تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۱۸
کد مطلب : ۴۶۱۱۹۲

گولسیانی: نمی‌دانم قلعه‌نویی از کجا من را پیدا کرد/ این داربی برای قهرمانی است

۰
گولسیانی: نمی‌دانم قلعه‌نویی از کجا من را پیدا کرد/ این داربی برای قهرمانی است
کبنا ؛گئورگی، فوتبال را از کف خیابان‌های تفلیس یاد گرفت. توسط امیر قلعه‌نویی به ایران آمد و تاکنون در ۴ باشگاه ایرانی بازی کرده است. مدافع گلزن پرسپولیس ایران را خانه دوم خود می‌داند و معتقد است بازی کردن در ایران سخت، دشوار و در عین حال جالب است.
به گزارش کبنا نیوز، گئورگی گولسیانی در گفت‌وگوی تفصیلی با ایسنا به مرور شرایط پرسپولیس در لیگ ۲۲ پرداخت. مدافع تیم فوتبال پرسپولیس در این گفت‌وگو اشاره‌ای به عملکردش در داربی رفت نیم فصل داشت و عنوان کرد که آن بازی از اهمیت زیادی برخوردار نبود اما داربی پیش‌ رو با توجه به این‌که می‌تواند در قهرمانی تاثیرگذار باشد بازی بسیار مهمی است. او در بخشی از این گفت‌وگو هم به پایان قراردادش با پرسپولیس اشاره کرد و عنوان کرد که معلوم نیست فصل آینده در پرسپولیس بماند.
* اول درباره اسمت صحبت کن همانطور که می‌دانی تلفظ اسم تو در ایران کمی سخت است.
هرگز در ایران حقوقم را به موقع نگرفتم. من دوست ندارم دروغ بشنوم اما یک‌بار به من می‌گویند امروز یک‌بار هم می‌گویند فردا. یا می‌گویند امروز رمضان است و فردا نوروز و گاهی هم می‌گویند محرم است.
- می‌دانم که تلفظ اسمم در ایران سخت است. گئورگی همان جورج است به معنی کارگر روی زمین؛ گولسیانی هم فامیلی من است.
* در کشور شما خیلی از ورزشکاران یا کشتی‌گیر و یا وزنه‌بردار می‌شوند چه شد که به فوتبال آمدی و فوتبالیست شدی؟
- البته در کشور من بازیکنان خوبی بودند و هستند. من در مرکز شهر تفلیس به دنیا آمدم که انگار ناکجا آباد بود. نه استادیومی بود و نه چیزی؛ مثل این می‌ماند که شما در الهیه تهران زندگی کنید و هیچ استادیومی اطراف شما نباشد. وقتی هشت یا ۹ ساله بودم با دوستانم در خیابان فوتبال بازی می‌کردیم. من تا ۱۳ سالگی فقط در خیابان بازی کردم و این فضا با حضور در مدرسه فوتبال متفاوت است چون در آن شرایط مربی به شما فوتبال بازی‌ کردن یاد می‌دهد اما ما در خیابان بازی می‌کردیم و گاهی هم وقتی خودرو عبور می‌کرد توپ در زیر آن گیر می‌کرد و باید منتظر بمانیم تا توپ را خارج کنیم. برخی بازیکنان برزیلی عادت دارند در خیابان بازی کنند. وقتی در خیابان بازی می‌کنیم، تکنیک‌های متفاوتی را یاد می‌گیریم. بعد به تیمی به اسم دکاتا تفلیس رفتم. بعد از آن امیر قلعه‌نویی مرا در گرجستان پیدا کرد و به ذوب آهن اصفهان آورد. خیلی خوش شانس بودم که چنین مربی‌ای داشتم. خاطرات فراموش نشدنی در ذوب آهن، سپاهان، نساجی و الان در پرسپولیس دارم. فوتبال ایران خیلی چیزها به من یاد داد. من در اینجا بزرگ شده‌ام و این یک چالش برای من بود. الان که ۳۱ ساله هستم این چالش برایم جالب است.
