تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۱
کد مطلب : ۴۵۹۷۵۳
کبنا بررسی کرد؛

دست‌های پشت پرده بازار میوه یاسوج؛ هر کس کار خودش را می‌کند؟ / گران‌فروشی در نمایشگاه بهاره / سنگ‌اندازی‌های مکرر در مسیر پاگرفتن میدان میوه و تره‌بار!

۲
دست‌های پشت پرده بازار میوه یاسوج؛ هر کس کار خودش را می‌کند؟ / گران‌فروشی در نمایشگاه بهاره / سنگ‌اندازی‌های مکرر در مسیر پاگرفتن میدان میوه و تره‌بار!
کبنا ؛
در حالی که انتظار می‌رود میوه‌های شب عید ارزان‌تر به دست مردم برسد، متأسفانه قیمت میوه در نمایشگاه بهاره یاسوج 30 درصد گران‌تر از بازار است.
به گزارش کبنا، یاسوج سال‌ها فاقد میدان میوه و تره‌بار بود. تا اینکه به همت یک سرمایه‌گذار این میدان در یاسوج راه‌اندازی شد. اما در طول این یک سال بارها شاهد سنگ‌اندازی‌های مکرر در مسیر پاگرفتن این میدان بوده‌ایم و از آن جلسات و مصوباتش برای راه افتادن این میدان خبری نیست و گویا کسی دلش برای مردم که فشارهای اقتصادی زیادی را تحمل می‌کنند، نمی‌سوزد.
حالا که به ایام عید نوروز نزدیک می‌شویم، با وجود اینکه صنف یک قیمت می‌زند و میدان هم یک قیمت دیگر، می‌بینیم قیمت اعلامی توسط اصناف بیشتر از قیمت میدان میوه و تره‌بار است.
به عنوان مثال، در حالی که نارنگی خارو در نمایشگاه کیلویی 30 هزار تومان به فروش می‌رسد، قیمت همین میوه در میدان میوه و تره‌بار بین 23 تا 28 هزار تومان است.
میدان میوه و تره‌بار دوشنبه‌های هر هفته، قیمت‌های خود را رسماً اعلام می‌کند و بنا بر بررسی‌های انجام شده، قیمت اعلام شده توسط میدان مناسب‌تر از بسیاری فروشندگان دیگر است.
حال که پیش از عید نوروز، میدان میوه و تره‌بار، قیمت خود را که پایین‌تر از قیمت اعلام شده توسط اصناف است، اتاق اصناف می‌گوید من این لیست قیمت را امضا نمی‌کنم.
گویا استدلال اتاق اصناف این است که میوه‌فروشان در طول یک سال منتظر شب عید هستند و به این بهانه می‌توانند میوه را به هر قیمتی که می‌خواهند به فروش برسانند.
همانطور که سرمایه‌گذار میدان میوه و تره‌بار می‌گوید: اتاق اصناف از امضای لیست امروز قیمت میوه امتناع کرده و گفته است بگذارید فروشندگان، میوه‌ها را به قیمت دلخواه خود به فروش برسانند.
گفتنی است غرفه داران نمایشگاه بهاره با ارایه نکردن فاکتور‌ها و درج نکردن قیمت‌ها در این نمایشگاه گران‌فروشی می‌کنند. این در حالی است که به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد کیفیت اجناس در این نمایشگاه مطلوب نیست.
گویا اتاق اصناف خودسرانه از هر غرفه دار ۵ میلیون تومان دریافت کرده که این خود عاملی برای گرانی میوه‌های بی‌کیفیت در این غرفه‌ها است.
روشن نیست چه دست‌هایی پشت پرده است که نمی‌خواهد بازار کهگیلویه و بویراحمد روی آرامش را ببیند. مدیرکل صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد باید پاسخ دهد چرا در نمایشگاهی که با هدف بالا بردن قدرت خرید مردم راه‌اندازی شده، نه تنها اجناس کیفیت لازم را ندارند، بلکه گران‌تر از بازار نیز هستند؟
نام شما

آدرس ايميل شما

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

چینی‌ها در سیاست خارجی خود اصلی را تحت عنوان توسعه مسالمت‌آمیز به عنوان راهبرد اصلی چهل ...
1