کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

روشنفکر نشست نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس پیرامون تغییر و جابه‌جایی مدیران را تکذیب کرد / حاشا و کلا آقای روشنفکر!

4 دی 1401 ساعت 1:30

مهدی روشنفکر، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در حالی خبر دورهمی نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی و ورود نمایندگان به تغییر و جابه‌جایی مدیران را تکذیب می‌کند که او خود باید در خصوص ناکارآمدی بعضی مدیران پاسخگو باشد.


مهدی روشنفکر، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در حالی خبر دورهمی نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی و ورود نمایندگان به تغییر و جابه‌جایی مدیران را تکذیب می‌کند که او خود باید در خصوص ناکارآمدی بعضی مدیران پاسخگو باشد.
به گزارش کبنا، خبری که در آغازین ساعات روز (شنبه 3 آذرماه 1401) بر اساس شنیده‌ها از سوی برخی رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد و تا حدودی فضای سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد به آن مبتلا شد و کنش گفتاری و اجتماعی را به همراه داشت. برخی رسانه‌ها و فعالین فضای مجازی نوشته بودند که نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی دورهمی به منظور تصمیم‌گیری در باره تغییر و انتصاب مدیران برخی دستگاه‌ها داشتند.
این رسانه‌ها نوشته بوده که مهدی روشنفکر، سید محمد موحد و سید ناصر حسینی‌پور و یکی از سیاسون شناخته شده استان کهگیلویه و بویراحمد که سابقه نمایندگی مجلس دارد، دورهمی برگزار کردند و برای تغییر برخی مدیران در استان به توافق رسیده‌اند.
دلیل برگزاری این نشست نارضایتی مردم و عدم کارآیی مدیران دولت سیزدهم عنوان شده و گفته می‌‍شود که در این دورهمی برای تغییر یکی از معاونین استانداری کهگیلویه و بویراحمد، رئیس و معاون یکی از دانشگاه‌های مهم استان و چند مدیرکل استانی تصمیم گیری شده است.
 هر چند مهدی روشنفکر_ نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون_ در گفت‌وگو با تسنیم اصل برگزاری این نشست را رد کرده و گفته این خبر با اخلاق رسانه‌ای فاصله دارد. اما چند ایراد بر سخنان مهدی روشنفکر_ نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون_ وارد است.
روشنفکر در این گفت‌وگو گفته است که تغییر و جابه‌جایی مدیران ادارات وظیفه دولت بوده و مجلس حق ورود مستقیم به این موضوع را ندارد. اولاً؛ این در حالی است که انتصاب مدیران در استان سیاست زده استان کهگیلویه و بویراحمد حتماً باید از کانال نمایندگان مجلس و صندوق‌های رأی بگذرد و اگر مدیران ناکارآمد و ناتوانی الان در بدنه مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، حتماً باید آن را به نام نمایندگان مجلس نوشت. آقای روشنفکر، مگر کسی هست در استان کهگیلویه و بویراحمد که باور کند، مدیرکل آموزش و پرورش استان با تأیید و اشاره شما نبوده است. مگر می‌توان گفت که مدیرکل محیط زیست، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، مدیرعامل شرکت گاز، مدیرکل تأمین اجتماعی، مدیرعامل هلال احمر و... منتسب به شما نیستند. حاشا و کلا.
همانطوری که سید علی معتمدی‌پور و محمد غلام‌نژاد را به موحد و سید ناصر حسینی‌پور نسبت می‌دهند.
دوماً؛  برگزاری این نشست به دلیل زیر، صریحاً تکذیب می‌شود. عملکرد ضعیف و انتصاب بعضی مدیران دستپخت همین نمایندگان هستند. مدیرانی که تسهیلات اشتغالزایی را به انحراف بردند. بعضی از اینها طایفه‌گرایی، قوم‌ و خویش‌بازی و خاله‌خرزویی را رواج دادند و اگر امروز در برخی جاها، شاهد نارضایتی و گلایه مردم هستیم ناشی از عملکرد مدیران همین نمایندگان است. هر جا که نمایندگان دخالتی نداشتند و انتصاب مدیران را به صندوق رأی گره نزدند و انتخاب مدیران از کانال شایستگی، تعهد و تخصص عبور کرد، رضایت مردم را بیش از گذشته دیده‌ایم. چنانکه بعضی از مدیران عملکرد قابل توجهی دارند. پس امکان ندارد این نشست به این منظور برگزار شده باشد.
سوماً؛ در استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیران و فرمانداران به عنوان نمایندگان دولت در حوزه‌های مختلف، اعتماد به نفس خودشان را از نمایندگان مجلس می‌گیرند و التفاتی به سیاست‌های دولت ندارند و بیشتر پاسخگوی مطالبات نمایندگان مجلس هستند و شاید دلیل ناکارآمدی بعضی مدیران دقیقاً از همین جا نشأت می‌گیرد.
به گزارش کبنا، مهدی روشنفکر_ رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد_ نشست نمایندگان استان با محوریت تغییر برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی را رد کرد و گفت: این نشست از اساس کذب است.
روشنفکر ادامه داد: انتشار اخباری بر اساس شنیده‌ها و به نقل از منابع آگاه با اخلاق حرفه‌ای رسانه فاصله دارد و ضروری است متولیان امر در این زمینه با برگزاری کلاس‌های آموزشی، توصیه و تذکر نسبت به اصلاح این روش چاره‌اندیشی کنند.
وی با تأکید بر اینکه تغییر و جابجایی مدیران دستگاه‌های اجرایی وظیفه دولت بوده و مجلس حق ورود مستقیم به این موضوع را ندارد، افزود: وزارتخانه‌ها بدون شک عملکرد مدیران استانی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و اگر جایی نیاز به تغییر باشد، اقدام می‌کنند.
نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه وظیفه نماینده مجلس قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون است نه عزل و انتصاب مدیران، خاطرنشان کرد: اگر مدیری ضعف داشته باشد در راستای وظیفه نظارتی اقدامات لازم انجام می‌شود.
روشنفکر بیان کرد: مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در راستای کمک به رفع محرومیت‌ها و سرعت دادن به قطار توسعه همگرایی، همدلی و وحدت لازم را دارند و در این راستا مستمر هم‌اندیشی داریم.
کبنانیوز مفصل‌تر صحبت‌های مهدی روشنفکر_ نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون_ را بررسی خواهد کرد.


کد مطلب: 456095

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/456095/روشنفکر-نشست-نمایندگان-کهگیلویه-بویراحمد-مجلس-پیرامون-تغییر-جابه-جایی-مدیران-تکذیب-حاشا-کلا-آقای

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1