تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۰۴
کد مطلب : ۴۵۵۸۵۳
جام جهانی 2022 قطر؛

آرژانتین برنده بهترین فینال تاریخ؛ وصال مسی و معشوق در لوسیل / تصویری از مسی برای هزار بار دیدن شدن / توپ، کفش و دستکش طلا به کدام بازیکنان رسید؟

۱
۱
آرژانتین برنده بهترین فینال تاریخ؛ وصال مسی و معشوق در لوسیل / تصویری از مسی برای هزار بار دیدن شدن / توپ، کفش و دستکش طلا به کدام بازیکنان رسید؟
کبنا ؛کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین، جام قهرمانی بیست و دومین دوره جام‌جهانی را بالای سر برد.
به گزارش کبنا، دیدار پایانی جام بیست و دوم، امروز یکشنبه برگزار شد که این بازی رویایی، در ۹۰ دقیقه با تساوی دو بر دو و در ۱۲۰ دقیقه با تساوی سه بر سه همراه شد.
در نهایت آرژانتین در ضربات پنالتی به عنوان قهرمانی رسید و برای سومین بار فاتح جام جهانی شد.
جوایز انفرادی و کاپ قهرمانی این دوره از مسابقات با برگزاری مراسمی زیبا و خاطره انگیز اهداء‌ شد و لیونل مسی کاپ طلایی را بالای سر برد تا تنها جای خالی در ویترین افتخاراتش را تکمیل کند. این مُهر تاییدی برای بهترین بودن مسی است.

مسی جایزه بهترین بازیکن جام بیست و دوم را نیز از آن خود کرد. جایزه دستکش طلایی به "امیلیانو ماتینز" دروازه‌بان آرژانتین، عنوان بهترین بازیکن جوان به "انزو فرناندز" هافبک ۲۱ ساله آلبی سلسته رسید و "کیلین امباپه" ستاره تیم ملی فرانسه نیز با هشت گل عنوان آقای گلی را به خود اختصاص داد.
فوق ستاره فوتبال جهان جام طلایی بیست‌ودومین دوره جام جهانی را از دست امیر قطر و جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) دریافت کرد و بالای سر برد. پیش از اهدای جام به مسی، امیر قطر لباس سنتی این کشور را بر تن جاودانه بی‌تکرار مستطیل سبز کرد.
بهترین بازیکن فینال جام جهانی مشخص شد
 دیدار نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر امشب یکشنبه در ورزشگاه لوسیل قطر برگزار شد که این دیدار در وقت‌های قانونی و اضافه با تساوی سه بر سه به پایان رسید تا ضربات پنالتی تعیین کننده قهرمان جام باشد. در ضربات پنالتی اما مسی و یاران با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز شدند تا جام را لیونل اسکالونی و شاگردانش تصاحب کنند.
لیونل مسی در این دیدار دو گل به ثمر رساند و روی یک گل تاثیر مستقیم داشت و از طرفی کیلیان امباپه هر سه گل را به ثمر رساند.
در پایان مسی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد تا شادی مضاعفی را داشته باشد.
بهترین فوتبالیست تاریخ معرفی شد: لیونل مسی
بهترین فوتبالیست تاریخ معرفی شد: لیونل مسی
خودشه. او در حال حاضر بهترین بازیکن تمام دوران‌هاست؛ شکی در این نیست. به آمار نگاه کنید؛ لیگ‌ها، جام‌ها، کفش‌های طلا، پی چیچی‌ها، توپ‌های طلا و حالا جام‌ جهانی...
او هر چه در توان داشت گذاشت و به آنچه می‌خواست، رسید. هر چیزی را که در وجودش بود، روی میز گذاشت و چیزی را که دلش می‌خواست، از طرف دیگر برداشت کرد. حالا لیونل آندرس مسی کوچیتینی؛ می‌توانی در آرامش استراحت کنی. زنده و شاد، با آخرین عنوان قهرمانی که کم داشتی، با آخرین جامی که باید روی دست تو تکان می‌خورد.