من در مرکز شهر تفلیس به دنیا آمدم که انگار ناکجا آباد بود. نه استادیومی بود و نه چیزی؛
* شش سال است که در ایران حضور داری. نساجی، ذوب آهن، سپاهان و حالا پرسپولیس. نظرت درباره زندگی در ایران چیست؟
- این یک سوال خوب است چون در کشور من فکر می‌کنند اینجا یک کشور بیش از اندازه عادی است؛ وقتی به اصفهان آمدم اولین سال برایم سخت بود. به هرحال از کشوری با فرهنگی متفاوت آمده بودم و در خیابانی زندگی می‌کردم که برایم عجیب بود. همه چیز جدید بود و گاهی نمی‌توانستم غذا سفارش بدهم؛ البته می‌توانستم این کار را انجام بدهم اما آن‌ها متوجه نمی‌شدند (چه غذایی می‌خواهم). سال‌های اول برایم سخت بود تا حدودی متوجه می‌شدم اما به هرحال سخت بود. بگذارید حقیقتی را بگویم؛ بعد از مدتی عشق و احترام مردم به خودم و عشق و علاقه خودم به ایران باعث شده که اینجا را خانه خودم بدانم. هربار هم که در گرجستان مصاحبه می‌کنم می‌گویم که ایران کشور دوم من است و در اینجا احساس راحتی دارم. هر بار که از ایران خارج می‌شوم احساس دلتنگی می‌کنم. ایران کشوری است که خیلی چیزها به من داد و عزت و احترامی اینجا دارم که در کشور خودم نداشتم. من این موضوع را فراموش نخواهم کرد.
* در تیم‌هایی بازی کردی که هواداران پرشوری دارند. همیشه رابطه خوبی با هواداران داشتی البته در این آخرین بازی نسبت به نور لیزر که هواداران می‌تابیدند انتقاد کردی.
- فضای بسیار خوبی است وقتی هواداران در ورزشگاه هستند چون وقتی بازی با حضور هواداران برگزار می‌شود شرایط متفاوت است، اما من همین‌جا می‌خواهم یک موضوع درباره لیزر بگویم. برخی با خودشان لیزر می‌آورند و بازی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. این کار خوبی نیست و نباید به آن‌ها اجازه بدهند که این کار را انجام دهند. مطمئن هستم که فدراسیون فوتبال حتما چنین چیزی را پیگیری می‌کند اما به هرحال شما در بازی هستید و یک نفر می‌خواهد با نور لیزر مزاحمت ایجاد کند. این کار به لحاظ اخلاقی اشتباه است؛ باید به آن فرد تذکر داده بشود که متوجه شود چه کار می‌کند. من همین‌جا از هواداران می‌خواهم لطفا و خواهشا این کار را نکنند. همان طور که گفتم شش سال است که در ایران هستم و چنین چیزی ندیدم و این موضوع واقعا جدید است. این کار مناسب فوتبال ایران نیست؛ فوتبال ایران واقعا زیباست. شاید جهان درباره این موضوع نداند اما هر بازیکن خارجی که در ایران حضور داشته می‌داند که چقدر بازی کردن در ایران سخت، دشوار و در عین حال جالب است.
* زمانی که با پرسپولیس قرارداد بستی انعقاد قراردادت خیلی سریع و بی‌حاشیه برگزار شد. روند کار چه طور بود؟
- من آدمی هستم که خیلی زود تصمیم می‌گیرم و حتی اگر درباره سپاهان بپرسید خیلی زود تصمیم گرفتم. این موضوع درباره ذوب آهن هم صدق می‌کند. من سه سال در سپاهان بودم. این برای وقتی است که مربی جدید نداشتیم. وقتی پرسپولیس پیشنهاد جدیدی داد دیدم که برایم چالش جدیدی است؛ آن‌جا بود که تصمیم گرفتم، چون این انتخاب برای شغل من بهتر بود. آینده نشان می‌دهد که تصمیم من خوب بود یا خیر؟ به هرحال پرسپولیس تیم خوبی است و خوشحالم که این‌جا هستم. وقتی با آقای گل‌محمدی صحبت کردم متوجه شدم که به من نیاز دارد و خیلی سریع تصمیم گرفتیم.
هر بار که از ایران خارج می‌شوم احساس دلتنگی می‌کنم. ایران کشوری است که خیلی چیزها به من داد و عزت و احترامی اینجا دارم که در کشور خودم نداشتم.
