تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : ۴۵۹۴۲۴
یادداشت؛

آقای بزرگواری رفتارتان نقض غرض است / نطق عالم‌گیرتان کدام درد جوانان کهگیلویه بزرگ را تسکین داده! / دلیل توسعه‌یافتگی اصفهان و یزد نبود همین تخریب‌هاست

۴۹
۱۲
آقای بزرگواری رفتارتان نقض غرض است / نطق عالم‌گیرتان کدام درد جوانان کهگیلویه بزرگ را تسکین داده! / دلیل توسعه‌یافتگی اصفهان و یزد نبود همین تخریب‌هاست
کبنا ؛
یادداشت؛ یکی از دستاوردهای نقدِ یادداشت‌ها و به‌طور کلی‌تر متون، گفتمان‌سازی برای رواج شیوه درستِ نقد است. در کهگیلویه و بویراحمد در بسیاری از موارد، هنوز نقد به درستی فراگرفته نشده و گاهی اوقات، با توهین در هم آمیخته می‌شود.
روز گذشته سید علی محمد بزرگواری در یادداشتی هزار و 300 کلمه‌ای به تندی و با الفاظی ناشایست با حمله به استاندار کهگیلویه و بویراحمد، خدمات دولت سیزدهم را مورد نشانه قرار داد. متنی که علاوه بر اشکالات نگارشی و ویرایشی، به‌طور تلویحی عدم شهامت و شجاعت را به استاندار نسبت داده و خطاب به او گفته بود «شما را در حد و اندازه‌ای نمی‌بینم که از شما سهم‌خواهی کنم». از این جمله بزرگواری چنین بر می‌آید که اگر او به شخص دولتی بالاتر از استاندار نزدیکی‌هایی داشته باشد، ممکن است از او سهم‌خواهی کند. از سوی دیگر، او با این جملات و به زعم خود سعی داشت که اقتدار بالاترین جایگاه اجرایی در استان را متزلزل کند.
واضح است که نقد همیشه مفید است؛ چه نقدهای به‌قولاً منصفانه و چه نقدهای رادیکال. اما متن بزرگورای از نقد فراتر رفته و چندین بار در آن تلویحاً به شخص استاندار توهین شده است.
با خواندن متن بزرگواری این احساس به مخاطبان دست می‌دهد که آیا برخی از شخصیت‌های سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد اساساً شیوه نقد و فراتر از آن حرف زدنِ معقول را یاد گرفته‌اند یا خیر؟
روشن نیست بزرگواری بر اساس چه منافعی، استاندار را چنین نقد کرده است؛ البته همان‌طور که گفته و دیده می‌شود گویا بزرگواری با ولوله انداختن در فضای عمومی قصد دارد باز هم در فضای عمومی استان دیده شود؛ شاید سال آینده پا در عرصه انتخابات بگذارد و از این رهگذر چند سال بی‌ثمر برای مردم و سودآور را برای اطرافیانش رقم بزند.
نکته مهم‌تر، بحث‌هایی است که در مورد سهم‌خواهیِ بزرگواری شنیده می‌شود؛ بزرگواری پیش از انتخابات 1400، چندین بار رئیسی را در جایگاه رئیس قوه قضائیه مناسب عنوان کرده بود، اما گفته بود حضور او در انتخابات باعث انشقاق جریان اصولگرایی می‌شود؛ یعنی او از اساس، با کاندیدا شدن رئیسی برای ریاست جمهوری مخالف بود. بنابراین سهم‌خواهی او از دولت و استاندار اگر درست باشد، نقض غرض است. چرا که نمی‌توان مخالف یک دولت بود و در عین حال، از استاندار آن دولت، سهم‌خواهی کرد.
