تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۴۵۹۸۷۸
در نشست شورای سیاست گذاری کنگره ملی شهدای استان؛

رئیس کمیته فرهنگی و هنری ستاد کنگره ملی سرداران و شهدای کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد

۰
رئیس کمیته فرهنگی و هنری ستاد کنگره ملی سرداران و شهدای کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد
کبنا ؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس کمیته فرهنگی و هنری ستاد کنگره ملی سرداران و شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای سیاست گذاری کنگره ملی شهدای استان گفت: دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و باید همه زیرساخت‌ها و برنامه ریزی‌های لازم برای برگزاری این کنگره در سال ۱۴۰۲ فراهم شود.
سردار حمید خرم‌دل افزود: باید همه زیرساخت‌ها و برنامه ریزی‌های لازم برای برگزاری این کنگره در سال ۱۴۰۲ فراهم شود.
وی اظهار کرد: ۲۵ کمیته اجرایی متشکل از دستگاه‌ها، ادارات، نهادها و سازمان‌ها برای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان تشکیل شد.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۹۰ عنوان برنامه با ۳۶ هزار ریز برنامه در خصوص دومین کنگره ملی شهدای استان در سال آینده پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: با هدف آشنایی هرچه بهتر دانش آموزان با رشادت‌ها و دلیری‌های شهدا و همچنین ترویج فرهنگ شهید و شهادت بین آنان ۴۰ درصد برنامه‌های پیش بینی شده دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد مربوط به دانش آموزان است.
سردار خرم‌دل با بیان اینکه علاوه بر دانش آموزان، دانشجویان و مهدهای کودک هم اولویت برای شرکت در این مراسم را دارند، تصریح کرد: این کنگره با کمک مردم و محوریت مردمی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در همه مراکز شهرستان‌های استان مراسم گرامیداشت شهدا برگزار می‌شود ادامه داد: نصب یادمان‌های ماندگار در بلوارها و میدان‌های مرکزی شهرها استان از دیگر برنامه‌های دمین کنگره ملی شهدای استان است.

حجت الاسلام سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: پایداری اسلام چه در گذشته و چه در زمان حال مدیون خون پاک جوانان و نوجوانانی است که به میدان جنگ رفتند و به شهادت رسیدند.
وی با اشاره به اینکه شهدا از معنویت اخلاق و انسانیت دفاع کردند، افزود: خانواده‌های شهدا در حقیقت پیام رسان شهدا هستند و امید است که با حضور خانواده‌های شهدا، در این کنگره راه شهیدان همچنان تداوم داشته و ادامه یابد.
حسینی با بیان اینکه هیچ کس و هیچ جایگاهی به جایگاه شهدا نمی‌رسد، اظهار کرد: براساس روایات و سیره زندگی ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسین(ع)، بالاترین و زیباترین مرگ در راه خدا شهادت است و مردان و اولیای خدا، با شهادت از نردبان کمال بالا رفتند.
سید علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: با برگزاری چنین برنامه ایی از جمله کنگره ملی شهدا تلاش شود که ایثار و فداکاری شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نسل جوان شناسانده شود.
وی افزود: تلاش می‌شود تا اعتبارات باقی مانده را جذب کنیم، اما باید برای هزینه این اعتبارات برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.
احمدزاده برگزاری کنگره ملی شهدا را فرصتی مناسب برای تجدید میثاق مردم استان با آرمان‌های شهدا، ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: ضروری است زمینه حضور خانواد ه‌های همه شهدای استان در این کنگره ملی فراهم شود.
درپایان نشست حکم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان رئیس کمیته فرهنگی و هنری ستاد کنگره ملی سرداران و شهدای استان کهگیلویه و بویراحمدتقدیم شد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1