تاریخ انتشار
جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۴۵۸۹۲۹
به منظور افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه؛

سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی؛ از افتتاح انتقال آب به دریاچه ارومیه تا حضور در محل یادمان شهید بروجردی

۲
۰
سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی؛ از افتتاح انتقال آب به دریاچه ارومیه تا حضور در محل یادمان شهید بروجردی
کبنا ؛رئیس جمهور به منظور افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه وارد استان آذربایجان غربی شد.
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز (جمعه) به منظور افتتاح و بهره برداری از سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه به این شهرستان سفر کرده است، در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی شهید باکری مورد استقبال نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه ارومیه و استاندار آذربایجان غربی قرار گرفت.
در سفر رئیس جمهور سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه شامل کانال و تونل انتقال آب، به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس جمهور را در این سفر رئیس دفتر رئیس جمهور و وزیر نیرو همراهی می‌کنند.
بهره برداری رسمی از سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه
سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (جمعه) همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسین (ع) سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه را به صورت رسمی افتتاح کرد.
این سامانه شامل ۳۵,۷ کیلومتر تونل و ۱۱ کیلومتر کانال، در فاز اول سالانه ۳۰۰ میلیون متر مکعب و در مرحله دوم ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب را از سد کانی سیب به دشت نقده و حوزه آبریز دریاچه ارومیه منتقل می‌کند.
فرآیند ساخت این سامانه از سال ۹۴ آغاز اما به دلیل عدم تخصیص منابع پروژه تکمیل نشده بود، تا اینکه پس از سفر آیت‌الله رئیسی به آذربایجان غربی تکمیل این پروژه در دستور کار قرار گرفت.

سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه همچنین بزرگترین پروژه زیست محیطی منطقه غرب آسیا است که امروز با حضور رئیس جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
افتتاح این سامانه سرآغازی بر کمک به احیای دریاچه ارومیه خواهد بود.
همچنین به دستور رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانسی عملیات انتقال همزمان آب از سد شهید کاظمی به دریاچه ارومیه آغاز شد.
با باز شدن دریچه‌های این سد از امروز سالانه ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب دیگر به دریاچه ارومیه انتقال خواهد یافت.
آیت‌الله رئیسی در محل یادمان شهید بروجردی: وجب به وجب ایران اسلامی شاهد از خودگذشتگی پاسداران و نیروهای مسلح کشور است/ جوانان باید بدانند شهید بروجردی در فضای ناامیدی آن دوران با چه تدبیری شهر به شهر امنیت را برقرار کرد
رئیس جمهور شناساندن ابعاد شخصیتی شهید بروجردی برای نسل جوان را بسیار مهم دانست و ضمن تقدیر از عوامل ساخت فیلم غریب درباره بخشی از زندگی این شهید والامقام، تصریح کرد: جوانان ما باید بدانند که این شهید بزرگوار در فضای ناامیدی آن دوران با چه همت و تدبیری امیدآفرینی و شهر به شهر امنیت را برقرار کرد.
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی که به منظور افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه، به استان آذربایجان غربی سفر کرده است، از یادمان شهید محمد بروجردی فرمانده فاتح جبهه‌های غرب در دوران دفاع مقدس، در شهرستان نقده بازدید و به مقام والای ایشان و شهیدان انقلاب اسلامی ادای احترام کرد.
رئیس جمهور همچنین در جمع پاسداران و اقشار مختلف مردم در سخنان کوتاهی ضمن تبریک ولادت حضرت امام حسین(ع) و روز پاسدار، گفت: وجب به وجب این مرز و بوم شاهد رشادت، جانفشانی و از خودگذشتگی پاسداران و نیروهای مسلح کشور است و بنده به عنوان یک طلبه و مسئول به همه این عزیزان ادای احترام می‌کنم و همه ملت ایران نیز باید همواره قدردان این رشادت‌ها و از جان‌گذشتگی‌ها باشند.
