تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۴۵۴۴۴۴
کبنا بررسی کرد؛

پل چهارم بشار و سوءمدیریت شهردار یاسوج / مقدم دقیقاً به چه کاری مشغول است؟

۶
۰
پل چهارم بشار و سوءمدیریت شهردار یاسوج / مقدم دقیقاً به چه کاری مشغول است؟
کبنا ؛
در حالی که بیش از 100 میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به شهرداری‌های استان اختصاص داده شده است، شهرداری یاسوج توانایی تکمیل پل چهارم بشار را نداشته است.
به گزارش کبنا، یاسوج در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از شهرهای پرترافیک استان شده است؛ پل چهارم بشار در سال 1394 به منظور خارج کردن یاسوج از تنگنای ترافیک کلنگ‌زنی شد. با وجود اینکه در این سال‌ها چندین بار وعده تکمیل و افتتاح آن در رسانه‌ها منتشر شده است، اما هنوز افتتاح نشده و مردم چشم انتظار بهره‌برداری از این پل هستند. عملیات اجرایی این طرح برای کاهش بار ترافیکی و بهبود وضعیت جاده دسترسی بیمارستان امام سجاد با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور وقت و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور اردیبهشت همان سال آغاز شد.
این پل که برای رفع گره ترافیکی شهر یاسوج کلید خورده بود، با گذشت سال‌ها، نه تنها کمکی به رفع ترافیک نکرده است، بلکه خود تبدیل به یکی از معضلات عمرانی استان شده است.
شهرداری یاسوج به عنوان کارفرمای این پروژه، در حل مشکلات خود نیز ناتوان است. حجم زیاد به‌کارگیری نیروی انسانی در سال‌های اخیر که بسیاری از آنها بدون ضابطه به‌کار گرفته شده‌اند، یکی از معضلات عدم پیشبرد این پروژه است. در واقع شهرداری یاسوج بخش زیادی از بودجه دریافتی را صرف پرداخت حقوق کارکنان خود می‌کند و مبلغ چندانی برای اختصاص به پروژه پل چهارم بشار باقی نمی‌ماند.
شهابی‌نسب _رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد_ نیز در گفت‌‌وگو با رسانه‌ها از عملکرد شهرداری در خصوص این پل گلایه کرد. وی گفت: پل چهارم در سفر نوبخت به استان کلنگ زده شد و هم‌اکنون بیش از 90 درصد پیشرفت دارد. این پل که ظرف 5 سال در حال اتمام است، از منابع مختلف اعتبارات خوبی به آن تزریق شده و امسال نیز در سفر 10 میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی شده است. البته شهرداری هم باید از منابع خودش خرج کند.
شهابی‌نسب افزود: بنده شخصاً برای پل چهارم چندین بار به تهران رفته‌ام. در یک سفر، قریب به 10 میلیارد تومان به پل چهارم تزریق کرده‌ایم و اگر فقط به اعتبارات استانی اکتفا می‌کردیم، کار به اینجا نمی‌رسید. دلیل آن پیگیری‌ها و اعتباراتی بود که از جاهای مختلف گرفتیم. با اعتباری که از سفر به آن تزریق شود و شهرداری و پیمانکار هم مبالغی صرف آن کنند این پروژه تمام می‌شود.
رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی ادامه داد: اعتبارات ارزش افزوده که به شهرداری‌ها داده می‌شود، به جای اینکه صرف پروژه‌های عمرانی شود، خرج پرداخت حقوق می‌شود. در حالی که ما گفتیم 70 درصد آن باید وارد کارهای عمرانی شود.
شهابی‌نسب تصریح کرد: بیش از 100 میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به شهرداری‌ها تزریق شده است. به دلیل اینکه شهرداری‌ها درآمد پایداری ندارند و همچنین طی چند سال اخیر، نیروهای زیادی وارد شهرداری شد، این مبالغ باید صرف پرداخت حقوق کارکنان آن شود.
وی ادامه داد: درآمد شهرداری یا باید از محل ساخت و ساز باشد و یا خود باید درآمدی داشته باشد. شهرداری‌ها باید به سمت درآمدزایی بروند و تنها راه نجات آنها هم همین است. اینکه صد درصد به دولت و مالیات بر ارزش افزوده وابسته شوند، مشکلی از آنها حل نمی‌شود.
شهرداری یاسوج که کارفرمای پروژه است، بیش از آنکه به دنبال پیش‌برد پروژه باشد، گویی درگیر استخدام‌های بی‌ضابطه شده است و بیشتر مبالغ دریافتی از محل ارزش افزوده را صرف پرداخت حقوق کارکنانش می‌کند. از سوی دیگر، شرکت پیمانکار پل چهارم به عنوان یکی از شرکت‌های خوشنام در سطح کشور، کمبود اعتبار را دلیل رکود این پل عنوان می‌کند.
بنابراین بخش زیادی از دلایل رکود این پروژه به کم‌کاری و سوءمدیریت در شهرداری یاسوج برمی‌گردد. نستهن مقدم هم‌اکنون وارد ششمین سال شهرداری خود می‌شود. این در حالی است که هفت سال از زمان کلنگ‌زنی پل چهارم بشار زمان می‌گذرد. بنابراین بیش از 90 درصد از زمان کلنگ‌زنی پروژه تاکنون در دوران شهرداری مقدم بوده است. از سوی دیگر، همان‌طور که شهابی‌نسب عنوان کرده است اگر پیگیری‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نبود، پل چهارم بشار به وضعیت کنونی نمی‌رسید. ازاین‌رو باید پرسید که مقدم در این سال‌ها دقیقاً به چه کاری مشغول بوده که نتوانسته پروژه را به افتتاح برساند؟
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
به جذب همین نیروها!
همشهری
Iran, Islamic Republic of
وای به حال این شهر و این استان با این مدیران ضعیف و نمایندگان ضعیف ....
ما تاوان انتخاب های غلط در رای دادن به شورای شهر و نمایندگان مان در مجلس را میدهیم
Iran, Islamic Republic of
خوابی کبنا
.
نهایت در ضعف و عملکرد بر سایر شهرداران ارجحیت دارد و مقدم است
مردم
Iran, Islamic Republic of
مگه یاسوج هم شهردار داره فقط یه اسمی شنیدم میگن کار عزل ونصب میکنه...
حق
Iran, Islamic Republic of
شهردار نگو...
شهرداری
Iran, Islamic Republic of
شهری که نمابنده اش ضعیف است قطعا...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1