پیش از این صحبت‌های زیادی درباره اینکه چه کسی بهترین بازیکن جهان است مطرح می‌شد؛ صحبت‌هایی که ارتباط زیادی با نوستالژی و حتی افسانه‌سرایی داشت اما بحث‌ها بالاخره به پایان رسید و این اتفاق برای همیشه رخ داد. مسی برای همیشه و از نظر مطلق، تبدیل به بهترین بازیکن تاریخ فوتبال شد. او اگرچه در کمیت همیشه بهتر از مارادونا بود اما همواره او را بابت به دست نیاوردن جام جهانی و عدم توانایی برای هدایت تیم آرژانتین و کمبود نیروی رهبری مورد انتقاد قرار می‌دادند و حتی خود دیه‌گو مارادونا هم مصاحبه‌ای معروف در این زمینه دارد.
با این حال او برای رسیدن به این عنوان، تا حد زدن دو گل در فینال جام جهانی پیش رفت؛ کاری که حتی دیه‌گو هم در اوج دوران فوتبالش در سال ۱۹۸۶ موفق به انجام آن نشد.
وقتی داور سوت پایان را کشید، دقایقی از لحظه‌ای که او با سماجت توپ را از خط دروازه فرانسه عبور داد، گذشته بود. وقتی که او گریه کوچکی در میانه میدان کرددو صحنه را به همان شکلی که خودش می‌خواست، چید؛ اگرچه او این‌بار کمی هم مدیون دیبو مارتینز، دروازه‌بان عجیب و غریب تیم ملی آرژانتین بود که نگذاشت با وجود تساوی ۳-۳ در لحظات آخر، آرژانتین گل چهارم را دریافت کند.

اما فوتبال با همین چیزها فوتبال است. با اندکی شانس که مسی مستحق آن بود. برای اینکه او تبدیل به چیزی بشود که دیگر نتوانیم شبیه‌ آن را ببینیم.
لئوی اسطوره‌ای امشب ممکن بود در بهترین فینال تمام دوران جام‌های جهانی، شکست هم بخورد؛ با وجود تساوی ۳-۳ در مسابقه‌ای که بارها نتیجه‌اش تغییر کرد. مسابقه‌ای همراه با سرگرمی محض که پر از لحظات تماشایی است. رقابتی پر از درام با قهرمان‌های فوق‌العاده‌اش؛ دی‌ماریای گریان، امباپه خشمگین، مسی متعصب، مارتینز حیله‌گر و شوری که در ساق پای جوان‌هایی مثل کاماوینگا و ..‌ جاری بود.

مسی در بازی امشب هم رهبر بلامنازع گروهی از فوتبالیست‌های تشنه افتخار بود که برایش جان می‌دادند؛ فوتبالیست‌هایی که چنان خود را تسلیم رهبرشان کرده بودند که به نظر نمی‌رسد آرژانتین دیگر در تاریخ، تیمی به این یک‌دستی داشته باشد.
جالب اینکه در جشن قهرمانی، اولین آرژانتینی که روی سکو رفت، نری پومپیدو، گلر تیم ملی در جام جهانی ۱۹۸۶ بود‌؛ هم‌قطار دیه‌گو مارادونا در آن تورنمنت استثنائی که همیشه در تاریخ با مارادونا به یاد می‌آید.

اما مسی هم تاریخ خود را ساخت؛ ۳۶ سال بعد در قاره‌ای متفاوت و در شرایطی که در آخرین لحظه، عبای حاکم کشور میزبان را بر تن کرد تا باز هم بحث‌های بیشتری پیرامون خود بربیانگیزد. این همان وجه مارادونایی و غیرقابل پیش‌بینی او بود که در این تورنمنت به ناگاه در بین گلبول‌های قرمز خونش پدیدار شد و او را از شماره ۱۰ جاودانه تاریخ پیش انداخت.
حالا مسی همه چیز را دارد و بالاخره جامی را به دست می‌آورد که دنیا را زیر پای او خواهد گذاشت.

