تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۴۵۳۴۵۴
گزارش کبنا از دلایل برکنار مدیر عامل استقلال؛

کودتای شبانه آبی‌ها، «شوالیه» جانشین «سردار» شد / شایعات عجیب درباره سردار آجرلو / واکنش فتح الله زاده به شایعه اختلاس آجرلو: این وصله‌ها به سردار نمی‌چسبد امیر قلعه نوعی باز می گردد؟

۰
کودتای شبانه آبی‌ها، «شوالیه» جانشین «سردار» شد / شایعات عجیب درباره سردار آجرلو
کبنا ؛ پرسابقه‌ترين مديرعامل استقلال بعد از انقلاب، بار ديگر روي صندلي مديريت اين باشگاه خواهد نشست. در حالي که از چندي قبل زمزمه‌هايي مبني بر تغييرات در راس مديريت باشگاه استقلال به گوش مي‌رسيد، سرانجام شب گذشته اين اتفاق به صورت رسمي رخ داد و مصطفي آجورلو از سمتش به عنوان مديرعامل باشگاه برکنار شد. جايگزين آجورلو اما چهره‌اي نام‌آشنا براي هواداران فوتبال ايران است: علي فتح‌اله‌زاده!
مديرعامل پيشين باشگاه استقلال، از اواخر دهه‌ هفتاد تا اوايل دهه هشتاد به صورت مرتب در باشگاه استقلال در رفت‌وآمد بود و هواداران استقلال از او خاطرات خوش زيادي دارند. قهرماني‌هاي پرتعداد در ليگ و جام حذفي در کنار بستن تيم‌هاي پرستاره، مهم‌ترين مواردي هستند که آبي‌پوشان از اين مدير باسابقه به خاطر مي‌آورند.
مديرعامل استقلال که همواره با وعده حضور سرمربيان محبوب هواداران از جمله ناصر حجازي و امير قلعه‌نويي در موارد بحراني استقلال به اين باشگاه آمده،  سه عنوان قهرماني در سطح اول فوتبال ايران شامل دو ليگ آزادگان و يک ليگ برتر را در کارنامه دارد و چهار بار هم با سرمربيان مختلف، قهرماني در جام حذفي را تجربه کرده است.
فتح‌اله‌زاده که هميشه در مصاحبه‌هايش از ستاره سوم قهرماني استقلال در آسيا به عنوان يکي از حسرت‌هايش نام مي‌برد، دوبار تا نزديکي فتح اين جام هم پيش رفته و نايب‌قهرماني آسيا با حجازي و رسيدن به نيمه‌نهايي آسيا با قلعه‌نويي را پشت سر گذاشته است. وي به واسطه جذب شاه‌ماهي‌هاي بازار نقل و انتقالات فوتبال ايران در مقاطع مختلف به مرد اول نقل و انتقالات کشور در دوران حضورش معروف بود و اصطلاح بمب‌ترکاندن از عباراتي بود که پس از جذب مهدي هاشمي‌نسب، احمد مومن‌زاده و حتي جواد نکونام با او وارد ادبيات فوتبال ايران شد. اما اين مدير باسابقه حوزه استقلال و فوتبال ايران که به تازگي به عنوان نايب‌رئيس پيشنهادي عزيزاله محمدي در انتخابات فدراسيون فوتبال هم حاضر شده بود، معمولا بعد از دوران مديريتي خودش بدهي‌هايي هم براي مديران بعدي به جا گذاشته که خودش با افتخار در مورد آن‌ها مي‌گويد: «شما هم قهرماني بياوريد، بدهي اشکالي ندارد» به هرحال استقلال در شرايطي که از نظر تيمي و جدولي در موقعيت بسيار خوبي قرار دارد، تغيير در راس مديريت را تجربه مي‌کند و علي فتح‌اله‌زاده در بحبوحه مشکلات مالي باشگاه و در حالي که به نظر مي‌رسد پروژه تبليغات محيطي آبي‌ها آن‌طور که بايد پيش نرفته، سکان مديريت را از مصطفي آجورلو به دست مي‌گيرد. بايد ديد آيا او مي‌تواند استقلال را به ساحل آرامش رسانده و توقعات اعضاي هيئت مديره و وزارت را برآورده کند يا خير؟
او شرافتمند بود
