تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب : ۴۶۱۱۸۰
کبنا بررسی کرد؛

آقای جاودان‌سیرت آب هم که یک‌جا بماند می‌گندد!

۳۶
۰
آقای جاودان‌سیرت آب هم که یک‌جا بماند می‌گندد!
کبنا ؛
حتی اگر آب هم یک‌جا بماند می‌گندد، اما با این وجود، مدیریت حقوقی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیش از ده سال در دستان یک نفر است. 
به گزارش کبنا، نظریه‌پردازان مدیریت، یکی از مهمترین مؤلفه‌های پیشرفت هر سازمان را پویایی سازمانی عنوان می‌کنند. شرط ضروری این پویایی نیز مفهومی است به نام «گردش نخبگان» که ویلفردو پاره‌تو جامعه‌شناس ایتالیایی در قرن نوزده آن را طرح کرده بود. بعدها این مفهوم وارد علم مدیریت و حکمرانی شد.
در حال حاضر مراد از گردش نخبگان، جابه‌جایی اصولی قدرت در یک سازمان در طول یک دوره زمانیِ خاص است. بر اساس این تئوری‌ها قدرت نباید در طول زمان و در یک نقطه خاص متمرکز شود. به همین خاطر است که ما شاهد تفکیک قوا در نظام‌های سیاسی و چرخش رؤسای جمهورِ آن‌ها هستیم. در سطحی میانی و خردتر نیز ما شاهد چرخش استانداران، فرمانداران و ... در دوره‌های زمانیِ مختلف هستیم. چنانچه قدرت در مدت‌زمانی طولانی در دست یک عده خاص بماند، روزنه برای فساد مهیا می‌شود. تجربه کشورهای مختلف نیز نشان داده چنانچه قدرت چند دوره در دست یک شخص و یا عده خاص باشد، نه‌تنها فساد رواج می‌یابد بلکه کارآیی و بهره‌وری نیز کاهش می‌یابد.
اما با این وجود، به‌دلیل عدم وجود نهادهای واسط و میانی در جامعه ایران که اوج آن را می‌توان در کهگیلویه و بویراحمد دید، گاهی اوقات یک پست مدیریتی و یا معاونتی برای یک دهه در دستان یک نفر است. مدیر حقوقی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیش از یک دهه در دستان جهان هدایت‌نیا است و آب از آب نیز تکان نمی‌خورد. حضور ده‌ساله هدایت‌نیا بر مدیریت حقوقی این دانشگاه در حالی است که در بین کادر این دانشگاه نیروهای انسانی دیگری نیز وجود دارند که علاوه بر شایستگی از تخصص بیشتری نسبت به هدایت‌نیا برخوردار هستند. البته این حضور ده‌ساله تنها به هدایت‌نیا محدود نمی‌شود و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز یک دهه است که در دستان ناصر رضایی است.
روشن نیست چگونه یک نفر می‌تواند در دولت‌های مختلف پست بگیرد و با تغییر دولت‌ها رنگ عوض کند. در حالی که کهگیلویه و بویراحمد مشهور به وجود نیروی انسانی متخصص و کارآمد است که به دلیل این نوع تبعیض‌ها عطای مدیریت را به لقای آن می‌بخشند.
در پی همین روابط و تعاملات سیاسی بود که جوان کهگیلویه و بویراحمدی در حضور ابراهیم رئیسی از وجود مدیران تکراری گلایه کرده بود.
داستان همین مدیران تکراری، داستان همان آبی است که اگر در یک جا بماند می‌گند؛ به همین روال چنانچه این پست‌ها این‌گونه در دستان یک نفر باشد، روزنه برای فساد آنها مهیا می‌شود.
از سوی دیگر، کافی است مسئولین وزارت بهداشت، یک نظرسنجی ساده از عملکرد یک‌دهه‌ای هدایت‌نیا بر مدیریت حقوقی دانشگاه علوم پزشکی انجام دهند تا متوجه شوند سکون آب چگونه موجب گندیدن آن می‌شود.
