تاریخ انتشار
جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۴۵۹۲۵۵
در سومین مقصد از دور دوم سفرهای استانی؛

سفر رئیسی به بوشهر؛ از افتتاح از ۱۵ طرح بزرگ آب و برق تا واکنش به مسمومیت دختران

۰
سفر رئیسی به بوشهر؛ از افتتاح از ۱۵ طرح بزرگ آب و برق تا واکنش به مسمومیت دختران
کبنا ؛رئیس جمهور در سومین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان بوشهر سفر کرد.
به گزارش کبنا، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح روز پنجشنبه  (11 اسفند ماه 1401)  در سومین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر و استاندار از طریق فرودگاه بین‌المللی عسلویه وارد استان بوشهر شد.
رئیس جمهور در این سفر پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی را به عنوان ایرانی‌ترین فاز این مجمتع عظیم گازی افتتاح خواهد کرد.افتتاح آب شیرین‌کن شماره ۲ بوشهر، دیدار با مردم این شهر و مردم شهرستان خور موج، دیدار با علمای شیعه و اهل سنت استان بوشهر، نشست تخصصی با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی استان بوشهر و شرکت در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری استان بخشی از برنامه‌های سفر دو روزه آیت‌الله رئیسی به بوشهر است.

رئیسی همچنین در پایان این سفر در نشست خبری با اصحاب رسانه نتایج و دستاوردهای سفر دوم دولت مردمی به استان بوشهر را تشریح می‌کند.
علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، مهندس جواد اوجی وزیر نفت، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر احمد وحیدی وزیر کشور، مهندس پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، مهندس محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و دکتر غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور آیت‌الله رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.
رئیس جمهور مهرماه سال گذشته در قالب دور اول سفرهای استانی به همراه جمعی از وزرا و معاونین خود به استان بوشهر سفر کرده بود.
بوشهر در حوزه انرژی در کشور و شاید منطقه حرف اول را می‌زند/ مهمترین سرمایه بوشهر مردم پرتلاش استان هستند
رئیس جمهور با بیان اینکه بوشهر در حوزه انرژی حرف اول را در کشور و شاید در منطقه می‌زند، اظهار داشت: بوشهر در حوزه‌های دیگر هم می‌تواند سرآمد باشد؛ در حوزه اقتصاد دریا، اقتصاد کشاورزی و در بسیاری زمینه‌های دیگر بوشهر از جایگاه مهمی برخوردار بوده و از همه مهم‌تر مردمی پرتلاش دارد.
سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود در گفتگو با خبرنگاران، ضمن تبریک ایام و اعیاد شعبانیه گفت: استان بوشهر ظرفیت‌های بسیاری دارد که یکی از آن ظرفیت‌ها نیروی انسانی کارآمد این استان است.
رئیس جمهور با بیان اینکه بوشهر در حوزه انرژی حرف اول را در کشور و شاید در منطقه می‌زند، افزود: نسبت به حوزه‌های دیگر هم بوشهر استانی است که می‌تواند سرآمد باشد؛ در حوزه اقتصاد دریا، در حوزه اقتصاد کشاورزی و در بسیاری زمینه‌های دیگر بوشهر از جایگاه مهمی برخوردار بوده و از همه مهم‌تر مردمی پرتلاش دارد.
دکتر رئیسی با اشاره به اینکه در سفر دور اول به استان بوشهر به دلیل شیوع کرونا نتوانستیم آنچنان که بایسته و شایسته است خدمت مردم عزیزمان باشیم و به مناطق مختلف سفر کنیم، اظهار داشت: زمان این سفر مقداری بیشتر است تا بتوانیم به مناطق مختلف استان از جمله پارس جنوبی، عسلویه و کنگان سفر کنیم.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش تصریح کرد: علاوه بر بازدید از پروژه‌ها، در دور اول سفرها امکان برگزاری دیدارهای مردمی فراهم نبود، اما در این سفر انشاءالله دیدارهای مردمی هم خواهیم داشت.
آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: در این سفر هم مصوبات سفر قبلی را پیگیری خواهیم کرد تا ببینیم به چه میزان به نتیجه رسیده و هم موارد جدید و نیازهای مهمی که با نظرخواهی از مسئولان استان احصا شده است، مورد توجه قرار خواهد گرفت.
افتتاح و بهره‌برداری رسمی از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی/افزایش روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید گاز کشور
پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی به عنوان ایرانی‌ترین فاز این مجتمع گازی با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
سید ابراهیم رئیسی که در جریان دور دوم سفرهای استانی و به منظور انجام سفری دو روزه به بوشهر سفر کرده است، در نخستین برنامه خود در این سفر با حضور در منطقه پارس جنوبی در عسلویه، پالایشگاه فاز ۱۴ این مجتمع عظیم گازی را به صورت رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار داد.
با بهره‌برداری از این فاز روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین، ۴۰۰ تن گوگرد، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و سالانه یک میلیون تن اتان و یک میلیون تن LPG جهت خوراک واحدهای پتروشیمی تولید می‌شود.
طراحی و مهندسی‌، نصب و اجرا و راه‌اندازی فاز ۱۴  پالایشگاه پارس جنوبی  ۱۰۰ درصد ایرانی و با محوریت شرکت‌های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط سخت تحریمی اجرایی شده است.
