کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه اضطراری ستاد بحران ضمن انتقاد از مدیران مطرح شد

اعتراف استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ رفوزه شدیم و در مقابل مردم سر به زیر و شرمنده هستم + شرح ماجرا

21 دی 1401 ساعت 12:00

استاندار کهگیلویه و بویراحمد جزئیات تعطیلی ادارات و آخرین تصمیمات ستاد مدیریت بحران را تشریح کرد و گفت: در یک کار کوچک رفوزه شدیم چه برسد به کار‌های بزرگ، در مقابل رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و مردم سر به زیر و شرمنده هستم.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد جزئیات تعطیلی ادارات و آخرین تصمیمات ستاد مدیریت بحران را تشریح کرد و گفت: در یک کار کوچک رفوزه شدیم چه برسد به کار‌های بزرگ، در مقابل رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و مردم سر به زیر و شرمنده هستم.
به گزارش کبنا، سید علی احمد‌زاده سه شنبه شب (20 دی‌ماه 1401) در نشست اضطراری ستاد بحران با انتقاد از اعضای ستاد بحران گفت: به دلیل شرایط جوی بارش برف سنگین یخبندان و کاهش دما فردا صبح ادارات شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و بخش‌های چارؤسا و دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه به جز دستگاه‌های خدمات‌رسان تعطیل خواهند بود.
وی ادامه داد: همچنین روز پنجشنبه نیز به دلیل سرمای شدید و صرفه‌جویی در مصرف گاز همه مراکز دولتی و غیر دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد به جز دستگاه‌های خدمات‌رسان تعطیل است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تعطیلی مدارس هم گفت: مدارس شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون به جز دانش‌آموزانی که آزمون هماهنگ سراسری دارند، تعطیل خواهند بود و کلاس‌های آن‌ها به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار می‌شود.
احمدزاده در رابطه با مدارس مناطق گرمسیری استان بیان کرد: مدارس مناطق گرمسیری این استان فردا برقرار است.
وی با اشاره به وضعیت قطعی برق و در پی آن قطعی آب و ارتباطات در مناطق سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: قرار ما با مدیران متولی این نبود که با این وضعیت مواجه شویم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: از امروز صبح تاکنون از استان بدون کمک از استان‌های همجوار دستگاه‌های خدمات‌رسان با تمام توان و امکانات خود تلاش کردند تا به مردم خدمات‌رسانی کنند.

احمد‌زاده عنوان کرد: در پی بارش سنگین برف و قطعی برق از حلقه چاه آب شرب شهر یاسوج در منطقه «تنگ کناره» از مدار خارج شده بود، مخازن آب شرب یاسوج خالی شد و آب شهر یاسوج قطع شد، اما هم اکنون وارد مدار شدند.
وی با بیان اینکه بابت مشکلات به وجود آمده طی بارش برف اخیر از مردم و شهر یاسوج در شهرستان بویراحمد عذرخواهی می‌کنم، ادامه داد: نیرو‌ها و توان استان پای کار بودند و کسی کوتاهی نکرده بلکه توان استان در مقابل وضعیت بحرانی و چنین وضعیتی بیشتر از این نبوده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۴۰ گروه عملیاتی شرکت برق استان در حال تلاش برای پایدار کردن شبکه برق و صنعت برق شهر یاسوج و شهرستان بویراحمد هستند.
احمد‌زاده افزود: راهداری با تلاش به امکانات خود پای کار آمد راه‌های اصلی و فرعی را بازگشایی کرد و بازگشایی راه‌های مناطق روستایی را آغاز کرده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون برق شهر لوداب، دهستان سادات محمودی به علت سقوط بیش از هشت پایه شبکه برق قطع است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تا صبح فردا همه مناطق شهر یاسوج برق دار خواهند شد.
احمدزاده بیان کرد: باید تمهیداتی در استان‌اندیشیده شود و زیرساخت‌هایی لازم ایجاد شود که زمان قطع برق، آب، تلفن و ارتباطات قطع نشود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش خطاب به مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق به نقل از فارس، گفت: آقای معتمدی اگر اکیپ‌های شرکت برق جوابگو نبود باید بعد از اذان صبح از ستاد بحران درخواست می‌کردی تا از یکی از استان‌های همجوار به کمک شما بیایند دلیل ندارد بگویید اکیپ کم است و دو سه روز طول می‌کشد تا برق وصل شود این که نشد حرف.
احمدزاده با بیان اینکه الان به مردم چه بگویم گفت: نمی‌دانم چه به روز عشایر آمده گزارش از عشایر هنوز به دستم نرسیده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تا فردا ظهر همه استان باید در وضعیت عادی قرار گیرند و آب آشامیدنی، راه، برق، تلفن و اینترنت همه در شرایط عادی باشد و هیچ مسئولی هم نمی‌تواند بگوید امکانات من نرسید، هرچه امکانات دولت، سپاه و شرکت نفت و گاز دارد بسیج شوند.
وی با بیان اینکه در مناطق گرمسیری مشکلی نداریم خطاب به مدیران گفت: اگر با کمبودی مواجه بودید چرا از مناطق گرمسیری درخواست کمک نکردید مردم به من پیامک دادند که آب و برق ندارند و در شرایط سختی هستند، در حقیقت ستاد بحران در این اتفاق رفوزه شد.

