تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : ۴۵۶۴۵۰
رئیس دانشگاه اعلام کرد؛

دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد در نیم‌سال دوم 1401 بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد

۱
۱
دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد در نیم‌سال دوم 1401 بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد
کبنا ؛
عصر امروز (11 دی ماه 1401) نشست خبری ریاست دانشگاه علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه برگزار شد.
به گزارش کبنا، نشست خبری علی‌اکبر دسترنج _رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد_ با موضوع «پذیرش دانشجو در نیم‌سال دوم 1401» در محل این دانشگاه در شهر یاسوج برگزار شد.
دسترنج در این نشست اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در 54 کد رشته مقطع کاردانی و 48 کد رشته مقطع کارشناسی در بهمن‌ماه 1401 دانشجو می‌پذیرد.
وی اضافه کرد: مقطع کاردانی شامل کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای، و مقطع کارشناسی شامل مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای هستند.
دسترنج تصریح کرد: پذیرش در دانشگاه جامع علمی کاربردی، بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی از طریق وبسایت سازمان سنجش کشور صورت می‌پذیرد.
وی گفت: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور به آدرس (www.sanjesh.org) ثبت نام کنند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص زمان ثبت‌نام اظهار داشت: ثبت نام مقطع کاردانی از 7 لغایت 17 دی ماه و مقطع کارشناسی ناپیوسته از 4 لغایت 14 دی ماه است.
وی با اشاره به تعداد مراکز علمی کاربردی در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سطح استان، 7 مرکز علمی کاربردی پذیرای دانشجویان است که 4 مرکز آن در شهر یاسوج (یاسوج یک، بویرصنعت، جهاد دانشگاهی و نیروی انتظامی)، دو مرکز در گچساران (گچساران یک و گچساران دو) و یک مرکز در دهدشت قرار دارد.
وی با اشاره به روند رو به رشد پذیرش دانشجو در این دانشگاه، گفت: این امر به دلیل مزیت‌هایی است که دانشگاه علمی کاربردی نسبت به سایر دانشگاه‌ها دارد.

دسترنج مهمترین مزیت‌های این دانشگاه را به شرح زیر اعلام کرد: یک) محتوای مهارتی دروس در دانشگاه علمی کاربردی به گونه‌ای طراحی شده که مبتنی بر نیاز بازار کار و با هدف اشتغالزایی باشد. دو) شهریه دانشگاه علمی کاربردی نسبت به سایر دانشگاه‌ها پایین‌تر است و بخش قابل توجهی از شهریه هر نیم‌سال (مبلغ یک و نیم میلیون تومان) توسط صندوق رفاه دانشجویی به صورت وام پرداخت می‌شود و دانشجویان تنها مبلغ ناچیزی هر ترم پرداخت می‌کنند.  سه) این دانشگاه به دانشجویانی که در المپیادها و امور فرهنگی فعال باشند، تخفیف 80 درصدی شهریه می‌دهد.
دسترنج تصریح کرد: همین مزیت‌ها باعث شده که در هر نیم‌سال، حدود 15 درصد با افزایش جذب دانشجو روبرو باشیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر در تمامی مراکز این دانشگاه در استان، حدود 6 هزار دانشجو در دو مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند که در مقایسه با تعداد زیاد واحدهای سایر استان‌ها، عدد بسیار مناسبی است.
وی با دعوت از علاقمندان گفت: از دانشجویان مقطع کاردانی و دانش‌آموزانی که در شرف فارغ التحصیلی هستند دعوت می‌کنیم با بارگزاری مدارک تحصیلی‌شان در سایت سنجش کشور، در نیم‌سال جدید تحصیلی دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کنند.
به گزارش کبنا، دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه‌های وزارت علوم است و مدرک فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، توسط وزارت علوم صادر می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

دانشجو
Iran, Islamic Republic of
دانشگاهی که فقط یه تابلو داره......دیگه هیچی نداره
قوت لایموتی که دیگر ارزان نیست/ نان و پنیر هم گران شد/ هزینه صبحانه یک خانواده کارگری 3 نفره چقدر می شود؟/ جدول

قوت لایموتی که دیگر ارزان نیست/ نان و پنیر هم گران شد/ هزینه صبحانه یک خانواده کارگری 3 نفره چقدر می شود؟/ جدول

قصد داریم مروری بر قیمت اجناس مورد استفاده در وعده صبحانه داشته باشیم. شاید عجیب باشد ...
سرنوشت پله و دلگرمی ما ایرانیان

سرنوشت پله و دلگرمی ما ایرانیان

حمید رضا صدر درباره پله و نسل او نوشته است:پله جوهره فوتبال از رکورد درآمده بعد از جنگ ...
ثبت یک رکورد در تورم خدمات عمومی

ثبت یک رکورد در تورم خدمات عمومی

داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد پولی که دولت از روستاییان به منظور ارائه کالا و خدمات ...
1