بهره‌برداری از فاز ۱۴ پالایشگاه پارس جنوبی جلوه عزم و اراده بلند و تحقق شعار «ما می‌توانیم» است/ ساخت این پالایشگاه از مولفه‌های اقتدارآفرین در راستای تحقق ایران قوی است/ اقتصاد انرژی به عنوان یکی از مزیت‌های بزرگ اقتصادی کشور مورد توجه قرار گیرد
رئیس جمهور بهره‌برداری از پالایشگاه بزرگ فاز ۱۴ پارس جنوبی به همت متخصصان ایرانی را نماد و نمود عینی تحقق شعار تولید، اشتغال‌آفرین و دانش‌بنیان سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و اظهار داشت: ساخت این پالایشگاه ۱۰۰ درصد ایرانی از مولفه‌های اقتدارآفرین در راستای تحقق ایران قوی است.
سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر روز پنجشنبه در جریان دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، در استان بوشهر و در آیین افتتاح فاز ۱۴ پالایشگاه پارس جنوبی به عنوان ایرانی‌ترین فاز این مجموعه ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان به ویژه سالروز ولادت صاحب‌الزمان (عج) گفت: امروز، روز بسیار خوشحال کننده‌ای است چرا که شاهد بهره‌برداری رسمی از یکی از جلوه‌های اراده قوی و کار و تلاشی ماندگار در این منطقه هستیم.
رئیس جمهور افزود: بهره‌برداری از فاز ۱۴ مجموعه پالایشگاه پارس جنوبی جلوه عزم و اراده بلند و تحقق شعار ما می‌توانیم است که با همه وجود اجرایی شده است؛ مجموعه‌ای که با دست توانمند ایرانی، با کالای ایرانی، طراحی، مشورت و با اجرای متخصصان و کارگران ایرانی اجرا شده است.
دکتر رئیسی با قدردانی از همه دست‌اندرکاران، مجریان، متخصصان و به خصوص کارگران عزیزی که زیر آفتاب طاقت‌فرسای این منطقه برای ساخت این پالایشگاه تلاش کردند، اظهار داشت: امروز منافع این پالایشگاه و محصولات آن می‌تواند بخش‌های مهمی از صنعت نفت و انرژی کشور را فعال کند.
رئیس جمهور با اشاره به محصولات تولیدی این پالایشگاه از جمله سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز، تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود کشور ظرفیت‌های زیادی برای پیشرفت دارد یکی از جلوه‌های آن مجموعه‌هایی مثل همین پارس جنوبی است که امروز یکی از فازهای پالایشگاه آن به بهره‌برداری رسیده و تبدیل به جلوه خودکفایی و استقلال کشور شده است.
آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: شرکت‌های خارجی که برای احداث فاز ۱۴ پالایشگاه پارس جنوبی به ایران آمده بودند، با تصور اینکه بعد از رفتن آنها کار این فاز بر زمین می‌ماند، ایران را ترک کردند، اما متخصصان جوان کشورمان اجازه ندادند کار روی زمین بماند و فاز ۱۱ این مجموعه نیز به زودی با همت همین متخصصان به بهره‌برداری خواهد رسید.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: البته با تکمیل فاز ۱۱ که آخرین فاز پارس جنوبی است، کار ما تمام نخواهد شد، چرا که در حوزه انرژی کشور کارهای زیادی برای انجام به ویژه در میادین مشترک داریم. در زمینه بهره‌برداری از میادین مشترک مولفه سرعت در بهره‌برداری نیز به شدت مورد تاکید است تا سهم کشور از این میادین احصا شود.
دکتر رئیسی در ادامه با بیان اینکه امروز اقتصاد انرژی یکی از مزیت‌های بزرگ برای کشور ماست، تصریح کرد: همه بخش‌های مختلف باید برای فعال‌تر کردن اقتصاد انرژی تلاش کنند.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید از پروژه ایران ال‌ان‌جی، گفت: این پروژه از سال ۹۲ با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری تا پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم متوقف مانده بود، اما با تلاش‌های صورت گرفته در یکسال و نیم گذشته به پیشرفت‌های قابل توجهی رسیده و خسارت‌های وارد شده در ۱۰ سال گذشته به این پروژه حتما باید جبران شود.
آیت‌الله رئیسی همچنین به موضوع سوختن مشعل‌ها در مجتمع گازی پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه وزیر نفت نوید داده است که سوختن این مشعل‌ها با کمک شرکت‌های دانش بنیان مهار و در جهت رفع ناترازی انرژی کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
رئیس جمهور در ادامه توجه به کارگران را مورد تاکید قرار داد و گفت: رویکرد اتخاذ شده مبنی بر اینکه هم پیمانکار مورد حمایت قرار گیرد و هم پیمانکار، کارگران را مورد حمایت قرار دهد، قابل تقدیر است.
دکتر رئیسی افزود: تحت هیچ شرایطی نباید حق کارگران نادیده گرفته شود و حتی یک ماه حقوق آنها به تعویق بیفتد. اگر در اعتبارات پروژه‌ها کاستی وجود دارد نباید در حقوق و دستمزد کارگران لحاظ شود.