* همانطور که می‌دانی هواداران پرسپولیس از این تیم قهرمانی می‌خواهند. پرسپولیس فصل گذشته نتوانست ششمین قهرمانی پیاپی خود را به دست بیاورد و از این نظر عملا موفق نبود. آیا فکر می‌کنید امسال قهرمان بشوید؟
- قهرمان شدن یا نه؟ هربار می‌گویم نمی‌شود پیش‌بینی کرد. مثلا می‌شود یک ماه صبر کرد و بازی‌های دیگری را دید و نتیجه گرفت. با این حال هواداران ما می‌دانند که ما تا آخر مبارزه می‌کنیم. اگر بازی‌ها را ببریم قهرمان می‌شویم باید صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.
* در حالی که به سمت آخر فصل می‌رویم چقدر نتایج سپاهان را دنبال می‌کنی؟ آیا نتایج سپاهان در تیم شما استرس ایجاد می‌کند؟
- البته که ما همه بازی‌ها را دنبال می‌کنیم نه تنها سپاهان بلکه استقلال را هم دنبال می‌کنیم. هر دو تیم شرایط خوبی دارند اما ما فقط روی بازی‌های خودمان تمرکز می‌کنیم. ما به دنبال کیفیت بازی‌های خودمان هستیم و هر بار باید بگویم بهترین کیفیت را داریم. اگر همیشه این روند را ادامه دهیم مشکلی نخواهد بود. قبلا بازی‌های تلخی داشتیم و امتیازاتی را از دست دادیم، اما من هم‌چنان امیدوار هستم چون می‌دانم هم‌ تیمی‌های من کار درست را انجام می‌دهند.

* در حالی تیم سوم جدول هستید که قبل از این با اختلاف صدرنشین بودید، اما فاصله امتیازات کم شد و الان تیم سوم هستید. چه اتفاقاتی افتاد که نتوانستید شرایط خوب‌تان را ادامه دهید؟
- فوتبال فراز و نشیب دارد. برخی تیم‌ها اوایل فصل و برخی اواسط و برخی تیم‌ها هم اواخر شرایط خوبی دارند. موفق‌ترین تیم از نظر نتایج، تیمی است که امتیاز کم‌تری از دست بدهد و کم‌تر شکست بخورد. می‌دانم بازی‌ها در ایران سخت است اما در پرسپولیس باید همه بازی‌ها را ببریم. ما در برخی از بازی‌ها خیلی تلخ شکست خوردیم. شاید این موضوع دلیل اختلاف امتیاز ما با استقلال و سپاهان است.
* در این فصل یحیی گل‌محمدی بارها در نشست‌های خبری نسبت به اشتباهات داوری اعتراض کرد. اگر منصفانه نگاه کنید اشتباهات داوری برای همه تیم‌ها بوده است. فکر می‌کنید این موضوع چقدر روی عملکرد تیم شما تاثیر گذاشته است؟
- این سوال خوبی است. به نظر من برخی چیزها باید عوض شود. مهم‌تر از همه زمین چمن و ورود تکنولوژی (VAR) است. اگر تکنولوژی وارد فوتبال ایران شود فشارها روی داورهای ایرانی کم‌تر می‌شود. اشتباهات داوری وجود داشته که برخی علیه ما و برخی هم به نفع ما بودند. اشتباهات تصادفی هستند؛ ما نمی‌توانیم بگوییم کیفیت داوران بد است. البته که آن‌ها کیفیت خوبی دارند اما ضعف‌هایی هم وجود دارد، اما به هرحال اشتباهات زیاد است. ممکن است داور یک آفساید و یک پنالتی را نبیند چون به هرحال آن‌ها هم انسان هستند و ممکن است خطا کند. یادم است در شیراز که بازی می‌کردیم چمن ورزشگاه افتضاح بود. ما آب و هوای خوبی در ایران داریم و می‌توانند از همه چیز به خوبی مراقبت کند. از طرفی دیگر گاهی اوقات استادیوم‌ها تحت ساخت قرار دارند اما باید به هرحال به زیرساخت توجه کنیم. در عربستان سعودی، قطر و دوبی چمن فوق‌العاده دارند. مطمئن هستم ایران کم‌تر از آن‌ها نیست. ایران مثل یک کشور پیشرفته است و پتانسیل بالایی دارد. سطح فوتبال ایران بسیار بالاتر از سطح فوتبال قطر و امارات است. باید مراقب باشیم همین مساله لیزر می‌تواند تاثیرگذار باشد.