علي فتح‌الله زاده پس از انتخاب به عنوان مديرعامل جديد باشگاه استقلال اظهار کرد: آنقدر که اين جا به جايي ضرب و العجلي شد که من هم مثل شما نمي‌دانم چه اتفاقي افتاده است. ابتدا مي‌خواهم از آقاي آجورلو تشکر کنم که در اين مدت زحمت کشيد. امروز هم در برخي رسانه‌ها اسم اختلاس و چنين مسائلي را آوردند. اين دلايل نادرست گناه است. آقاي آجورلو شرافتمند و دست پاک بود و اين وصله‌ها به او نمي‌چسبد. شايد از نظر مديريتي با هم، هم سليقه نبودند و نتوانستند کار کنند. همان‌طور که قبلا هم به من گفتند تو را نمي‌خواهيم و من هم از باشگاه رفتم. هيچ‌کس نمي‌تواند بگويم چه مدت مديرعامل مي‌ماند و براي من هم به همين شکل خواهد بود. هر وقت به من گفتند بيا آمدم و هر وقت گفتند برو رفتم. از همين امروز که آمدم شايعات زيادي شکل گرفته و رقم‌هاي مختلفي درباره بدهي مطرح مي‌شود. شرايط سخت است اما تاکيد مي‌کنم که اين حرف‌هايي که در رابطه با آجرلو زدند گناه است. او زحمت کشيده و انسان شرافتندي است. مديرعامل باشگاه استقلال با بيان اين‌که با شرايطي که وجود دارد شرايط سخت است، گفت: احتمالا شاهد تغييرات در هيات مديره باشيم و به جاي اشخاصي که استعفا مي‌دهند، بايد جايگزين انتخاب شود. مهم ترين کارم اين است که از مربي و تيمم حمايت کنم و دغدغه آن‌ها را کم کنم. بايد پول‌شان را بدهيم و هواداران‌مان به ما کمک کنند تا بتوانيم تيم را قهرمان کنيم. از کساني که هميشه به من کمک مي‌کردند و از افرادي با ايده‌هاي جديد استفاده مي‌کنم. شرايط تغيير کرده است و احتمالا در معاونت هم تغييراتي داشته باشيم. در پايان لازم به ذکر است اين شايعه همچنان حول باشگاه استقلال دست به دست مي شود که با توجه به علاقه فتح الله زاده به امير قلعه نوعي  او مي تواند آلترناتيو ساپينتو در صورت عدم نتيجه گيري باشد باشد
 او در پاسخ به اين‌که که ديشب (شنبه) اخباري اعلام شد که برخي از کارمندان بايد بروند و قرارداد امضا کنند، گفت: من هم شنيدم و بايد ببينيم چرا اين مساله مطرح شده است. به هر حال بايد بررسي کنيم. فتح‌الله‌زاده در رابطه با مساله بازنشستي‌اش بيان کرد: چندين مدير در ليگ ما هم بازنشسته هستند. من بازنشسته نيستم و دارم بيمه پرداخت مي‌کنم. من مطبوعاتي بودم و سختي کار داشتيم و مي‌توانستم زودتر از موعد بازنشسته شوم اما نمي‌خواهم بازنشسته شوم. مي‌خواهم ادامه دهم. مطمئن باشيد بازنشسته نيستم. من جانبازي و ايثارگري هم دارم و چند جانبه مي‌توانم کار کنم. او اضافه کرد: آقاي دکتر به من گفتند که حمايت مي‌کنند و من هم آمدم چون سرباز استقلال هستم. 95 درصد تيم‌هاي ايران به من پيشنهاد داده بودند اما من نرفتم. استقلالي‌ هستم و فقط مي‌خواهم در اين تيم کار کنم. مگر اين‌که بخش خصوصي آنقدر پيشرفت کند که خودم يک تيم داشته باشم و در تيم خودم مديريت کنم. ‌با استقلال آمدم و با استقلال مي‌روم چون تار و پودم اين تيم است. مديرعامل استقلال در پاسخ به اين سوال که استقلال با شما به جام دست پيدا مي‌کند؟ عنوان کرد: به فرصت بستگي دارد. من نمي‌توانم دو سال جام نگيرم و بايد جام بگيرم. من يک چاشني دارم و هر موقع کبريت مي‌کشم منفجر مي‌شود.
حاشيه بزرگي که دامن مديرعامل استقلال را گرفت
بر اساس پيگيري‌ها در موضوع برکناري مديرعامل باشگاه استقلال مسائل مختلفي مطرح بوده است، اما گفته مي‌شود مهمترين دليل، تقابل و چالش‌هاي پررنگ آجرلو با صداوسيما براي گرفتن حق پخش تلويزيوني است. آجورلو اخيرا با سازمان صدا و سيما و مشخصا رييس اين سازمان بر سر حق پخش، مجادلات زيادي داشت و حتي صدا و سيما در مقطعي در بازي‌هاي استقلال، تبليغات محيطي اين باشگاه را نمايش نمي‌داد. اخيرا نيز دو باشگاه استقلال و پرسپوليس در مقطعي دوربين‌هاي صدا و سيما را تحريم کردند و در نامه‌اي خواستار رعايت حقوق اين دو باشگاه شدند. همچنين بر اساس شنيده‌ها، حاشيه‌هاي اخير اردوي تيم استقلال و چالش ايجاد شده بين مديرعامل و برخي از بازيکنان و محروميت آنها از همراهي تيم نيز در اين روند بي‌تاثير نبوده است.