دکتر رئیسی در ادامه شناساندن ابعاد شخصیتی شهید بروجردی برای نسل جوان را بسیار مهم دانست و ضمن تقدیر از عوامل ساخت فیلم غریب درباره بخشی از زندگی این شهید والامقام، تصریح کرد: جوانان ما باید بدانند که این شهید بزرگوار در فضای ناامیدی آن دوران با چه همت و تدبیری امیدآفرینی و شهر به شهر امنیت را برقرار کرد.
رئیس جمهور ادامه داد: امروز هم دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی است و آنچه مقتدای بصیرت‌آفرین ما حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از ما می‌خواهند آن است که با امیدواری، اتکاء به خدا، پشتکار و تلاش و فعالیت مضاعف کارها را پیش ببریم و بدانیم همچنان که دشمنان در این ۴۴ سال در مقابل این ملت کاری از پیش نبردند، با این امنیت، انسجام و همدلی همچنان کاری از پیش نخواهند برد.
آیت‌الله رئیسی در ادامه حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و همچنین حضور در یادمان‌های شهدا را از سرمایه‌های ارزشمند معنوی کشور عنوان کرد و افزود: این سرمایه‌های ارزشمند را باید با انتقال به نسل جوان حفظ کرد و در این زمینه بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان در قالب اردوهای راهیان نور، از یادمان‌های شهدا و راهیان پیشرفت برای مشاهده پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور بسیار مؤثر و ضروری است.
رئیس جمهور افزود: نسل جوان ما باید بداند روزگاری کشورهای غربی به ما سیم خاردار هم نمی‌دادند، اما امروز به همت متخصصان و دانشمندان این کشور و برغم همه تحریم‌ها و فشارها پیشرفته‌ترین صنایع و تجهیزات دفاعی در کشور تولید می‌شود و بسیاری از کشورها متقاضی آن هستند.

دکتر رئیسی در ادامه با اشاره به افتتاح طرح بزرگ انتقال آب به دریاچه ارومیه نیز گفت: کشورهای غربی در زمینه محیط‌زیست نیز صرفاً ادعا دارند در حالی که امروز یکی از بزرگترین طرح‌های زیست محیطی در منطقه غرب آسیا در جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.
رئیس جمهور در پایان تأکید کرد: جوانان ما با توجه به این ظرفیت‌ها و این پیشرفت‌ها و دستاوردها، آینده را بسیار روشن ببینند؛ به یاری خدا آینده‌ای بسیار روشن پیش روی ملت ایران است.
آیت‌الله رئیسی همچنین با حضور بر مزار شهدای گمنام آرمیده در یادمان شهید بروجردی ضمن قرائت فاتحه به مقام والای آنها ادای احترام کرد.
آیت‌الله رئیسی در مراسم روز پاسدار در ارومیه:​​​​​​​ کارنامه سپاه در دفاع از انقلاب و سرزمین ایران درخشان و افتخارآمیز است/ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرچمدار دفاع از ارزش‌های الهی است/ امروز سپاه به پشتوانه ملت ایران از هر زمان دیگری قوی‌تر و دشمنان ما از هر زمان دیگری ضعیف‌ترند
رئیس جمهور اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای تشکیل به عنوان نیرویی پرتلاش و کارآمد در دفاع از دین، قرآن و ارزش‌های انقلاب اسلامی و صیانت از سرزمین ایران رشادت و شجاعت به خرج داده و کارنامه درخشان و افتخارآمیزی در دفاع از انقلاب اسلامی، کمک مومنانه به مردم در رخدادهای مختلف و احداث زیربناها و زیرساخت‌های کشور داشته است.
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز جمعه در جریان سفر به استان آذربایجان غربی، در دیدار با سبزپوشان ولایت علوی به مناسبت روز پاسدار، با تبریک سالروز ولادت امام حسین (ع) به همه مسلمانان و آزادگان جهان گفت: خداوند را شاکرم که در روز پاسدار در سرزمین ایستادگی در مقابل دشمنان و در حضور پاسداران عزیز مدافع امنیت و استقلال کشور هستم.