رئیس جمهور توجه وزارت نفت به مسئولیت‌های اجتماعی در استان‌های نفت و گازخیز را قابل تقدیر دانست و گفت: مردم مناطقی که لوله‌های گاز و نفت از آنجا عبور می‌کند، انتظار دارند از مواهب استخراج و انتقال انرژی در زمینه محرومیت‌زدایی و ایجاد جاده، مدرسه و خانه بهداشت بهره‌مند شوند.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف در کنار مدیریت تولید گفت: وزارت نیرو وظیفه دارد مدیریت مصرف را اعمال و با کمک صدا و سیما و تریبون‌داران به فرهنگ‌سازی در زمینه اصلاح الگوی مصرف بپردازد.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از تلاش‌های هشت شرکت همکار با وزارت نفت و بنیاد مستضعفان در تکمیل پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی، از بانک‌ها و بخش‌های مهم اقتصادی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی دعوت کرد و گفت: اگر نقدینگی موجود در کشور به سمت تولید به ویژه در حوزه انرژی هدایت شود، برای توسعه اقتصادی بسیار موثر خواهد بود چرا که هم باعث سرمایه‌گذاری مفید و خودکفایی شده و هم جلوه‌ای از اقتصاد مقاومتی در کشور است.
دکتر رئیسی تکمیل و بهره‌برداری از پالایشگاه بزرگ فاز ۱۴ پارس جنوبی به همت متخصصان ایرانی را نماد و نمود عینی تحقق شعار تولید، اشتغال‌آفرین و دانش‌بنیان سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و افزود: دشمن به دلیل برخی ضعف‌ها در کشور به دنبال ایجاد اختلال و توقف در روند توسعه کشور بود، اما متخصصان و کارگران ایرانی با طراحی، اجرا و تکمیل این پروژه نشان دادند که نه تنها متوقف نخواهند شد، بلکه این چنین قدرت و توان خود را به رخ دشمنان می‌کشند.
رئیس جمهور پالایشگاه ۱۰۰ در صد ایرانی فاز ۱۴ پارس جنوبی را از مولفه‌های اقتدارآفرین در راستای تحقق ایران قوی عنوان کرد و افزود: تقویت و توسعه این بخش از اقتصاد به عهده وزارت نفت و شرکت‌های تابع آن است که باید توامان ادامه پیدا کند.
آیت‌الله رئیسی پیش از آغاز سخنان خود در این مراسم ۴ طرح مجتمع پتروشیمی پارس گلایکور، مخازن نه‌گانه پتروشیمی سبز عسلویه، پست برق پتروشیمی دماوند و واحد دوم طرح سیکل ترکیبی نیروگاه متمرکز پارس جنوبی را نیز به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح کرد.
بازدید رئیس جمهور از پروژه «ایران ال‌ان‌جی» در پارس جنوبی
رئیس جمهور از پروژه مایع‌سازی گاز طبیعی ایران در مجتمع گازی پارس جنوبی بازدید کرد.
 سید ابراهیم رئیسی که در جریان دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان بوشهر سفر کرده است، در ادامه برنامه‌های اولین روز سفر، از فرآیند تکمیل پروژه «ایران ال‌ان‌جی»، پروژه مایع‌سازی گاز طبیعی ایران بازدید کرد و با توضیحات مدیران این پروژه در جریان آخرین وضعیت احداث آن قرار گرفت.

این پروژه در ۲۰۰ هکتار مساحت با۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، شامل دو ردیف عملیاتی تولید ال‌ان‌جی و به ظرفیت کل سالیانه ۱۰,۸ میلیون تن می‌باشد که علاوه بر ال‌ان‌جی محصولات دیگری از قبیل ال‌پی‌جی، میعانات گازی و سولفور نیز تولید می‌کند. خوراک کارخانه ایران ال‌ان‌جی از میدان گازی پارس جنوبی تامین خواهد شد.
 در این پروژه همچنین پیش‌بینی افزایش ظرفیت تا چهار ردیف عملیاتی نیز وجود دارد.
به گفته مدیران این پروژه ۵ مخزن ال‌ان‌جی و ال‌پی‌جی آن تا پایان تابستان سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
این پروژه با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری از سال ۹۲ تا قبل از شروع به کار دولت سیزدهم راکد مانده بود.
رئیس جمهور در جریان بازدید از این پروژه به صورت بی‌واسطه و صمیمی با تعدادی از کارگران شاغل در آن گفتگو کرد و وضعیت کاری و معیشتی آنان را جویا شد.
دکتر رئیسی در اجتماع مردم بوشهر: دشمن در متوقف کردن حرکت توفنده ملت ایران ناکام مانده و خواهد ماند/ در برابر تلاش دشمن برای متوقف کردن رشد اقتصادی امروز شاهد افتتاح یک پروژه ۲ میلیارد دلاری تماما ایرانی بودیم/ مردم دست دشمن را خوانده و همانند اغتشاشات خیابانی، اغتشاشات اقتصادی دشمن را نیز ناکام می‌گذارند
رئیس جمهور با بیان اینکه مردم دست دشمن را خوانده‌اند و همانگونه که او را در اغتشاشات خیابانی ناکام گذاشتند در اغتشاشات ارزی نیز ناکام خواهند گذاشت، اظهار داشت: امروز کشورهای بسیاری برای سرمایه‌گذاری در ایران رغبت دارند و زمینه‌های رشد بالای اقتصادی در کشور قابل مشاهده است.
 سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های دومین سفر استانی دولت مردمی به استان بوشهر در اجتماع مردم بوشهر با بیان اینکه باید قدردان همه کسانی باشیم که با اخلاص و نثار جان خود از استقلال و امنیت و آسایش این ملت و این کشور دفاع کردند، گفت: وحدت و انسجام امروز این کشور نیز مرهون همین شهادت‌ها و ایثارگری‌ها است.
رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد ملت ایران مستقل، آزاد، با اراده و انسجام زندگی کند، به توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی‌های متعدد دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی علیه انتخاب و اراده این ملت برای عمل به دین و شریعت اشاره کرد و افزود: دشمن تلاش کرد با جنگ تحمیلی، فتنه منافقین و تهدیدها و تحریم‌های ظالمانه حرکت توفنده ملت ایران را متوقف یا حداقل کُند نماید، اما موفق نشده و در آینده نیز نخواهد شد.
دکتر رئیسی همچنین با اشاره به جنگ ترکیبی اخیر دشمن که با بهره‌گیری از تجربیات گذشته آنها طراحی و اجرا شده بود، اظهار داشت:  دشمن تصور می‌کرد با اغتشاش خیابانی می‌تواند حرکت ملت ایران را کند یا متوقف کند، اما دچار اشتباه محاسباتی شد چرا که فکر می‌کرد این مردم و کشور مثل برخی مردم و کشورهای دیگر هستند.
رئیس جمهور به ایجاد اغتشاش اقتصادی و ارزی دشمن پس از ناکامی در اغتشاشات خیابانی اشاره و تصریح کرد: دشمن وقتی اغتشاشات خیابانی با حضور و بصیرت مردم ناکام ماند، تلاش می‌کند با ایجاد التهاب در بازار و عرصه اقتصاد تولید و فعالیت‌های علمی و فنی و فناوری را در کشور کند یا متوقف کند اما امروز صبح در عسلویه فقط در یک فقره شاهد بهره‌برداری از پروژه‌ای عظیم بودیم که با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ میلیارد دلاری و تماما ایرانی اجرا شده است.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه فاز ۱۱ پالایشگاه عظیم پارس جنوبی نیز به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواست رشد اقتصادی ما منفی، تجارت و روابط کشور با همسایگان و دیگر کشورها متوقف و تراز تجاری کشور منفی شود، اما امروز می‌بینند که رشد اقتصادی و تراز تجاری کشور مثبت و تجارت ما با همسایگان با رشد ۴۰ درصدی مواجه شده و با عضویت در سازمان شانگهای ارتباط ما با همه زیرساخت‌های آسیا برقرار شده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال بهانه‌جویی برای فتنه‌انگیزی علیه ملت ایران هستند، تاکید کرد: همانگونه که در سخنرانی روز ۲۲ بهمن در اجتماع مردم گفتم ملت ایران در جایگاه مدعی است و این کشورهای غربی هستند که در جایگاه متهم بوده و باید پاسخگو باشند.
دکتر رئیسی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند با ایجاد انتظارات تورمی، التهاب در بازار و دروغ‌پردازی در رسانه‌هایشان اهداف خود را به پیش ببرند، گفت: دشمنان هر بار دروغی می‌گویند و این بار مدعی شده‌اند که ذخایر ارزی کشور کافی نیست، اما اینجا اعلام می‌کنم که به برکت حضور مردم، تولید و به برکت کار شبانه‌روزی جوانان خوب ما ذخایر ارزی کشور کافی و در شرایط مناسب است.
رئیس جمهور افزود: مردم دست دشمن را خوانده‌اند و همانگونه که دشمن را در اغتشاشات خیابانی ناکام گذاشتند در اغتشاشات ارزی نیز ناکام خواهند گذاشت.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه امروز کشورهای بسیاری برای سرمایه‌گذاری در ایران رغبت دارند و زمینه‌های رشد بالای اقتصادی در کشور قابل مشاهده است، اظهار داشت: روند حرکت و پیشرفت ملت ایران با توطئه‌های دشمن متوقف نشده و نخواهد شد. دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است و لذا هر کس با عمل و قلم خود بین مردم امید ایجاد کند در جهت راهبرد نظام جمهوری اسلامی حرکت کرده و هر کس به هر شکلی یاس و ناامیدی ایجاد کند، در جهت راهبرد دشمن عمل کرده است.
رئیس جمهور با اشاره به آمارهایی که نشاندهنده کاهش بیکاری و افزایش آمار ایجاد اشتغال است، تصریح کرد: آمار نشان می‌دهد با راه‌اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل شاهد رشد اشتغال و کاهش بیکاری هستیم، اما این در برابر ظرفیت‌های فراوان ایران کفایت نمی‌کند.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه فقط بوشهر ظرفیت‌های فراوان در عرصه اقتصاد دریا، گردشگری، انرژی، کشاورزی، فضای سایبر و دیجیتال دارد، خاطرنشان کرد: در استانی مثل بوشهر و نیز در دیگر نقاط این سرزمین پرظرفیت نباید جوانی فاقد شغل داشته باشیم.
رئیس جمهور با اشاره به مصوبه واگذاری ۱۳۰۰ هکتار زمین برای پرورش میگو به جوانان آماده به کار و تولید در سفر اول دولت به استان بوشهر گفت: ۷۰۰ هکتار از این میزان زمین واگذار شده و ۶۰۰ هکتار دیگر نیز با انجام مقدمات لازم به زودی واگذار خواهد شد.
