تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : ۴۵۵۹۵۲
کبنا بررسی کرد؛

ماجرای برخورد فیزیکی با دانشجوی دانشگاه آزاد یاسوج چه بود؟ (+ توضیحات دانشجو و رئیس دانشگاه)

۱۹
۳
ماجرای برخورد فیزیکی با دانشجوی دانشگاه آزاد یاسوج چه بود؟ (+ توضیحات دانشجو و رئیس دانشگاه)
کبنا ؛
رحیم اکرامی_ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد_ گفت: در بخشی از این اتفاق من حضور نداشتم و نمی‌توانم حرفی بزنم، اما در بخشی که بودم اینطور بود که دو دانشجو به نماینده بویراحمد گفتند که ما چند بار از استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای حضور در دانشگاه دعوت کرده‌ایم اما نپذیرفته‌اند و حالا از شما می‌خواهیم که از ایشان بخواهید که به دانشگاه بیایند  و فکر نکنم عمدی این اتفاق افتاده است، در غیر این صورت قانونی برخورد خواهیم کرد.
به گزارش کبنا، در حاشیه حضور نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس در دانشگاه آزاد یاسوج به منظور شرکت در مراسم اختتامیه هفته پژوهش در دانشگاه آزاد یاسوج با یکی از دانشجویان  برخورد فیزیکی شده است. کبنا نیوز در راستای صیانت از جایگاه دانشجو، دانشگاه و راست آزمایی این اتفاق، با دانشجوی موردنظر و رحیم اکرامی_ رئیس دانشگاه آزاد یاسوج_ و چند نفر از مطلعین در این باره گفت‌وگو کرده است.
[م] دانشجویی که مورد ضرب قرار گرفته در گفت‌وگو با کبنا این موضوع را تأیید و عنوان کرد: من عضو بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد هستم و بعد از مطالبه‌ای که با کمال احترام و ادب از نماینده داشتم، توسط فردی که خارج از دانشگاه آمده بود، مورد ضرب قرار گرفتم.
او بیان کرد: هیچگونه بی‌احترامی از طرف من انجام نگرفت و تنها از آقای روشنفکر به عنوان نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون مطالباتی داشتیم و با توجه به مکاتبات متعددی که با استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص حضورش در دانشگاه داشتیم از آقای روشنفکر خواستیم که با آقای استاندار در این رابطه صحبت کنند. نهایتاً نمی‌دانم چه شد که هجمه‌ای ایجاد و منجر به این اتفاق شد.
این دانشجو به سووالات متعدد کبنا نیوز پاسخ نداد و گفت: این مسئله، یک اتفاق خاص و حساس است و تصمیم گرفته‌ام که در این رابطه سر فرصت و در زمان خودش بحث و گفت‌وگو شود.
رحیم اکرامی_ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد_ نیز در خصوص این حادثه در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا اظهار داشت: در بخشی از این اتفاق من حضور نداشتم و نمی‌توانم حرفی بزنم، اما در بخشی که بودم اینطور بود که دو دانشجو به نماینده بویراحمد گفتند که ما چند بار از استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای حضور در دانشگاه دعوت کرده‌ایم اما نپذیرفته‌اند و حالا از شما می‌خواهیم که از ایشان بخواهید که به دانشگاه بیایند.
اکرامی ادامه داد: نماینده در پاسخ دانشجویان گفت که این مطالبه را خود شما باید از استاندار داشته باشید. خودتان باید از او دعوت کنید. اگر از من هم دعوت کنید، در دانشگاه حضور پیدا می‌کنم.  در همین حین که اصرار دانشجویان بالا گرفته بود، فردی که در آنجا حضور داشت به دانشجو گفته بود کنار بروید و در همان لحظه دستش به صورت دانشجو خورده است.
رئیس دانشگاه آزاد یاسوج با بیان اینکه فکر نکنم عمدی در کار بوده و من متوجه نشدم که دانشجو هم شاکی و یا حرفی داشته باشد، تأکید کرد: شأن دانشگاه و دانشجو از  همه چیز برای ما مهمتر است و چنانچه ثابت شود این مسأله عمدی بوده است، طبق قانون و با جدیت موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت و برخورد خواهیم کرد.
اکرمی گفت: آقای روشنفکر با دو نفر همراه وارد دانشگاه یاسوج شد. این در حالی است که خودتان می‌دانید، وفتی نماینده‌‍ای در جایی حضور پیدا می‌کنند، تعدادی به هر منظوری؛ مطالبات شخصی، مشکلات و یا مطالبات عمومی حضور پیدا می‌کنند.
