰
ریزش ۱۰۰ میلیونی شاهین از ابتدای هفته
کبنا ؛ کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد از ابتدای هفته کلید خورد. همزمان با تصمیم شورای رقابت درباره کاهش قیمت خودرو‌های مونتاژی، موج ریزش قیمت‌ها به معاملات بازار آزاد رسید و امروز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت محصولات ایرانخودرو و سایپا را درمقایسه با پنجشنبه هفته قبل بین ۲.۵ تا ۱۵ درصد کمتر خریدوفروش می‌کنند. طبق بررسی‌های فرارو شاهین G با ریزش قیمت ۱۰۰ میلیونی رکورددار کاهش قیمت در این چند روز بوده است. از طرفی الان فقط ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای بیشتر از یک میلیارد معامله می‌شود و تارا اتوماتیک و دنا پلاس اتوماتیک از جمع مدل‌های میلیاردی خارج شدند و ارزان‌ترین سواری داخلی را حدود ۳۵۰ میلیون تومان دست به دست می‌کنند.
کاهش قیمت محصولات ایرانخودرو در بازار

به گزارش کبنا، تارا دنده‌ای از ابتدای هفته بیشترین افت قیمت را بین محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد به‌ثبت رسانده است. سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت فروشنده‌های تارا دنده‌ای به‌طور متوسط رقمی نزدیک به ۷۲۰ میلیون تومان را به خریداران پیشنهاد می‌دادند درحالی که این محصول در آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۸۱۵ میلیون تومان قیمت داشته است. به‌این ترتیب درحدفاصل این چند روز ۹۵ میلیون تومان از قیمت تارا دنده‌ای در بازار آزاد آب رفته که معادل ریزش قیمت ۱۱ درصدی است. از این حیث دنا معمولی با افت قیمت ۹ درصدی پشت سر تارا دنده‌ای قرار می‌گیرد. قیمت دنا معمولی در این چند روز از ۷۰۵ به ۶۴۰ میلیون تومان تنزل پیدا کرده و دنا پلاس اتوماتیک که جزو گران‌ترین محصولات داخلی است، با کاهش قیمت هفت درصدی (۷۰ میلیونی) در جایگاه بعدی قرار می‌گیرد.
قیمت دنا پلاس اتوماتیک از ۹۹۰ به ۹۲۰ میلیون تومان رسیده است و تقریبا همین افت قیمت هفت درصدی را برای محصولات دیگری مثل ۲۰۷ دنده‌ای و تارا اتوماتیک هم شاهد هستیم. چون قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای از ۷۷۵ به ۷۲۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرده و امروز تارا اتوماتیک را به‌جای یک میلیاردی که پنجشنبه هفته قبل قیمت داشت، ۹۳۰ میلیون تومان معامله می‌کنند. افت قیمت مدل‌هایی مثل پژو پارس ساده، ۲۰۷ اتوماتیک پانورما، رانا پلاس چیزی حدود پنج درصد محاسبه می‌شود و در این چند روز پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که تولیدش متوقف شده، در بازار آزاد کمترین افت قیمت را بین محصولات ایرانخودرو به‌ثبت رسانده است. مدلی که الان ۵۶۵ میلیون تومان قیمت دارد و ۲۵ میلیون یعنی چیزی حدود چهار درصد کمتر از پنجشنبه هفته قبل فروخته می‌شود.
کاهش قیمت محصولات سایپا
قیمت شاهین در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت به ۶۱۰ میلیون تومان رسیده و دقیقا ۱۰۰ میلیون از پنجشنبه هفته قبل کمتر است. به‌این ترتیب افت قیمت شاهین در این مدت چیزی نزدیک ۱۵ درصد محاسبه می‌شود و رکورددار افت قیمت بین تمام محصولات داخلی بوده است. بعد از شاهین بیشترین افت قیمت بین محصولات سایپا در خانواده کوییک دیده می‌شود. کوییک دنده‌ای ساده که حالا ارزان‌ترین سواری در کارخانه است، روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت در بازار آزاد ۳۶۰ میلیون یعنی ۳۵ میلیون کمتر از پنجشنبه هفته قبل دست به دست می‌شد و می‌توانیم افت قیمت آن را معادل هشت درصد بدانیم.
قیمت کوییک R که به‌اسم کوییک دورنگ هم شناخته می‌شود با کاهش ۳۵ میلیونی به ۳۷۰ میلیون تومان رسیده و قیمت کوییک پلاس اتوماتیک که هفته قبل تا مرز نیم‌میلیارد بالا رفته بود، امروز سه‌شنبه به ۴۶۵ میلیون رسید و ۳۵ میلیون یعنی معادل هفت درصد تنزل پیدا کرد. ساینا دنده‌ای هم که دیگر تولید نمی‌شود، قیمتش در بازار آزاد به ۳۵۵ میلیون تومان رسیده و این یکی هم ۳۵ میلیون کمتر از هفته قبل قیمت دارد. تیبا صندوقدار و تیبا هاچ‌بک هم که مثل پراید و ساینا دنده‌ای دیگر در کارخانه تولید نمی‌شوند، الان در بازار آزاد به ترتیب ۳۷۰ و ۳۷۵ میلیون تومان ارزش دارند که قیمت این دو مدل درمقایسه با هفته قبل ۱۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.
میزان کاهش قیمت خودرو
 
خودرو قیمت پنجشنبه 14 اردیبهشت قیمت سه‌شنبه 19 اردیبهشت میزان کاهش
سمند LX 600 میلیون 560 میلیون 40 میلیون
دنا معمولی 705 میلیون 640 میلیون 65 میلیون
دنا پلاس اتوماتیک 990 میلیون 920 میلیون 70 میلیون
پارس ساده 585 میلیون 550 میلیون 35 میلیون
207 دنده‌ای 775 میلیون 720 میلیون 55 میلیون
207 اتوماتیک پانوراما یک میلیارد و 100 میلیون یک میلیارد و 40 میلیون 60 میلیون
رانا پلاس 600 میلیون 570 میلیون 30 میلیون
تارا دنده‌ای 815 میلیون 720 میلیون 95 میلیون
تارا اتوماتیک یک میلیارد 930 میلیون 70 میلیون
206 تیپ 2 590 میلیون 565 میلیون 25 میلیون
تیبا صندوقدار 380 میلیون 370 میلیون 10 میلیون
تیبا 2 385 میلیون 375 میلیون 10 میلیون
ساینا دنده‌ای 380 میلیون 355 میلیون 25 میلیون
کوییک دند‌ه‌ای 395 میلیون 360 میلیون 35 میلیون
کوییک R 405 میلیون 370 میلیون 35 میلیون
کوییک پلاس اتوماتیک 500 میلیون 465 میلیون 35 میلیون
شاهین G 710 میلیون 610 میلیون 100 میلیون 
نام شما

آدرس ايميل شما

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
بنزین دردسرساز

بنزین دردسرساز

کیفیت پایین بنزین ایران سال‌ها مورد مناقشه ارگان‌های داخلی بوده است. سازمان استاندارد ...
1