تصویری از مسی برای هزار بار دیدن شدن

لاپولگا در ضربات پنالتی نفس‌گیر و شگفت‌انگیز مقابل فرانسه، کسب جام باشکوه قهرمانی جهان با آلبی‌سلسته را جشن گرفت
تصویری از مسی برای هزار بار دیدن شدن (عکس)
 کسب عنوان قهرمانی جام جهانی برای آرژانتینی‌ها با مسی چیزی بود که سال‌ها انتظارش را می‌کشیدند و پس از این قهرمانی گزارش‌های زیادی از رفتار و احساس مسی نوشته شده است:
« تیم ملی فوتبال آرژانتین قهرمان جهان شد. آلبی سلسته پس از تساوی 3-3 در پایان 120 دقیقه بازی نفس‌گیر در ورزشگاه لوسیل، فرانسه را در ضربات پنالتی شکست داد اتفاقی تاریخی برای کل آرژانتین، برای بازیکنان و البته برای لیونل مسی که در زمان تاجگذاری نتوانست احساسات خود را پنهان کند.
گونزالو مونتیل پنالتی آخر را زد و مسی و هم‌تیمی‌هایش را دیوانه کرد؛ لحظه ای فراموش نشدنی برای همه شاگردان اسکالونی و لاپولگا که حالا جایزه‌ای دارد که در تمام مسیر فوتبال حرفه‌ای دنبال آن بود. مسی به همراه هم‌تیمی‌هایش در قطر تاریخ‌ساز شدند.
مسی این موفقیت بزرگ را در کنار هم تیمی‌هایش و خانواده‌اش که از روی سکوها به زمین آمدند جشن گرفت. چطور می‌توانست غیر از این باشد. لئو در یکی دیگر از احساسی‌ترین لحظات زندگی‌اش و همینطور یک روز فراموش نشدنی برای فوتبال آرژانتین، قبل از بالا بردن جام در لوسیل، فرزندانش را در آغوش گرفت.
با وجود درخشش برخی بازیکنان جام مسی به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد. ستاره روزاریو مورد علاقه‌ترین جام دوران حرفه‌ای را بالا برد و هنگام دریافت جایزه فردی بهترین بازیکن جام آن را بوسید؛ تصویری که به عنوان کارت پستالی نمادین و هیجان انگیز در تاریخ فوتبال آرژانتین ثبت شد.






توپ، کفش و دستکش طلا به کدام بازیکنان رسید؟
 بالاخره یکی از مهیج‌ترین رقابت‌های جام جهانی به پایان رسید و با تساوی 3 بر 3 دو تیم فرانسه و آرژانتین در پایان 120 دقیقه جام قهرمانی برای سومین مرتبه به آلبی‌سلسته رسید.
*کیلیان امباپه؛ این جایزه از او گرفتنی نیست 
بالاخره وقت آن رسید که نفرات برتر این جام یعنی بهترین بازیکن، بهترین دروازه‌بان، بهترین گلزن و پدیده مسابقات معرفی شوند و در این بین کیلیان امباپه تکلیف یکی از جوایز را با درخشش خیره‌کننده‌ای که در فینال داشت مشخص کرد و با ثبت سه گل مقابل آرژانتین 8 گله شد تا کفش طلای جام جهانی قطر را به نام خودش بزند.