واضح است یکی از راه‌های برون‌رفت نظام اداری کهگیلویه و بویراحمد از خمودی و کرختی موجود، ایجاد بستر برای گردش نخبگان و استفاده از ظرفیت همه نیروهای انسانیِ شایسته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

درویش رحیمی
Iran, Islamic Republic of
بی شک علی دانش سزاوارترین و باسوادترین فرد درحوزه علم حقوق می باشد که سکانداری این نهاد فقط شایسته ایشون است
Iran, Islamic Republic of
کاش ی خبری هم از وضعیت مدیریت شبکه بهداشت ودرمان گچساران می زدین!
در حالی که نیروی جوان با تحصیلات دکتری خدمات بهداشتی درمانی و با تراز علمی بالا و تحصیل در بهترین دانشگاه کشور ، بعنوان ی کارشناس معمولی در حال خدمت هست !!!
اما ی نیروی با ۳۲ سال خدمت ! و با تحصیلات کارشناسی بهداشت عمومی و بر خلاف مقررات در راس مرکز بهداشت قرار گرفته !!!!!
بدون داشتن هیچ گونه برنامه علمی و کارشناسی حساب شده جهت پیشبرد اهداف بهداشتی در جمعیت تحت پوشش !!
امیدوارم سرپرست دانشگاه نسبت به این انتصاب و انتخاب غیر قانونی واکنش نشون بده و مطابق دستورالعمل نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه ای وزارت بهداشت ، کسی که لایق و شایسته سمت مدیریتی هست ، انتخاب کنه .
Iran, Islamic Republic of
جاودان سیرت با کمترین تجربه و بدون اینکه یک روز معاونت دانشگاهی را داشته باشه و با تجربه ناموفق چند ماهه مدیریت بیمارستان یک دفعه با سیاست بازی شد رئیس دانشگاه اونوقت انتظار چه تحولی ازش دارید.
با انتخاب اون معاون پشتیبانی فاتحه دانشگاه را خواند رفت پی کارش
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا دانشگاه خیلی خوب داره مدیریت میشه فقط شما جو منفی ندین
حقوقی
Iran, Islamic Republic of
یه نیرو حقوقی از سایر سازمان ها بیاورید
شهروند
United States
وقتی با ایشان صحبت میکنی متوجه میشوی . رفتنش جایز است
مختار
Iran, Islamic Republic of
احمدی 30سال است ک حوزه راهسازی را تباه کرده است
Iran, Islamic Republic of
آلان دو دهه بیشتره استخدام من دست ////..
بنظرم د بسه خوب خشه گروته...
هیشکه هم ازش رضایت نداره ولی بازم متعجبم
بابا بزار نیروهای جوانتر کار رو به دست بگیرن
تکراری.....
Iran, Islamic Republic of
اگر حقوقی را هم مثل خود جناب سرپرست و معاون توسعه جدیدش بخوان بدون کمترین شایستگی انتخاب کنن همون آب هم بهتر از این انتصابات سفارشی هست.
Iran, Islamic Republic of
انشاالله جاودان سیرت با این مدیریت ضعیفش خیلی زودتر از غلامنژاد خواهد رفت و فرصت تغییر بقیه مدیران را نخواهد داشت و اون وقت رئیس جدید دانشگاه میاد و معاونا و مدیران جدید را انتخاب می کنه.
بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
بنده با این نظر بشدت مخالفم زیرا که همین آقای هدایت نیا تجربه وتخصصی نموده و اندوخته ودولت هم هزینه ای برای آن تجربه پرداخت نموده اما در کنار تجربه ایشان یک جوان حضور داشته باشه هم خوب است
Iran, Islamic Republic of
حتما ایتره
Iran, Islamic Republic of
والا کاش رییس های شبکه های دیگه رو هم تغییر بدن بخصوص کهگیلویه؛ اوووووووف از دستشون
من
Iran, Islamic Republic of
آخرین بار که کبنا مطالعه می کنم همین حالاست آخه بنده ی خدا امور حقوقی دانشگاه چه ربطی به شما دارد فقط میخوای چنتا کامنت در مخالفت با دکتر جاودانسیرت بگیری از گچساران
Iran, Islamic Republic of
آخه بنده خدا این چه حرفیه تا الان دانشگاه را دربست گذاشته در اختیار سید ناصر حسینی!
چه کامنتی چه گچسارانی جه ربطی!!!!
