تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : ۴۵۶۷۰۰
در گفت‌وگوی کبنانیوز با رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

حسینی نیک: دانشجو باید بدون ترس و واهمه نظراتش را بیان کند / عمده مشکل دانشگاه فرهنگیان، کمبود خوابگاه است / معلمان باید حداقل گواهی دو مهارت داشته باشند

۱۴
۳
حسینی نیک: دانشجو باید بدون ترس و واهمه نظراتش را بیان کند / عمده مشکل دانشگاه فرهنگیان، کمبود خوابگاه است / معلمان باید حداقل گواهی دو مهارت داشته باشند
کبنا ؛
رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشجویان باید بدون ترس و واهمه نظرات خود را بیان کنند. چرا که اگر ما حرف‌های آنها را بشنویم می‌توانیم با مشکلات و مطالبات آنها آشنا شویم.
به گزارش کبنا، سلیمان حسینی‌نیک در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا عنوان کرد: در مسائل مختلف دانشگاه در ابعاد فرهنگی، آموزشی، رفاهی و ... یک ارزیابی سالانه از طرف مرکز کشوری داریم که امسال ارتقاء فوق‌العاده‌ای داشته‌ایم.
وی اضافه کرد: در سال 1401 در این ارزیابی 40 ماده‌ای، دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد از رتبه 26 به رتبه 9 ارتقاء پیدا کرده است.
وی گفت: نقشه جامع دانشگاه تصویب شده است؛ یعنی طرح دانشگاه با تمام فضای آن در حال حاضر آماده است و ما منتظر هستیم این فضا جایابی شود. اگر زمینی به مساحت 35 الی 40 هکتار فراهم شود، می‌توانیم این نقشه را در آن پیاده کنیم. اما فعلاً چنین زمینی در اختیار دانشگاه قرار داده نشده است. البته استاندار قول داده این موضوع را پیگیری کند.
حسینی‌نیک ادامه داد: چون عملیاتی‌سازی این طرح، زمان‌بر است و در برنامه‌های بلندمدت قرار دارد، فعلاً به دنبال راه‌حل‌های کوتاه‌مدت هستیم.
وی در ادامه به وضعیت تعداد دانشجویان و رشته‌های این دانشگاه گریزی زد و گفت: با توجه به اینکه فضای دانشگاه و به ویژه فضای خوابگاه‌ها چندان گسترده نیست، نمی‌توانیم دانشجوی بیشتری بگیریم. اما اگر این محدودیت وجود نداشت، به جای 600 دانشجو می‌توانستیم چند هزار دانشجو سالانه بگیریم.
وی گفت: سال گذشته رشته امور تربیتی و سال جاری رشته آموزش کودکان با نیازهای خاص به رشته‌های این دانشگاه اضافه شده است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: در نظر داریم مقطع کارشناسی ارشد را نیز اضافه کنیم. مقدمات آن انجام شده است. در این زمینه قراردادهایی بسته‌ایم. برای راه‌اندازی مقطع کارشناسی ارشد، باید حداقل دو دانشیار یا یک استاد تمام در دانشگاه باشد. اگر این اتفاق بیفتد می‌توان اثرات بسیار خوبی به دنبال داشته باشد.
وی اضافه کرد: در زمینه آموزشی هم، علاو ه بر محتوای کتاب‌ها با سازمان فنی و حرفه‌ای قراردادی بسته‌ایم تا دانشجویان مهارت‌های مختلف را یاد بگیرند. ما در نظر داریم که دانشجویان برای فارغ‌التحصیلی حداقل گواهی دو مهارت را داشته باشند.
وی تشریح کرد: چرا که یک معلم باید از ساحت‌های مختلف پربار باشد و چندین حرفه را بلند باشند تا بتوانند علاوه بر تدریس محتوای آموزشی، این مهارت‌ها را نیز به دانش‌آموزان منتقل کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه مشکل اساسی دانشگاه، خوابگاه است گفت: امسال از طریق رایزنی با آموزش و پروش یک ساختمان خوابگاه توانستیم اضافه کنیم. اما برای سال آینده مشکل اساسی خوابگاه خواهیم داشت. چرا که حداقل می‌خواهیم 300 دانشجو نسبت به امسال بیشتر پذیرش داشته باشیم.
حسینی‌نیک ادامه داد: دو ساختمان اسکلتی هم داریم که تلاشمان بر این است برای خوابگاه‌ها آن را تکمیل کنیم.
وی در خصوص دیگر پروژه‌های عمرانی دانشگاه گفت: یک زمین چمن مصنوعی هم آماده‌ کرده‌ایم که به‌زودی افتتاح خواهد شد و یک سالن ورزشی هم برای پردیس خواهران در نظر داریم که آن را هم به‌زودی کلنگ زنی خواهیم کرد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: کرسی‌های آزاداندیشی، نشست‌های دانشجویی و ... برای تبیین موضوعات روز و مورد نیاز دانشجویان در نظر گرفته شده است. البته در این زمینه کارگاه‌های مختلفی نیز برگزار کرده‌ایم، اما هنوز خیلی نیاز داریم.
وی گفت: مقام معظم رهبری تأکید زیادی بر آزاداندیشی دارند. ما نیز در همین راستا کرسی‌های آزاداندیشی را در برنامه‌هایمان قرار داده‌ایم.
حسینی‌نیک گفت: دانشجویان باید بدون ترس و واهمه نظرات خود را بیان کنند. چرا که اگر ما حرف‌های آنها را بشنویم می‌توانیم با مشکلات و مطالبات آنها آشنا شویم.