وی گفت: دانشجویان را به اتاق خودم دعوت کردم و اجازه دادیم که هر حرفی که می‌خواهند، بزنند. حرمت دانشجو و دانشگاه برای ما از هر چیزی ارجحیت دارد.
در همین خصوص یکی از اساتید با ارسال یادداشتی برای این پایگاه خبری نوشت: در حاشیه مراسم اختتامیه هفته پژوهش در دانشگاه آزاد یاسوج که باید همراه با ارج نهادن و تکریم پژوهش، دانش، دانشجو و دانشگاه باشد، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در محوطه دانشگاه، بواسطه ارایه یک مطالبه از نماینده محترم بویراحمد و مدیریت استانی، توسط یکی از همراهان نماینده سیلی می‌خورد که با کمال تأسف باید گفت در واقع سیلی به دانشگاه و توسعه و مدنیت و پژوهش و نواختن سیلی بر قامت نحیف دانشگاه بوده نه بر گوش دانشجویی نحیف؛ این قصه، نماد دانشگاه ستیزی، نقدستیزی و تک صدایی است. نشانه‌ای از رادیکال شدن فضای استان با نزدیک شدن به عرصه انتخابات مجلس است. فضایی که محصول چینش نامیمون مدیریت استان است.
راستی تا کی و چه موقع مردم کشور عزیزمان باید شاهد نواختن سیلی نماینده مجلس به سرباز وطن و اکنون شاهد نواختن سیلی همراه و یا محافظ نماینده مجلس به گوش دانشجوی مملکت بود؟
با وقوع این رویداد ناگوار، برای ارج گذاشتن به دانش و دانشگاه و برای اجتناب و پیشگیری از چنین رویکردهای تلخ و التهاب‌زایی و به جهت رویکرد انفعالی نماینده بویراحمد در این قضیه، لازم است مواردی مطرح شود:
1. در سریعترین زمان ممکن نماینده بویراحمد به صورت رسمی از دانشگاه و دانشجو عذرخواهی نموده و در صدد جبران این واقعه تلخ برآیند.
2. در سطح ملی، مجلس شورای اسلامی، نسبت به توجیه آداب و همچنین آموزش نمایندگان مبتدی و فاقد تجربه، سعی وافر نموده و برای تدوین و تعبیه و اجرای کامل مکانیزم نظارتی قویتر دست بکار شود.
3. دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان برگزار کننده مراسم و دعوت کننده نماینده بویراحمد، نظر خود را طی یک بیانیه رسمی در محکومیت قضیه و اعاده حیثیت دانشجو و دانشگاه بیان کنند.
4. حوزه قضایی برای پیشگیری از چنین مواردی و همچنین سد کردن افعال و اعمال رادیکال تا زمان انتخابات آینده مجلس، سوای طرح یا عدم طرح دعوی از سوی دانشجو، و با توجه به جنبه عمومی جرم، نسبت به جلب و تنبیه قانونی خاطی اقدام فرمایند.
4. مدیریت استان که با جلوداری نمایندگان، بواسطه چینش مدیریتی منحصر به فرد و عجیب و غریب، زمینه بروز تنش و تشنج و التهاب را - با بی توجهی به هشدارهای دلسوزان و اصحاب رسانه و اشخاص حقیقی و حقوقی و نهادهای مدنی سیاسی- ایجاد کرده، نسبت به ترمیم جدی و رفع شکاف‌های موجود در این استان عشیره ای، کند.
5. نهادهای نظارتی از استاندار محترم، اقتدار و تحول مدیریتی را مطالبه کنند و نسبت به انعکاس موضوعات مدیریتی مبتلابه استان، اقدام نمایند.
کبنا نیوز آمادگی درج جوابیه نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلام.در جریان//نمایندگی حاج زارع چطوری توجیه کردند.الان هم همانطوری توجیه میکنند.رفتار زشت ،زشت هست
Iran, Islamic Republic of
زمان اقای زارعی همچین اتفاقی پیش نیومد.