* برخی از مربیان و بازیکنان تیم‌های رقیب صحبت از حمایت ویژه از پرسپولیس می‌کنند. آیا تو به عنوان بازیکنی که در این تیم بازی می‌کنی حمایت ویژه‌ای احساس کرده‌ای؟
- واقعا نمی‌دانم چون پرسپولیس هواداران زیادی دارد و این مساله در حوزه کاری من نیست. شاید گاهی باشد که البته من نمی‌دانم. گاهی اوقات بحث پرداخت حقوق است که من نمی‌دانم از کجا پرداخت می‌شود. اما من فقط روی کارم تمرکز می‌کنم.
در تمرینات هر روز پنالتی‌زدن تمرین می‌کنم. البته دروازه‌بان‌ها هم به من کمک می‌کنند. فاکتورهای زیادی در مورد این موضوع وجود دارد. دروازه‌بان‌ها هم پیشرفت می‌کنند و می‌دانند که می‌خواهی چیکار کنی.
* می‌خواهم درباره خودت هم صحبت کنی. همراه با مرتضی پورعلی‌گنجی زوج خط دفاع موفقی داشتید و به غیر از مس رفسنجان کم‌تر از سایر تیم‌ها گل خوردید. البته گاهی هم در کنار فرشاد فرجی در خط دفاع بازی کردی. نظرت درباره این خط دفاعی چیست؟
- چند روز پیش بازی مس رفسنجان و سپاهان را می‌دیدم که گزارشگر گفت مس بهترین خط دفاع لیگ را دارد، اما به نظر من نمی‌شود یک تعریف تحت عنوان بهترین خط دفاع ارائه داد. نمی‌شود گفت مس رفسنجان بهترین خط دفاع را دارد چون کم‌تر گل خورده است. مثلا مهاجم‌ها وظیفه زیادی دارند و فقط این نیست که مقابل دروازه حریف باشند. در تیم ما مرتضی پورعلی‌گنجی، فرشاد فرجی و علی نعمتی همه کیفیت بالایی دارند. همه ما هر روز تمرین می‌کنیم و بین ما یک هارمونی برقرار است. ما به هم انرژی مثبت می‌دهیم و به هم کمک می‌کنیم. من فکر می‌کنم این یکی از مهم‌ترین دلایلی است که ما خط دفاع خوبی داریم چون به هم کمک و از هم حمایت می‌کنیم. البته استقلال و سپاهان هم خط دفاع خوبی دارند.
*از جمله مدافعانی هستی که در کار گلزنی هم موفق هستی و روی یک ضربه ایستگاهی پیش‌روی می‌کنی و گل می‌زنی. حتی در داربی رفت هم روی دو ضربه ایستگاهی دروازه استقلال را باز کردی. آیا یحیی گل محمدی از تو می‌خواهم که روی ضربات ایستگاهی پیش‌روی کنی تا گل بزنی؟
- من اول به تیمم کمک می‌کنم که موفق بشویم. من در تمرینات هر روز پنالتی‌زدن تمرین می‌کنم. البته دروازه‌بان‌ها هم به من کمک می‌کنند. فاکتورهای زیادی در مورد این موضوع وجود دارد. دروازه‌بان‌ها هم پیشرفت می‌کنند و می‌دانند که می‌خواهی چه کار کنی. در واقع باید به روز باشی. مثلا در بازی به یک قدرت روانی خوب احتیاج داری که موفق شوی تا مثلا لیزر و این‌گونه مسائل نتواند روی تو تاثیر بگذارد. من تمرین می‌کنم و همه به من کمک می‌کنند و در ضربات پنالتی موفق بودم. اما درباره داربی باید بگویم که مهم‌ترین مساله پیروزی است.
* به عنوان پنالتی‌زن اول پرسپولیس وقتی تمرین می‌کنی آیا علیرضا بیرانوند به تو کمک می‌کند؟ با او رقابتی هم داری؟
- بیرانوند در تمرینات به من کمک می‌کند. من تقریبا هر روز تمرین می‌کنم. بیرانوند هم می‌داند دروازه‌بان‌ها چه طور فکر می‌کنند و به من هم می‌گوید. در حین تمرینات هم سعی می‌کنیم شرایط جدید داشته باشیم. نه تنها بیرانوند بلکه دروازه‌بان‌های جدید هم به من کمک می‌کنند. من معتقدم تمرین کلید موفقیت من است.