*مسی بهترین بازیکن جام 
در جام جهانی قطر شاهد نمایش بسیار خوبی از سوی برخی تیم‌ها و بازیکنان آنها نظیر مراکش، کرواسی، انگلیس و ... بودیم ولی وقتی صحبت انتخاب بهترین بازیکن جام باشد، گزینه‌های محدود می‌شوند و می‌توان به سه نام ویژه اشاره کرد.
لوکا موردیچ در 37 سالگی توانست بار دیگر با کرواسی به جمع 4 تیم جهان برسد و این دستاورد او را بار دیگر به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جام مطرح کرده است. کاپیتان کرواسی در قطر رهبر تیمش بود و هم در فاز دفاعی و هم در فاز هجومی مهره کلیدی دالیچ بود. 
امباپه در 24 سالگی توانست در قطر رکورد پله را که 8 گل پیش از 24 سالگی در جام جهانی به ثمر رسانده بود را بشکند و با هت‌تریک در فینال خودش را در جوانی به بازیکنی دست نیافتنی در تاریخ فوتبال بدل کرد. نمایش امباپه در قطر با اینکه به کسب عنوان بهترین بازیکن جام منتهی نشد، فراموش نشدنی باقی می‌ماند و جایگاه او را در تاریخ مستحکم‌تر کرد.
درنهایت به لیونل مسی می‌رسیم که توانست یک گل کمتر از امباپه ستاره فرانسه برساند و با 7 گل رقابت‌های جام جهانی را تمام کرد. اگرچه 4 گل این اسطوره فوتبال آرژانتین از روی نقطه پنالتی ثبت شد اما نسل‌های آینده جام جهانی قطر را با یک اسم ویژه به یاد می‌آورند و آن هم کسی نیست جز لیونل مسی. مسی با گلزنی در فینال جام جهانی به اولین بازیکنی تبدیل شد که در تمامی مراحل حذفی مهم‌ترین فستیوال فوتبال جهان گلزنی کرده است. او بالاخره توانست جام جهانی را هم به کلکسیون افتخارات پرشمارش اضافه کند تا حالا خیلی‌ها او را بدون ترس بهترین بازیکن تاریخ بدانند. شماره 10 آلبی‌سلسته شانس اصلی برای کسب عنوان توپ طلایی جام جهانی 2022 قطر بود و این عنوان را هم به نام خود زد.




*بهترین دروازه‌بان؛ مارتینز نام‌ها را کنار زد
در جام جهانی قطر شاهد درخشش دروازه‌بان‌های زیادی بودیم که می‌توان به هوگو لوریس دورازه‌بان تیم ملی فرانسه، یاسین بونو سنگربان شگفتی‌ساز مسابقات، لیواکوویچ گلر کرواسی که برگ برنده این تیم در رسیدن به نیمه نهایی بود اشاره کرد. با این حال املیانو مارتیتز کاری کرد که در تاریخ آرژانتین ماندگار شد. او که با درخشش خود در ضربات پنالتی موجب حذف هلند شد، در آخرین ثانیه‌های دیدار فینال مقابل فرانسه هم با واکنشی بی‌نظیر تیمش را در بازی نگه داشت تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی هم بار دیگر این دروازه‌بان درخشید و او بود که طرف برنده جنگ بی‌بدیل مسی و امباپه در فینال را مشخص است. او را هم بدون تردید می‌توان بهترین دروزاه‌بان جام جهانی 2022 قطر دانست و این عنوان را با شایستگی به نام خود زد.


پدیده مسابقات؛ انزو فرناندز 
ستاره 23 ساله تیم فوتبال بنفیکا در جام جهانی درخشید و در تمام بازی‌‌ها یکی از نفرات اصلی اسکالونی بود. البته در این جام بازیکنان جوان دیگری نظیر گوآردیول، گاکپو، کدوس و .. هم درخشیدند ولی درنهایت با توجه به قهرمانی آرژانتین این عنوان به فرناندز رسید؛ بازیکنی که پاس دقیق او روی گل اول آرژانتین به کرواسی را می‌توان نقطه عطف عملکرد او در جام جهانی دانست.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

بازی فینال دیروز
زیباترین بازی فینالی بود که تا کنون دیده بودم
فوق العاده بود و بی نظیر
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
1