ساپينتو: شوکه شدهام!
سرمربي تيم فوتبال استقلال از برکناري مصطفي آجورلو از رياست اين باشگاه ابراز تعجب کرد. ريکاردو ساپينتو درباره اين اتفاق گفت: من کاملا از اين وضعيت شوکه شدم. مطلقاً هيچ کس انتظار چنين تصميمي را نداشت. آقاي آجورلو هميشه رئيسي بوده است که تمام تلاش خود را کرده است تا همه شرايط را براي ما فراهم کند تا به موفقيت هايي که داريم برسيم و مهمتر از همه براي قهرماني تلاش کنيم. من شوکه شدم و سعي خواهم کرد بفهمم چه اتفاقي براي رئيس افتاده است.
دخالت جدی وزارت ورزش در مدیریت استقلال
سه سال پس از انصراف از ادامه همکاری و مدیریت در باشگاه استقلال، علی فتح‌الله اسمی شگفت‌انگیز برای مدیریت در باشگاه استقلال محسوب می‌شد.
ششمین حضور فتح‌الله زاده در پست مدیرعامل باشگاه استقلال در شرایطی رقم می‌خورد که کمتر کسی تصور می‌کرد بعد از دوره نسبتا موفق مصطفی آجورلو این فتح‌الله‌زاده باشد که به عنوان جایگزین دوباره در ساختمان باشگاه استقلال حضور پیدا کند.
برای روشن شدن موضوع ابتدا باید درباره قدمت علی فتح‌الله صحبت کنیم. او در سال منتهی به برگزاری جام جهانی 1998 از روزنامه استقلال به عنوان مدیریت عامل باشگاه استقلال منصوب شده و دیرپاترین مدیر این باشگاه و البته باسابقه‌ترین آنها به شمار می‌آید.
فتح‌الله‌زاده البته تبدیل به چهره‌ای کاملا متفاوت شده و در شرایطی که فضای فوتبال ایران و اذهان عمومی آن نیز به شدت تغییر کرده است احتمالا با سبک و سیاقی تازه کار خود را در باشگاه استقلال پیش خواهد برد.
با این حال کمتر کسی انتظار آن را داشت به عنوان یک اسم تکراری فتح‌الله زاده روی صندلی‌ای بنشیند که آخرین بار، نشستن روی آن را بی‌خیال شد تا احمد سعادتمند، اسماعیل خلیل‌زاده، احمد مددی و مصطفی آجورلو چهار مدیری باشند که در این مدت سه ساله، مدیریت استقلال را در دست بگیرند؛ مدیرانی که منهای آجورلو هر یک با جار و جنجال فراوان به باشگاه استقلال آمدند و از این مجموعه به بیرون رانده شدند.
موضوع طنزآمیز درباره فتح‌الله زاده هم مسئله طلبی بود که او از باشگاه استقلال داشت؛ چکی که برای پرداخت دستمزد فرهاد مجیدی کشیده شده و سرمربی سابق آبی‌ها آن را خرج کرده و به شخص دیگری واگذار کرده و آن شخص هم برای وصول چک حساب فتح‌الله‌زاده و افرادی که پشت این چک را امضا کرده بودند، بسته بود و به همین سبب حساب بیمارستان لقمان در مرکز شهر تهران نیز به واسطه امیدوار رضایی، عضو سابق هیئت مدیره استقلال بسته شده بود! و فتح‌الله‌زاه که تلاش می‌کرد این طلب یک میلیارد تومنی را از باشگاه بگیرد و خود را از مخمصه بسته شدن حساب‌ها راحت کند، ناگهان با پیشنهاد جدیدی از سوی وزارت ورزش مواجه شد که به نظر برای جایگزینی سریع آجورلو گزینه دیگری در دسترس نداشت. فتح الله هم بعد از مشورت با نزدیکانش به سرعت این پیشنهاد را قبول کرد تا دوباره در معرض یک آزمون مدیریتی جدید قرار بگیرد؛ اگرچه او دیگر آن هیمنه هواداری شدید را در میان طرفداران استقلال ندارد.