* در داربی رفت که بازی کردی و گل زدی بازی بدون تماشاگر برگزار شد، اما بازی برگشت احتمالا با حضور تماشاگران برگزار می‌شود. این موضوع روی کار تو چقدر تاثیر می‌گذارد؟
- آن بازی بسیار خاص بود. اگرچه داربی همیشه مهم است اما آن بازی زیاد مهم نبود. بازی پیش‌ رو است که می‌تواند برای قهرمانی تصمیم‌ گیرنده باشد. تماشاچیان به ورزشگاه می‌آیند و طرفداران ما به یکدیگر احترام می‌گذارند. ما می‌دانیم هر دو تیم هواداران زیادی دارند. مهم است مقابل هواداران‌مان خوب بازی کنم و از همه مهم‌تر استقلال را ببریم.
اگرچه داربی همیشه مهم است اما بازی رفت زیاد مهم نبود. بازی پیش‌ رو است که می‌تواند برای قهرمانی تصمیم‌ گیرنده باشد.
* خیلی از داربی‌ها مساوی شده است و این موضوع باعث شده است که بگویند چون مربیان از باخت می‌ترسند برای کسب مساوی وارد زمین می‌شوند. این در حالی است که اگر در داربی پیش‌ رو به تساوی برسید عملا استقلال و پرسپولیس به سپاهان کمک کرده‌اند.
- وقتی بازی می‌کنید به تیم‌های دیگر فکر نمی‌کنید. شما فقط به ۹۰ دقیقه بازی فکر می‌کنید و در نتیجه در وسط بازی داربی به سپاهان فکر نخواهم کرد. قول می‌دهم تلاش کنم و بهترین عملکرد را داشته باشم تا این بازی را ببریم. بعد از آن باید ببینیم چه پیش می‌آید.
* از جمله فوتبالیست‌هایی هستی که حاشیه بسیار کمی داری و بیش‌تر به متن فوتبال توجه می‌کنی؟ کم‌تر در فضای مجازی و یا حتی زمین فوتبال رفتار غیرورزشی از تو دیده‌ایم. چه طور این‌گونه زندگی می‌کنی؟
- سعی می‌کنم آرام زندگی کنم. خانواده بزرگی دارم و نمی‌خواهم شایعاتی پشت سرم باشد. سعی می‌کنم حرفه‌ای و آدم خوبی باشم. در یک خانه عادی زندگی نرمالی دارم و منتظر می‌مانم زمان تمرینم برسد. غذا می‌خورم، فیلم تماشا می‌کنم و می‌خوابم. همه زندگی من همین است.
* در یکی از مصاحبه‌ها گفته بودی تا ساعت ۳ صبح بیدار می‌مانم و هر غذایی که دوست داشته باشم می‌خورم و اگر می‌خواهید حرفه‌ای باشی مثل من زندگی نکنید.
- بگذارید این موضوع را شرح دهم؛ چون برخی‌ها می‌پرسند تو به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای چه طور ساعت ۳ می‌خوابی؟ خودم می‌دانم چه‌طور برای بازی آماده بشوم. برای مثال اگر بعد از بازی استرس زیادی داشته باشم خوابم نمی‌برد و این در فوتبال طبیعی است. گاهی بعد از بازی تا ساعت ۳ یا ۴ یا حتی ۵ صبح بیدارم اما قبل از بازی می‌دانم چه‌طور خودم را آماده کنم و چه بخورم که برایم خوب باشد. قبل از بازی می‌دانم چه بخورم و چه بنوشم. گاهی وقت‌ها نمی‌توانم ساعت ۳ صبح بخوابم، اما این موضوع روی عملکرد من تاثیری ندارد. مثلا بعضی‌ها شکلات یا نان نمی‌خورند اما من می‌توانم همه چیز بخورم و حتی گاهی اوقات نوشابه می‌خورم و به خودم نه نمی‌گویم، اما می‌دانم چه‌طور آن را کنترل کنم. البته هر روز این کار را نمی‌کنم اما امروز نوشابه می‌خورم. خودم تصمیم می‌گیرم که برایم چه چیزی خوب است. مهم‌ترین چیز عملکرد صد درصدی در بازی است که من این را انجام می‌دهم و بنابراین هیچ کس نمی‌تواند بگوید که من چه ساعتی می‌خوابم. البته قبل از بازی‌ها ساعت ۱۲ می‌خوابم.