دکتر رئیسی همچنین با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده برای رفع مشکل آب شرب در بوشهر، جم و دشتستان در سفر اول دولت مردمی به استان بوشهر افزود: امروز شاهدیم که گله به حق مردم در زمینه آب شرب با راه‌اندازی آب شیرین‌کن و دیگر اقدامات لازم و با تامین ۳۵ میلیون مترمکعب آب شرب رفع شده و رفع این مشکل در باقی بخش‌های استان نیز پیگیری خواهد شد.
رئیس جمهور به موضوع رفع مشکل مسکن در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در بخش‌هایی که امکان واگذاری زمین برای مسکن ویلایی فراهم بوده،‌ این اقدام آغاز شده و امروز ۱۰ هزار واحد مسکونی که احداث آنها آغاز شده بود در سراسر استان آماده واگذاری است.

آیت‌الله رئیسی همچنین تصریح کرد: برای طرح‌های عمرانی استان بوشهر و از جمله راه‌آهن بوشهر به شیراز و جاده‌های مواصلاتی نیز بودجه و اعتبارات لازم در نظر گرفته شده است. همچنین در این سفر از پروژه راه‌آهن بازدید خواهم کرد تا با رفع مشکلات اجرای کارها سرعت بیشتری بگیرد.
رئیس جمهور با اشاره به آغاز آبگیری چندین سد در دست اجرا در استان خاطرنشان کرد: کار و فعالیت در استان در حوزه‌های مختلف ایجاد اشتغال، ساخت مسکن، رفع تنش‌های آبی و اجرای طرح‌های عمرانی با قوت به پیش خواهد رفت و از مشکلات با دست توانای خود مردم گره‌گشایی خواهد شد.
دکتر رئیسی همچنین به موقعیت ممتاز استان بوشهر در عرصه انرژی اشاره کرد و گفت: شرکت‌هایی که در این استان مشغول بهره‌برداری از منابع انرژی هستند باید به مسئولیت‌ اجتماعی خویش در قبال مناطق تحت فعالیت خود نیز توجه کنند و استاندار بوشهر نیز این موضوع را به طور جدی دنبال کند.
رئیس جمهور در پایان با بیان اینکه ولایتمداری و بصیرت و رشادت مردم بوشهر همواره زبانزد بوده است، اظهار داشت: یقین داریم با تلاش مردان و زنان این خطه و خدمتگزاری دولت خدمتگزار و بنده به عنوان یک طلبه و با حضور شما مردم رفع مشکلات این استان قطعی و حتمی است.
آیت‌الله رئیسی همچنین حضور مردم در این مراسم را نه مربوط به خود، بلکه اعتقاد مردم به انقلاب و ادای احترام آنان به رهبر معظم انقلاب و شهدای انقلاب اسلامی دانست.
دکتر رئیسی در نشست «طلایه‌داران پیشرفت» استان بوشهر: بنای دولت مردمی میدان‌ دادن به بخش خصوصی با هدف رونق اقتصادی است/ پیچیدگی‌های اداری و سازمانی از جمله نقاط تمرکز دشمن برای ایجاد یأس در تولیدکنندگان و کارآفرینان است/ استان بوشهر دارای ظرفیت‌های عظیمی برای بهره‌برداری در عرصه توسعه اقتصادی است
سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان بوشهر، عصر امروز پنجشنبه در نشست طلایه‌داران پیشرفت ایران، ویژه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی استان بوشهر که با حضور فعالان اقتصادی این استان برگزار شد، در سخنانی رشد اقتصادی را در گرو سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری دانست و گفت: وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی موظف به ارتقای بهره‌وری هستند.
رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت رفع موانع از پیش پای سرمایه‌گذاران افزود: وظیفه دولت در حوزه اقتصاد، هدایت، حمایت و نظارت است و بنای دولت مردمی میدان‌ دادن به بخش خصوصی با هدف رونق اقتصادی است.
دکتر رئیسی میدان دادن به بخش خصوصی را تضمین سرمایه‌ و سود برای سرمایه‌گذار توصیف کرد و افزود: اطمینان‌بخشی به کارآفرینان، به رونق، بالا بردن کیفیت و همچنین دانش‌پایه کردن تولید کمک خواهد کرد.
رئیس جمهور عرصه اقتصادی امروز را میدان جنگ با دشمنان پیشرفت و ناامیدکنندگان جامعه و فعالان اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: هدف دشمن در این جنگ ایجاد اختلال، کندی و توقف در اقتصاد، نظام پولی و مالی و همچنین تولید است، اما کشور با همکاری و اراده فعالان اقتصادی به عنوان افسران این جنگ، قطعاً بر دشمنان پیروز خواهد شد.
آیت‌الله رئیسی بوروکراسی اداری و پیچیدگی‌های سازمانی را از جمله نقاط تمرکز دشمن برای ایجاد یأس در تولیدکنندگان و کارآفرینان توصیف و بر تلاش وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای برداشتن این موانع تاکید کرد.
رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های عظیمی برای بهره‌برداری در عرصه توسعه اقتصادی است، تصریح کرد: مرز و دریا دو مزیت و فرصت بسیار مهم برای این استان محسوب می‌شود که بهره‌برداری بیشتر از این ظرفیت نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر است.
دکتر رئیسی همچنین با بیان اینکه واگذاری بنگاه‌های اقتصادی به بخش خصوصی اولین گام در خصوصی‌سازی است نه آخرین گام، بر اقدامات لازم جهت توانمندسازی و حمایت از بخش خصوصی تاکید کرد.
