تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب : ۴۵۸۲۰۳
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

اقدامات اقتصادی و زیربنایی بنیاد برکت در کهگیلویه و بویراحمد؛ از رفع تنش آبی 172 روستای استان تا پرداخت بیش از 82 میلیارد تومانی تسهیلات تبصره 16/ نادری: پیش‌بینی می‌شود حجم سرمایه‌گذاری در کارخانه قند یاسوج به 300 میلیارد تومان برسد

۲
۰
اقدامات اقتصادی و زیربنایی بنیاد برکت در کهگیلویه و بویراحمد؛ از رفع تنش آبی 172 روستا تا تکلیف روشن دو ابرپروژه
کبنا ؛
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اقدامات قابل توجهی در حوزه‌های زیربنایی و اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد انجام داده که در صورت تداوم می‌توانند منجر به تحولات اساسی در استان شوند.
به گزارش کبنا، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز به بیان برخی از اقدامات بنیاد برکت در حوزه‌های اقتصادی و زیربنایی پرداخت.
شایان نادری با بیان این‌که بنیاد برکت در حوزه اشتغالزایی عملکرد قابل قبولی داشته است، گفت: بنیاد برکت از سال 1397 تا سال 1400، مبلغی بالغ بر 250 میلیارد تومان در قالب وام اشتغالزایی به پنج هزار و 270 نفر پرداخت کرده است.
وی ادامه داد: در خصوص تبصره 16، بنیاد برکت تنها نهادی است که توانسته تا امروز، 82 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات را به هزار و 77 نفر پرداخت کند.
نادری گفت: امسال از هزار و 200 میلیارد تومان اعتبارات تبصره 16، سهم بنیاد برکت، 400 میلیارد تومان بوده است.
وی تأکید کرد: در همین خصوص نیز تفاهم‌نامه‌ای هم با هشت بانک در تهران منعقد کرده‌ایم.
نادری در ادامه به اقدامات بنیاد برکت در حوزه ساخت مدرسه پرداخت و گفت: دیروز یک مدرسه در چنارستان با مشارکت اداره‌کل نوسازی مدارس افتتاح کردیم و فردا نیز افتتاح یک مدرسه در شهرستان کهگیلویه را خواهیم داشت.
وی ادامه داد: تاکنون 86 مدرسه معادل 277 کلاس درس را داشته‌ایم که بیش از 90 درصد این مدارس تکمیل و تحویل داده شده‌اند.
نادری گفت: حجم سرمایه‌گذاریِ بنیاد برکت در این مدارس، حدود 40 میلیارد تومان بوده است.  
وی تأکید کرد: علاوه بر پروژه‌های یاد شده، در سال 1401 نیز دو پروژه جدید در این زمینه داشتیم که یکی از آنها برچیده شدن 36 مدرسه کانکسی بالای 15 دانش‌آموز با حجم سرمایه‌گذاری 9 میلیارد تومانی بود که تکمیل و تحویل داده شدند  دوم طرح شهید پناهی و برچیده شدن مدارس کانکسیِ یک‌کلاسه بود.
یکی دیگر از اقدامات بنیاد برکت، همکاری با آبفا در راستای حل تنش آبی است. نادری در این خصوص گفت: در چند سال اخیر با مشارکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد، توانسته‌ایم تنش آبی 172 روستا را حل کنیم. حجم سرمایه‌گذاری بنیاد در این خصوص نیز حدود 40 میلیارد تومان بوده است.
وی در ادامه به پروژه‌های ساخت مسجد، خانه عالم و گلزار شهدا اشاره کرد و گفت: 54 پروژه به همت بنیاد برکت تکمیل و تحویل داده شده است.
مدیرکل ستاد اجرایی امام کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دو ابرپروژه این ستاد، گفت: چنانچه بانک تجارت در پرداخت تسهیلات تعلل نکند، فاز تصفیه شکر کارخانه قند یاسوج تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.
وی ادامه داد: با رویکرد جدیدی که داشتیم خط تولید کارخانه گیاهان دارویی هربی فارمد تدبیر تغییر کرده، و در حال حاضر فرایند نصب و راه‌اندازی در حال انجام است.
نادری گفت: حجم سرمایه‌گذاری بنیاد برکت در کارخانه هربی فارمد تدبیر 100 میلیارد تومان بوده و پیش‌بینی می‌شود هزینه راه‌اندازی کارخانه قند یاسوج به 300 میلیارد تومان برسد.
فیلم‌های زیر مربوط به بازسازی کارخانه قند یاسوج است.
        

             

       
نام شما

آدرس ايميل شما

سی سخت
Iran, Islamic Republic of
خداقوت دلاور
مرادی
Iran, Islamic Republic of
به امید موفقیت روزافزون،🌹🌹
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1