بزرگواری در یادداشتی که در نقد استاندار نوشته است از سخنرانی‌های آتشینش در مجلس به عنوان نقطه قوت خود یاد کرده بود؛ اغلب مردم کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد نیز او را با همین سخنرانی‌ها و به ویژه «چماق لری»اش می‌شناسند. اصطلاحات «چماق لری» و... که از بزرگواری بر سر زبان‌ها افتاده یادگار اصلی هشت سال نمایندگی او در مجلس است. اما باید از او پرسید این سخنرانی‌ها به قول خود آتشین در نهایت چه عایدی‌ای برای کهگیلویه و بویراحمد داشته است؟ از سوی دیگر، هنوز جوانان شهرستان کهگیلویه بزرگ مجبورند به خاطر بیکاری وسیع، به سایر استان‌های کشور مهاجرت کنند و برخی از آنها نیز در جاده‌های غربت جان بسپارند. آقای بزرگواری عزیز؛ دوران به قولاً سخنرانی‌های «ول» به پایان رسید که اگر فایده داشت الان پتروشیمی دهدشت، طرح‌های عمرانی بزرگ کهگیلویه به سرانجام رسیده بود. این در حالی است که دوران کنونی، دوران علم و تخصص و تعامل درست و دقیق است، بزرگواری هنوز از یک گفتمان قومی و با ادبیات عشیره‌ای و قومیتی صحبت می‌کند.
هر چند بزرگواری در چند خط اقدامات خود در کهگیلویه را نام برده است، اما باید از او پرسید هشت سال نمایندگی‌اش دیگر چه سودی برای مردم منطقه داشته است؟ بزرگواری کدام بیمارستان و مرکز درمانی را افتتاح و به بهره‌برداری رسانده و کدام پروژه گازرسانی در دوران او تکمیل شده است؟ البته بزرگواری در جایی از متنش، از گرفتن ۲٪ نفت بهمئی و حق آلایندگی برای این شهرستان نام برده که هنوز تکلیف روشن نیست.
اما بُعدِ دیگر نقد بزرگورای به خدمات دولت سیزدهم و استاندار کهگیلویه و بویراحمد است که گویی احمدزاده هیچ اقدامی در این استان انجام نداده است؛ گویا تنها بزرگواری انقلابی است و احمدزاده غیرانقلابی. این در حالی است که احمدزاده نیز به عنوان یک انقلابی، با نظام ستم شاهی مبارزه کرده و در سابقه او مشخص است.
انگار بزرگواری فراموش کرده احمدزاده در طول این یک سال و نیم حضور در کهگیلویه و بویراحمد 30 سفر شهرستانی داشته است. اگر فرض کنیم در هر سفر تنها با ده نفر ملاقات و گفت‌وگو داشته باشد، در طول این مدت، حداقل با 300 نفر از نزدیک حرف زده است. از طرف دیگر، نباید فراموش کرد که احمدزاده یک روز در هفته را به عنوان روز ملاقات عمومی تعیین کرده و مردم استان برای بیان دردهایشان به استاندار مراجعه می‌کنند.
اگر کهگیلویه و بویراحمد توسعه‌نیافته است، علاوه بر ریشه‌های تاریخی، به عدم همسوییِ نیروها و شخصیت‌های سیاسی‌ای همچون خود بزرگواری با استاندار بر می‌گردد. اگر اصفهان توسعه یافته است، یک دلیل آن همسویی شخصیت‌ها، نیروهای سیاسی و مدیران باهم است و اگر یزد قطب واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور است، یکی از دلایل آن نبود همین تخریب‌ها است نه اینکه شخصی همچون بزرگواری علیه استاندار انجام داده و دیگری اتحاد و همدلی نیروهای سیاسی، مدیران و صاحبان نفوذ آن شهرها روی منافع شهر و منطقه‌‌شان است. در آن استان‌ها کمتر رقابت‌های سیاسی، سهم‌خواهی، تخریب و گزارش‌نویسی وجود دارد و روحانیون آن استان‌ها به خود اجازه نمی‌دهند از چنین الفاظی علیه استاندارشان استفاده کنند.  
در حالی که بزرگواری تلویحاً تمام اقدامات احمدزاده را زیر سؤال برده است، تنها می‌توان به چند مورد از اقدامات او در حوزه عمرانی اشاره کرد؛ چرا که همانطور از گذشته گفته شده مشت نمونه خروار است.
سد آبریز که یکی از مهمترین پروژه‌های کهگیلویه و مطالبه چندین ساله مردم این شهرستان است، در دوران احمدزاده بر سر زبان‌ها افتاد و مجوزهای اولیه سد گرفته شد. اگر سد آبریز هم‌اکنون در مدار ساخت و مطالعات آن در حال تکمیل شدن است، نتیجه پیگیری‌های احمدزاده است.