وی تأکید کرد: دانشجویان می‌توانند در چارچوب قانون و بدون توهین خواسته‌هایشان را بیان کنند.
حسینی‌نیک ادامه داد: ما از دل حرف‌های دانشجویان می‌توانیم ایده بگیریم و سپس به عنوان خدمتگزاران جامعه، مسائل مورد نظر را پیگیری کنیم.
وی ادامه داد: اردوهای مختلفی از قبیل ایران‌شناسی و به‌ویژه جهاد تبیین پیشرفت نیز در نظر گرفته شده تا دانشجویان با پیشرفت‌هایی که در سال‌های بعد از انقلاب در ایران صورت گرفته آشنا شوند.
حسینی نیک تأکید کرد: با توجه به اهمیت برنامه‌های فرهنگی در نظر داریم، در آینده تمرکز بیشتری بر مسائل فرهنگی داشته باشیم.
وی یکی از اشکالات دانشگاه فرهنگیان را ارتباط کمِ آن با جامعه عنوان کرد و گفت: اتفاقاً این دانشگاه باید ارتباط بسیار بیشتری با جامعه داشته باشد. به همین خاطر ما راه‌اندازی دفتر ارتباط با جامعه را طرح کرده‌ایم.
وی ادامه داد: وظیفه این دانشگاه انسان‌سازی است. دانشگاه فرهنگیان وظیفه دارد افرادی را تربیت کند که می‌خواهند آدم‌ها را بسازند. به همین خاطر ما باید با بطن جامعه ارتباط داشته باشیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی است که مقام معظم رهبری، بیشترین تأکید را بر آن دارد، گفت: از همه مسئولین در سطح استان انتظار داریم نگاه ویژه‌ای به این دانشگاه داشته باشند. با این نگاه که من می‌خواهم به این دانشگاه کمک کنم چون دلم برای فرزند خودم می‌سوزد. چرا که فرزندم را کسی می‌خواهد تربیت کند که قرار است از این دانشگاه فارغ التحصیل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مجیدیان
Iran, Islamic Republic of
با تلاش و پشتکار حضرتعالی ومجموعه همکاران پرتلاشتان شاهد رشد و شکوفایی دانشگاه فرهنگیان استان در همه زمینه ها خواهیم بود انشالله
کیا
Iran, Islamic Republic of
بخدا ما هیچی نمیخوایم فقط بگین ماهی سه ملیون کسورات هر دانشجو رو کجا هزینه میکنن
Iran, Islamic Republic of
چقدر دانشگاهها تنزل پیدا کرده!!!
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
فقط خودتونید
مهر ایران
Iran, Islamic Republic of
روزی آشکار خواهد شد و غضب الهی دامن میگیره
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
.باید درب چنینین دانشگاهی رو گل گرفت. والله ظلم و ستم هست ک بهش بگن دانشگاه. دبیرستانی فراتر نیست
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
بعد رفتن سرکار خانم دکتر ناصری بعد ۲۱ سال از اون دانشگاه. بی شک خیر و برکت و مدیریت نیز رخت خواهد بست . جناب روشنفکر منتظر اسفند خواهیم بود و ی شک با ذلت عرصه سیاست رو واگذار خواهی کرد
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
اقای حسینی نیک ب فرموده مولا علی ع الطلابها کلاب هستن. . ذات و حقیقت ادم ها بی شک آشکار خواهد شد
Romania
یکی از بهترین کارهایی که در زمان ریاست دکتر حسینی نیک انجام شده است برکناری رییس پردیس خواهران بود. جای تشکر دارد زیرا بدلیل حضور این خانم در پردیس تعداد زیادی از همکاران خانم ترجیح دادند از پردیس خارج شوند.
Iran, Islamic Republic of
بااحترام به جایگاه معلم ونام معلم.. کسی که یه حرفی میزنه باید در وجود خودش داشته باشه بعد برای ملت راه نشون بده..این صندلی ها به کسی وفا نمیکنه...
آگاه
Iran, Islamic Republic of
جناب سید
جدتون و مادرتون فاطمه زهرا س حامی شما باد .
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
جالبه ایشون از نظر آزاد صحبت میکنه همه میدونند جو دانشگاه چقدر با اختلاف ضعیف ترین رئیس دانشگاه فرهنگیان
کارمند
Iran, Islamic Republic of
با شعار و خود رایی و کنار گذاشتن نیروهای با سواد ره به جایی نخواهی برد دکتر عزیز
مظفر
Iran, Islamic Republic of
جناب حسینی نیک رئیس پردیس دختران دکترا نداره چطور ایشون رئیس هست؟ تشریح بفرمایید در مدرسه فرهنگیان چه خبر هست؟
سفره خانوارها کجا رفت؟

سفره خانوارها کجا رفت؟

نتایج «پایش فقر در سال۱۴۰۰» که دو روز پیش منتشر شد، حاوی دست‌کم دو هشدار اقتصادی به سیاستگذار ...
«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

با گذشت یکسال و نیم از آغاز دولت سیزدهم، علیرغم سوء مدیریت در تصمیمات اقتصادی و سیاست ...
7 برنامه بی‌سرانجام

7 برنامه بی‌سرانجام

بیش از هفت دهه تجربه برنامه‌ریزی ایران به توسعه کشور منجر نشده است. آن هم با وجود برخورداری ...
1