فتح‌الله که با لقب حاجی در بسیاری از پیروزی‌های استقلال در دو دهه اخیر حضور داشته به صورت ذاتی فردی خوش بین و علاقه‌مند به رسانه است، اما فضای فوتبال خشن‎‌تر از گذشته شده و بخشی از افکار عمومی خود را به جوان‌هایی سپرده که به گذشته نگاه چندانی ندارند و به همین دلیل کار هر مدیری در باشگاه استقلال با توجه به قهرمانی فصل گذشته دشوار خواهد بود؛ به خصوص که سرمربی خارجی و مجموعه بازیکنان نیز آماده این تغییر به نظر نمی‌رسیدند.
در این فضا اگرچه انتقادهایی به بازگشت چندباره فتح‌الله‌زاده مطرح شده و همه دوست دارند بدانند چه منطقی پشت انتخاب مجدد چهره‌ای بوده که آخرین بار قرار بود به عنوان نایب رئیس عزیزالله محمدی به فوتبال برگردد، باید موضوع مهمتر را از یاد نبرد؛ اینکه وزارت ورزش هرگز دست از دخالت
مستقیم در امور دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برنخواهد داشت.

آنها به هر دلیلی تصمیم به تغییر آجورلو گرفته‌اند و اگرچه این موضوع را درباره پرسپولیس هم در برنامه داشتند ( که فعلا و ظاهرا از دستور کار خارج شده) اما اصل عمل که عدم تحمل یک مدیر مستقل است، در جای خود باقی است.
فردا حمید سجادی ساعت 16 در نشست خبری احتمالا در اینباره به خبرنگاران پاسخ خواهد داد که چرا او هم به عنوان یک ورزشکار سابق نتوانست از این قاعده خود را جدا کند و شبیه به اغلب وزرای ورزش و روسای سازمان تربیت بدنی رفتار کرد که مدیران مقتدر و بزرگ‌جثه را برنتابیدند.
حالا ماییم و علی فتح‌الله‎‌زاده و فصلی طولانی که در پیش روست. آن هم در شرایطی که اوضاع روز به روز در حال تغییر است.
ماجرای برکناری آجورلو از استقلال
برکناری ناگهانی مصطفی آجورلو از مدیریت باشگاه استقلال و جایگزینی علی فتح‌الله‌زاده حواشی زیادی را حول این باشگاه ایجاد کرده است.
اختصاصی: ماجرای برکناری آجورلو از استقلال
امکان ندارد برکناری مدیرعاملان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس فرمولی جز این داشته باشد؛ اینکه در ابتدا شایعه برکناری از سوی برخی از مجاری به رسانه‌های رسمی و غیررسمی درز داده می‌شود و سپس به آرامی تغییرات شکل می‌گیرد.
در مورد مصطفی آجورلو نیز همین اتفاق افتاد. مدیرعامل استقلال که شب گذشته از سمت خود کنار رفت، پس از نزدیک به 20 روز شایعه جای خود را به علی فتح‌الله‌زاده داد؛ در حالی که دلایل مختلفی درباره او مطرح شده است.
موضوع کنار گذاشته شدن مصطفی آجورلو از ساعت 20 دیشب رنگ‌وروی واقعی به خود گرفت. زمانی که وزارت ورزش با احضار اعضای هیئت مدیره استقلال و برگزاری جلسه از آنها امضای برکناری آجورلو را گرفت. هنوز کسی نمی‌داند که دقیقا چند نفر از این 5 نفر زیر نامه برکناری را امضا کرده‌اند. اما ظاهرا پرویز مظلومی، حجت کریمی و افضلی در جلسه‌ای که با حضور محمد پولادگر، معاون وزیر ورزش برگزار شده، روی تصمیم وزارتخانه مبنی بر برکناری آجورلو صحه گذاشته‌اند و جالب اینکه خود آجورلو به عنوان رییس هیئت مدیره به این جلسه دعوت نشده است.
این کودتا در شرایطی انجام شد که در طول دو هفته گذشته و بعد از آغاز ماجراهای مربوط به حواشی بستن مچ‌بندهای مشکی به دست فوتبالیست‌ها شایعاتی در این زمینه مطرح شده بود. با این حال به نظر می‌رسد مسئله برکناری آجورلو داستانی فراتر از این مسائل داشته باشد و به ارتباط شخصی بین او و وزیر ورزش و عدم تعامل دوطرفه با حمید سجادی باز می‌گردد. اگر در این‌باره از نزدیکان دوطرف سوال کنید از آنها خواهید شنید که آجورلو چندان وزیر را در جریان کارهای خود نمی‌گذاشته و کارها را با نظر شخصی پیش می‌برده که البته این مسئله پیشینه‌ای مهم دارد.

