تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۳۶
کد مطلب : ۴۶۰۵۴۱
کبنا گزارش می‌دهد

کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس کهگیلویه بزرگ چه کسانی هستند؟

۳۵
۶
کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس کهگیلویه بزرگ چه کسانی هستند؟
کبنا ؛تعطیلات 1402 در هر استان یا منطقه‌ای اگر منحصراً یک تعطیلات نوروزی بود و مردمان آن دیار بر اساس آداب مرسوم به دید و بازدیدهای نوروزی مشغول بودند، اما در استان کهگیلویه و بویراحمد سیزده روز تعطیلات نوروزی به تب داغ سیاست مبتلا بود، ترافیک سنگین سیاسیون در این ایام قابل تحلیل است و وعده روزهای پُرشور انتخابات را می‌دهد. در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون چهره‌های نوظهور مرتب در گشت بودند و بعضاً هم پیام‌های نوروزی صادر می‌کردند. در شهرستان‌های گچساران و باشت نیز این اتفاق افتاد و غلام‍‌رضا تاجگردون برخی از دید و بازدیدهای نوروزی خود را از طریق فضای مجازی اطلاع رسانی می‌کرد. تب سیاست در شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ بیش از دو حوزه انتخابیه دیگر داغ بود. سیاسی‌ترین نوروز در سال 1402 رقم خورد و مدعیان زیادی در ایام عید در معاشرت و آمد و شد بودند. در این گزارش به معرفی چهره‌های احتمالی انتخابات حوزه انتخابیه شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده می‌پردازیم.
انتخابات فرصت بی‌نظیری است که حاکمیت و نظام اسلامی ایران در اختیار مردم گذاشته تا از این طریق سیستم سیاسی رو به اصلاح، بهبودی و تکامل تدریجی پیش رود و یکی از کارکردهای انتخابات قاعده‌مند کردن انتقال قدرت سیاسی از گروهی به گروه دیگر است و مردم باید این فرصت را غنیمت شمارد و بهترین برگزیده شود، در غیر این‌صورت دیگر جای هیچ گله‌ای نیست.
اگر شرایط حاکم بر کهگیلویه بزرگ مطلوب مردم، جوانان و نخبگان این دیار باشد که دیگر تغییر و تحول ضرورت چندانی ندارد و درب بر همان پاشنه خواهد چرخید و اگر نارضایتی باشد، زندگی، شرایط، شهر، صنعت و تولید بهتر آرزوی مردم این دیار باشد، پس تغییر ضرورت دوچندان دارد.
در ادامه این گزارش به چهره‌های احتمالی نوظهور در عرصه سیاست کهگیلویه بزرگ خواهیم پرداخت.
ذوالفقار زمان؛ برادر دو شهید است. بخشداری، مسئول ستاد آزادگان، مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس، معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس و معاون سازمان میراث فرهنگی کشور بخشی از سابقه اجرائی‌ او می‌باشد. زمان شروع کارش از مجموعه وزارت کشور بوده، سالیان دور به بخشداری چرام رسید و بعد از آن به استانداری رفت و مدیرکلی در چند بخش را تجربه کرد. سپس به استانداری استان فارس رفت و در معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری فارس درخشان عمل کرد. او‌ امین استاندار وقت فارس بود و توانست تعدادی از فرزندان کهگیلویه بزرگ و استان را در پست‌های متعدد بخشداری، فرمانداری و مدیرکلی در استان فارس مسئولیت دهد.
با «احمدزاده کرمانی» به سازمان میراث فرهنگی و به معاونت سازمان میراث فرهنگی کشور رسید. از وی به عنوان یکی از گزینه‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای دولت سیزدهم یاد می‌کردند.
قادر آشنا؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان البرز، مدیرکل هنر‌های نمایشی کشور و معاون توسعه زیرساخت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد از جمله سوابق‌ او می‌باشد.
آشنا از آزادگان جنگ تحمیلی است. شروع کارش از جهاد دانشگاهی بود. سپس با حمایت برخی چهره‌های فرهنگی و استاندار وقت به مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد رسید. هرچند در تولید برنامه‌های فرهنگی و هنری آنچنان موفق عمل نکرد اما درباره تعامل خوب «آشنا» با کارمندان داستان‌سرایی می‌کنند و برخی اعتقاد دارند که ارتباط حسنه آشنا تا به امروز در اذهان پرسنل این نهاد فرهنگی به نیکی به یاد مانده است. سپس به جهاد دانشگاهی رفت و مدتی در حوزه آموزش جهاد دانشگاهی کشور بود. پس از آن به مدیرکلی استان البرز رسید. سپس به مرکز هنر‌های نمایشی کشور رفت و حواشی بسیار زیادی که آنجا وجود داشت تا حدی جمع کرد و البته تهرانی‌ها در آن دوره خیلی میانه خوبی با آشنا نداشتند و او را مردم همه فصول می‌دانستند. او مورد وثوق وزیر فرهنگ و ارشاد بود. با توجه به تجربه مدیریتی‌اش، به معاونت زیرساخت و پژوهش سازمان سینمایی رفت و ملجأ امور برخی از هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی شد.