رئیس جمهور افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای تشکیل به عنوان نیرویی پرتلاش و کارآمد در دفاع از دین، قرآن و ارزش‌های انقلاب اسلامی و صیانت از سرزمین ایران رشادت و شجاعت به خرج داده و کارنامه درخشان و افتخارآمیزی در دفاع از انقلاب اسلامی، کمک مومنانه به مردم در رخدادهای مختلف و احداث زیربناها و زیرساخت‌های کشور داشته است.
دکتر رئیسی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین نیروهای کارآمدی در بخش‌های مختلف تربیت کرده است که در جای‌جای کشور ایفای نقش می‌کنند، اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حتی فراتر از مرزهای کشور در منطقه نیز همواره امنیت‌آفرین و امنیت‌ساز بوده‌اند.
رئیس جمهور اضافه کرد: برخلاف نیروهای نظامی دشمن که همواره دنبال کشورگشایی و شرارت‌آفرینی هستند، نیروهای ایران در هر کجا که حضور یافته‌اند، موجب ایجاد امنیت شده و با شرارت‌ها برخورد کرده‌اند. در حالی که حاصل فعالیت دشمنان در منطقه ایجاد داعش و گروهک‌های تروریستی بوده است، نیروهای ایران در کارنامه درخشان خود مبارزه با تروریسم را رقم زده‌اند و حاج قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه و برخورد با اشرار و ناامن کنندگان است.
رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه سپاه پاسداران در عرصه مسایل اجتماعی و همچنین شناسایی و برخورد با عناصر ناسالم و ناپاک نیز کارنامه درخشانی دارد، افزود: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملجأ و پناه مردم در آسیب‌ها، مشکلات و همچنین پایگاه و کانون اجتماع جوانان انقلابی و بسیجی است.
دکتر رئیسی گفت: بسیاری از مردم، بسیج را ملجأیی برای تأمین نیازهای اجرایی، عملی و فکری خود می‌دانند و پایگاه‌های بسیج در هر کوی و برزنی در کشور، محل اجتماع دلدادگان به انقلاب و مجاهدان راه خداست.

رئیس جمهور با بیان اینکه سپاه پاسداران هم دارای اندیشه حسینی و انقلابی و هم دارای انگیزه بالاست، اظهار داشت: این اندیشه و انگیزه امروز زمینه‌ای برای عمل صالح و حضور در میدان در عرصه‌های مختلف است.
آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: همانطور که خون ابا عبدالله(ع) موجب جهل‌زدایی از بشریت شد، خون شهدای ما هم موجب بیداری در منطقه شده است. امروز به برکت رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های پاسداران، مناطق مرزی ما بلکه سراسر کشور دارای امنیت است.
رئیس جمهور در ادامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پرچمدار دفاع از ارزش‌های الهی دانست و گفت: جاهلیت قدیم امروز با شکل و شیوه مدرن، مجهز به علم و فناوری و دارای پشتیبانی از سوی قدرت‌های بزرگ و امپراتوری رسانه‌ای، شنیع‌ترین و زشت‌ترین اعمال را در جوامع رواج می‌دهد، اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مفتخر به دفاع از ارزش‌های الهی است.
دکتر رئیسی اطاعت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از ولی فقیه جامع‌الشرایط را یکی از رموز تقدس نیروهای مسلح کشورمان در بین نیروهای نظامی کشورهای دیگر عنوان کرد و افزود: هیچ شخصی، هیچ زمانی و هیچ مکانی قُدسی نمی‌شود مگر در ارتباط با قدوس و دلیل قُدسیت انقلاب اسلامی آن است که می‌خواهد احکام الهی را اجرایی کنند و قُدسیت نیروهای مسلح ما نیز از آن جهت است که می‌خواهند از این ارزش‌ها و همچنین مردم و کشور دفاع کنند.
رئیس جمهور ادامه داد: این جایگاه باصلابت و مملو از انگیزه‌های الهی، امروز از سپاه مجموعه‌ای اثرگذار ساخته است که دشمنان از بردن نامش به لرزه می‌افتند.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه دشمنان تصور می‌کردند با ترور سرداران و فرماندهان ما می‌توانند در دل مردم و نیروهای مسلح ما هراس و تردید ایجاد کنند، افزود: دشمنان همانطور که با اشتباهات محاسباتی مکرر در جنگ نظامی شکست خوردند در جنگ اقتصادی و جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای نیز به شکل مفتضحانه‌ای با شکست مواجه شدند.