 در زمان مدیرعاملی آجورلو در باشگاه پاس تهران، حمید سجادی مسئول بخش دوومیدانی این باشگاه بوده و شاید آجورلو در پس ذهن خود امربری از سجادی را برنمی‌تابیده است.
در عین حال گفته می‌شود مسائل مربوط به راه ندادن دوربین‌ها و موضوع حق پخش تلویزیونی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باعث برکناری آجورلو شده است. اگر به خاطر داشته باشید در ابتدای فصل و در بازی‌های استقلال مقابل سپاهان مسئولان باشگاه تهرانی مصرانه به دنبال راه ندادن دوربین‌های صداوسیما بودند و این مسئله برای آجورلو که به دنبال دریافت حقوق مالی فروش حق پخش تلویزیونی باشگاه بود، گران تمام شده است.
البته از کانال‌های نزدیک به وزیر هم این شایعه بیرون آمده که مسائل مربوط به قرارداد بازیکنان و به اصطلاح گران شدن مبالغ امسال نیز از دلایل این تصمیم از سوی وزارت ورزش بوده است. تصمیمی که در شرایط فعلی کشور بسیار دور از انتظار به نظر می‌آمد.
همه اینها در شرایطی است که آجورلو بعد از یک‌سال حضور در استقلال، آبی‌ها را به مقام قهرمانی لیگ رسانده و تیم را به عنوان صدرنشین به علی فتح‌الله‌زاده تحویل می‌دهد. نکته‌ای که کارنامه‌ای بسیار مثبت برای این مدیرعامل سابق دو باشگاه پاس و تراکتور محسوب می‌شود. البته باید دید باشگاهی که آجورلو سعی در اداره آن به روش خود داشت،‌ نسبت به این تصمیم بالادستی چه واکنشی نشان خواهد داد.
شایعات عجیب درباره سردار آجرلو