حجت الاسلام مهدی مهدوی طلب؛ امام جمعه موقت‌ امیدیه، رئیس امور روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی و معاون تربیت و آموزش سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی از جمله سوابق‌ وی است. مهدوی‌مطلق درس حوزوی را در حوزه علمیه ولیعصر دهدشت آغاز کرد سپس به کاشان و بعد از آن به قم رفت و سطوح عالی و درس خارج را گذراند. او سپس وارد مجموعه سازمان عقیدتی سیاسی ناجا شد. مدت ۱۰ سال در استان خوزستان در شهرستان‌های باغملک، ایذه و‌ امیدیه همزمان به عنوان رئیس عقیدتی سیاسی و امام جمعه موقت این شهرستان‌ها و استاد دانشگاه مشغول خدمت بود.
رویکرد فرهنگی و ارتباط وسیع با جوانان مساجد زبان زد بود و خطبه‌های او طرفداران زیادی داشت. همزمان با تدریس در حوزه‌های علمیه و دانشگاه خود نیز در حال تحصیل مدارج علمی عالیه بود. سال 97 با حکم نماینده ولی فقیه در نیروی انتظامی به مدت 4 سال ریاست امور روحانیون در جایگاه سرتیپ تمامی را عهده‌دار شد. در سال ۱۴۰۱ او به عنوان مدیر نمونه سازمان به عنوان معاون تربیت و آموزش سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در جایگاه سرلکشری منصوب شد.
 عبدالمجید اجتهادی؛ جانباز جنگ تحمیلی، مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی کشور از جمله سوابق او می‌باشد. وی هم‌اکنون معاون وزیر اقتصاد و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور است. او در دوران مدیرکلی تعزیرات حکومتی در استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیریتی کم حاشیه‌ای را تجربه کرد. سپس در سازمان تعزیرات حکومتی کشور به مدیرکلی پیشگیری و نظارت رسید. عملکرد او در طول مسئولیت‌هایش او را جایگاه مهم معاون وزیر اقتصاد و دارایی و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور رسید.
دو مشاور اصلی‌ اجتهادی (مشاور امور مجلس و مشاور رسانه‌ای ) و دو مدیرکل حساس سازمان ( مدیرکل پشتیبانی و تجهیز انبار‌ها و مدیرکل پایش و نظارت ) از استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشند که نوع نگاه اجتهادی در رشد نیرو‌های هم‌استانی را نشان می‌دهد.
ایرج کاظمی جو؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه، وی از چهره‌های نام آشنا در عرصه مطبوعات، رسانه، فرهنگ و هنر است. اقدامات او در این اداره چشمگیر و زبان زد عام و خاص بود.
وی شروع کارش از فرهنگ و ارشاد بود. شاعر، نویسنده، کارگردان و دارای تحصیلات آکادمیک در حوزه فرهنگ و هنر که مدت ۸ سال ریاست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه را عهده دار بوده است. او همیشه مخالف دخالت سیاسیون در امور فرهنگی بود.
ارتباط عمیق با اهالی فرهنگ و توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و نهادینه کردن آموزش در حوزه فرهنگ و هنر از ویژگی‌های مدیریتی کاظمی‌جو بود.
عدل هاشمی‌پور، حجت‌الاسلام سید علی محمد بزرگواری، حجت‌الاسلام سید محمد موحد از دیگر گزینه‌های احتمالی و مطرح انتخابات مجلس اسفند 1402 هستند. به زودی تحلیل کبنا نیوز در باره انتخابات مجلس را می‌خوانید.
 

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
باز شروع وابی تا دیروز محل نمیزاشتین
موسوی نژاد
Iran, Islamic Republic of
ای کاش آقای دکتر رضا چمن شخصیت متخصص استاد دانشگاه از کهگیلویه می اومد توی صحنه که می تونه یه نماینده نخبه و شایسته در کلاس نمایندگان سطح بالا و با لیاقت در کشور باشه و اگه می اومد بهترین بود.
United States
موحد کهگیلویه بزرگ را نابودی کردی بعداز چهل سال چه کاری برای این مردم فقیر و بدبخت کرده ای
Iran, Islamic Republic of
احسنت واقعا نمیدونم موحد با چه رویی میخاد بیاد
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا بزرگواری اعلام انصراف کردند و گفتند بهتر است یک چهره شاخص علمی و دانشگاهی قد علم کنه.