رئیس جمهور در اواسط جلسه، به دلیل همزمانی با اذان مغرب، جلسه را دقایقی برای ادای فریضه نماز مغرب و عشاء ترک کرد.
آیت‌الله رئیسی همچنین مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی برخی فعالان اقتصادی در این جلسه را بسیار مهم دانست و به دلیل ضیق وقت و در پیش داشتن جلسه دیدار با جمع دیگری از اهالی بوشهر، به معاون اجرایی خود ماموریت داد، جلسه را با فعالان اقتصادی ادامه دهد و موانع و مشکلات پیش روی آنها را به صورت جزئی و دقیق احصا کرده و برای رفع آنها تدابیر لازم را پیش‌بینی کند.
در این نشست همچنین با حضور رئیس جمهور ۵۳ تفاهم‌نامه میان استانداری بوشهر با هلدینگ‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، از جمله صندوق بازنشستگی کشوری، هلدینگ سکاف، پالایشگاه لیان، هلدینگ بُنسا، شرکت فاتح کیمیا، شرکت فرازصنعت فرشاد و شرکت شایا روبیان در زمینه زیرساخت، آبزی‌پروری، گردشگری، آموزش و فناوری، احداث پالایشگاه، نیروگاه برق و آب شیرین‌کن و صنایع پایین دست پتروشیمی با اشتغالزایی برای حدود ۲۵ هزار نفر به امضا رسید.
در آستانه سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر و روز جوان؛ جشن ازدواج ۳۱۳ زوج بوشهری با حضور دکتر رئیسی برگزار شد
در آستانه ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، جشن وصال و آئین ازدواج ۳۱۳ زوج بوشهری با حضور رئیس جمهور برگزار شد.
در جریان سفر آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به استان بوشهر در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، جشن وصال و آئین ازدواج ۳۱۳ زوج جوان بوشهری با حضور رئیس جمهور برگزار شد.
رئیس جمهور در این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان و همچنین شادباش جشن ازدواج ۳۱۳ زوج بوشهری، بر اهمیت زمینه‌سازی برای ازدواج آسان جوانان تاکید کرد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به تلاش نظام سلطه برای تضعیف نهاد خانواده و ترویج مفاهیم غیرانسانی در این حوزه به عنوان شاخص‌های جعلی مدنیت، توجه به ترویج فرهنگ «تشکیل خانواده» را امری مهم و تسهیل ازدواج جوانان را از اولویت‌های دولت مردمی برشمرد.
با حضور رئیس جمهور انجام شد؛ افتتاح و آغاز بهره‌برداری رسمی از ۱۵ طرح بزرگ آب و برق در استان بوشهر
رئیس جمهور از ۱۵ طرح بزرگ آب شیرین‌کن، خط آبرسانی، آبگیری سد و انتقال برق در استان بوشهر به صورت رسمی بهره‌برداری کرد.
 سید ابراهیم رئیسی که در قالب دور دوم سفرهای دولت مردمی به استان بوشهر سفر کرده است، در آغاز برنامه‌های خود در روز دوم این سفر طی مراسمی از ۱۵طرح بزرگ آب شیرین‌کن‌های مپنا و وحدتیه، خط آبرسانی سیراف جم، آبگیری سدهای اخند و باغان و همچنین پروژه‌های انتقال برق به صورت رسمی بهره‌برداری کرد.
در این مراسم از آب شیرین‌کن گروه مپنا در شهرستان بوشهر با ظرفیت ۳۵۰۰ متر مکعب، آب شیرین‌کن وحدتیه و دالکی شهرستان دشتستان با ظرفیت ۶۵۰۰ متر مکعب و فاز اول طرح آب‌رسانی به شهرستان جم با خط انتقالی به طول ۴۲ کیلومتر با حضور دکتر رئیسی رسماً بهره‌برداری شد.
پروژه آب شیرین‌کن ۳۵۰۰ متر مکعبی بوشهر، پروژه‌ای ۱۰۰ درصد ایرانی است که با سرمایه‌گذاری، طراحی نصب و اجرای گروه صنعتی مپنا احداث شده است.
فاز اول طرح آبرسانی شهرستان جم نیز پس از ۱۵سال توقف، تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است. همچنین دو پروژه سد مخزنی باغان با ظرفیت ۳۲ میلیون متر مکعب و پروژه سد مخزنی اخند با ظرفیت ۲میلیون متر مکعب با دستور رئیس جمهور افتتاح و آبگیری شد.
در این مراسم ۱۰ طرح انتقال برق در بخش‌های مختلف استان بوشهر از جمله احداث پست برق ۶۳,۲۰ کیلو ولتی شهید ماهینی در شهرستان بوشهر نیز با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
۴ طرح برق‌رسانی دیگر نیز در سطح استان بوشهر شامل خط ۲۳۰ کیلو ولتی، پست منطقه ویژه اقتصادی دیلم و شرکت برنامه‌ریزی نیرو‌رسانی، توسعه و بهسازی تاسیسات برق به صورت همزمان و با دستور رئیس جمهور کلنگ زنی شد.
