تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۴۶۰۶۲۰
نشست بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری برگزار شد؛

وزارت جهاد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد جواب استعلام‌های خودش را نمی‌دهد/ ردپای سوء مدیریت‌ها در شن‌زارهای کاغذبازی ادارات کهگیلویه و بویراحمد / رها شدن پروژه‌های سازمان اقتصادی کوثر به دلیل سنگ‌اندازی ادارات کهگیلویه‌و‌بویراحمد

۵
۱
وزارت جهاد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد جواب استعلام‌های خودش را نمی‌دهد/ ردپای سوء مدیریت‌ها در شن‌زارهای کاغذبازی ادارات کهگیلویه و بویراحمد / رها شدن پروژه‌های سازمان اقتصادی کوثر به دلیل سنگ‌اندازی ادارات کهگیلویه‌و‌بویراحمد
کبنا ؛
نشست بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری به ریاست معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، ظهر امروز (سه شنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲)در این نشست پروژه‌های مختلف مربوط به سفر رئیسی به استان مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت.
در ابتدای این جلسه رضا بهنام‌پور_ معاون سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد_ به تشریح پروژه‌های این سازمان پرداخت و گفت: دو طرح زنجیره‌ای دام و گوشت داریم که این دو پروژه در حال انجام هستند.
وی به ۵ طرح صنایع روستایی اشاره کرد و گفت: در حوزه صنایع روستایی ۵ طرح مجوز گرفته‌اند که کار آن‌ها نیز در حال پیگیری است.
معاون سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به کارخانه خوراک دام بردیان چرام اشاره و بیان کرد: خوراک دام بردیان چرام مجوز‌های لازم را دارد و الان معطل پاسخ استعلام اداره کل دامپزشکی است و علی رغم مکاتبه جواب استعلام‌های ما را نداده‌اند.
به گزارش کبنا، این در حالی است که دامپزشکی، سازمان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، تعاون روستایی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و اداره کل تحقیقات کشاورزی، شیلات و... مجموعه‌های تابعه وزارت جهاد کشاورزی است و اگر این‌ها با هم برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی هماهنگی لازم را نداشته باشند، می‌توان ردپای سوء مدیریت‌ها را در شن‌زار‌های کاغذبازی ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد دید.
احسان عسکری_ معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد_ صحبت‌هایش را با تذکری به مدیران ادامه داد و گفت: مدیران، معاونین و کارشناسان در فضای کار باشند وقتی در جلسه حضور پیدا می‌کنند، اطلاعات کافی را به همراه داشته باشند.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران باید از تمام ظرفیت‌های استان شناخت کافی داشته باشند، افزود: در منطقه بردیان زمین داریم، اما هیچ پروژه‌ای تعریف نشده است و در واقع متقاضی نیست. از طرفی در منطقه خان‌احمد شهرستان گچساران متقاضی و پروژه زیاد داریم، اما با کمبود زمین مواجه هستیم.
همچنین در این جلسه به اعتبارات الحاق ماده ۵۲ گریزی‌زده شد که سید علی معتمدی‌پور_ رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد_ در پاسخ به سووال عسکری، معاون امور اقتصادی استانداری در خصوص این اعتبارات گفت: ۷۶۰ میلیارد تومان اعتبار شناور بود که از محل الحاق ماده ۵۲ به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد که از این اعتبار ۳۰ میلیارد تومان آن فقط جذب شد و مابقی اعتبارات به دلیل اینکه در بازه زمانی مقرر شده، جذب نشد، فعلاً به استان اختصاص داده نشده است.
عسکری در ادامه گفت: این وضعیت به هیچ وجه قابل قبول نیست و استان کهگیلویه و بویراحمد به این اعتبارات نیاز دارد. اعتبارات تبصره ۱۸ استان در سال 1402، ۴۰۰ میلیارد تومان در تمام حوزه‌ها مشخص شده است.
وی در ادامه خطاب به معتمدی پور_ رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد_ بعد از عید فطر سفری را برای تهران تدارک ببینیم.
معتمدی پور در ادامه گفت: با این وضعیت فایده ندارد و دو طرح زنجیره‌ای ما فقط ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
معتمدی پور در ادامه گفت: پروژه‌هایی که برای دور دوم سفر ریاست جمهوری طراحی کرده‌ایم، حدود ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.
عسکری به معتمدی پور گفت: به سردخانه‌ها توجه ویژه داشته باشید، چرا که زیرساخت‌ها بسیار مهم برای استان می‌باشند و باید در دل سفر دور دوم ریاست جمهوری دیده شوند و آن‌ها را پوشش بدهیم.
منصوری مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد شهرک گلخانه‌ای، آبزیان و دامپروری در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: شهرک گلخانه‌ای در منطقه کاکان، شهرک آبزیان در دشت سقاوه مارگون و شهرک دامپروری در شهرستان بهمئی راه‌اندازی می‌شوند که فعلاً در حال اخذ مجوز‌های آن هستیم.