دانشگاه به باد رفته
United States
از کبنا انتظار دارم مطلب منوبزنه
این مطالب همه کار آقای/// هست که فقط دنبال منافعش هست
هدایت نیا یکی از باسوادترین حقوقی هاست
دانشگاه را این پیمانکار نابود کرده
کارمند دانشگاه
United States
اگر هدایت نیا نبود چوب حراج به دانشگاه میزدن
این مطلب مغرضانه نوشته شده توسط اقای ا.
تنها نیرویی هست که اصلا سیاسی نیست و کار زه سیاست و سیاسیون ندارند وتنها بر اساس لیاقت علم توانایی در دانشگاه ابقا شده علت عدم جابجاییش هم همینه
Iran, Islamic Republic of
مدیریت مالی دانشگاه هم الان قریب به 8 سال که طلسم شده
دلسوز
United States
هدایت نیا تنها نیروی دارای دکترای حقوق باسوادعالی و اشراف کامل بر امور حقوقی هستند در حدی که تمام وکلای استان در مقابلش زانو میزنن و به پاکدستی و عدم ساخت وساز با پیمانکاران معرفند...
ایشان از خانواده معظم شهدا برادر ۲ پاسدار و فرزند رزمنده هستند وچه کسی از ایشان مستحق تر
کل دانشگاه به توانمندی ایشان آگاه و واقفند
این مطلب زدنها و افتادن دنبال نیروهای انقلابی فقط کار یک پیمانکار هست همه میدونن چون هدایت نیا جلو بخور بخور و غارت بیت المال اینها را گرفت...
کارمند
United States
اگر هدایت نیا نبود
الان بیمارستان شهید بهشتی را گرفته بودن و ملک شخصی بود
زمین کلنیک دندانپزشکی توسط پیمانکار معروف تصاحب شده بود
زمین چم گنجشکی که از ابفای استان عوضش زمین برا دانشگاه گرفته شد را ابفا تصاحب میکرد
و هزاران زمین با کاربری بهداشتی اعم از خ بهداشت و مرکز درمانی تا بیمارستان
زمین مرکزmri کنار امام سجاد که اقای /تصرف کرده را فقط هدایت نیا جلوش ایستادن و
بالای میلیاردها تومان ایشان به دانشگاه از طریق جلوگیری از تصرف املاک بیت المال و ....دانشگاه کمک کردن
نظیر
United Kingdom
یه سر بزنیم به انعقاد قرار داد MRI بیمارستان امام سجاد و سرگذشتش و واگذاری زمینش و مبالغ واریزی که داشته و رای هایی که به نفعش صادر شده و …
Iran, Islamic Republic of
البته در مورد مشکلات اون قرار داد درست گفتین ولی بنای کج اون قرارداد MRI به حدود 15 سال پیش بر می گرده و اون موقع هدایت نیا مسول حقوقی نبوده.
ولی کاملا درسته که قرارداد ام آر آی مثل قرارداد ترکمانچای بود و بعدا تا همین حالا هم با ترفندهای مختلف ادامه دادن و به هر چه میخواستن رسیدن.
جعفری
Iran, Islamic Republic of
جناب //عزیز
خود شما صادقانه بفرمایید و از طریق همین خبر گزاری کبنا نیوزمنعکس کنید که دو تا خواهر و دوتا برادر و دو تا ازداماد ای عزیزتون چطور تو حوضه ی درمان کهگیلویه بزرگ مشغول شدند . با تشکر
Iran, Islamic Republic of
موافقم
قربانی
Iran, Islamic Republic of
در میان حقوقی های دانشگاه هدایت نیا انسان دلسوز و با سوادیست ، اما یک تنه نمی تونه با متعرضان حقوق دانشگاه مقابله کنه وقتی که طرف مقابل دانشگاه حامی در مسولین دانشگاه داره..در دانشگاه رونق خوبی گرفته . امور مالی و دفتر فنی و خدمات با پیمانکاران نور چشمی ، ناظران پیمانکار ، پیمانکاران ناظر ، کارهای بدون قرارداد و دهها اسیب دیگر مشکلات ، معضلات ، زد و بند و تبانی دانشگاه را نابود و بیت المال را به باد داده است و امیدواریم دکتر جاودان سیرت هر چه سریعتر با اسیب شناسی و بر اساس عدالت و کار علمی نقاط ضعف خصوصا مدیران ناکارامد ، ناتوان ، فساد گستر و رانت خوار و اختلاسگر یا هر صفت منفی دیگر را عزل و انسان های شایسته را جایگزین کند.