رئیس جمهور در ادامه حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال برغم تبلیغات وسیع و گسترده دشمنان را یکی از نشانه‌های دیگر شکست سیاست‌های دشمن در برابر ملت ایران عنوان کرد و گفت: آنها باز هم در ادامه اشتباهات فراوان خود به توطئه‌گری در کشورهای همسایه و هم‌مرز ما پرداختند، اما دیدند دلاوران سپاهی ما در قرارگاه حضرت حمزه(ع) چگونه با صلابت و اقتدار امنیت مرزهای جمهوری اسلامی را به رخ کشیدند.
دکتر رئیسی تأکید کرد: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پشتوانه ملت ایران از هر زمان دیگری قوی‌تر و دشمنان ما از هر زمان دیگری ضعیف‌ترند.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کشور در عرصه‌های مختلف در حال پیشرفت است و در این پیشرفت سپاهیان ما نقش بسیار مؤثری داشته‌اند، تصریح کرد: ما یقین داریم که با استعانت از خدای متعال و توسل به خون حضرت حسین بن علی(ع) کشور پیش خواهد رفت و با هیچ تهدید و تحریمی متوقف نخواهد شد و روز به روز در عالم بیشتر خواهد درخشید.
​​​​​​​
آیت‌الله رئیسی با اشاره به درخواست‌های مکرر برخی کشورهای همسایه که در جریان اغتشاشات اخیر شیطنت کرده بودند، افزود: آنها تصورشان این بود که جمهوری اسلامی با این تکانه‌ها دچار تزلزل خواهد شد، اما به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی درخت تناور و تنومند انقلاب اسلامی، مستحکم‌تر و پابرجاتر از همیشه است، چرا که خون مخلص‌ترین فرزندان این کشور به پای آن ریخته شده است.
رئیس جمهور در ادامه گفت: امروز هرکس در هر جا و تحت هر عنوانی بخواهد با فساد و ناکارآمدی این نظام را تهدید کند، بداند که هاضمه این نظام پاک است و فساد را نخواهد پذیرفت و خیلی زود هر ناپاکی و فسادی را برملا خواهد کرد.
دکتر رئیسی با بیان اینکه مبارزه با فساد و عدالت‌خواهی در ذات انقلاب اسلامی و برگرفته از آموخته‌های امام(ره) و خون شهداست، تصریح کرد: ممکن است شخصی در جایی دچار انحراف شود، اما یقین بدانید که ماندگار نخواهد بود.
رئیس جمهور در پایان با تأکید بر لزوم شناخت هر چه بیشتر سیره حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، تأکید کرد: امروز جامعه بشری نیازمند آن است که از اخلاص، ایمان، حق‌خواهی، دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیزی، ایستادگی در راه حق، عشق به خدا و جان دادن در راه خدا، از امام حسین (ع) الگو بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
/الان میره یادمانها زجر گل بلبل کشید و بوی گل را باد برد بیستون را عشق کند و شهرتش فرهاد برد
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیسی/شما می خواهید انقلاب اسلامی ایران را که حاصل سالها رنج و خون دل خوردن امام و حاصل خون میلیون ها شهید است را نابود کنید زهی خیال باطل خدا خود حافط انقلاب اسلامی ایران و حافط خون پاک شهیدان است بیا به حرمت خون شهیدان توبه کن و به اصل قانون اساسی که مزین است به خون شهید بهشتی و شهید رجایی وباهنر و احترام بگذار به کلام الله مجید و سوگندی که یاد کردی رئیس جمهور ایران باش نه رئیس جمهور ستاد انتخاباتی و حزب و گروه و پایبند قانون اساسی باش و به قانون عمل کن
​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

ما با مقام‌های ایرانی نیز تماس گرفتیم. حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای ...
آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
1