پروژه آبرسانی دهدشت سال‌ها بی‌نتیجه مانده بود، چنانچه که الان در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته، نتیجه اقدامات همین دولت است. آقایان مدعی همچون بزرگواری اعلام کنند چه قدم مثبتی برای این پروژه برداشته‌اند؟
اگر سد تنگ سرخ اعتبارات زیادی گرفته و آنچنان مهم شده که رئیس جمهور از آن بازدید می‌کند، نشان‌دهنده پیگیری‌های احمدزاده برای حل تنش آبی است.  
اگر طرح آبرسانی به لیکک از سد کوثر در حال تکمیل شدن و قرار است تا پایان سال 1402 به بهره‌برداری برسد به‌خاطر پیگیری‌های این دولت است. در حالی که در 10 سال گذشته تنها 70 میلیارد تومان به آن اختصاص داده شده بود، در یک سال گذشته 200 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.  
اگر سد سقاوه مجوز گرفته در این دولت بوده است؛ اگر سد پرشکفت در مسیر مطالعه قرار دارد نشان‌دهنده این است که این دولت برای زیرساخت‌های آبی اهمیت قائل است. اگر جاده دهدشت سالها لاک‌پشتی حرکت می‌کرد، در این دولت بود که سرعت گرفت.
آقای بزرگواری انصاف‌تان کجاست که یک نوشته با مضمون نقد اما با هدف تخریب و با چاشنی توهین را منتشر می‌کنید؟ سایر اقدامات تیم مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد را پیرامون میدان گازی مختار، پروژه‌های گردشگری، پتروشیمی‌ها و... را به زمان دیگری موکول می‌کنیم.
همان‌طور که گفته شد یکی از دلایل توسعه‌نیافتگی کهگیلویه و بویراحمد همین‌ تخریب‌هاست که نشان از آن دارد سیاسیونی که عمر سیاسی آنها نیز به پایان رسیده همچنان راه و روش و اصول نقد کردن را یاد نگرفته‌اند و بی‌محابا طرف مورد انتقادشان را با الفاظی توهین‌آمیز مورد خطاب قرار می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

هادی
Iran, Islamic Republic of
خاک بر سر ما با این استاندار که تنها عملکرد اون سفر های بی ارزش و ملاقات‌های بی نتیجه هستش
قلب ایران احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
نه استاندار هم کاری نکرده شبیه شهردار که یاسوج را به پنجاه سال قبل برگردانده .رئیس جمهورش کاری نکرده دیگه استاندار میخاد کار کنه...بزرگواری مردی باغیرت
Iran, Islamic Republic of
توچی گیرت میاد ک اینقد دلت پر هست
دادگریاسوج
Iran, Islamic Republic of
باسلام برادری که به نمایندقبلی انتقادمیکنیدزمان آقای موحدوهاشمی چه کارکردندجزسرمایه گذاری بر ای خود بستگان وبکارگیری بستگان خودچراناحق
فرهنگی بازنشسته از دنا
Iran, Islamic Republic of
حاج آقای بزرگواری
با سلام و احترام
من اصلاً ساکن حوزه کهگیلویه و مناطق گرمسیری نیستم و در یکی از مناطق سردسیری استان ساکن هستم.نه شما مرا می شناسید نه من شما را
در صداقت و یکرویی و خداترسی شما شکی ندارم.
اما باید بپذیرم بعضی از نطق ها و نوع ادبیات شما مخصوصا در زمان نمایندگی و هنگام بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت آقای روحانی در مخالفت با کلیت کابیته پیشنهادی
آن نوع ادبیات در حد قد و قواره یک نماینده ی مجلس نبود.
چه بهتر هر نقدی به مسؤلین کشوری و استانی دارید محترمانه و در قالب ادبیات زیبا و چاره ساز باشد.
جنابعالی روحانی و الگویی برای جوانان و سایر اقشار هستید باید طوری رفتار کنید که آنها از شما درس و منش مردانگی یاد بگیرند.
با توهین فرماندار یکی از شهرستانهای گرمسیری به جنابعالی که منتسب به خانواده معظم شهداء و ایثارگران هستید هم شدیداً مخالف هستم.
با جنگ رسانه ای و طرح اختلافات در فضای مجازی چیزی حل نمیشود بلکه بازی با اعصاب بهم ریخته مردم می باشد.
چه بهتر موضوعات اختلافی و مشکلات در یک فضای آرام ،منطقی و خداپسندانه طرح و بدون کشاندن موضوع به رسانه ها حل شود.