* به عنوان بازیکنی که در پرسپولیس بازی می‌کنی با مشکلات مالی روبه‌رو هستی. خیلی از بازیکنان پرسپولیس از این موضوع گله‌مند هستند. این موضوع تو را آزار نمی‌دهد؟ آیا به باشگاه برای پرداخت مطالباتت اخطار داده‌ای؟
- الان من در پرسپولیس هستم و درست نیست که راجع جزییات صحبت کنم. اما یک چیز را می‌گویم، هرگز در ایران حقوقم را به موقع نگرفتم. این موضوع جالبی است چون یک نفر از یک کشور اروپایی به ایران می‌آید و عادت دارد حقوق‌اش را به موقع بگیرد اما به یک‌باره با پنج ماه تاخیر روبه‌رو می‌شود. من دوست ندارم دروغ بشنوم اما یک‌بار به من می‌گویند امروز یک‌بار هم می‌گویند فردا. یا می‌گویند امروز رمضان است و فردا نوروز و گاهی هم می‌گویند محرم است. به این دروغ‌ها احتیاجی ندارم. البته در باشگاه‌هایی هم‌چون نساجی حتما با صداقت با من رفتار شد. البته پرسپولیس هم تا الان با من خوب بوده است.
* در پایان فصل قراردادت تمام می‌شود آیا برای فصل آینده تصمیم گرفته‌ای؟ آیا برای تمدید قرارداد مذاکره‌ای شده است؟
- می‌دانم در پایان فصل قراردادم تمام می‌شود. اگر پرسپولیس از من بخواهد قراردادم ادامه خواهد داشت. اما این موضوع به شرایطی بستگی دارد. تا الان باشگاه با من صحبت نکرده است اما به وقتش صحبت خواهیم کرد. در فوتبال هیچ چیز درباره آینده مشخص نیست. اگر الان چیزی بگویم شاید فردا عوض شود. در حال حاضر از تیمم راضی هستم و کارم را انجام می‌دهم و هر زمانی وقتش برسد با خانواده‌ام می‌نشینم و برای آینده‌ام تصمیم می‌گیرم.
گاهی بعد از بازی تا ساعت ۳ یا ۴ یا حتی ۵ صبح بیدارم اما قبل از بازی می‌دانم چه‌طور خودم را آماده کنم و چه بخورم که برایم خوب باشد. قبل از بازی می‌دانم چه بخورم و چه بنوشم.
* آیا از باشگاه خارجی پیشنهادی داری؟
- بعضی‌ها هستند که تماس می‌گیرند و نظراتم را می‌پرسند اما در حال حاضر نمی‌توان درباره آن‌ها صحبت کنم. به صورت خلاصه مذاکراتی وجود دارد اما باید ببینم چه رخ می‌دهد.
* درباره این موضوع با یحیی گل‌محمدی صحبتی نکرده‌ای؟ مثلا او به تو نگفته است که برای فصل آینده به تو نیاز دارد؟
- نه صحبتی با یحیی گل‌محمدی در این باره نداشته‌ام.
* اشاره کردی به این‌که امیر قلعه‌نویی تو را به گرجستان آورد. همان طور که می‌دانی او سرمربی تیم فوتبال ملی ایران است. نظرت درباره این موضوع چیست؟
- به نظرم فدراسیون فوتبال ایران در نهایت تصمیم درستی گرفت. امیر قلعه‌نویی مستحق این مقام بود چون یکی از بهترین مربیان است البته چهره‌های خوب دیگری مثل یحیی گل‌محمدی هستند اما قلعه‌نویی شایسته این مقام بود. برایش آرزوی موفقیت می‌کنم و مطمئن هستم با حضور او تیم ملی ایران پیشرفت می‌کند.
* به عنوان سوال پایانی خطابت به هواداران پرسپولیس چیست؟ با توجه به نزدیکی به داربی آیا برای هواداران استقلال کری می‌خوانی؟
- نه پیام خاصی ندارم. من یک بازیکن معمولی هستم که فوتبال بازی می‌کنم. فقط به هواداران می‌گویم باهوش باشید چون ما پرسپولیس هستیم البته این یک نوع سرگرمی است و هیچ کس مثل ما سرگرمی ندارد. به هواداران افتخار می‌کنم که ما را حمایت می‌کنند. ما برای آن‌ها در زمین مبارزه می‌کنیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم. نمی‌دانم چه تیمی قهرمان می‌شود و چه رخ خواهد داد اما می‌دانم این سرگرمی همیشه ما را حمایت می‌کند.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1