کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد:

۸۰۷ میلیارد تومان بودجه کهگیلویه و بویراحمد به صورت نقد اختصاص داده شد

4 اسفند 1401 ساعت 21:42

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکنون ۶۱. ۸ درصد بودجه استان معادل ۸۰۷ میلیارد تومان به صورت نقد به استان اختصاص داده شده است.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکنون ۶۱. ۸ درصد بودجه استان معادل ۸۰۷ میلیارد تومان به صورت نقد به استان اختصاص داده شده است.
علی شهابی نسب اظهار داشت: ۷۰ هزار میلیارد تومان کل بودجه ۳۱ استان کشور است که این اعتبارات از سه محل استانی، نفت و گاز و توازن است و اعتبار استان یک هزار و ۵۲۷ میلیارد تومان است.
وی افزود: علی‌رغم اینکه کهگیلویه و بویراحمد ۸۹. درصد جمعیت کشور را داراست، ۲. ۲ درصد بودجه به آن اختصاص داده شده و رتبه ۲۰ کشور است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۱۱ استان بودجه کمتری نسبت به کهگیلویه و بویراحمد دارند که ۹ استان جمعیت و وسعت بیشتری نسبت به این استان دارند.
شهابی نسب ابراز کرد: بودجه استان به غیر از اعتبارات سفر رئیس جمهور است و با پیگیری استاندار هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتباری بود که به سازمان‌ها ابلاغ شد.
وی تأکید کرد: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به سفر و چهار هزار میلیارد تومان متمم سفر است که در صورت اختصاص این مبالغ جایگاه استان تا پانزدهم کشوری ارتقا داده می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: استان از سایر محل‌ها هم اعتبار دارد که سر جمع اعتبارات به ۱۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.
شهابی نسب عنوان کرد: ۷۵ درصد اعتبارات نفت، ۴۶ درصد توازن، ۵۶ درصد اعتبارات استانی و ۷۱ درصد اعتبارات ردیف نمایندگان اختصاص داده شده و از مدیران می‌خواهیم در پنج ماه باقی مانده اعتبارات را جذب کنند تا برای سال آینده استان دغدغه جذب اعتبارات را نداشته باشد.


کد مطلب: 458895

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/458895/۸۰۷-میلیارد-تومان-بودجه-کهگیلویه-بویراحمد-صورت-نقد-اختصاص-داده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1