باید بپذیریم همه چیز را به زبان آوردن نمی تواند صراحت لهجه و صداقت بیان محسوب شود.
جنابعالی اگر نقدی به استاندار محترم و هر شخص دارید میتوانید محترمانه و بدون از جنجال رسانه ای مطرح کنید.
من هیچگاه سخنان و نوع ادبیاتی که در برنامه پخش مستقیم تلویزیون در مخالفت با کلیت کابینه رئیس جمهور سابق به کار بردید فراموش نمی کنم. چون خوب و بد و نوع رفتار و عملکرد ما به پای مردم استان استان نوشته میشود اصولاً سخنان تند خارج از نزاکت از هیچ کسی پذیرفته نیست.
خاصه آنهایی که نمادهای دینی نظام هستند و جایگاه حقوقی دارند.
عرض کردم رفتارهای افراطی چه از جانب فرماندار باشد یا شما و هر شخص حقیقی و حقوقی امروزه مطرود بوده و نتیجه عکس خواهد داد.
چه بهتر در یک فضای آرام و منطقی موانع و مشکلات استان طرح و با تعامل درست و متقابل و ارائه راهکارهای خداپسندانه
شاهد رفع موانع و مشکلات و توسعه یافتگی استان باشیم.
ان شاالله
میرزا دهدشت
Iran, Islamic Republic of
فرهنگی محترم بازنشسته از دنا ،، نان پدر و شیر مادرتون حلالتون...من به مدت یکسال در واتساپ با ایشون ارتباط داشتم،، بارها در این مورد متذکر شدم ،، متاسفانه ادبیات ایشان به این سبک و سیاق می باشد...پاکدستی و از خانواده شهدا بودن ملاک قدیس بودن نیست...متاسفانه نقد پذیر نیستن و بنده رو بعد از نقد در فضای مجازی بلاک کردند...و این هست ماحصل ناسنجیده سخن گفتن و نقد کردن توسط این سید عزیز می باشد...درود که حق مطلب رو رسا و شیوا بیان نمودید
حقگو
Iran, Islamic Republic of
بزرگواری اینقدر شجاعت دارد که به نام خودش پاسخ استاندار را داد
این مطلب مطعلق به کی بود که جرات انتشار به نام خود را نداشت
Iran, Islamic Republic of
دلم سی مردمی ایسوزه که تو نمایندشو بیی.
کاش هیچ وقت ای تقلا کردنته نیدیم. . خواهشا بنده به عنوان یه جوون کهگیلویه ای وت ایگم، د ای حرفل و نقش بازی کردن قدیمی خواهشا خته جمع کن، برادر عزیزم
Iran, Islamic Republic of
ملت زیر بارانواع فشارها
سیاسیون عموما سیاست نابلد استان نگران پست ها و منافع خود...کافی است دیگه...به داد مردم برسید...انقلابی بودن به حرف نیست...کمتر با واژه ها بازی کنید
hemat
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید شجاع و دوست داشتنی حاج آقا بزرگواری
حبیب الله ذغالی رحمت الله علیه
Iran, Islamic Republic of
مطلب خوبی نوشتید ولی منصفانه و بی طرفانه هم نبود! بزرگواری دنبال سهم خواهی نیست آن چه که ایشان را ملتهب کرده بی عدالتی در جذب نیروهای سفارشی و انتصاب مدیران قبیله ای منتسب به نماینده فعلی مجلس هست !! برای مثال در برخی ادارات به سرایدار و راننده هم رحم نشده،،،، شما جای او بودید چکار می کردید...
