تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۱
کد مطلب : ۴۵۸۳۶۵
فرصت‌ها به سادگی از دست نروند؛

نقدی بر سخنران راهپیمایی 22 بهمن / جهاد تبیین سازوکار خاص خودش را دارد

۰
نقدی بر سخنران راهپیمایی 22 بهمن / جهاد تبیین سازوکار خاص خودش را دارد
کبنا ؛
در حالی که مراسم 22 بهمن امسال همچون سال‌های گذشته با گستردگی و حضور پررنگ مردم در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اما سخنران راهپیمایی استان شخصی بود که سال‌هاست از بدنه اجرایی دولت دور است.
به گزارش کبنا، در مراسم 22 بهمن امسال باز هم شاهد حضور پررنگ مردم کهگیلویه و بویراحمد بودیم. اما با این وجود، منوچهر متکی که سال‌هاست از بدنه اجرایی دولت دور است به عنوان سخنران انتخاب شده بود. متکی در 12 سال گذشته در بدنه مدیریتی کشور نبوده است. خود او نیز در نشست با اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد گفت من هیچ سمتی ندارم.
این در حالی است که در استان‌های دیگر افرادی به عنوان سخنران انتخاب شده بودند که پست‌های اثرگذار سیاسی و مدیریتی داشتند. سخنران مراسم استان اصفهان حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور بود. در بوشهر رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا، در کرمانشاه عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه و نائب رئیس دوم مجلس، در گلستان سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، در شیراز حجت‌الاسلام احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، در کردستان امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش و در چهارمحال و بختیاری حجت‌الاسلام علی شیرازی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع به عنوان سخنران در مراسم 22 بهمن سخنرانی کرده بودند.
در حالی که در بسیاری دیگر از استان‌ها چنین افرادی که در بدنه دولت نقش دارند، سخنرانی کرده بودند، در کهگیلویه و بویراحمد فردی که سال‌ها پست مدیریتی نداشته به عنوان سخنران انتخاب شده بود.
در خود همین استان، افرادی حضور دارند که نه در سطح متکی که حتی فراتر از او هستند؛ می‌شد از ظرفیت آیت الله سید شرف‌الدین ملک حسینی استفاده کرد که یک سرمایه ملی در استان است. حتی بهتر بود که همچون برخی دیگر از استان‌ها از همین نمایندگان استان در مجلس استفاده می‌شد که بهترین روز برای پاسخگویی آنها بود.
روشن نیست چرا از بین حجم گسترده‌ای از افرادی که هم برش سیاسی و مدیریتی دارند و هم توانایی بالایی در تبیین خدمات نظام دارند، استفاده نشده، در مقابل منوچهر متکی، وزیر امور خارجه اسبق دعوت شده است.
در روزی که مردم به نحو احسن ارادت و پایبندی خود به نظام را نشان داده بودند، بهتر بود از کسی به عنوان سخنران استفاده می‌شد که به‌روزترین اطلاعات را از وضعیت کشور و نظام دارد. کسی که بتواند خدمات نظام و وضعیت کشور را به خوبی برای مردم تبیین کند. این مردم در روز 22 بهمن تشنه این اطلاعات بودند. اما متأسفانه این فرصت به‌راحتی سوخت و از دست رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1