کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

محمد بهرامی:

بودجه تورم را مهار نمی‌کند و حتی تورم‌زا است / حضور افراد نخبه و توانمند و صاحبنظر در انتخابات مشارکت آفرین است

10 فروردين 1402 ساعت 15:18

سال 1402 با عنوان سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده، در همین خصوص دولت و مجلس شورای اسلامی نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند که این نقش جای بررسی و تحلیل دارد.


سال ۱۴۰۲ با عنوان سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده، در همین خصوص دولت و مجلس شورای اسلامی نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند که این نقش جای بررسی و تحلیل دارد.
به گزارش کبنانیوز، محمد بهرامی فعال سیاسی اصلاح طلب و شهردار اسبق یاسوج در گفت و گو با «کبنانیوز« به چند سؤال در خصوص شعار سال و انتخابات مجلس شورای اسلامی پاسخ داد، که در ادامه می‌خوانید:
مقام معظم رهبری امسال را با عنوان مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری کرده‌اند و پایان سال نیز مهمترین رخداد سیاسی انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش رو داریم، به نظر شما مجلس شورای اسلامی چطور می‌تواند در راستای شعار سال حرکت کند؟
بخش زیادی از مردم دغدغه مسائل اقتصادی و اشتغال را دارند. این نام‌گذاری از سوی رهبر معظم انقلاب کاملاً بجا است چرا که در حال حاضر بحران معیشت و اشتغال و تورم را داریم.
غالبا اداره کشور بر اساس برنامه‌های چشم انداز طولانی مدت و میان مدت مشخص می‌شود، و برنامه‌های سالانه و میان مدت و کوتاه مدت نیز بر اساس همین چشم انداز‌ها تعیین می‌شوند. برنامه‌های بودجه‌ای یکساله در راستای برنامه‌های میان مدت نوشته می‌شوند. از طرفی بر اساس شعار سال مهار تورم و رشد تولید که مقام معظم رهبری فرموده‌اند برنامه یک ساله می‌توان تعیین کرد.
یکی از عواملی که در کنترل نرخ تورم اثرگذار است تولید است. در صورتی که تولید افزایش پیدا کند بر نرخ تورم اثر می‌گذارد. رشد تولید و کاهش نرخ تورم در افزایش‌امیدواری مردم تأثیرگذار است. یکی از ایراداتی که وجود دارد و خود باعث افزایش تورم می‌شود بودجه دولت است، زمانی که دولت بودجه‌نویسی می‌کند و این بودجه در مجلس بررسی می‌شود، به شعار سال رهبری هیچ توجهی ندارد، این موضوع تورم را مهار نمی‌کند و حتی تورم‌زا است. در بودجه کشور خلأ زیادی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد و مجلس باید به این موضوع تخصصی‌تر رسیدگی کند تا در پایان سال شاهد‌امیدواری و دلگرمی مردم در بحث انتخابات باشیم.
نظر شما در خصوص انتخابات مجلس شورای چیست؟
انتخابات مجلس شورای اسلامی به این معنا است که مردم می‌خواهند برای تعیین سرنوشت خود تصمیم بگیرند، و مجلس نیز می‌خواهد ۴ سال در مسائل داخلی و خارجی کشور تصمیم گیرنده باشد.
کسانی که متولی اداره کشور هستند باید زمینه‌امیدواری مردم را فراهم کنند، تا مشارکت افزایش پیدا کند. از طرفی یکی از راه‌های افزایش مشارکت، حضور دیدگاه‌های مختلف در انتخابات است. حضور افراد نخبه و توانمند و صاحبنظر در صحنه انتخابات مشارکت آفرین است که دست اندرکاران انتخابات باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.


کد مطلب: 460413

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/460413/بودجه-تورم-مهار-نمی-کند-حتی-تورم-زا-حضور-افراد-نخبه-توانمند-صاحبنظر-انتخابات-مشارکت-آفرین

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1