وی گفت: در خصوص شهرک آبزیان دشت سقاوه هنوز جواب استعلام‌ها را نگرفته‌ایم.
منصوری به مشکلات استعلام این پروژه در آب منطقه‌ای اشاره کرد که آرش مصلح _ مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد_ گفت: استعلام‌ها مشکل دارند در این استعلام به میزان آب مورد نیاز اشاره نمی‌شود و همکاران بنده نمی‌دانند که به چه میزان آب باید مجوز بدهند.
در ادامه منصوری گفت: در مکاتبات بعدی این مشکلات را رفع کردیم. مصلح بعد از توصیه‌های عسکری، معاون امور اقتصادی قول داد که استعلام‌ها را پاسخ دهد.
احسان عسکری، معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: شهرستان‌های مارگون، لنده و چرام در سفر ریاست جمهوری از قلم افتادند و پروژه خاصی در این شهرستان‌ها در نظر گرفته نشد که باید برای آن‌ها پروژه تعریف شود.
عسکری در ادامه گفت: منظور این است که پروژه‌های اقتصادی در این شهرستان‌ها تعریف نشده است؛ چرا که پروژه‌های عمرانی معیشت نمی‌آورد، بلکه پروژه‌های اقتصادی و زیرساختی معیشت و نان برای مردم در پی دارد.
علی معتمدی‌پور_ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد_ در ادامه گفت: سردخانه‌ای را در حوزه مارگون تعریف کرده‌ایم.
عسکری در ادامه این جلسه، گفت: برخی شهرستان‌ها پروژه‌ها را ر‌ها کرده‌اند که این موضوع باید جدی گرفته شود.
نماینده سازمان اقتصادی کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: به دلیل سنگ‌اندازی‌های اداری تمام پروژه‌هایی که سازمان اقتصادی کوثر در این استان داشته را ر‌ها کرده‌ایم.
عسکری گفت: این حرف‌هایی که شما می‌زنید، مربوط به سال‌های ۹۸ و ۹۹ است و سازمان اقتصادی کوثر از آن موقع کار‌هایش را شروع کرده و الان تیم جدیدی هستند و ما در سال ۱۴۰۲ قرار داریم.
معتمدی‌پور، رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بیرون از جلسه به خبرنگار کبنا نیوز توضیح بیشتری داد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بر اساس قول مرکز (تهران) 800 میلیارد تومان پروژه و طرح پیشنهاد دادیم که از این محل 30 میلیارد تومان جذب شده است.
وی افزود: این اعتبارات از محل الحاق ماده 52 بوده، شناور و به شکل تسهیلات می‌باشد. 
معتمدی‌پور این را هم در بیرون از جلسه گفت: که این اعتبارات برگشت نخورده بلکه باید برویم تهران و رایزنی کنیم که بتوانیم این اعتبارات را جذب کنیم.
به گزارش کبنا، اعتبارات شناور (گلوبال)، اعتباراتی خارج از اعتبارات استان‌ها می‌باشد که در واقع سهم هر استان مشخص می‌شود و هر استان بستگی به میزان جذب اعتباری که در پروژه‌های مختلف دارد، اعتبار جذب می‌کند. به‌طوریکه این اعتبارات قابل جابجایی بین استان‌ها می‌باشد. اگر استانی به هر شکلی نتواند، این اعتبارات را جذب کند، آن را به استان دیگری می‌دهند. حسن شناور بودن اعتبارات این است که هر استان بسته به همت و پیگیری خود قادر به جذب این اعتبارات خواهد شد. به‌طور مثال به جای اینکه 100 درصد اعتبارات را در اختیار یک استان قرار بدهند، به مسوولان آن استان می‌گویند، سهم شما N مبلغ می‌باشد و مسوولان هر چقدر بتوانند، در پروژه‌های تعریف شده پیشرفت فیزیکی داشته باشند، سهم بیشتری از این N مبلغ می‌برند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
رحم ا... من یقرء الفاتحه مع الصلوات
علی
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که این مدیران در راس جهاد کشاورزی و صنعت معدن هستند همین عقب گرد رو دارید.چرا دست به تغییرات نمیزنید تا این ادارات سر و سامان بگیرند
Iran, Islamic Republic of
آفرین به مدیریت خوب استان
به خدا خنده داره
Iran, Islamic Republic of
حالا آقایان عسکری و مدیرکل جهاد کشاورزی دلتان خوش است به این حرف که فقط ۳۰ میلیارد جذب شده. تازه یادتون افتاده ؟ به جای حرف های الکی تو جلسات مختلف، کاری که به عهدتون بود را پیگیری می کردید نه حالا که رئیس جمهور میخواد بیاد دستپاچه شدید.
Iran, Islamic Republic of
قلب کشاورزی استان چرام هست لطفا ببینید باغ ترویج شهرستان شده ...
راز کشته شدن یک زن در کردستان

راز کشته شدن یک زن در کردستان

متهم به قتل در اعترافات خود گفته که در ابتدا زن را خفه کرده و سپس او را به سنگ بزرگی ...
روایت «المانیتور» از تشدید «جنگ در سایه» تل آویو با تهران

روایت «المانیتور» از تشدید «جنگ در سایه» تل آویو با تهران

درگیری اخیرا اسرائیل با ایران و نیروهای نیابتی آن در سوریه هفته گذشته تشدید شد. اسرائیل ...
پیشنهاد دولت بایدن به ایران: توافق موقت

پیشنهاد دولت بایدن به ایران: توافق موقت

به گفته ۱۰ مقام اسرائیلی، دیپلمات‌های غربی و کارشناسان آمریکایی، دولت بایدن در هفته‌های ...
1