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
مثل آقای بابویی که از اصلاح طلبان انتصاب شد یک اصلاح طلب دیگر هم بگذارند امور حقوقی دانشگاه تا کارها درست شود.
United States
در حالی که کهگیلویه و بویراحمد مشهور به وجود نیروی انسانی متخصص و کارآمد است که به دلیل این نوع تبعیض‌ها عطای مدیریت را به لقای آن می‌بخشند.
بله درست است
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
[جاودان سیرت به جای اینکه دانشگاه را حول محور بهداشت و درمان و خدمت رسانی در این خصوص بچرخاند بر عکس مسولین سابق دانشگاه .حول محور سیاست که منفعت شخصی خودش آسیب نبیند پایه گذاری نموده.از انتخاب معاون توسعه .انتخاب مدیر غذا دارو.انتخاب پیمانکاری که بیش از8سال هست که همیشه پیمانکار دانشگاه هست و مطابق میل سیاسیون یک شهرستان استان.انتخاب نیروی شرکتی بعنوان ریس دفترش که بر خلاف قانون این نیروی شرکتی در منزل سازمانی که باید در اختیار پزشکان متخصص باشد سکونت دارد..اتفاقا آقای هدایت نیا نیروی کاری و توانمند وسالمی است
Iran, Islamic Republic of
بنویسیم کبنانیوز بخوانیم پیمانکارنیوز.تمام خبرهاشو در مورد علوم پزشکی پیمانکاران می‌نويسن.کبنا تو علوم پزشکی معروفه به پیمانکارنیوز🤣🤣🤣
Iran, Islamic Republic of
اخ سی عزتمندان بی عزت🤣🤣🤣11ماه و ۲۶روز🤣🤣🤣
پرسپولیسی
Iran, Islamic Republic of
با سلام قطعا که اقای هدایت نیا اگه کاری میتونستن بکنن تو این ۱۰ سال انجام دادن و همون نیروهای شرکتی ک اومدن و رفتن شکایت کردن از دانشگاه و اون همه بخاطرشون دانشگاه جریمه شد و تمامی حق حقوقشون رو ک بیشترشون حقشون هم نبود واصلا سرکار نبودنم رو گرفتن و جریمه تامین اجتماعی برای بیمه واریز نشده انها شد و دراخر همه اونها هم برگشت به کار‌گرفتن از ضعف مدیریتی همین اقا در واحد حقوقی بود جریمه ۴ میلیاردی تامین اجتماعی برای دانشگاه اون موقع این اقا خواب تشریف داشتن یعنی کار به اینجا نمیرسید
احمد
Romania
آقای جاودان سیرت وبابویی آمدن که نیروهای طرفدار حسینی را گچساران به شبکه وبیمارستان نرگسی قالب کنند وبعد تشریف ببرن.
گند بزنه به سیستم سلامتی که ماما وپرستارش طایفه ای انتخاب بشن
علی یار
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه علوم پزشکی شده جای رانت و رانت بازی کسانی وارد این سیستم میشوند که هیچ سنخیتی با علوم پزشکی نداشته و ندارند بابا یکم هم به فکر استخدام فرزندان پرسنل زجر کشیده بازنشسته باشید همه نهادهای دولتی برای فرزندان پرسنل بازنشسته اولویت استخدام دارند بجز علوم پزشکی که شده جولانگاه رانت خواران سایر ادارات
محمد
Iran, Islamic Republic of
برای کاری خدمت آقای جاودان سیرت رسیدم و شاید برای خودمان قابل درک نبود ولی ایشان مثل برادر انسان پیگیری کردند و حتی گفتند بازهم پیگیری می کنم، خدا حفظش کنه
خورزوخان
Iran, Islamic Republic of
هر کسی فامیلاشو دعوت کرده اینجا کامنت بزاره
چه مخالف چه موافق
استان قومی قبیله ای از این بهتر نمیشه
فقط خدا
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر جهانشیر هدایت نیا همونطوری ک از اسمشون پیداست توی حیطه کاری خودش سلطان و سرور هستن و نخبه تر از ایشون اگه پیدا کردین معرفی کنید برای پویایی دانشگاه.به جرات میگم یه دانشگاه علوم پزشکی هست و یه دکتر هدایت نیا.
فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
1