هیچ کدوم از اینها در حد نمایندگی مجلس نیستند
امثال عدل و موحد و بقیه این افرادی که اسم بردید باعث پسرفت سیاسی اجتماعی کهگلئویه بزرگ می شوند
Iran, Islamic Republic of
آقای بزرگواری سید پاک مومن چهره حزب الهی و اصل ولایی هست کارای عمومی خیلی انجام میده مثل بقیه خصوصی نیست باید بیاد
Iran, Islamic Republic of
این تصاویر که برخیشون امتحان مردودی پس داده هستند هیچکدومشون نه سواد و تخصص درست حسابی دارن و نه نطق سیاسی می تونن داشته باشن
آخ وبخت کهگیلویه بزرگ
سپهر
Canada
سلام
متاسفانه اشخاصی که در آخر نام بردید افراد اصلی انتخابات هستند.متاسفانه این سه شخص باعث و بانی پسرفت و فلاکت زدگی شهرستان هستند.
امیدوارم مردم ایندفعه از طایفه گری و نژاد پرستی و حزب گرایی دست بکشند ،لجاجت رو کنار بگذارند و شخصی کارآمد و دلسوز رو انتخاب کنند.
از موخد و هاشمی پور و بزرگواری باید گذر کرد و به جوان گرایی تمایل پیدا کنیم
د میرزایی
Iran, Islamic Republic of
در کهگیلویه بزرگ ما سه گزینه بهتر خارج از این لیست داریم
۱- پروفسور دکتر چمن
۲- دکتر خادمی استاندار سابق
۳- دکتر دهبانی پور
Iran, Islamic Republic of
دکتر چمن اگر بیاید خیلی عالیست
محمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا- کهگیلویه بزرگ، نیازمند بزرگمردان ارزشمندی همچون دکتر چمن است که شکوه و ارزشمندی این دیار تاریخی را به همگان نشان دهد.
Iran, Islamic Republic of
اینو که همش چپن
سید
United States
به نظرمدیگه موجد بایر رفت
وحید
Iran, Islamic Republic of
هیچکدومشون بدرد نمایندگی نمیخوره
موحد هم فقط کارشخصی و لابی گری
Iran, Islamic Republic of
سوابق اجتهادی و زمان در سطح ملی هستند.
رضاپور
Iran, Islamic Republic of
حاج زمان از نیروهای توانمند استان می باشد.
کهگیلویه کسی میخواد که بحث اشتغال جوانا حل کند
دشمن زیاری
Iran, Islamic Republic of
اشتغال مشکل کشوری است. ربطی به حضور یا عدم حضور یک فرد ندارد. قاااااانون را 300نفر می نویسنددولت اجرا میکند شاید هم نتواند اجرا کند. اشتغال در کل کشور نیازمندبه برنامه ریزی است
اردشیری
Iran, Islamic Republic of
تاقوم گریرایی هست وضعیت این استان همینه یکی ویکی بدتر
م
Iran, Islamic Republic of
سلام.ما ک دهدشتی نیسیم ولی هر ک ایخو وابو وابو فقط موحد نوابو ک تیه ن مو وش دارم ن بقیه.اگه آقای زمان کاندید وابو خوبه .
Iran, Islamic Republic of
با نمایندگان فعلی که در مجلس داریم . دیگر امیدی به استان کهگیلویه و بویراحمد نیست.
چه رسد به دهدشت و کهگیلویه

حیف از این استان و مردمش که گرفتار سیاسی کاری شده اند.
Iran, Islamic Republic of
خوشبحالت که خوابی،تو چه فازی هستی حرف از انتخابات میزنی.
لر
Iran, Islamic Republic of
برآن کسی لعنت که رای وای سه تای آخری بدهد
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه ....
Iran, Islamic Republic of
آقای موحد دیگه ۳۰ سال نماینده مجلس بودی شهرستان را۳۰۰ سال عقب بردی دیگه چه میخوای از جون مردم دیگه بسه
Iran, Islamic Republic of
زمان بهترین گزینه است
Iran, Islamic Republic of
هر کدومش بیاد فقط فقط شعار هستن هر کدوم از هم بدترن هر کس به فکر جیب خودش و خانواده و فامیلش هست بدبخت مردمی که رای میدن
Iran, Islamic Republic of
خرامین بهترین گزینه برای کهگلویه هس
دوستدار هنر
Russian Federation
از بین همشون آقای ایرج کاظمی با صداقت تر و رک و راست تر ازهمه است
United Kingdom
خنده دار هست
ایرج کاظمی کیه چه رزومی داره؟
گراز علواني
Iran, Islamic Republic of
تنها گزينه براي نجات كهگيلويه كريم سبزي پور مي باشد.
Lithuania
خدایا مردم کهگیلویه کی از دست موحد نجات پیدا می کند
الف ع
United States
تنها گزینه واقعی و کارامد سردار هاشمی پور هست کمی انصاف داشته باشیم
سالاری منش
United States
فقط و فقط مهندس هاشمی پور
جمالیان
Canada
بنظرم بجز حاجی هاشمی پور بقیه ول معطلن خدایی هیچ کدومش هم مث ایشون نیستن کلی سابقه کار اجرایی داره از این بی نام نشانها جدید حرف نزنید مجلس رفتن کار اینا نیست نمیتونن از حق مردم دفاع کنن
سید موسوی
Canada
حوزه ثلاث فقط به مهندس هاشمی رای میدن👌👌👌
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1