استقلال تیم دوم جدول رده‌بندی با شوک زودهنگامی مواجه شده است. این تیم که مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران محسوب می‌شود، در تلاش است تا یک بار دیگر جام قهرمانی را بالای سر ببرد. این اتفاقی است که آن‌ها فصل گذشته بعد از ۹ سال با مدیرعاملی سردار مصطفی آجرلو رقم زدند. مدیریت آجرلو در فصل گذشته به گونه‌ای بود که به نظر می‌رسید او در این فصل و شاید یکی، دو فصل آینده هم در این سمت بماند و برای تیم آبی‌پوش تهرانی افتخار کسب کند.
با‌این‌حال، اتفاقی غیرمنتظره در نیمه‌شب شنبه رخ داد و باشگاه استقلال رأی به برکناری آجرلو از مدیریت این باشگاه داد. آن‌ها خیلی سریع علی فتح‌الله‌زاده، دیگر مدیر سابق این باشگاه را هم به عنوان جانشین سردار انتخاب کردند تا مشخص شود شایعه‌ای که قریب به ۲۰ روز در اطراف باشگاه شنیده می‌شد، چندان هم بی‌اساس نبوده است. باوجود برکناری آجرلو از استقلال، شایعات درباره دلایل این برکناری زیاد است.
اگرچه خود آجرلو و اطرافیانش تا لحظه نگارش این مطلب سکوت کرده و دلیلی را برای قطع همکاری عنوان نکرده بودند، ولی از چند موضوع مختلف به‌عنوان دلایل برکناری او یاد شده است. مشخص نیست مواردی که مطرح شده تا چه حد صحیح باشد، چون تعدادی از همین دلایل به قدر کافی نقض‌کننده دلیل دیگری است. در زیر تلاش شده تا با جمع‌بندی شایعاتی که در این مورد به راه افتاده، به نقشه کلی در این زمینه رسید.
مشکلات و اختلافات مالی
عمده‌ترین دلیلی که برای برکناری آجرلو از استقلال یاد‌شده مربوط به همین مسائل مالی است. عنوان شده که صورت‌حساب مالی باشگاه استقلال ابهام زیادی دارد. از سوی دیگر به افزایش قیمت عجیب تعدادی از بازیکنان این تیم هم اشاره شده تا این‌طور در ذهن تداعی شود که شاید عده‌ای از بالارفتن چنین رقمی سود برده‌اند. میزان بدهی بالا دیگر دلیلی است که درباره اختلاف مالی باشگاه با سردار آجرلو مطرح شده است. با وجود این، شاید هیچ‌کدام حیرت‌انگیزتر از شایعه اختلاس ۶۰ میلیاردی نباشد!
موضوعی که از همه عجیب‌تر است و حتی واکنش علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل جدید باشگاه استقلال را هم در پی داشته است. فتح‌الله‌زاده در مورد مسائلی که در مورد دلیل کنارگذاشتن مصطفی آجرلو مطرح شده است، گفت: «از ایشان تشکر می‌کنم. اینکه در برخی رسانه‌ها عنوان شده ایشان اختلاس ۶۰ میلیارد تومانی داشته درست نیست، گناه است، باید توبه کنند. آقای آجرلو برای این باشگاه زحمت کشیده است. ایشان شرافتمند و دست‌پاک است. احتمالا از نظر مدیریتی نتوانستند با هم کار کنند و از هم جدا شدند».
اختلافات مدیریتی
این یکی هم دیگر دلیلی است که از آن به‌عنوان یکی از دلایل اصلی برکناری آجرلو نام برده شده است. سناریوی نوشته‌شده در این مورد شبیه به اتفاقاتی است که چندین ماه قبل برای شهاب عزیزی‌خادم، رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران رخ داد. در آنجا اعضای هیئت‌رئیسه حکم عزل او را امضا کردند. درباره آجرلو هم عنوان شده که اعضای هیئت‌مدیره باشگاه بدون اطلاع او رأی به برکناری‌اش داده و پای حکم عزلش را امضا کرده‌اند.