رئیسی در مراسم افتتاح ۱۵ طرح بزرگ آب و برق در استان بوشهر: پایان جیره‌بندی آب در استان بوشهر از نتایج توجه دولت به رفع مشکلات ناشی از تنش آبی در کشور است/ اجرای پروژه‌های آب‌رسانی جهت رفع تنش‌های آبی در استان‌های کم‌آب از برنامه‌های محوری دولت است/ باید از ظرفیت‌های عظیم بوشهر در راستای رفع مشکلات مردم بهره گرفت
رئیس جمهور اجرای پروژه‌های آب‌رسانی جهت رفع تنش‌های آبی در استان‌های کم‌آب کشور را از برنامه‌های محوری دولت عنوان کرد.
سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در آیین افتتاح و بهره‌برداری رسمی از ۱۵ طرح بزرگ آب و برق در استان بوشهر، احداث این طرح‌ها به دست توانمند متخصصان و کارگران ایرانی را اقدامی بزرگ و افتخارآمیز دانست و گفت: این طرح‌های چندساله که با همت وزارت نیرو و متخصصان توانمند داخلی طی چند ماه به سرانجام رسیده است، از جمله کارهای بسیار بزرگ و افتخارآمیز در جهت گره‌گشایی از مشکلات مردم است.
رئیسی همچنین عملکرد و اقدامات گروه صنعتی مپنا به عنوان یکی از مجریان این پروژه‌ها را قابل تقدیر دانست و گفت: گروه صنعتی مپنا با ضمیمه کردن دانش به توانایی، منشأ اقدامات و خدمات بسیار بزرگی در کشور بوده است.
رئیس جمهور در ادامه، اجرای پروژه‌های آب‌رسانی جهت رفع تنش‌های آبی در استان‌های کم‌آب کشور را از برنامه‌های محوری دولت عنوان کرد و گفت: رفع مشکل آب شرب مردم بوشهر و پایان جیره‌بندی آب در این استان از نتایج توجه دولت به رفع مشکلات ناشی از تنش آبی در کشور است.
آیت‌الله رئیسی همچنین از اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در اجرای پروژه‌های دولت تقدیر و بر ضرورت تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام در استان تاکید کرد.

رئیسی استقبال گرم مردم بوشهر از کاروان دولت مردمی و همچنین حضور پرشور آنها در عرصه‌های مختلف را برای دولت مسئولیت‌آور دانست و گفت: ما یقین داریم به لطف خدای متعال، با کمک این مردم عزیز و خدمتگزاری دولت، بسیاری از مشکلات استان مرتفع خواهد شد.
رئیس جمهور همچنین وجود ظرفیت‌های عظیم در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بر ضرورت استفاده و بهره‌برداری مناسب از این ظرفیت‌ها در جهت رفع نیازهای مردم تاکید کرد.
با حضور آیت الله رئیسی انجام شد؛ افتتاح و آغاز ساخت ۶ هزار ۹۲۱ واحد نهضت ملی مسکن در بوشهر
با حضور رئیس جمهور از ۲۲۲۱ واحد مسکونی بهره‌برداری و عملیات اجرایی ساخت ۴۷۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در بوشهر آغاز شد.
 سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دو روزه خود به استان بوشهر در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، با حضور در پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان خورموج، به صورت همزمان از ۲۲۲۱ واحد مسکن شهری و روستایی بهره‌برداری و دستور آغاز عملیات اجرایی ساخت ۴۷۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن را در استان صادر کرد.
همچنین با حضور رئیس جمهور عملیات اجرایی فاز یک توسعه بندر گناوه آغاز و طرح‌های دیگری از جمله  تاسیسات دریایی پایانه بین‌المللی مسافری والفجر، ۱۱ کیلومتر از باند دوم جاده اهرم -برازجان و قطعه سوم  کنار گذر چهار خط گنگانگ-دوراهک به طول ۱۳,۵کیلومتر افتتاح و به بهره برداری رسید.
آیت‌الله رئیسی در اجتماع مردم خورموج: مسئله اخیر مدارس پروژه‌ای امنیتی با هدف ایجاد دلهره در خانواده‌ها و ناامید کردن مردم است/ وزرای اطلاعات و کشور مامور رسیدگی به موضوع و اطلاع‌رسانی به مردم شده‌اند/ ایجاد ناامنی در مدارس، پروژه‌ای در تداوم اغتشاشات خیابانی و التهاب‌آفرینی ارزی است
رئیس جمهور با اشاره به مسائل اخیر پیش آمده در ارتباط با برخی مدارس تصریح کرد: در جلسه اخیر دولت، وزیر کشور و وزیر اطلاعات را مامور کردم تا هر چه سریع‌تر این موضوع را ریشه‌یابی و بررسی و اطلاعات آن را هم سریعا به مردم عزیزمان اعلام کنند تا توطئه دشمن برای ایجاد دلهره و ناامیدی در مردم خنثی شود.
سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در ادامه برنامه‌های دومین روز از دومین سفر دولت مردمی به استان بوشهر، در جمع مردم شهرستان «خورموج» با تشکر از حضور و استقبال پرشور و صمیمی آنان گفت: بدون تردید این احساسات شما مردم بصیر و زمان‌شناس، ابراز محبت نسبت به ولایت و رهبری و تاکید نسبت به تداوم راه شهیدان بوده و برای بنده به عنوان خدمتگزار شما مردم و همکارانم در دولت مسئولیت‌آور است.
رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه استقلال‌خواهی و اراده مردم ایران برای اینکه نه زیر بار ظلم بروند و نه به کسی ظلم کنند، دلیل خشم و غضب دشمنان علیه این ملت از ۴۳ سال قبل تاکنون است، افزود: مردم ایران اراده کردند کشورشان ملجا و پناه همه محرومان و مستضعفان و مظلومان عالم شود و اعلام کردند که ما نه در شعار که در عمل می‌توانیم خودمان کشورمان را بسازیم.