Iran, Islamic Republic of
بیشترین بی عدالتی ها در انتصابات و طایفه گرایی ها ددر زمان نمایندگی خود ایشون بود
کافیه یه پرس و جو بکنید
علی
Ukraine
نه سید اصلا در تخریبها وجابجاییها دست خود را آلوده نکرده زیرا سیدبه خدا پرستی وباوجدانی معروف است حتی هاشمی پورهم جابجایی وتخریب نیروهای اداری رو اصلا ایمان به این کار ندارد وفقط خدا بده برکت / حتی به آبدارچی ها هم رحم نکرده ایشون قلع وقمع میکندخدا وند به دادشان برسه روز قیامت
Iran, Islamic Republic of
بابا بزرگواری عرقی نسبت به ایل بویراحمد و طایفه سادات امامزاده علی ندارد
Iran, Islamic Republic of
دردلسوزی بزرگواری شکی نیست
Iran, Islamic Republic of
کدام یک از سیاسیون ونمایندگان دنبال سهم خواهی نیسند .برای انها سهم خواهی شده نام ونون تا بتوانند چند صباحی با ارای مردم پستی بدست آورند.یک نفر را پیدا کن که دنبال سهم نباشد
شبگرد تنها
Iran, Islamic Republic of
به هر حال ، بحث بزرگواری نیست ، مگه الان آقای موحد جز حمایت کردن از طرفدارانش، تخصص دیگری هم دارد، اگر داشت این ۴۳ سال همه اش مسئولیت داشته، چیکار کرده
یا آقای هدایتخواه ، مگه جز اینکه اصولگراها را مسلمان و دیگران..، تخصص دیگری هم دارد
سید باقر هم همینطور، تازه سید باقر مثل بقیه ، حتی واسه خودش ثروتی پس انداز کند
خدا رحمتش کنه، حاج آقا محمودیان ام همچنین
مگه جناب تاجگردون ، از نیروهای ناتوانی که بهش رای داده بودند، حمایت نکرد و همه رو مدیر کل کرد، در حالیکه خداوکیلی، یکی از متخصص ترین نیروهای ایران در خصوص برنامه ریزی بودجه هستند وواز سرمایه های ملی محسوب میشن
جناب روشنفکر هم با شعار ندای وحدت اومدند، الان مشخص شد که منظورش وحدت سفلی بود و حذف علیا
بزرگواری هم هر وقت تونستی، یاد بگیره، اونوقت قطعا توان مدیریت و ترقی جامعه رو پیدا خواهد کرد
.همه شون دنبال عقده هاشون هستند

سید
Iran, Islamic Republic of
آخه سید بزرگوار ما سالها خودو اطرافمان رابهم ریختیم بخاطر شما اما هرکز نفهمیدیم چکاره ای کدام طرفی هستی سید حداقل اینکه سادات باید هوای همدیگر را داشته باشندوشما بعنوان یک ریش سفید بمان ودلسوزی موعظه وراهکار بده تخریب کار شما نیست احمدزاده استانداری ازجنس همین مردم با مردم ودلسوز وهمراه ودردمنداست از کمبودها شما جای کمک ویاری ویران میکنی ؟
حیدرزاده
Iran, Islamic Republic of
درست است دوران سخنرانی آتشین تمام شده و اکنون دوران علم و تخصص است .اگر معنی علم و تخصص از نظر جنابعالی شعارهای توخالی نیست بفرمایید تخصص نماینده کهگیلویه که دو دهِه صندلی مجلس را غصب کرده چیست و نتیجه تخصص ایشان برای کهگیلویه چه بوده . باید به شما یادآوری کنم که دوره شعارهای هرجا که تمام شده باشه در کهگیلویه تازه شروع شده .
Iran, Islamic Republic of
کلام اقای بزرگواری راهنما و چراغی روشن است که امثال موحد در حمایت از کابینه رئیسی خوب است دوما اقای استنادار این استان محروم را به نابودی بکشاند
Iran, Islamic Republic of
استان گهگیلویه وبویر احمد در بین۳۲ استان اخر است در همه زمینه ها چه در این رژیم و چه در گذشت..یکی از مهم ترین و اصلی ترین دلایل فرهنگ این استان است که همیشه ودر همه سطوح لحن صحبت کردن را بلد نیستن از استاندار و نماینده گرفته تامردم عادی که همیشه در حالت طلب کارانه حرف میزنند مثال همین آقای بزرگواری ...ودر کوی وبرزن در سطح استان از مرکز استان گرفته تا دور افتاه ترین روستا مثال طرح برخودشون با توریست و دیگر ملت مسافری که به این استان سفر میکنن هم همین گونه هست از مامور پلیس راه و پلیس امنیتشون گرفته تا دیگرمردم عادی اصلا طریقه بر خوردشون به هیچ وجه درست نیست .مثال عوض این که با توریست و گردشگران درست برخورد کنن دعوا میکنن و زود شروع به سنگ اندازی میکنن اخه این چه فرهنگی هست .ولی در عوض همونا به استان های دیگه سفر میکنن کامل ساکت ودر عین حال بی دفاع هستن و این بر میگرد به فرهنگ خشونتشون در استان خودشون وتا این نقطه صعف ها را بر طرف نکن ورفتار وکردارشونو درست نکن همین خواهد بود
صداقت
Romania
به احتمال زیاد تو هم. استاندار هستید
بزرگواری شجاع پاک دست و صادق هست
سعی کنید قلمتان را با صداقت بدور از حب و بغض بچرخانید
United Kingdom
درود و هزار درود بر نویسنده این متن به این زیبایی واقعا دیگر وقتش بود که یک نفر با همچین متنی دهان منتقدان دولت و استاندار محترم استان کهگیلویه و بویراحمد را ببنده
United States
نویسنده متن فقط و فقط از سر عقده این متن را نگاشته و معلومه سوزش زیادی داشته.