اینجا، ولی دو روایت متناقض وجود دارد؛ اولین روایت حکایت از این دارد که آجرلو چندان اعتقادی به اعضای هیئت‌مدیره نداشته و کارهایش را بدون مشورت با آن‌ها و زیر نظر مستقیم وزارت ورزش پیش برده است. از همین رو، اعضای هیئت‌مدیره هم از حق قانونی‌شان استفاده کرده و او را از کار برکنار کرده‌اند. عنوان شده، چون خیال آجرلو راحت بوده که پست مدیرعاملی مستقیما از طرف وزارت تعیین می‌شود، در نتیجه چندان دغدغه‌ای برای مشورت با هیئت‌مدیره نداشته است. این سکه، ولی روی دیگری هم دارد که این یکی بیشتر به واقعیت نزدیک است. روایتی که خبر می‌دهد آجرلو چندان اعتقادی به همفکری و همراهی با وزارت ورزش نداشته و بدون در جریان قراردادن وزیر ورزش کار‌های مربوط به باشگاه استقلال را به تنهایی پیش برده است؛ موضوعی که به مذاق وزارت خوش نیامده و رأی به برکناری آجرلو داده است. وزارت ورزش، ولی به‌طور ضمنی چنین موضوعی را رد کرده و گفته که اعضای هیئت‌مدیره از اختیار قانونی‌اش استفاده کرده است.
دعوا با تلویزیون
به غیر از مواردی که در بالا عنوان شد چندین دلیل دیگر هم درباره برکناری آجرلو از استقلال مطرح شده که درست مثل همان موارد تأیید و تکذیبش کار سختی است. یکی از همین موارد مربوط به دعوا با تلویزیون در داستان مسئله حق پخش تلویزیونی است. استقلال با مدیریت سردار آجرلو مدت‌هاست که تلویزیون را تهدید به راه‌ندادن دوربین‌های تولید محتوا کرده و حتی تلویزیون به‌عنوان انتقام‌جویی، زاویه دوربین حق پخش را به‌گونه‌ای انتخاب کرد تا تبلیغات محیطی که سودش به جیب باشگاه استقلال می‌رود، چندان مشخص نباشد. از این اختلاف نظر و تأکید مکرر آجرلو مبنی بر اینکه هرطور شده حق پخش باشگاه را از تلویزیون دریافت خواهد کرد، به‌عنوان یکی از دلایل دخیل در برکناری آجرلو یاد شده است.
مدیریت بازیکنان استقلال در زمان اعتراضات مردمی
این مورد به قدر کافی پیچیده است؛ مشخص نشده که نقش آجرلو در این زمینه به دلیل مخالفت با بازیکنان پررنگ شده یا عدم مدیریت آن‌ها برای فعالیت‌کردن در فضای مجازی. بازیکنان استقلال بعد از مرگ مهسا امینی، در اولین دیداری که بعد از بازی‌های فیفادی به میدان رفتند، همگی با مچ‌بند مشکی در زمین حاضر شدند. موضوعی که با توجه به دولتی‌بودن این باشگاه امری عجیب توصیف شد. بعد از آن هم که فعالیت فضای مجازی عارف غلامی و سیاوش یزدانی در حمایت از اعتراضات مردمی، باعث شد تا باشگاه استقلال بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
معتقدان به این بخش دو دسته هستند؛ دسته نخست اعتقاد دارند آجرلو به دلیل عدم مدیریت بازیکنانش در این زمینه و عدم ایجاد مانع سفت‌وسخت، پیش‌روی آنها از کار برکنار شده است. دسته دوم، ولی سناریویی دیگر را مطرح می‌کنند؛ آن‌ها اعتقاد دارند برخورد سردار آجرلو با عارف غلامی به دلیل فعالیت در فضای مجازی، مانع‌شدن از تمرین این بازیکن و کنارگذاشتن سیاوش یزدانی به دلیل انتقاد از برپایی جشن تولد سرمربی این تیم، دلیلی برای تمرکز بیشتر رسانه‌ها روی این باشگاه دولتی شده و از همین رو وزارت ورزش زیر سؤال رفته است. به همین دلیل، سردار آجرلو از کار برکنار شده تا تاوان عدم مدیریت صحیحش در این زمینه را داده باشد.
همان‌طور‌که عنوان شد، درباره برکناری آجرلو از باشگاه استقلال دلایل متعدد و شایعات زیادی مطرح شده، ولی هیچ‌کدام به‌طور قطعی تأیید و تکذیب نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

در اوین چه گذشت؟ / در زندان اوین چه زندانیانی نگهداری می‌شوند؟ ( + فیلم )

در اوین چه گذشت؟ / در زندان اوین چه زندانیانی نگهداری می‌شوند؟ ( + فیلم )

زندان اوین شامگاه شنبه ۲۳ مهرماه شب نا آرامی داشت. پس  از وقوع حادثه، علی صالحی  دادستان ...
پایان مرد پر سر و صدا: ختم محمد در سیاست

پایان مرد پر سر و صدا: ختم محمد در سیاست

سعید محمد از دبیری شورای عالی مناطق آزاد برکنار شد. ردی که سودای ریاست جمهوری داشت؛ روز ...
سکوت مداحان سرشناس!

سکوت مداحان سرشناس!

قشار مختلف کشور در روزهای اخیر به نوعی مواضع خود را بیان کردند. در این میان یک موضوع ...
1