احمدزاده با بیان اینکه چرا جاده‌های روستایی از دیشب تا کنون مسدود هستند خطاب به مدیرکل راهداری گفت مگر به شما نگفتم یک دستگاه ماشین‌آلات برای منطقه زیلایی سیلاب و کلوار و مور زرد در منطقه مستقر کنید اگر این کار را کرده بودید چرا باید از دیشب تا حالا این مناطق و مناطق سادات محمودی و لوداب به دلیل مسدود بودن جاده‌ها آب و برق نداشته باشند؟
احمدزاده با بیان اینکه در برابر مردم سر به زیر و شرمنده هستم و باید از آن‌ها عذرخواهی کنم گفت: برای پیگیری کار‌های استان در تهران بودم چرا هیچ کدام از شما مدیران به من نگفتید استان دارد از دست می‌رود تا برگردم. وقتی مطلع شدم بلافاصله خودم را به استان رساندم و از جاده‌ها و وضعیت برق بازدید کردم و فوراً دستور تشکیل جلسه را دادم.
وی با بیان اینکه مردم در مرکز استان برق ندارند و با مشکلات عدیده مواجه هستند، گفت: چرا ستاد بحران استان کاری نکرد شما مقصر هستید من هم مقصرم چرا اینقدر با تأخیر به من اطلاع دادید چرا نگفتید آقای احمدزاده زورمان نمی‌رسد خودت را برسان مردم حق دارند ناراحت شوند.
وی با انتقاد از آب و فاضلاب عنوان کرد: چگونه ممکن است آب و فاضلاب نتواند برای ۲۴ ساعت آب شهر را تأمین کند چگونه مخزنی برای شهر یاسوج پیش‌بینی نشد این وضع قابل قبول نیست.
وی بیان کرد: قبلاً می‌گفتم استان محرومی هستیم اما الان مشخص شد فوق محرومیم چرا در سایر شهر‌ها مخازن تصفیه آب است اما در این استان نیست و نتوانستیم طی این سال‌ها کاری انجام دهیم.
وی با بیان اینکه در یک کار کوچک رفوزه شدیم چه برسد به کار‌های بزرگ خاطرنشان کرد: در مقابل رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و مردم سر به زیر و شرمنده هستم.
احمدزاده خاطرنشان کرد: از دیشب تاکنون نتوانستیم کارنامه قابل قبولی داشته باشیم سعی کنید کاری برای استان انجام دهید.

به گزارش کبنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حالی عذرخواهی کرد که مردم حدود یک شبانه‌روز را بدون برق و وسایل گرمایشی سپری کردند. یقیناً اگر برنامه‌ریزی‌ها دقیق باشد و جلسات کارشناسی شده و دارای خروجی درست و درمانی باشد، شاهد این شرایط نخواهیم بود که برف 18 سانتی‌متری اینگونه مدیران را غافلگیر کرده است. یقیناً باید از آن مدیران که از لحظه بارش برف و باران وسط میدان بودند و بالای سر مأموران برق ایستاده بودند و آنها را همکاری و همراهی می‌کردند، قدردانی کرد. مثلاً؛ فرماندار بویراحمد.
وقتی در شهرستان بویراحمد، نه اداره برق، نه اداره راهداری و نه برخی ادارات دیگر مستقل نیستند و هنوز هم امکانات و تجهیزات لازم را ندارند، دیگر نباید گلایه کرد.


کد مطلب: 456872

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/456872/اعتراف-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-رفوزه-شدیم-مقابل-مردم-سر-زیر-شرمنده-هستم-شرح-ماجرا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1