کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد؛

آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ملک طلق کیست؟ / غیبت معنادار موحد و حسینی‌پور در آیین تجلیل از معلمان نمونه / عزت‌خواه می‌رود یا می‌ماند؟

16 ارديبهشت 1402 ساعت 20:14

تحلیل شرایط موجود نشان می‌دهد امکان عزل عزت‌خواه و انتصاب مدیری توانمندتر به‌جای او دور از انتظار نیست و شیوه تجلیل از معلمان برتر استانی که امروز برگزار شد، این گمانه‌زنی را تقویت کرد.


تحلیل شرایط موجود نشان می‌دهد امکان عزل عزت‌خواه و انتصاب مدیری توانمندتر به‌جای او دور از انتظار نیست و شیوه تجلیل از معلمان برتر استانی که امروز برگزار شد، این گمانه‌زنی را تقویت کرد.
به گزارش کبنا، آیین تجلیل از معلمان نمونه کهگیلویه و بویراحمد در اداره‌کل آموزش و پرورش استان در حالی برگزار شد که حرف و حدیث‌های بسیاری در مورد عملکرد مدیرکل این اداره وجود دارد.
صبح امروز آیین تجلیل از معلمان نمونه کهگیلویه و بویراحمدی در اداره‌کل آموزش و پرورش استان در حالی با بیش از یک ساعت تأخیر برگزار شد که از نمایندگان استان، تنها مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در آن حضور داشت و خبری از نمایندگان کهگیلویه و گچساران و باشت نبود. البته هر چند موحد و حسینی به دلیل داشتن مهمان کشوری نتوانستند حضور پیدا کنند، اما آیا آموزش و پرورش نمی‌توانست جلسه تجلیل از معلمان نمونه را یک روز دیگر برگزار می‌کرد؟!
گویی آموزش و پرورش ملک طلق روشنفکر است و دیگر نمایندگان جایی در آن ندارند. البته از همان روزهای نخست که زمزمه‌هایی از انتصاب حسنعلی عزتخواه به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش شنیده می‌شد، همگی بر نزدیکی عزتخواه به روشنفکر اجماع داشتند؛ حتی آن زمان گفته می‌شد روشنفکر با انتصاب عزتخواه، بازی انتخاباتی در اسفند 1402 را خواهد باخت. اما در نهایت روشنفکر تن به عزت‌خواه داد و حال نیز باید دستپخت خود در آموزش و پرورش را بچشد.
به خاظر نقش پررنگ روشنفکر در آموزش و پرورش استان است که امروز خبری از سید محمد موحد و سید ناصر حسینی‌پور نبود؛ گویی رضایت و حضور روشنفکر برای عزتخواه کافی است.
حتی عزت‌خواه در شهریور ماه سال گذشته، خطاب  به برخی از مدیران آموزش و پرورش گفته بود: سیاسی شما را انتخاب کردم اما کار سیاسی از شما نمی‌خواهم. گویا عزت‌خواه نمی‌داند کسی که سیاسی انتخاب شود، حتماً سیاسی نیز عمل خواهد کرد. امکان تمایز بین این دو ساحت وجود ندارد؛ کسی که بر اساس پاره‌ای شاخص سیاسی انتخاب شود، در مقابل از او از طرف همان سیاسیون پاسخگویی طلب می‌شود و او مجبور است در موارد زیادی تن به خواسته‌های او بدهد؛ ازاین‌رو به نظر می‌رسد عزت‌خواه توانایی تحلیل این رابطه را نداشته است و شاید عامداً می‌خواسته آن را نادیده بگیرد.
حال نتیجه این سیاسی‌کاری‌ها روشن شده است؛ در حالی که این اداره‌کل در حال حاضر چیزی در چنته ندارد، به هر در و دیواری می‌زتد که برای خود گزارش عملکرد دست و پا کند. تا جایی که رتبه یک فرناز حسن‌زاده را که اساساً ارتباطی به آموزش و پرورش ندارد را به نام خود مصادره می‌کند؛ چرا که قبولی در کنکور در شاخص‌های آموزش و پرورش لحاظ نمی‌شود. اما حتی اگر آن را شاخص عملکرد آموزش و پرورش لحاظ کنیم، باز هم قبولی خانم حسن‌زاده نتیجه اقدامات عزت‌خواه نیست؛ چرا که بهمن ماه هادی زارع‌پور آموزش و پرورش را تحویل داد و چند ماه بعد او رتبه تک‌رقمی کشوری را کسب کرد. بنابراین با قبول شرط‌، می‌توان این رتبه را به دوره مدیریتی قبل نسبت داد.
از سوی دیگر، در گفت‌وگویی که معاون متوسطه آموزش و پرورش استان با کبنانیوز داشت، وی ادعا کرده بود زمانی که آموزش و پرورش را تحویل گرفتیم، در همه شاخص‌ها رتبه آخر را داشت؛ شاخص‌های آموزش و پرورش به دسته برون‌دادی، درون‌دادی و فرایندی تقسیم می‌شوند و بالغ بر 50 شاخص هستند؛ به نظر می‌رسد جمالی آرند معنای شاخص را متوجه نشده است؛ چرا که بر اساس بررسی‌ها آموزش و پرورش استان در دوره قبل همواره در بین ده آموزش و پرورش برتر کشور قرار داشته است؛ حتی میانگین نمرات نیز در دوره قبل حدود دو نمره افزایش یافته بود. از سویی دیگر، در دوره مدیریتی جدید هنوز امتحانات نهایی برگزار نشده است که عملکردشان معلوم شود.
اما ادعاهای معاون آموزش و پرورش، آن‌چنان دوره قبل را سیاه نشان می‌دهد که گویی اساساً نه آموزش و نه پرورشی در آن دوره در این استان وجود نداشته است. اما کافیست نگاهی به کتاب شکوه خدمت انداخت، تا متوجه تغییرات آموزش و پرورش در دوره قبل شد.
گویی مدیران جدید آموزش و پرورش با نفی شیوه مدیریت دوره قبلی می‌خواهند خودی نشان دهند. البته برخی از این مدیران سنوات لازم برای حضور در اداره‌کل را ندارند؛ چرا که لازم است پنج سال سابقه کار داشته باشند تا بتوانند در اداره‌کل منصوب شوند ولی برای برخی از آنها این شرط نادیده گرفته شده است.
حتی در آیین تجلیل از معلمان نمونه، روشنفکر نیز اعتراف کرد که آموزش و پرورش شاخص‌خای مورد نظر نظام را ندارد. پ
حرف و حدیث‌هایی نیز در خصوص امکان عزل عزت‌خواه نیز شنیده می‌شود؛ اما جمالی آرند، آن‌ها را شایعاتی بیش نداست.
اما با این وجود، تحلیل شرایط نشان می‌دهد امکان عزل عزت‌خواه و انتصاب مدیری توانمندتر به‌جای او وجود دارد و شیوه تجلیل از معلمان برتر استانی که امروز برگزار شد، این گمانه‌زنی را تقویت کرد.


کد مطلب: 462012

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/462012/آموزش-پرورش-کهگیلویه-بویراحمد-ملک-طلق-کیست-غیبت-معنادار-موحد-حسینی-پور-آیین-تجلیل-معلمان-نمونه-عزت-خواه-می-رود-یا-می-ماند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1