تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۴۵۷۷۸۹
تارنمای خبری دفاعی «دیفنس اکسپرس» نوشت:

دیفنس اکسپرس: تاسیسات اصفهان در حمله پهپادی هیچ آسیبی ندیده است / یک مقام امریکایی: اسرائیل ظاهرا عامل حمله اصفهان بوده، اما واشنگتن نقشی نداشته / یک مقام نظامی در خاورمیانه: این احتمال وجود دارد که حمله از درون مرزهای ایران کلید خورده

۰
جزئیات جدید درباره حمله اصفهان
کبنا ؛تارنمای خبری دفاعی «دیفنس اکسپرس» در گزارشی به حمله پهپادی (ناموفق) شنبه شب به یکی از کارگاه‌های وزارت دفاع در اصفهان اشاره کرد و نوشت: براساس تصاویر ماهواره‌ای در این حمله این تاسیسات هیچ آسیبی ندیده است.
به گزارش کبنا از تارنمای دیفنس اکسپرس، براساس تصاویر ماهواره «اسکای سَت» که سایت Planet Lab آن را در ساعت ۱۰:۱۰ صبح به وقت محلی بعد از این حمله منتشر کرده است، هیچ آسیب قابل مشاهده‌ای در این تاسیسات دیده نمی‌شود.
این سایت علاوه بر این عکس که روز ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) گرفته است، عکس قبلی این سایت که در روز ۲۶ نوامبر ۲۰۲۲ (۵ آذر ماه) گرفته شده را نیز منتشر کرده است.
این پایگاه خبری در گزارش خود تاکید کرد که با مقایسه این دو تصویر به نظر نمی‌رسد که هیچ خسارت قابل توجهی به این تاسیسات وارد شده باشد.
تاسیسات اصفهان
تاسیسات اصفهان
ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه شنبه شب ۸ بهمن سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر به قصد انجام حمله بر فراز یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در استان اصفهان به پرواز درآمدند که نهایتا با واکنش به موقع سامانه‌های پدافندی مستقر در مجموعه این حمله ناموفق و بدون تلفات جانی بود و تنها آسیب جزئی به سقف یکی از کارگاه‌ها وارد شد.
روزنامه وال استریت ژورنال روز یکشنبه نوشت، مقام‌های آمریکا ضمن رد دخالت این کشور در حمله پهپادی (ناموفق) شب گذشته (شنبه) به یکی از کارگاه‌های وزارت دفاع در اصفهان، گفته‌اند
که رژیم صهیونیستی مسئول این عملیات بوده است.
تارنمای وال استریت ژورنال افزود: این نخستین عملیات نظامی اسرائیل در دوره دولت جدید راست گرای افراطی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم علیه ایران است.
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکا و افراد آگاه از این عملیات افزود: مقام‌های اسرائیل و آمریکا راه‌های تازه را برای مبارزه با فعالیت‌های ایران شامل تعمیق همکاری نظامی آن با روسیه بررسی می‌کنند.
به نوشته این روزنامه؛ این کارخانه مهمات سازی در کنار یک مرکز پژوهش فضایی قرار داشته که واشنگتن آن را به علت همکاری با برنامه موشکی بالستیک ایران تحریم کرده بود.
ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.
رویترز نوشت: یک مقام امریکایی می گوید ظاهرا اسرائیل عامل حمله به کارخانه ای نظامی در ایران بوده است.

به گزارش کبنا، در ادامه این مطلب آمده است: ژنرال پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون گفت که هیچ نیروی نظامی امریکایی در این حمله دست نداشته است.
یک مقام امریکایی به شرط عدم افشای نامش گفت که ظاهرا اسرائیل در این حمله دست داشته است.
چندین مقام دیگر امریکایی حاضر به اظهار نظر نشدند اما گفتند که واشنگتن نقشی در این حمله ایفا نکرده است.
از سوی دیگر، یک مقام نظامی در منطقه گفت که باتوجه به محل حمله که در مرکز ایران بوده، این احتمال وجود دارد که این حمله در درون مرزهای ایران کلید خورده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
هشدار قالیباف به جمهوری آذربایجان

هشدار قالیباف به جمهوری آذربایجان

قالیباف تاکید کرد: ما از این حادثه عمیقا متاسف بوده و در حال پیگیری دقیق و همه جانبه ...
حمله به سفارت باکو در تهران چه در دل خود داشت؟

حمله به سفارت باکو در تهران چه در دل خود داشت؟

هزینه تنش با جامعه جهانی تنها محدود به فشار‌های اقتصادی و تحریم نخواهد بود. حادثه اخیر ...
1