United Kingdom
هشت سال آقای بزرگواری نماینده شهرستان های چهار گانه کهگیلویه،بهمئی،لنده و چرام بودن به والا غیر از ایل و فامیل خودش هیچکس را نمی‌دید هیچ دستاوردی تو اون هشت برای شهرستان‌ها نداشتن
Iran, Islamic Republic of
واقیت را بپذیرد ضعف مفرط دولت در استان نیاز به هیچ مدرک و دلیلی نیست . انچه عیان است چه حاجت به بیان
Iran, Islamic Republic of
حالا شما با نقد به اصطلاح تند خود چه از عملکرد استاندار و تیم مدیریتی ایشان دیده ای جز گفتار درمانی
حقگو
United States
بزرگواری اینقدر شجاعت دارد که به نام خودش پاسخ استاندار را داد
این مطلب مطعلق به کی بود که جرات انتشار به نام خود را نداشت
تقی
United States
بابا بسه دیگه بزرگواری ب حرمت جدش احترام میشه والی ایشون آدم ساده و احساساتی قضاوت میکنه
Romania
کم پاچه خواری استاندار و بکن
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
همه چیز را مصادره به مطلوب کردید بزرگواری تنها کسی بود که از نمد هیچ کلاهی برای خود ندوخت
همشهری
Iran, Islamic Republic of
کبنا چرا نظرات را نشان نمی دی
علی دهدشتی
Ukraine
مدیرمحترم کبنانیوز کمی لازم است انصاف را رعایت بفرمایی.بزرگواری در۸سال بهتر کارایی عموم داشت یا۲۰سال واندی آقای موحدچرا یکبار هم به عدم پیشرفت شهرستان در زمامداری موحد را در دیدمردم نگذاشتی بعدش سدآبریز دولت روحانی بود،بهره برداری ازسدکوثر برای آب شرب از دولت روحانی بود،سدتنگ سرخ تکمیلی آن دولت روحانی بود گاز رسانیها وتکمیلی جادها دولت روحانی بود البته باحمایت جناب دکتر تاجگردون خواهشا کتمان حقیقت نفرمایید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بزرگواری مرد شجاع جواب استاندار به خوبی دادی مردم کار میخواهند نه گریه و زاری
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
بزرگواری انسانی پاک و خداترس بوده و قابل مقایسه با دغل بازان نبوده،فقط و فقط محض رضای خدا حرف زده و عمل کرده
قادری
Iran, Islamic Republic of
بله نقد منصفانه مفیده اما اینجارو دیگه اشتباه میکنی که میگی نقد رادیکال هم مفیده.؟ خب برادر من اگر سواد داشتی میفهمیدی نقد رادیکال یعنی افراط گرایی و این کجاش مفیده؟ جز تشنج و نفاق و چند دستگی چه حاصلی میتونه داشته باشه؟ بیخود برای افراطگرایی احتمالی نقدهای آیندتون توجیه نیارید... نقد از منصفانه که گذشت میشه تخریب، نفاق و تشنج در جامعه
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
جناب سد تنگ سرخی که به ان افتخار میکتی ده سال دیگه مشخص میشود که جز بی ابی رودخانه بشار وحذف کشاورزی در بویراحمد چیزی نداشته واصولا مربوط به اب فارس بوده، این استانداری که این همه به او واژه انقلابی نسبت میدهی چند ماه جبهه رفته چند ماه در استانهای محروم ومرزی خدمت کرده بزرگواری هم مثل اکثریت سیاسون منتقد بحق ضعیفترین استاندار بعد از انقلاب است که جلوی چشمش کارگران شهرداری مرکز استان ۷ماه است حقوق نگرفته اندوهیچ کاری هم نمیکند وخیابانهای مرکز استانش شبیه خیابانهای خرمشهر وابادان در زمان جنگ است
شهروند یاسوج