دکتر رئیسی با اشاره به اینکه ملت ایران حقیقتا ملت توانایی هستند، اظهار داشت: امروز بخش‌های مختلف کشور از جمله بوشهر به لطف ظرفیت‌های خدادادی و به همت و با تلاش مردم و اراده آنها برای استقلال، برای ایران اسلامی قدرت، اقتدار و افتخار آفریده است.
رئیس جمهور با اشاره به اعمال تحریم و تهدیدهای دشمنان علیه ملت ایران و در عین حال اعتراف آنان به شکست سیاست فشار حداکثری علیه این ملت، تصریح کرد: این قدرت ملت ایران بود که تهدیدها و تحریم‌ها و توطئه‌ها و جنگ ترکیبی دشمنان را شکست داد.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به تحلیل رهبر معظم انقلاب درباره دلایل راه‌اندازی جنگ ترکیبی علیه ملت ایران خاطرنشان کرد: دشمنان وقتی نتوانستند از تهدید، تحریم و جنگ ترکیبی علیه ملت ایران به نتیجه برسند و پیشرفت او را متوقف کنند، به دنبال اثرگذاری بر زندگی و سفره مردم رفتند.
رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه دشمن پس از جنگ ترکیبی و تلاش برای ایجاد التهابات ارزی و اقتصادی به سراغ پروژه امنیتی در مدارس رفته است، گفت: دشمن می‌خواهد برای فرزندان ما در مدارس دلهره، ناامنی و فضای ترس و ناامیدی ایجاد کرده و از این طریق ایجاد آشوب کند.
دکتر رئیسی افزود: یک روز آشوب و اغتشاش خیابانی، یک روز اغتشاش در حوزه مالی و ارزی و اقتصادی و یک روز مسئله ساختن و مسئله‌سازی امنیتی در حوزه تحصیل و مدارس، اینها ترفندهایی است که دشمنان برای ناامید کردن مردم طراحی و اجرا می‌کنند، چون می‌بینند علیرغم همه این تهدیدها و تحریم‌ها و علیرغم همه این نقشه‌ها روز ۲۲ بهمن در سراسر کشور مردم با بصیرت، آگاهانه، مقتدرانه و عزتمندانه حضور پیدا کردند و دشمن را شکست دادند.
رئیس جمهور اظهار داشت: دشمن خود اعتراف کرد که ۲۲ بهمن امسال با همه سال‌های قبل متفاوت بود. تفاوت آن برای آن است که مردم احساس کردند دشمن می‌خواهد به اهداف پلید خود برسد و مردم تصمیم گرفتند دشمن را ناکام کنند.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به مسائل اخیر پیش آمده در ارتباط با برخی مدارس تصریح کرد: در جلسه اخیر دولت، وزیر کشور و وزیر اطلاعات را مامور کردم تا هر چه سریع‌تر این موضوع را ریشه‌یابی و بررسی و اطلاعات آن را هم سریعا به مردم عزیزمان اعلام کنند تا توطئه دشمن برای ایجاد دلهره و ناامیدی در مردم خنثی شود.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به حضور معنادار مردم شهرستان خورموج در استقبال از خدمتگزاران خود خاطرنشان کرد: کسانی که ارزیابی و رصد می‌کنند، ببینند این حضور معنادار مردم را که در روز جمعه از استراحت خود گذشته و در این عرصه حضور یافته‌اند؛ معنا و مفهوم این حضور آن است که ما پای انقلاب، نظام، ارزش‌های خودمان با همه وجود هستیم.
دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمییت مسائل منطقه و استان بوشهر گفت: به لطف خدا در فاصله سفر اول دولت به بوشهر تا این سفر گام‌های خوبی برای رفع تنش‌های آبی در بخش‌های مختلف استان برداشته شده است. همچنین برای توسعه راه‌های مواصلاتی، تجهیز بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و احداث و افتتاح واحدهای مسکونی اقدامات موثری شده است.
رئیس جمهور با بیان اینکه با وجود امکانات و ظرفیت‌های فراوان بوشهر، بیکاری در این استان معنا ندارد، افزود: بر اساس گزارش‌ها میزان اشتغال‌آفرینی در دولت مردمی چه در استان بوشهر و چه در سراسر کشور افزایش یافته و نشان می‌دهد شرایط کاملا متفاوت شده اما همچنان هم نیاز به اشتغال وجود دارد و هم زمینه برای ایجاد اشتغال داریم.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل اظهار داشت: دولت مصمم است با کمک مردم در زمینه ایجاد اشتغال حرکتی جهادی انجام دهد. آمارها حکایت از آن دارند که تاکنون از وعده ایجاد سالانه یک میلیون شغل عقب نیستیم.
رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت فعال کردن ظرفیت‌های گردشگری منطقه خورموج تصریح کرد: دولت علاوه بر حمایت از تقویت زیرساخت‌های گردشگری منطقه نسبت به ارتقای شاخص‌های درمانی و رفع دیگر نیازهای منطقه نیز اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ...
رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

 به تازگی خبرها و شایعاتی درباره تغییرات در کابینه دولت سیزدهم به گوش می‌رسد؛ تغییراتی ...
1