Iran, Islamic Republic of
سال ۹۶ زارع اومد دانشگاه آزاد. واقعا اینجوری نبود
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
مگه اقای زارع از این حرکت ها و فعالیت ها هم داشته؟.. سایلنت تر از ایشون یاسوج به خودش نماینده ای تا الان ندیده و نخواهد دید
Iran, Islamic Republic of
سال ۹۶ زارع اومد دانشگاه آزاد. واقعا اینجوری نبود
United Kingdom
انضافا نماینده در این خصوص قصور و تقصیری ناشته استاندار ضعیف نماینده سیاسی دولت است باید به مطالبات دانشجویان پاسخ دهد و هیچ نماینده ای نمی تواند کسی را ملزم به پاسخگویی مطالبات دانشجویی کند اگر ا خود نماینده دعوت کرده بود و نماینده نپذیرفته بود آن موقع دانشجو می توانست اصرار بر پاسخگویی نماینده داشته باشد
دهنو
Iran, Islamic Republic of
خداوند پشت و پناه نماینده بویراحمد، دنا و مارگون باشد
با این تخریب های ساختگی ره به جایی نمی برید
افرادی که جو مجالس دانشجویی رو بهم میزنند، تاریخ مصرف شان گذشته، دوره بزن در رو تمام شد رفت
برخی افراد برای امتیاز گیری و خوش خدمتی نزد دوستان محفلی انحصار طلب خود چنین فضا رو ملتهب می نمایند
روشنفکر مرد عمل و اخلاق مداری است
تمام
Iran, Islamic Republic of
هر دم از این باغ بری میرسد
باید یه صندلی در مجلس به نمایندگی. بزنن
علی
Iran, Islamic Republic of
جناب روشنفکر برای اولین بار آن هم به دعوت دانشگاه وارد دانشگاه شد و این هم بی حرمتی ایشان به دانشگاه. دیگر می دانند که شکستش حتمی است ...
دانشگاه آزاد
Iran, Islamic Republic of
..فکر کردید ایشان را افراد تحصیلکرده و فرهیخته همراهی می کنند
دانشگاه آزاد یاسوج
Iran, Islamic Republic of
واقعا ما شرمنده مردم‌و روسیاه جلوی آنها هستیم. انشاالله جمعش خواهیم کرد
Iran, Islamic Republic of
شورش رو در اوردن دانشگاه باید پیگیر برخورد باشه.
دنا
Iran, Islamic Republic of
ای جونوم
Iran, Islamic Republic of
دست به صورتش برخورد کرد !؟؟؟؟
صدای چکش حلام من گوشمونه
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
شورای نظارت بر رفتار نمایندگان باید به موضوع ورود کنه. دقیقا رفتار نماینده و همراه ایشان و معاون پژوهشی دانشگاه آزاد که هم طایفه‌ای با نماینده و اتفاقا میزبان نماینده بوده باید مورد بررسی جامعه شناسان و متخصصین آسیبهای اجتماعی قرار بگیرد و باید افسوس خورد کسانی که توانایی حضور در مراکز علمی و آکادمیک را ندارند و تاب پاسخگویی و کوچکترین انتقاد را ندارند چگونه می‌توانند از تیغ بران شورای نگهبان و نهادهای نظارتی صلاحیت حضور در جایگاه مهم و خطیر نمایندگی را بدست بیاورند.
از ماست که بر ماست
احمدپور
Romania
متأسفانه افراد همراه ایشان در چنین محافلی تابحال شرکت نکرده‌ اند و شاید برای اولین دفعه وارد دانشگاه شده باشند، پس اینچنین رفتارها از این ها بعید نیست
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
آخ وبخت ما،، آدم احساس شرم میکنه،، بگه ایشون نماینده بویراحمد بزرگ هستن
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
باسلام..من ازجانب ایل بزرگم از همه هم استانیهای عزیز معذرت میخواهم..ایلم کوچک نبود و نیست / انشاله خودمان جوابش را در انتخابات خواهیم داد
Iran, Islamic Republic of
امروز دیگه ضرب و شتم معنی ندارد آن هم در دانشگاه کسانی که وارد دانشگاه می شوند باید ظرفیت بالایی داشته باشند و طاقت و توان بالایی داشته باشند اگر واقعا ضرب و شتمی صورت گرفته حتما حتما از طریق قانونی باید اقدام کرد تا این رفتار زشت و نامعقول که شرعا هم ناپسند است تکرار نشود دانشگاه جای بحث و گفتگو و پرسش وپاسخ است
(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

دولت آمریکا روز چهارشنبه و همزمان با سفر زلنسکی به واشنگتن اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی ...
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
1