Iran, Islamic Republic of
خدایا این قلم ؟!!؟ دیگه کیه که اینطور از استاندار به اصطلاح تلاشگر ؟!!؟ دفاع وپشتیبانی می‌کند: جواب : : حتما منافع کلانی نصیبش شده است که اینطور بذله گویی می‌کند!؟
حسن
Iran, Islamic Republic of
بنام خدای حی عالم محضرخداست هم استانیهای عزیزککایل ودیل به خدابه حال تک تک افرادساکن دراین استان بایدگریست وتک تک همین افرادهم دروضع موجود نقش داریم چرا؟ چون قضاوتهایمان بوی تعصب داردنه انصاف چون برای حب وبغض ها قلم میزنیم نظرمیدهیم شعارمیدهیم عمل میکنیم رای میدهیم جانبداری می کنیم چون همه رامی بینیم اماخدارانه ،چون مسئولیت اجتماعی رانادیده گرفتیم چون همه چیزرابرای خودمی خواهیم و..‌‌‌‌‌.‌...چپ وراست باریش وبی ریش سیدوخلق علیا وسفلی سرحدوگرمسیر و....هم ندارد راه برون رفت این است جانب حق رابگیریم حتی اگربه ضررماباشد نفع جمعی راببینیم نه فردی فرزندان جامعه رافرزندخودبدانیم آینده فرزندانمان رابا گرایشات غیرحق به تباهی نکشانیم دریک جامعه سالم انسان به سعادت دنیا وآخرت دست خواهدیافت بایدبشکنیم این حصارهای جهل وخرافه وتعصب های جاهلانه را یاایهاالناس به خداقیامتی هست وبه خاطرتمام اعمال وکرداروگفتارمان بایدپاسخگو باشیم خداراوحق رابه خاطراین بدعتهاازیا دبرده ایم وسخنی بابزرگان وسیاسیون این استان تاریخ شمارابااعمال ورفتاروکردارتان قضاوت خواهدکردمادراین استان اخلاق راباختیم اگرعملکردی هست عملکردنظام بوده وکاستیها وضعفها وبی برنامگی ونداشتن اولویتها ازآن مسئولین چراکه مسئولین ماخوددنبال حواشیندوهرکه واردحواشی شد ازاولویتها و...عقب خواهدماندوفرصتها چه زودازدست خواهندرفت خدارابه یادبیارید وگفتارورفتاروکردارتان رابرای خدا تنظیم کنید وفرزندان این استان رانجات دهید آمارهای طلاق خودکشی دگرکشی بیکاری موادمخدرو....رامرورکنیدسهم خوددراین مصیبتهاراببینید وخودتان راقضاوت کنیدو........
سادات سید علی
Romania
آخ سی بزرگواری
Romania
بزرگواری رو ولش کنید به گنجشکای تو آسمونم گیر میده😂😂
بویر
Romania
انکار وقتی خودش قدرت داشت چیکار کرده
نرگس سادات
Romania
اسم یک نفر که بزرگواری باهاش خوب باشه رو بیارید فقط یک نفر!!!!!
حجت دوست
Romania
احمدزاده تلاش میکنه زحمت میکشه بزرگواری هم از تو خونه بیانیه میده
سردسیر
Romania
آقای بزرگواری د بشین
محمد
Romania
میترسم حرف بزنم
افشین
Romania
آقای استاندار چرا سهم بزرگواری رو نمیدید؟؟؟ چقد خواسته بگید ما پول میزاریم رو هم بهش میدیم فقط ساکت شه
هادی
Romania
بزرگواری نماینده بود هیچ کاری نکرده حالا حسودی میکنه
سیده معصومه
Romania
بزرگواری هر صبح که پا میشه فکر میکنه امروز به کی گیر بدم بعد پا میشه
کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

معاون درمان وزارت بهداشت نتایج بررسی‌ها و جمع‌بندی کمیته علمی وزارت بهداشت در زمینه بروز ...
متهمی که کنار نمی‌کشد

متهمی که کنار نمی‌کشد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز شنبه گفت که اگر در یکی از چندین تحقیقاتی که ...
صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
1