تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۳۶
کد مطلب : ۴۵۴۳۵۰
امام جمعه سابق یاسوج دارفانی را وداع گفت

لزوم تشییع عزتمندانه و شکوهمند امام جمعه فقید و محبوب یاسوج؛ اعلام عزای عمومی و تعطیلی شهر‌های یاسوج و دهدشت در روز تشییع

۶
لزوم تشییع عزتمندانه و شکوهمند امام جمعه فقید و محبوب یاسوج؛ اعلام عزای عمومی و تعطیلی شهر‌های یاسوج و دهدشت در روز تشییع
کبنا ؛آیت الله سید علی اصغر حسینی، استاد دانشگاه‌های یاسوج و مدرس حوزی، از چهره‌های ماندگار دانشگاهی و حوزوی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد که در شهر دهدشت طلوع و نمو داشت و در شهر یاسوج به اوج فقاهت و خدمت معنوی و علمی سپری نمود و گویی از هر دو دیار بود و محبوب مردم بویراحمد در دهه‌های گذشته بوده است.
ایشان از مبرزترین اساتید دانشگاهی بودند که سال‌ها دروس اصول فقه و اخلاق و... در دانشگاه آزاد اسلامی در دهه‌های شصت، هفتاد و هشتاد را در سطوح عالی تدریس داشتند. جلسات تفسیر قرآن و اخلاق وی در دهه‌های هفتاد و هشتاد از ماندگارترین جلسات معنوی و علمی شهر یاسوج بود که همه بزرگان علم و ادب و معرفت از هر جریان سیاسی، در محضر‌ایشان زانوی ادب‌زده و از چشمه جوشان معرفت اخلاقی و علمی وی بهره می‌بردند.

شاید نسل‌های جدید و جوان این روز‌های استان کمتر‌ایشان را بشناسند، اما لازم است بدانند که سید علی اصغر حسینی از چهره‌های بی‌بدیل روحانیت سرافراز و پرأفتخار استان است که بی‌شک می‌توان وی را ستاره بی‌نظیر روحانیت استان که الگو و نمونه ناب اخلاق و ساده زیستی واقعی و محبوب مردم بوده دانست.
با اینکه فرصت‌های بسیاری برای تصدی مسئولیت‌هایی (همچون نماینده ولی فقیه و... ) داشتند، همواره از پذیرش مسئولیت‌ها سرباز میزد و مشی طلبگی و علمی و دانشگاهی خویش را ر‌ها نمی‌کرد و هرگز سفارش هیچ فردی را برای هیچ کاری شخصی در نزد صاحبان قدرت نمی‌کردند و همچنین هیچ وقت از جایگاه خود برای خانواده استفاده نکرد.

دهه نود، آغاز کهولت سن و بیماری‌های وی بود که دیگر کم کم از عرصه‌های اجتماعی کناره گرفت و این توفیق از مردم یاسوج گرفته شد که به امامت‌ایشان نماز‌های جمعه را اقتدا کنند و نسل‌های جوان امروز کمتر‌ایشان را می‌شناسند. ‌ایشان هم اکنون (تا روز فوت) به همراه فرزندان خود در خانه استیجاری در گلستان ۱۰ شهر یاسوج سکنی دارند. فرزندان‌ایشان علاقه خاصی به زندگی و ماندگاری در استان و شهر یاسوج دارند و با اینکه خانواده مادری آن‌ها در شهر شیراز می‌باشد و زمینه حضور آن‌ها در استان فارس فراهم است، همچنان عِرق و علاقه به استان داشته و زندگی در دیار خود را بیشتر می‌پسندند.
یاد و خاطره این عالم بزرگ و ربانی هرگز از خاطره‌ها نمی‌رود و همیشه یادش نیکو بوده و الگویی برای نسل‌های دانشگاهی و حوزی خواهد بود و بی‌شک تا سال‌ها چنین نمونه‌ای از میان روحانیت استان برنخواهد خواست.
اگرچه‌ایشان‌زاده شهر دهدشت می‌باشد و بنا بر وصیت وی، پیکر مطهر و گرانقدر وی در بلاد شاپور به خاک سپرده خواهد شد، ولی مردم شهر یاسوج وی را از خود می‌دانند و دوستدار تدفین وی در این شهر می‌باشد که این نشان از انس و الفت دیرینه‌ایشان و مردم بویراحمد از قدیم الایام بوده که همواره وی را از خود می‌دانند.

نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1